regio-vlak

V Ostravě přibude nová železniční zastávka, vznikne v Zábřehu

Výškovické mosty v Ostravě. Nová zastávka vyroste vlevo dole. Zdroj: Google Street ViewVýškovické mosty v Ostravě. Nová zastávka vyroste vlevo dole. Zdroj: Google Street View

Pokud vše půjde podle plánu, zastávka se bude stavět souběžně s optimalizací úseku na jihu města.

Odebírat
Upozornit na
guest
40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Kverulant

Tak o tom se mluví a píše už cca 15 roků, že je to hotová věc. Ale to už patří ke koloritu Ostravy. O podjezdu a kruháči ve Vratimově se mluví také asi 15 let. Zato o obchvatu jih-východ Ostravy jsem ještě nikdy neslyšel, takže ten asi nikdy nebude. Máme tu jen nesmyslnou dálnici, která je Ostravě k prdu, a několik průtahů skrze město, které jsou pořád v opravě, takže není rok, kdy by se město dalo projet z jedné strany na druhou normálně. Na všem jsou úrovňové křižovatky, ucpané nesmyslným řízením semaforů.

Dusmor

Ta mapka je myšlena vážně? Opravdu to chtějí mít východně od Výškovické ulice. To přece nedává smysl, tam je to mizerně přístupné. Navíc východním směrem z nástupiště nemáte kam dojít.
Ve všech dosavadních plánech byla zastávka umístěná západně od Výškovické ulice, kde je mnohem lepší napojení na tramvaje a kratší docházka do nákupního centra Avion. Navíc můžete udělat schody i na západním konci nástupiště k lávce u teplárny a dostanete se přímo ke gymplu a k sídlišti podél Volgogradské ulice.

Radek M.

Doufám že to je jenom chyba v mapě SŽ, v územním plánu Ostravy je prostor pro zastávku vyznačený západně od Výškovické

Primářek

Snad to bude jen chyba mapky, ale ono to možná souvisí s odporem obyvatel domu, který je vedle původního umístění. Ten byl jedním z hlavních důvodů proč ta zastávka stále není postavena.

duch

Možná že kdyby k nádraží Vítkovice jezdilo častější spojení MHD než co 20 minut (co 10 ve špičce) tak by dostálo větší navštívenosti.

Plánuje se přidat nějaká zastávka MHD nad nádražím Zábřeh?

Dusmor

Tramvajovou zastávku Zábřeh – vodárna vidíte na fotce v titulku článku (žlutá tramvaj).

aldik

No že to ale trvalo… Nicméně hodně s křízkem po funuse, až se konečně rozhoupají k rekonstrukci k žst.Vítkovice, tak budou stavět i zastávku Zábřeh.. To dopadne jak v Třinci, krásně opravené nádraží, ale pusté a všichni jezdí z/do centra (pokud teda nemají cíl blíž tomu hlavnímu nádraží). Nebo se tam něco změnilo a už Třinec žije? Dlouho jsem tam nebyl 😀

Roman

Samozřejmě nejlepší podpora cestování verejnou dopravou jsou nádraží mimo centrum města

Robin

Nezměnilo. Třinecké hlavní nádraží zeje prázdnotou a využívají ho hlavně zaměstnanci železáren.

víta Klozík

Vjizdnim řadu uz je nekolik. Let

MP22

Ostrava by hlavně potřebovala zrušit Střed a Stodolní a udělat z toho jedinou zastávku pod 28. Října

aldik

Ostrava by hlavně mohla využít důlní vlečku k ZOO a zavést tam pravidelné spoje zapojené i do ODISu. Ono teda tam pár spojů jezdí co jsem našel, ale já myslel něco pravidelnějšího, co by mohlo pomoct hlavně v pěkné jarní/ letní dny odlehčit silniční dopravě u ZOO.

Tom

Tamtudy pojede tramvaj z hranecniku na orlovou a karvinou

Dfg

Ale kdy ? V tomto stoleti to nebude

Igor

Škoda že tam na to není místo.

MP22

No muselo by dojít ke stavbě nových mostů, a třeba by se mohla předělat MÚK, dát přímé větve nahoru na most a tam udělat křižovatku, by uvolněném místě po sjezdech postavit administrativní objekty, klidně další mrakodrap a centrum by tím krásně ožilo. Ale na Ostravu se se…

Jakub K

A přejmenovat na Ostrava Centrum!

Daddy

2014 první zmínka, 2015 měla být hotova dokumentace a 2016 byla naplánová realizace…..tak snad už to klapne.

