V Ostravě zdraží krátkodobé jízdné, cena dlouhodobého zůstává stejná

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava. Zdroj: DPOTramvaje Dopravního podniku Ostrava. Zdroj: DPO

Krok umožňuje podle DPO udržet ceny dlouhodobých jízdenek na stávající úrovni i v následujícím období.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matt

Co by hlavně měl KODIS udělat je to, aby zapracovali na své slavné ODISapce. Při své jízdě z Č. Těšína do Ostravy-Poruby jsem si řekl, že vyzkouším, zda opravdu dojedu na jednu jízdenku až domů (pro nedočkavé, samozřejmě jsem nedojel). ODIS appka totiž nezobrazuje zpoždění vlaku. Měl jsem v plánu kombinaci vlak do Svinova + BUS MHD do Poruby. Po nákupu jízdenky jsem až na nádraží zjistil, že vlak má přes 20 minut zpoždění (Rychlík z Žiliny) a osobák, kterým by to bylo o něco dříve, než zmiňovaným rychlíkem jel přes Havířov, kde mi ale samozřejmě neplatila jízdenka kvůli jiné… Číst vice »

martin.cuberek

Další zkušenost. Když si koupíte jízdenku cca 15 minut před Podolánkami, Plucnarka kde je signál a data, v autobuse u řidiče jízdenku neukážete, protože v tomto místě není signál. A načítání v autobuse, velký problém. Doporučují vypínat v mobilu NFC čip, jinak si koupíte tu stejnou jízdenku kartou. Už se mi to stalo.

Matt

Máte pravdu, mám naprosto stejnou zkušenost s prokazováním QR kódu u řidiče 😀 A ten si pak říká, co to je proboha za koko*a, co ani neumí ukázat jízdenku. S tím signálem stejný problém. Je to asi mizivé procento, ale i tak.

Vladco

Také mám špatnou zkušenost s načítáním QR jízdenky ODIS apky u řidičů busů příměstské dopravy, zejména u dopravce Z-Group bus. Nevím, jestli dělají řidiči něco špatně na svém vozidlovém terminálu, ale když přiložím Odisapku s QR jízdenkou tak mi naskočí na displeji mobilu peněženka s aktivní kartou k zaplacení a QR kód se řidiči ke kontrole nenačte. Pak se s ním musím dohadovat, a ukazovat jízdenku k nahlédnutí v mobilu. Většinou to uzná, že to je platné, ale je to zbytečná nepříjemnost. Je zajímavé, že při kontrole ve vlaku nebo v MHD tento problém není. A pokud jde o vypnutí… Číst vice »

vilik

Co na to říct? Z jedné strany to chápu, z druhé strany kdyz se verejne mluvi o miliardach na Nove Bazaly……….

Vojtěch

Proč tady všichni fňukají? MHD v Ostravě je objektivně nejlepší ve střední Evropě. Ano, propustnost města autem je celorepublikově nadprůměrná, ale to ještě neznamená, že využívat veřejnou dopravu se finančně nebo časově nevyplatí.

Jirka

Casove se opravdu nevyplati. Cetnost spoju, vyhlidkove vedeni linek, potrebne prestupy a jejich nenavaznost zde znamena, ze i pesky jste casto z bodu A do bodu B drive – nez dojdu na zastavku, nez se uraci jet nejaka tramvaj, nez nekam tema vsema oklikama dojede, prestup mi ujede pred 2 minutama, tak cekam 18 minut na dalsi, zase jede oklikama, nez dojdu ze zastavky do cile. V tomhle kontextu se nevyplati ani financne, protoze s ohledem na vyse popsanou pomalost prepravy a stale se snizujici cetnost spoju je to snad nejdrazsi mhd nejen v evrope, co jsem mel kdy moznost… Číst vice »

Jirka

Kamo,to je diagnoza.Nakonec by se jeste clovek dovedel,ze jezdis jen 8😂

Igor

Vsadím se, že na jihu budu tramvají ze Svinova dříve než vy pěšky.

Jirka

A to bych chtěl vidět 😉 O co se vsadíme?
Já když přijedu v noci vlakem na svinov a zjistím, že mi 7 ujela před 3 minutama, tak ke kotvě jdu 50 minut. Tzn. že jsem tam pěšky dřív, než ta tramvaj na svinov vůbec přijede. Nebo časově úplně stejně, když využiju přestup u ředitelství, akorát že za to musím zaplatit nyní zdraženou jízdenku. Ale dříve néééé…

Permonik

Ale to neni DPO ale tím že neumíš cestovat a použivát VHD.

