V Ostravě přibývají cyklostezky, do infrastruktury jdou stovky milionů

Cyklostezka S, M. Zdroj: město OstravaCyklostezka S, M. Zdroj: město Ostrava

Nové trasy propojí městské obvody i okolní obce, opravy čekají patnáct oblíbených úseků

Ostrava pokračuje v rozšiřování a opravách cyklistické infrastruktury. Cílem je vytvořit přímou, propojenou, přitažlivou a pocitově bezpečnou infrastrukturu pro uživatele jízdních kol.

V uplynulých letech investovala Ostrava do výstavby cyklostezek stovky milionů korun. Síť tras v moravskoslezské metropoli aktuálně přesahuje 300 kilometrů, ještě letos přibudou další nové úseky.

Po kolaudaci se letos cyklistům otevře 6,4 kilometru dlouhá cyklostrasa S, M Mečníkova – Žákovská. Nová trasa spojí hned čtyři městské části Ostravu-Jih, Vítkovice, Novou Ves, Mariánské Hory a Hulváky. Naváže na stávající trasy a propojí je do souvislé sítě. Součástí byla i rekonstrukce chodníků, komunikací a doplnění dopravního značení. Zhotovitelem investice za necelých 40 milionů korun je Eurovia.

Nová trasa v Radvanicích a Bartovicích

Od podzimu pak bude otevřená aktuálně budovaná cyklostezka v Ostravě Radvanicích a Bartovicích. I zde je zhotovitelem Eurovia, práce vyjdou na více jak 13 milionů korun.

„Na západě trasy dojde k prodloužení cyklotrasy O od centra města s cyklotrasou J vedoucí k zoo, současně bylo realizováno vymístění stávající cyklistické trasy z místních komunikací do nové trasy vedoucí podél řeky Lučiny s navázáním na stávající vedení po ulici Na Hrázkách. V dalším průběhu dojde k vylepšení povrchů a podél ulice Šenovské k vybudování nové stezky pro chodce a cyklisty oddělené od vozovky silniční obrubou s navázáním na cyklistickou trasu K a ve výhledu na trasu do Šenova a Havířova,“ upřesnil starosta Radvanic a Bartov Aleš Boháč.

Šestikilometrový úsek patří k nejdelším nově vybudovaným v Ostravě. Výhledově má být propojen s lávkou v Šenově, což by umožnilo spojení Ostravy s Havířovem a rekreačními oblastmi Žermanické a Těrlické přehrady. Město a obvod Radvanice nyní připravují projektovou dokumentaci a výkupy pozemků, které umožní napojení i na část Radvanic zvanou „Kamčatka“ a dále do Petřvaldu. Propojení se sousedním Karvinskem by mělo být dokončeno v letech 2026 až 2027.

Novostavby, ale i rekonstrukce

„Pokračuje také rekonstrukce ulice Přemyslovců, který nabídne i přívětivější prostor pro chodce a cyklisty. Jeho součástí jsou také cyklostezky,“ dodal náměstek primátora Ostravy Břetislav Riger.

Snížení rychlosti na 30 km/h, cyklopruhy či krátkodobá stání. Ostrava finišuje s opravou ulice Přemyslovců

Ostrava investuje také do oprav stávající infrastruktury. Letos na ně vyčlenila 15 milionů korun. Opraveno má být zhruba patnáct oblíbených tras, včetně úseků cyklostezky A v Polance nad Odrou, části trasy S v Nové Vsi či povodněmi zasažené cykloinfrastruktury podél řek Odry a Opavy.

Další novinky v přípravě

V přípravě jsou pak projekty jako rekonstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Ondřejnici, vyjde asi na osm milionů korun. Začít by se mělo nejpozději za rok.

Projektová dokumentace je pak zpracovávána ke stavbě prodloužení cyklostezky podél ulice 17. listopadu v úseku podél Fakultní nemocnice. Plánována trasa navazuje na jihu na realizovanou a na severu na připravovanou dělenou stezku pro chodce a cyklisty. Stavět by se mělo v příštím roce, náklady jsou stanoveny ve výši osmi milionů korun.

Tagy Cyklistická doprava ve městě cyklistická infrastruktura cyklostezka cyklostezky ostrava
4 komentáře