V Ostravě potichu začala rekonstrukce svinovského nádraží, opravují se části poškozené povodněmi
Opravy ve Svinově. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Náklady přesahují 20 milionů korun.
Náklady přesahují 20 milionů korun.
Když nadpis začíná „V Ostravě potichu začala rekonstrukce …“, a úvodní věta začíná slovy: „Čilý stavební ruch …“, jak je to tam asi s hlukem? Je ten čilý stavební ruch úplně bez zvuků, anebo se tam při něm přece jen něco ozývá? 😉
nejsem odborník, takže možná bude můj dotaz naivní, ale není jeden rok nějak dlouho?
Na druhou stranu – v zimě toho (u něčeho takového) moc neuděláte a jestli u té zakázky běžely různé odvolací lhůty a podobně… 🙂
Je potřeba aby konstrukce vyschly. A to bych řekl že rok může být i málo.
Je v plánu i výměna informačních tabulí/celého orientačního systému?
Tabule v podchodu už jsou vyměněné za nové. Ty původní povodeň zlikvidovala a poté jsem je asi 3 měsíce vídával ležet v křoví na konci 1. nástupiště, než definitivně zmizely. Dlouho byly v pochodech jenom papírové cedule vylepené na stěně, ale i to je už minulost a jsou tam nové tabule. Jestli se ale bude měnit zbytek, nevím.
Škoda. Myslel jsem si, že ty „nové“ tabule jsou jen provizorní. Jsou titěrné, aby si je člověk přečetl, musí až k nim. Nerozumím tomu, proč ty tabule nesníží nad hranu stropu, aby byly čitelné i z větší vzdálenosti (ale to je problém všude po republice).
Souhlasím, taky mi vadí a uvítal bych tam něco jiného. Ale o případných změnách a generální přestavbě celého informačního systému jsem prozatím žádné informace nenašel. Kdo ví, ať odpoví…
Jj, chtělo by to vyměnit i ty cca 20 let staré Eleny v hale. Ale ty nové tabule by opravdu vylepšit šly.
Mně se třeba líbí tabule v Pardubicích. Písmo na nich je krásně čitelné. Doufám že se třeba obejví i ve Svinově.
Jj, to je Starmon Starlit -> https://starmon.cz/portfolio-items/erp-elektronicky-reproduktor/
Jen mi přijde, že není využitý její potenciál, MÁV tam zobrazuje i barevné ikony vlaků, tady je jen text. Mohou se tam zobrazovat například i loga dopravců atd. A těch informací o vlaku je tam za mě moc, mohlo by se střídavě zobrazovat číslo/linka, nebo to nějak velikostně seřadit. Podobný styl má ÖBB, tam je to moc pěkné. Jinak v novém manuálu OIS je ten vzhled tabulí upraven, doporučuji se podívat. Stejně by to ale šlo vylepšit.
Tomu joudovi Bělicovi se něco stalo? Jaktože tam nešaškoval s kladivem?
Ty eskalátory teda uz funguji?
Některé jo, mění se postupně celé.
Jen pilně opravujte, další povodni to nemusí trvat ani těch 27 let.
No to začínají brzy..🤦🏻 za chvíli bude rok od povodní..😢
Už to dělají hned od povodní🙂
Hned po povodni bylo oklepané vše, co bylo pod vodou. Nyní až to pořádně vše vyschlo se pokračuje, je to normální stav.
Budou se malovat i špinavé stropy podchodů?
Mám pocit že už jsou.
Dávno udělané.
Plánuje se také rekonstrukce ČD Lounge?
To bylo zavřené již před povodni. Spíš není zájem ze strany ČD.
Na Svinově by to hlavně chtělo zdevelopovat ty volné plochy k mostům i okolo nádraží.. Něčím kvalitním v kancelářích s vysokou přidanou hodnotou, než se tam postaví nějaký diskont nebo retaik park. Spojení jak VHD tak automobily je tam luxusní.
Je tam záplavové území, ne?
To je i v Praze-Holešovicích, a přesto tam úplná nová čtvrť vyrostla. Není to neřešitelný problém.
Ve Svinově bych při rekonstrukci doporučil (fakt mi tam chybí): 1) Do obou podchodů přidat k novým reklamním tabulím o tabule s odjezdy vlaků (obdoba těch, co jsou v Praze na hlavním). 2) Nad pokladnami bych vyměnil tabule tak, aby první nebyla s „PŘÍJEZDY“, ale s „ODJEZDY“. Mimochodem, ta „příjezdová“ tabule by mohla být i někde bokem (obdoba Praha, hl. n.). A jako bonus by mohli: a) Přečíslovat nástupiště na koleje, a hlavně označit sektory (ty vlaky, co odjíždí z nekryté části nástupiště se velmi špatně hledají). b) Instalovat i nějaké „normálnější“ obchůdky a občerstvením (něco, jako je na hlavním… Číst vice »
1 + a by mělo být s přestavbou pro připojení VRT.
Zrovna o c) si myslím, že koleje jsou většinu času známy i 20 minut před příjezdem vlaku, beru to jako +.
Tak to asi nemám štěstí, protože na Svinově mnohdy nevím kolej ani 5 min. před příjezdem vlaku.
Sice to na Svinově často hlásí pozdě, ale dálkové linky odjíždějí z 95 % vždy stejně. Za poslední roky se mi nestalo ani jednou, že by to na Prahu nebo na Bohumín jelo z jiného než obvyklého nástupiště.
Věděl by někdo místní jestli / jak to bude s restaurací ? Byla to výborná „nádražka“ v nejlepším slova smyslu, bohužel kuchyně v suterénu…
Prý koncem roku by měla být nadražka zas v provozu.
Ať je léto parné,
nebo zima veliká,
vždycky vás tu potěší
zmrzlina od Chmelíka!
Kdo pamatuje? 🙂