Jednak Svinov (nadráží) na kotvu jezdí autobus.
Jednak když jedu na kotvu, je to lepší přes hlavák….

Jirka

Pane mistr VHD, kolik tech autobusu mezi 0 a 4 hodinou jede ze svinova na kotvu? Aha, zadny.
Jo a hlavak je presne ta trictvrtehodinova oklika navic, jeste okorenena privozskym obyvatelstvem… Takze casove i cenove (kdyz zapoctu tu velice inteligentni radu pres hlavak, tak i komfortem a bezpecim ) je porad lepsi jit pesky 😉

Permonik

Aha. Mi to ukazuje každou hodinu jeden.

A imho kromě nočních vlaků NightJetu.

Poslední vlaky přijižději na Svinov před 23:00…

Takže dělát 20min takt ke vlakům co nejezdí…. to nebude dělát žadny DP.

Jirka

Pouzivate vubec hromadnou dopravu? Podle toho co pisete evidentne ne a vychazite jen z jizdnich radu a nikoli ze zkusenosti realneho cestovani 😉 To je pak marna diskuse…

Permonik

A ona by měla veřejna doprava jezdít jindy než podle JŘ?

Igor

Jako s těmi kufry 5km za 50 minut… . No dobrý úlet 🙂 To je typický cestující v noci. Jinak vážně vám jde jen o ty dvě koruny? Bez toho přestupu je jako platit nemusíte? Klidně může jezdit tramvaj ve dvě v noci každých 5 minut, ale zaplatíte za jízdu 300? Bych chtěl vidět. Tady je krásný typický naráz z říše snů na realitu. „Je to pomalé, jezdí to málo. “ Jde vyřešit, zaplatíte to? „eee dvě koruny jsou mooooc“ Radím vám nejezdit MHD a všude chodit pěšky. Je to rychlejší a nehledě, že půjdete třeba do Glóbusu do Poruby… Číst vice »

Jirka

Cestuji jen s batohem. Ale neni treba kopat okolo kvuli prohrane sazky. Mam hned nekolik prikladu, kdy vlivem prestupu a prodluzovani intervalu je casove lepsi chodit pesky i ve spicce. O tech dvou korunach to opravdu neni, to je jen ten posledni dojeb, proc se na cely dpo po mnoha letech trpelivosti vykaslat…

Permonik

Se divím, že nepouživate kolo…

Igor

Oh vtipné. Nevidím tady žádný důkaz, že jste to stihl takhle ujít, kdežto jízdní řády se hledají lehce. Zatím vidím prohru pouze na vaší straně. + napište mi ještě ten vlak, kterým jezdíte a vůbec na něj to nepasuje že stále musíte pěšky.

martin.cuberek

Ještě jede za 25 minut 19 s přestupem na 2…. používám IDOS

PetrK

ty okliky by mě zajímaly, můžeš to rozvést? to jako že 8 jede z hlaváku do poruby „oklikou“ přes vodárnu? 😄

Jirka

V ostravě není jen linka 8. Ale protože linka 8 je svatá, tak zbytek všechno ostatní jde k šípku.

DavidK

Sorry ale… To, co jste napsal je absolutní, ale absolutní blábol. MHD v Ostravě sice není nejhorší, ale ani zdaleka se nejedná o jakousi objektivně nejlepší ve střední Evropě… Jsem Ostravák, a ani nevíte jak často na sebe spoje nenavazují, noční linky často vůbec neexistují, dopravní uzly jsou často nesmyslně řešené… Nevím, zda jste někdy byl v Brně, nebo v Praze, ale minimálně tam je MHD o několik levelů výš.

Roman

V Praze určitě není lepší MHD, jezdí tam hodně zastaralé vozy, MHD je špinavé a jejích tarifní systém je spíš spíš past.

