V Ostravě přibude nová železniční zastávka, vznikne v Zábřehu
Výškovické mosty v Ostravě. Nová zastávka vyroste vlevo dole. Zdroj: Google Street View
Pokud vše půjde podle plánu, zastávka se bude stavět souběžně s optimalizací úseku na jihu města.
Tak o tom se mluví a píše už cca 15 roků, že je to hotová věc. Ale to už patří ke koloritu Ostravy. O podjezdu a kruháči ve Vratimově se mluví také asi 15 let. Zato o obchvatu jih-východ Ostravy jsem ještě nikdy neslyšel, takže ten asi nikdy nebude. Máme tu jen nesmyslnou dálnici, která je Ostravě k prdu, a několik průtahů skrze město, které jsou pořád v opravě, takže není rok, kdy by se město dalo projet z jedné strany na druhou normálně. Na všem jsou úrovňové křižovatky, ucpané nesmyslným řízením semaforů.
Ta mapka je myšlena vážně? Opravdu to chtějí mít východně od Výškovické ulice. To přece nedává smysl, tam je to mizerně přístupné. Navíc východním směrem z nástupiště nemáte kam dojít.
Ve všech dosavadních plánech byla zastávka umístěná západně od Výškovické ulice, kde je mnohem lepší napojení na tramvaje a kratší docházka do nákupního centra Avion. Navíc můžete udělat schody i na západním konci nástupiště k lávce u teplárny a dostanete se přímo ke gymplu a k sídlišti podél Volgogradské ulice.
Doufám že to je jenom chyba v mapě SŽ, v územním plánu Ostravy je prostor pro zastávku vyznačený západně od Výškovické
Snad to bude jen chyba mapky, ale ono to možná souvisí s odporem obyvatel domu, který je vedle původního umístění. Ten byl jedním z hlavních důvodů proč ta zastávka stále není postavena.
Možná že kdyby k nádraží Vítkovice jezdilo častější spojení MHD než co 20 minut (co 10 ve špičce) tak by dostálo větší navštívenosti.
Plánuje se přidat nějaká zastávka MHD nad nádražím Zábřeh?
Tramvajovou zastávku Zábřeh – vodárna vidíte na fotce v titulku článku (žlutá tramvaj).
No že to ale trvalo… Nicméně hodně s křízkem po funuse, až se konečně rozhoupají k rekonstrukci k žst.Vítkovice, tak budou stavět i zastávku Zábřeh.. To dopadne jak v Třinci, krásně opravené nádraží, ale pusté a všichni jezdí z/do centra (pokud teda nemají cíl blíž tomu hlavnímu nádraží). Nebo se tam něco změnilo a už Třinec žije? Dlouho jsem tam nebyl 😀
Samozřejmě nejlepší podpora cestování verejnou dopravou jsou nádraží mimo centrum města
Nezměnilo. Třinecké hlavní nádraží zeje prázdnotou a využívají ho hlavně zaměstnanci železáren.
Vjizdnim řadu uz je nekolik. Let
Ostrava by hlavně potřebovala zrušit Střed a Stodolní a udělat z toho jedinou zastávku pod 28. Října
Ostrava by hlavně mohla využít důlní vlečku k ZOO a zavést tam pravidelné spoje zapojené i do ODISu. Ono teda tam pár spojů jezdí co jsem našel, ale já myslel něco pravidelnějšího, co by mohlo pomoct hlavně v pěkné jarní/ letní dny odlehčit silniční dopravě u ZOO.
Tamtudy pojede tramvaj z hranecniku na orlovou a karvinou
Ale kdy ? V tomto stoleti to nebude
Škoda že tam na to není místo.
No muselo by dojít ke stavbě nových mostů, a třeba by se mohla předělat MÚK, dát přímé větve nahoru na most a tam udělat křižovatku, by uvolněném místě po sjezdech postavit administrativní objekty, klidně další mrakodrap a centrum by tím krásně ožilo. Ale na Ostravu se se…
A přejmenovat na Ostrava Centrum!
2014 první zmínka, 2015 měla být hotova dokumentace a 2016 byla naplánová realizace…..tak snad už to klapne.
