V Ostravě přibývají cyklostezky, do infrastruktury jdou stovky milionů

Nové trasy propojí městské obvody i okolní obce, opravy čekají patnáct oblíbených úseků
Ostrava pokračuje v rozšiřování a opravách cyklistické infrastruktury. Cílem je vytvořit přímou, propojenou, přitažlivou a pocitově bezpečnou infrastrukturu pro uživatele jízdních kol.
V uplynulých letech investovala Ostrava do výstavby cyklostezek stovky milionů korun. Síť tras v moravskoslezské metropoli aktuálně přesahuje 300 kilometrů, ještě letos přibudou další nové úseky.
Po kolaudaci se letos cyklistům otevře 6,4 kilometru dlouhá cyklostrasa S, M Mečníkova – Žákovská. Nová trasa spojí hned čtyři městské části Ostravu-Jih, Vítkovice, Novou Ves, Mariánské Hory a Hulváky. Naváže na stávající trasy a propojí je do souvislé sítě. Součástí byla i rekonstrukce chodníků, komunikací a doplnění dopravního značení. Zhotovitelem investice za necelých 40 milionů korun je Eurovia.
Nová trasa v Radvanicích a Bartovicích
Od podzimu pak bude otevřená aktuálně budovaná cyklostezka v Ostravě Radvanicích a Bartovicích. I zde je zhotovitelem Eurovia, práce vyjdou na více jak 13 milionů korun.
„Na západě trasy dojde k prodloužení cyklotrasy O od centra města s cyklotrasou J vedoucí k zoo, současně bylo realizováno vymístění stávající cyklistické trasy z místních komunikací do nové trasy vedoucí podél řeky Lučiny s navázáním na stávající vedení po ulici Na Hrázkách. V dalším průběhu dojde k vylepšení povrchů a podél ulice Šenovské k vybudování nové stezky pro chodce a cyklisty oddělené od vozovky silniční obrubou s navázáním na cyklistickou trasu K a ve výhledu na trasu do Šenova a Havířova,“ upřesnil starosta Radvanic a Bartov Aleš Boháč.
Šestikilometrový úsek patří k nejdelším nově vybudovaným v Ostravě. Výhledově má být propojen s lávkou v Šenově, což by umožnilo spojení Ostravy s Havířovem a rekreačními oblastmi Žermanické a Těrlické přehrady. Město a obvod Radvanice nyní připravují projektovou dokumentaci a výkupy pozemků, které umožní napojení i na část Radvanic zvanou „Kamčatka“ a dále do Petřvaldu. Propojení se sousedním Karvinskem by mělo být dokončeno v letech 2026 až 2027.
Novostavby, ale i rekonstrukce
„Pokračuje také rekonstrukce ulice Přemyslovců, který nabídne i přívětivější prostor pro chodce a cyklisty. Jeho součástí jsou také cyklostezky,“ dodal náměstek primátora Ostravy Břetislav Riger.
Ostrava investuje také do oprav stávající infrastruktury. Letos na ně vyčlenila 15 milionů korun. Opraveno má být zhruba patnáct oblíbených tras, včetně úseků cyklostezky A v Polance nad Odrou, části trasy S v Nové Vsi či povodněmi zasažené cykloinfrastruktury podél řek Odry a Opavy.
Další novinky v přípravě
V přípravě jsou pak projekty jako rekonstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Ondřejnici, vyjde asi na osm milionů korun. Začít by se mělo nejpozději za rok.
Projektová dokumentace je pak zpracovávána ke stavbě prodloužení cyklostezky podél ulice 17. listopadu v úseku podél Fakultní nemocnice. Plánována trasa navazuje na jihu na realizovanou a na severu na připravovanou dělenou stezku pro chodce a cyklisty. Stavět by se mělo v příštím roce, náklady jsou stanoveny ve výši osmi milionů korun.