Michal²

Kde v Praze máme zastaralé vozy? Nejstarší tramvaje jsou T3M2.DVC, které budou do pár let končit a T3R.P, které jezdí i v Ostravě, nejstarší autobusy u DPP jsou z roku 2010, u DPO jen o rok mladší, trolejbusy má DPO dokonce 20 let staré

Kicruj

Já taky žiju v ostravě, a můžu teda říct, že proti Praze a Brnu je ostravská MHD objektivně lepší. (ok brno má super noční rozjezdy). Ona obecně MHD v českých velkých městech je fajn, ale Otravská mi přijde opravdu super. Nedávno vyšel i nějaký žebříček, kde byla Ostrava nejlepší z východoevropských MHD (před Prahou a Brnem)

Jirka

Nojo, když se řeší nové vozy (dotované), 100% pokrytí kamerami (HR lež) a bezdieselová ostrava (opět lež), tak to pak navenek může vypadat dobře a vychází články o nejlepší mhd. I tramvaje bez kamer i dieselové autobusy lze BĚŽNĚ potkat…
Pokud by ovšem někdo řešil čas potřebný přesunu z místa A do místa B, bez toho, aby si člověk musel řídit svůj život podle jízdních řádů mhd ostrava (kdy si oni uráčí vypravit tramvaj), tak už by to tak slavné rozhodně nebylo.

Luboš

Ostravská MHD je cenově dostupnější a díky moderním technologiím a menšímu rozsahu města často nabízí pohodlnější přestupy. Na druhou stranu pražská MHD vyniká svojí komplexností a dostupností, byť za vyšší cenu. Brno je někde mezi – dobře propojené, ale méně inovativní než Ostrava.

někdo123

Ostravská MHD je tak inovativní, že k mnoha jejich službám vůbec není podpora, manuál apod. Infolinku outsourcovali na KODIS, který do některých jejich systémů nevidí a jejich inovativní appka MojeDPO během Colours „ztratila“ festivalovou jízdenku. Samozřejmě podpora žádná, jen zastrčená zmínka tuším na jejich FB ve stylu, že si uživatelé mají zakázat systémové aktualizace 🙂 Z mého pohledu je pro některé skupiny cestujících v mnoha ohledech nejhorší a nejméně přívětivou MHD, co jsem v Evropě viděl. Jednak v souvislosti s jejich „bezpapírovou MHD“, ke které však není dostatečná podpora. Například pokud vám automat sežere peníze a jízdenku nevydá/nedobije, tak můžete… Číst vice »

Luboš

Ahoj jen pro zajímavost jsem si srovnal MHD na Dubinu kde celkem jezdil časově i cenově když jedu na Elektrické koloběžce celkem pomalu .Vzdálenost z Poruby zhruba 11km Koloběžka to tedy hravě otočí 2 krát tam i zpět .Při průměrné rychlosti 23kmh kdy to nechci mezi ostatními moc hnát mě to trvá cca 28-30 minut a MHD ze zastávky Poruba Vozovna na zastávku Dubina Interspar cca 35-50 minut třeba ve večerních hodinách a to už je pořádně znát. A teď ekonomická stránka věci. MHD mě tam a zpět doveze sice klimatizovaným dopravním prostředkem ale za cca 20 tam 20 zpět… Číst vice »

Permonik

Kde davají kolobežky gratis? Bych si taky vzal. JInak cena kolobežky je v akci 17 600,- (bežně 35 000,-). Při jedne jizdě je to tedy 176002,32 kč oproti 42 kč. Počet jízdy aby se kolobežky vyplatily je 450 (v akci), jinak 880 jízd během dvou let. A pak se modlit že vydrží baterka, koloběžka co nejdele…. Spíše mě zajimalo proč z Vozovny (bežna lokace) do Intersparu (ted Albert). Blíže je hodně supermaketu a jinak je tam pole. Na sidliště se vystupuje předchozí zástavku…. Další věc – skladování kolobežky, reflexní oblečení ne?….. Interspart – Vozovna je 26 min. Ikdyž chete dělát… Číst vice »

filkra

Za Intersparem není jen pole, ale taky Stará Bělá, kam by spousta lidí ráda jezdila MHD, ale třeba v noci to absolutně nejde a člověk je odkázán výhradně na cestu z Dubiny pěšky zahrnující přechod rozbahněného pole. Ve dne je to lepší, ale oproti době před patnácti lety je ta četnost i návaznost spojů katastrofální.