Ten kdo ví

Předběžné konzultace od roku 1998……

První „oficiální“ písemná zmínka – 2004…… zdroj: „Koncepce rozvoje dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje“ str.93

Dfg

Ono je tam taky hodně Nimbistů kteří škodí

Petr

To dava smysl!! Postavit za miliony zastavku, a za cca 400mil. opravit nadrazi ve Vitkovicich, ktere je o max. 2 km dale. Jedna z tech dvou zastavek bude uplne zbytecna. Uz ted je vytizenost vitkovickeho nadrazi minimalni.

Petr

Tak ona dává v dnešní době zastávka Zábřeh větší smysl, než Vítkovice. V okolí bydlí více lidí a jezdí kolem asi 1000x víc tramvají. Ale Vítkovice jsou památkově chráněné, takže je nemůžete zbourat.

smasska

No nelze zbourat výpravní budovu, ale musí tam být ŽST/zastávka?

Dfg

Což je škoda, protože to nádraží je hnus a dávno neodpovídá potřebám doby

aldik

Úplně jako v Třinci… 🙂

Nádražní Vrabec

Do Třince rýpete úplně zbytečnè. Od založení železáren v roce 1839 poté, co se postavila železnice jezdili a stále jezdí pracující na tohle nádraží mimo centrum. Jen v mimošpičkových časech je cestujících méně. Okolo nějací lidé bydlí a i navazující autobusy před nádražím nějaké cestující dovezou/odvezou.

Igor

Už pouze za 25 let tam bude jezdit dle výhledu linka Ex11 na letiště do Prahy 🙂

Jirka

V budově nádraží bude sídlit nějaká státní instituce a plus se tam plánuje muzeum MHD(ale až po reko)

ppp

Mrzí mě, jak se u SŽ normalizovalo odsouvání termínů bez jasného vysvětlení. Chápu, že se někdy vyskytnou problémy třeba v povolovacích procesech, ale proč o tom veřejnost neví? Ani není potřeba jmenovat konkrétní zodpovědné osoby. Bez takové transparentnosti zůstává otázkou, proč mnoho staveb roky stojí na místě.

Andrej

V SŽ to už opravdu vypadá na chronické manažeřské selhání, od nejvyššího po střední management, špatně motivované zaměstnance a nedostatečnou proaktivitu na všech úrovních. Chybí dostatečná snaha a odvaha připravovat stavby mimo komfortní zónu (zejména ty, které nevedou pouze ve stávající stopě, nebo mají nějakou přidanou hodnotu, nebo jsou obtížnější na koordinaci s jinými subjekty).
No a pak jsou výsledky takové jaké jsou. Resp. nejsou.
A cesta k zlepšení je náročná. Začít by se dalo asi pořádným vyšším managementem, jestli je takový někde k mání.

Dfg

Je to státní organizace, jejicb peníze to nejsou, proč by se snažili

Jan Kverulant

Ti umějí pod cenou akorát tak prodat lukrativní pozemky a bourat památky. Samozřejmě vždycky za „malou domů“, veřejný zájem v tom určitě není.

Radek M.

Ještě před rokem v lednu byla stavba plánovaná na rok 2026, takže za rok došlo k odsunutí o „pouhé“ dva roky…

ladamuri

na co taká zastávka, když nádrží ova -vítkovice nádraží je cca 500m. což je tramvají od nádraží 3 zastávky !!!

Igor

500 metrů možná když zapomenete zbylých 1,5km. Ona ta zastávka Zábřeh vodárna není zas tak blízko.

Ten kdo ví

Na to, o čem se lze denně přesvědčit u každého vlaku na zastávce Ostrava – Stodolní….

Marian Kechlibar

To jste teda podcenil. Schválně se zkuste mezi těmi dvěma lokalitami projít pěšky. Pod 30 minut to spíš asi nedáte.

O-Z bude navíc o hodně lépe napojená na MHD, u Zábřeha-vodárny stojí několik linek tramvají včetně „metropolitní“ dvojky.

Petr

Skvělá zpráva! Jen jsem doufal, že už je to v přípravě dále, takhle to vypadá, že vlastně teprve začínají. A taky jsem slyšel, že tam byl nějaký odpor obyvatel z přilehlých paneláků, tak snad to tentokrát projde.

Luboš Beneš

Mohli by požadovat tunel jako v Praze, a ještě argumentovat, že uhlí ze stavby tunelu by bylo bio spáleno.

tomaskislinger7

Ano byla tam petice. Ale zdůvodnění bylo hlavně kvůli hluku zastavujících tornád. Ale to už je minulost.