Předběžné konzultace od roku 1998……
První „oficiální“ písemná zmínka – 2004…… zdroj: „Koncepce rozvoje dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje“ str.93
Ono je tam taky hodně Nimbistů kteří škodí
To dava smysl!! Postavit za miliony zastavku, a za cca 400mil. opravit nadrazi ve Vitkovicich, ktere je o max. 2 km dale. Jedna z tech dvou zastavek bude uplne zbytecna. Uz ted je vytizenost vitkovickeho nadrazi minimalni.
Tak ona dává v dnešní době zastávka Zábřeh větší smysl, než Vítkovice. V okolí bydlí více lidí a jezdí kolem asi 1000x víc tramvají. Ale Vítkovice jsou památkově chráněné, takže je nemůžete zbourat.
No nelze zbourat výpravní budovu, ale musí tam být ŽST/zastávka?
Což je škoda, protože to nádraží je hnus a dávno neodpovídá potřebám doby
Úplně jako v Třinci… 🙂
Do Třince rýpete úplně zbytečnè. Od založení železáren v roce 1839 poté, co se postavila železnice jezdili a stále jezdí pracující na tohle nádraží mimo centrum. Jen v mimošpičkových časech je cestujících méně. Okolo nějací lidé bydlí a i navazující autobusy před nádražím nějaké cestující dovezou/odvezou.
Už pouze za 25 let tam bude jezdit dle výhledu linka Ex11 na letiště do Prahy 🙂
V budově nádraží bude sídlit nějaká státní instituce a plus se tam plánuje muzeum MHD(ale až po reko)
Mrzí mě, jak se u SŽ normalizovalo odsouvání termínů bez jasného vysvětlení. Chápu, že se někdy vyskytnou problémy třeba v povolovacích procesech, ale proč o tom veřejnost neví? Ani není potřeba jmenovat konkrétní zodpovědné osoby. Bez takové transparentnosti zůstává otázkou, proč mnoho staveb roky stojí na místě.
V SŽ to už opravdu vypadá na chronické manažeřské selhání, od nejvyššího po střední management, špatně motivované zaměstnance a nedostatečnou proaktivitu na všech úrovních. Chybí dostatečná snaha a odvaha připravovat stavby mimo komfortní zónu (zejména ty, které nevedou pouze ve stávající stopě, nebo mají nějakou přidanou hodnotu, nebo jsou obtížnější na koordinaci s jinými subjekty).
No a pak jsou výsledky takové jaké jsou. Resp. nejsou.
A cesta k zlepšení je náročná. Začít by se dalo asi pořádným vyšším managementem, jestli je takový někde k mání.
Je to státní organizace, jejicb peníze to nejsou, proč by se snažili
Ti umějí pod cenou akorát tak prodat lukrativní pozemky a bourat památky. Samozřejmě vždycky za „malou domů“, veřejný zájem v tom určitě není.
Ještě před rokem v lednu byla stavba plánovaná na rok 2026, takže za rok došlo k odsunutí o „pouhé“ dva roky…
na co taká zastávka, když nádrží ova -vítkovice nádraží je cca 500m. což je tramvají od nádraží 3 zastávky !!!
500 metrů možná když zapomenete zbylých 1,5km. Ona ta zastávka Zábřeh vodárna není zas tak blízko.
Na to, o čem se lze denně přesvědčit u každého vlaku na zastávce Ostrava – Stodolní….
To jste teda podcenil. Schválně se zkuste mezi těmi dvěma lokalitami projít pěšky. Pod 30 minut to spíš asi nedáte.
O-Z bude navíc o hodně lépe napojená na MHD, u Zábřeha-vodárny stojí několik linek tramvají včetně „metropolitní“ dvojky.
Skvělá zpráva! Jen jsem doufal, že už je to v přípravě dále, takhle to vypadá, že vlastně teprve začínají. A taky jsem slyšel, že tam byl nějaký odpor obyvatel z přilehlých paneláků, tak snad to tentokrát projde.
Mohli by požadovat tunel jako v Praze, a ještě argumentovat, že uhlí ze stavby tunelu by bylo bio spáleno.
Ano byla tam petice. Ale zdůvodnění bylo hlavně kvůli hluku zastavujících tornád. Ale to už je minulost.