Igor

To já si koupím za 4400 roční jízdenku a za krásných 12 korun /den (6 Kč na jednu jízdu pokud jedu průměrně dvě každý den) si užívám všechny vlaky, tramvajky, autobusy, trolejbusy po Ostravě bez omezení. Kolik jízd bych musel odjezdit na koloběžce, aby se zaplatila? 5000? Všechny za jasného počasí a příjemné teplotě počítám že? (žádný sníh, vítr, bouřka…)

Martina

V Praze je levnější i měsíční jízdné a na vše i metro.Radsi by měli něco udělat s bezdomovci kteří se vozí sem a tam a my platící to musíme trpět.Spanelsko celé ,tam se nastupuje jen předními dveřmi a žádná špína bez jízdenky se nesveze.Zajimave že v tak velké zemi to jde a tady ne.

Twix

Ostravskou MHD neznám, ale máte někdo rozumné vysvětlení, proč v tak velkém provozu s kompletně elektronickým odbavením stále existují nepřestupní a přestupní jízdenky? Co z toho kdo má a proč je přestup potrestán?

Erik85

Kodis je takový Ryanair. Navenek se tvářit jako levný, ale pak vás zkásnou při jakékoliv příležitosti. Takové oddělení pro nenavazování přípojů by mohlo vyprávět.

M19

A může vysvětlit k čemu by vám byla 10 minutová přestupní jízdenka? Nebyly by trestáni cestující jedouci jen krátké vzdalenosti, kdyby ta současná 10 minutová jízdenka neexistovala?

Twix

Díky za vysvětlení, tohle jsem z tabulky nepochopil, protože je napsaná tak „přehledně“, že u některých jízdenek vidím buď časovou platnost nebo přestupnost ale ne obojí zároveň. Pak už to docela chápu, i když nevím co brání tomu aby byla i tato jízdenka přestupní – a třeba to protáhnout na 15 minut…

DavidK

Spíše jde o to, že lidé, co jedou jen max 10 minut nemusí platit tu plnou cenu… Což o to. Ostrava (DPO) přesně tyhle jízdenky asi 3 roky zpátky zrušila a promovali to jako „zjednodušení odbavení“… To, že se tím ale ve výsledku neuvěřitelně zdražila jízda všem lidem, co jeli maximálně 5-6 zastávek, to byla věc druhá – kterou jaksi DPO nezmínilo. DPO pak jízdenky i kvůli nátlaku veřejnosti asi před rokem vrátilo zpátky.

Kicruj

nepřestupní je jen ta desetiminutová, reálně to asi tolik nevadí, těch ralací v Ostravě, kde dává smysl přestoupit a stihnout to v deseti minutách moc není.

Kevis

Proč píšou v Ostravě, když se to týká i přilehlých obcí a měst, které musí jezdit v XXL tarifu?
Ale aspoň nějaká informace. Kodis se totiž nenamáhal o zdražení informovat vůbec

asdfasdfasdf

kodis má plné ruce práce přípravou marketingové kampaně, která bude lidem říkat jak se zlevňuje. (Osobní zkušenost. Když jsem byl na střední cca 8 let nazpět, tak se tarif měnil tak, že se prakticky všem zdražilo, ale protože existovaly nějaké dvě díry světa na jejichž trase se díky změn tarifních zón zlevnilo, tak byli všechny prostředky MHD od shora dolů oblepené plakáty oslavující zlevńování)

DavidK

Jo jo… Ve lživém marketingu je DPO/Kodis (čert vem kdo vlastně) mistr v oboru… Vždyť to není tak dávno, co zrušili 10 minutové jízdenky – a všem tvrdili, jak jde o zjednodušení odbavení… (Btw, jen proto aby je o cca rok nebo dva vrátili nazpátek)…

Aaabbb

Tohle mi tedy v kontextu některých jiných měst nebo krajů přijde jako velmi rozumné zdražení 🙂

Jirka

Jenze v tech jinych mestech ty spoje jezdi! Jen v ostrave prijedete vlakem na nejpouzivanejsi nadrazi (svinov) a chcete jet tramvaji na nejlidnatejsi mestskou cast (jih), tak si holt i ve vsedni den pockate 20 minut, protoze jste si dovolil prijet brzy vecer. To jsem nikde jinde nevidel a rok od roku se dalsi spoje ubiraji. Dneska uz po 18 hodine je lepsi jit vetsinou pesky, protoze tam proste budu driv nez se dpo uraci nabidnout nejaky spoj. Jestlize cena jizdenky zustane stejna, ale uberou polovinu spoju, pak to vidim jako 100% zdrazeni – nejde o ty koruny zdrazeni na… Číst vice »

Igor

Zas nešiřte bludy. Jezdí tam taky rychlejší bus linka 48 takže s tramvají 17 jsou to 2 přímé spoje za 20 minut mezi 19. a 23. hodinou. Do 18:45 jezdí 4 za 20 minut tedy každých 5 minut.

