V Ostravě to opět zkouší s vodíkem. DPO má zájem o dva autobusy

Oproti minulým pokusům jsou plány tentokrát střídmější.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) plánuje v rámci dlouhodobé strategie nákup dvou vodíkových autobusů. Deníku Zdopravy.cz to řekla mluvčí dopravce Tereza Šnoblová s tím, že na pořízení autobusů dopravce usiluje o dotaci.
DPO rovněž před měsícem uzavřel memorandum o nezávazné spolupráci s Vysokou školou báňskou – Technickou univerzitou Ostrava. Škola totiž uvažuje o výrobě vodíku a vlastní plničce.
Jak informuje web mhd-ostrava.cz, cílem je zajistit synergii mezi oběma projekty s tím, že DPO v memorandu deklaruje, že v případě řádného dodání autobusů ze strany dodavatele vznikne na straně DPO potřeba zajistit pro tato vozidla plnění vodíkem s předpokládaným objemem plnění 35 kg za den na 1 autobus, tzn. 70 kg celkem.
„Jakmile budou jasné detaily spolupráce a projektu, budeme o nich veřejnost informovat,“ dodala Šnoblová.
Dle předpokládaného časového harmonogramu je termín pro dodání dvojice autobusů plánován na období první poloviny roku 2028.
O poznání menší projekt
„Z poměrně velkého projektu se stal projekt o poznání menší, navíc synergicky propojený s jiným projektem VŠB-TUO,“ uvádí web mhd-ostrava.cz.
Ohlášený příklon k vodíku se DPO dlouhodobě nedařil. V minulých letech opakovaně vypsal tendr na deset vodíkových autobusů, avšak neúspěšně. Předpokládaná cena byla 185 milionů korun, což je zhruba třikrát více, než kolik by stál stejný počet běžných dieselových autobusů pro MHD. S cenou se podnik potýkal i u plničky.
Velké plány na vodíkovou mobilitu DPO vloni odpískal s poukazem na „péči řádného hospodáře“ a preferenci elektrických autobusů při obnově flotily. Právě na elektrobusy a dobíjecí stanice namísto vodíku se chce nyní podnik soustředit. Šéf DPO Daniel Morys nicméně tehdy uvedl, že dopravce bude vývoj vodíkových technologií dále sledovat.
Konec snů o vodíku v Ostravě, DPO se chce soustředit na elektrobusy