V Ostravě zdraží krátkodobé jízdné, cena dlouhodobého zůstává stejná

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava. Zdroj: DPOTramvaje Dopravního podniku Ostrava. Zdroj: DPO

Krok umožňuje podle DPO udržet ceny dlouhodobých jízdenek na stávající úrovni i v následujícím období.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch

Proč tady všichni fňukají? MHD v Ostravě je objektivně nejlepší ve střední Evropě. Ano, propustnost města autem je celorepublikově nadprůměrná, ale to ještě neznamená, že využívat veřejnou dopravu se finančně nebo časově nevyplatí.

Jirka

Casove se opravdu nevyplati. Cetnost spoju, vyhlidkove vedeni linek, potrebne prestupy a jejich nenavaznost zde znamena, ze i pesky jste casto z bodu A do bodu B drive – nez dojdu na zastavku, nez se uraci jet nejaka tramvaj, nez nekam tema vsema oklikama dojede, prestup mi ujede pred 2 minutama, tak cekam 18 minut na dalsi, zase jede oklikama, nez dojdu ze zastavky do cile. V tomhle kontextu se nevyplati ani financne, protoze s ohledem na vyse popsanou pomalost prepravy a stale se snizujici cetnost spoju je to snad nejdrazsi mhd nejen v evrope, co jsem mel kdy moznost… Číst vice »

Twix

Ostravskou MHD neznám, ale máte někdo rozumné vysvětlení, proč v tak velkém provozu s kompletně elektronickým odbavením stále existují nepřestupní a přestupní jízdenky? Co z toho kdo má a proč je přestup potrestán?

Erik85

Kodis je takový Ryanair. Navenek se tvářit jako levný, ale pak vás zkásnou při jakékoliv příležitosti. Takové oddělení pro nenavazování přípojů by mohlo vyprávět.

M19

A může vysvětlit k čemu by vám byla 10 minutová přestupní jízdenka? Nebyly by trestáni cestující jedouci jen krátké vzdalenosti, kdyby ta současná 10 minutová jízdenka neexistovala?

Kevis

Proč píšou v Ostravě, když se to týká i přilehlých obcí a měst, které musí jezdit v XXL tarifu?
Ale aspoň nějaká informace. Kodis se totiž nenamáhal o zdražení informovat vůbec

asdfasdfasdf

kodis má plné ruce práce přípravou marketingové kampaně, která bude lidem říkat jak se zlevňuje. (Osobní zkušenost. Když jsem byl na střední cca 8 let nazpět, tak se tarif měnil tak, že se prakticky všem zdražilo, ale protože existovaly nějaké dvě díry světa na jejichž trase se díky změn tarifních zón zlevnilo, tak byli všechny prostředky MHD od shora dolů oblepené plakáty oslavující zlevńování)

Aaabbb

Tohle mi tedy v kontextu některých jiných měst nebo krajů přijde jako velmi rozumné zdražení 🙂

Jirka

Jenze v tech jinych mestech ty spoje jezdi! Jen v ostrave prijedete vlakem na nejpouzivanejsi nadrazi (svinov) a chcete jet tramvaji na nejlidnatejsi mestskou cast (jih), tak si holt i ve vsedni den pockate 20 minut, protoze jste si dovolil prijet brzy vecer. To jsem nikde jinde nevidel a rok od roku se dalsi spoje ubiraji. Dneska uz po 18 hodine je lepsi jit vetsinou pesky, protoze tam proste budu driv nez se dpo uraci nabidnout nejaky spoj. Jestlize cena jizdenky zustane stejna, ale uberou polovinu spoju, pak to vidim jako 100% zdrazeni – nejde o ty koruny zdrazeni na… Číst vice »

Dfg

Zas? Už tak jsou předražené za ty pseudoslužby

Jirka

Nojo, prodlouzime intervaly, rozhasime uz tak mizerne prestupy, linky vedeme oklikou tak, aby nahodou nesla pouzit kratka jizdenka a jeste zdrazime. Pak se divime, ze o verejnou dopravu klesa zajem platicich cestujicich a ostrava je vic a vic zasekana autama, zatimco mhd vyuzivaji jiste skupiny, z kterych ty pokuty nejdou vymahat ani exekuci.
Bohuzel posledni roky tohle pisu pokazde stejne, protoze je to pokazde stejne a az bude jezdit tramvaj ve spicce jednou za hodinu, tak tuhle imitaci verejne dopravy mohou zavrit…

Dfg

Ale dpo se bude chvástat, jak je nejlepší dopravce na světě…

Roman

Zdražení se netýká pravidelných cestujících.

asdfasdfasdf

posledně rozdrbali tarif na železnici, tak teď je potřeba potrestat i ty ostatní, aby jim nebylo líto.

Petr

Bolt se svou cenovou politikou mě defintvě dostal z MHD, tak ještě z Baníků domu vsuvkou, ale jinač už MHD 0.

Vojtěch

Vás možná jo, ale s takovou logikou už je lepší si pořídit auto.

182-097

V pohodě, klidně ať zdraží ještě víc. Stejně je pořád nejrychlejší a nejlepší jezdit po Ostravě autem, než v MHD, kde jezdí buď smradlaví somráci, feťáci, nebo černí, samozřejmě všichni bez jízdenky. K použití zdejší MHD by mě spíš než cena, tak motivovalo kdyby se tohle dařilo opravdu důkladně potírat.

T_t

Přesně ! Bohužel ….

Cestujici

Jo, zvyšování cen a zhoršení JŘ. Tomu říkám reklama „nejezděte autem“.
Ale jsem klidný, máme aspoň několik nových nesmyslných přístřešků za pár mega. To mě donutí využít zdejší paMHD

Antonín Maňas

Už vidím ty nenávistné komentáře…
1 Kč nikomu neublíží

Peeetr

A taky to nenavýší tržby, tomu narůstájícímu počtu černých pasažérů to, ale skutečně neublíží.

Jednorázové jízdenky se už úplně utrhly od pernamentek.
Pokud chtějí MHD podniky skutečně navyšovat tržby, musí zvedat ceny extrémně zvýhodněných měsíčních až ročních předplatných. Nebo můžou šetřit na počtu nutných vozů, když sníží špičku, pokud ty nejvýhodnější pernamantky už nebudou v určitých nejnatřískanějších hodinách platit.

Frank

Je nějaký zdroj o tom růstu černých pasažérů?

duch

Na co je pracujícímu měsíčník, co neplatí, když jede do/z práce?

Petr Šimral

???