V Ostravě přibývají cyklostezky, do infrastruktury jdou stovky milionů
Cyklostezka S, M. Zdroj: město Ostrava

Nové trasy propojí městské obvody i okolní obce, opravy čekají patnáct oblíbených úseků
Nové trasy propojí městské obvody i okolní obce, opravy čekají patnáct oblíbených úseků
jen a jen dobře, tohle jsou smysluplné investice
V Praze se maximálně postaví cyklostezka někde u lesa a v centru města stále nic, nebo jen izolované krátké kousky
A hlavně se začíná dařit na ty cyklostezky ty cyklisty dostat.Viz.zákazové značky pro cyklsity mezi Polankou a Starou Bělou.Podél Kotvy udělali při rekonstrukci cyklostezku, dal jsem návrh na dopravní odbor, aby i tady na Výškovické byl zákaz vjezdů cyklistů, když máš vedle cyklostezku.Protože díky stanovisku nejvyššího správního soudu, jak víme cyklista nemusí využivat souběžnou cyklostezku, a v naší kotlině to jinač než těmi zákazovými značkami nepůjde.
Pokud je stezka stejne dobra jaoo silnice, tj. Bez propletani mezi davy chodců, bez dlažby, bez lamp, reklam a stromů uprostřed, bez přerušení u každého výjezdu na pole, bez nášlapu u začátku, bez cyklisto sesedni nebo dokonce šikany přitáhne cyklisty stezka sama.
Tak cyklisty se vypudit podařilo. Teď by to chtělo ještě začít řešit pravidelné překračování rychlosti, nebezpečné předjíždění a parkování některých inteligentů, kteří jsou schopni čumákem blokovat v extrémních případech i půlku z té Vaší zmiňované cyklostezky. Tedy během nedělních odpolední spíše chodníku, protože na kole jedete rychlostí chůze, vyhýbajíce se maminkám s kočárky roztaženými přes celou šířku stezky, vodítkům psů také přes celou stezku a další chuťovky.
Z mého předchozího příspěvku to není zcela zřejmé, ale reagoval jsem na zákazové značky cyklistům a cyklostezku mezi Polankou a Starou Bělou.
Myslíte tu cyklostezku podél jednoho jediného bloku a na jedné jediné křižovatce? Jo, tak na tu se vám opravdu nemalá část lidí zatím vykašle, když je to výrazně složitější a pomalejší než ve vozovce a předchozí i navazující úseky jsou po stejné ulici ve vozovce, takže tudy budou projíždět hlavně lidi, kterým jízda v provozu nedělá problém. Je skvělý, že tam ta stezka je pro ty, kdo přijedou vedlejšími a míří do některého z obchodů v tom bloku. Je dobře, že tam jsou ty nepřímý odbočení v křižovatce s Volgogradskou a Čujkovovou a kousky podél nich pro ty, kdo jezdí… Číst vice »
Je fajn, že v Ostravě do cykla šlapou.
Měl jsem nedávno čest se projet po Havířově a okolo Frýdku Místku a různými pastmi typu cyklisto sesedni se nešetří i na zcela bezkoliznich mistech. https://mapy.com/s/korunenotu
Snad si tedy v Ostravě umí poradit s DOSSy lépe…
no tak Havířov, to je dopravní liga….
Jenom hodím do případné diskuze muj pohled: Vrátil jsem se teď z Polska, kde jsem za týden najezdil skoro 3 000 km a vskutku mají muj obdiv v tom, jak je ve městech ale i menších obcích udělaná cyklo-infrastruktura. Buďto krásně přehledně udělané pruhy na silnici (ne jako v Praze, kdo z toho po neustálých záplatách udělají puzzle a kde po pár metrech najednou pruh skončí) a nebo každý chodník pěkně opravený a široký s pruhem pro pěší a cyklisty. Při přejezdu hranic to byla výrazná změna.
Diky za názory.
Polsko , Sasko, Bavorsko , Rakousko ,.dnes už i Bratislava a uprostřed “ vostrov či oáza “ zpátečnické politiky dopravy na veřejných komunikacích.
Naprostý souhlas, byl jsem doslova šokován Polskem, jejich růstem dálnic. skokem v kvalitě silnic a kvalitou veřejného prostoru pro všechny segmenty dopravy.
Jezdil jsem tam na kole i autem v ranných devadesátých letech a říkal jsem si, jak daleko jsou za námi.
Nu přdehnali nás a ty dotace do veřejného prostoru využili podstatně lépe než všechny vlády ČR od vstupu do EU…
Taky jsem se dneska vratil z Polska. Rozvoj je nejenom cyklostezek je znacny. Prekvapilo me ale, ze tam kde cykloinfra zatim neni cyklisti jezdi po chodniku a chodcum to nevadi. Naopak na silnici ke me na kole byli ridici agresivnejsi nez v Praze, kde cyklisty ridici vetsinou toleruji.
Jo, tak tam většinou nestaví ty stezky/pruhy kvůli nenávisti k řidičům a fakt to třeba i využívají…ne že je někam doveze řidič, vyndá kolo z kufru a popojedete.
Mě se líbí i pojetí cyklostezek ve Vídni a nebo Stuttgartu.
Za mě by bylo pěkné se poučit ze zkušeností třeba z brém, nemusí to být ani horké novinky, i 20 let staré zkušenosti by u nás způsobily naprostou revoluci.
Obyvatelé Prahy hlasitě závidějí…. 😢
Obyvatelé Brna rovněž hlasitě závidí…-
Kde se dá v Brně jezdit „čímkoliv“ ??
jezdím do práce v Brně teď na kole, z 8,5 km trasy jedu cca 6km po cyklostezce, kde je problém?
Těch 2,5 třeba?
Že jste jeden z asi tak promile obyvatel Brna, kteří to tak na svých častých trasách mají?
nemyslím si, bez nutnosti jet vůbec po silnici se dá Dojet z Pryglu až po Židlochovice například, do centra za mě cyklostezky nepatří. Kde je velký nedostatek, tak dostat se někde od Komárova směr na Slatinu, Židenice atd…Já jsem převážně řidič a tudíž se tak na silnici chovám, nejezdím po chodníku, čekám na semaforu, dívám se na přednosti a za autem si na semaforu stoupnu a nepřejíždím na začátek, možná to bude i důvod, proč mě zatím nikdo neostříkl ostřikovačem….