Jirka

Ano, jedou v rozmězí 5 minut. Jak ujede 17, tak ujede i 48 a čekáte stejně 15 minutna další. Navíc 48 mě nezaveze až na dubinu.

Permonik

Takjednou jede ze Svinova na Kotvu, pak na Dubinu a teď už chybí aby ta linka jela na HN Jižní bránu…

Matěj

Bohuzel toto je nevyresene, ze jezdi soucasne 17 a 48… kdysi fungovalo spojeni 7+12, s pripojem na Palkovskeho. Ted neni zadne reseni na proklad spojeni do urciteho cile.
Ovsem 48 je napojena na 54, se kterou ma pripoj, linka 17 zase nemuze jet soucasne s linkou 7, aby se stridalo spojeni smer Hulvacka.

filkra

Přestup na Palkovského byl vždycky risk 50:50, který stál za zvážení snad jenom jako poslední šance nepřijet někam pozdě pokud mi sedmáctka předtím ujela.

Jirka

7 a 17 jezdi vecer co 20 min uz minimalne 20 let…tak kde ze se to ubralo?A kdyz mluvis vseobecne o „Jihu“ tak jeste plus 48

Jirka

Co já vím, tak jezdila co 20 minut ještě v létě až po 20 nebo dokonce později… dnes už od 18:30… 48 mě nazaveze na tylovu ani na dubinu. Co tam máte dál?

Matěj

Jih je sice nejlidnatejsi, ale pocita se tam i Hrabuvka, Zabreh atp. Tam zajizdi i linka 7 a 48. A ano, drive jezdila linka 17 co 10min az do 20h, ted uz to ale neni treba, nejezdi tolik lidi a interval 20 minut je akorat od tech +- 18:30. A urcite nedojdu do Ostravy-Jih pesky drive, kor ted v zime, nez abych pockal na dalsi spoj. A taky je mozne chvili posedet treba na nadrazi pokud je venku zima. A 20min neni tak moc. Horsi je kdyz na vesnici jezdi autobus co 3h…

Dfg

Zas? Už tak jsou předražené za ty pseudoslužby

Jirka

Nojo, prodlouzime intervaly, rozhasime uz tak mizerne prestupy, linky vedeme oklikou tak, aby nahodou nesla pouzit kratka jizdenka a jeste zdrazime. Pak se divime, ze o verejnou dopravu klesa zajem platicich cestujicich a ostrava je vic a vic zasekana autama, zatimco mhd vyuzivaji jiste skupiny, z kterych ty pokuty nejdou vymahat ani exekuci.
Bohuzel posledni roky tohle pisu pokazde stejne, protoze je to pokazde stejne a az bude jezdit tramvaj ve spicce jednou za hodinu, tak tuhle imitaci verejne dopravy mohou zavrit…

Dfg

Ale dpo se bude chvástat, jak je nejlepší dopravce na světě…

Roman

Zdražení se netýká pravidelných cestujících.

asdfasdfasdf

posledně rozdrbali tarif na železnici, tak teď je potřeba potrestat i ty ostatní, aby jim nebylo líto.

Petr

Bolt se svou cenovou politikou mě defintvě dostal z MHD, tak ještě z Baníků domu vsuvkou, ale jinač už MHD 0.

Vojtěch

Vás možná jo, ale s takovou logikou už je lepší si pořídit auto.

Matěj

Porad ale Bolt vyjde o dost draz, nez MHD. Jak se rika cas je drahy, kdo chce cestovat rychleji, zaplati vice.

182-097

V pohodě, klidně ať zdraží ještě víc. Stejně je pořád nejrychlejší a nejlepší jezdit po Ostravě autem, než v MHD, kde jezdí buď smradlaví somráci, feťáci, nebo černí, samozřejmě všichni bez jízdenky. K použití zdejší MHD by mě spíš než cena, tak motivovalo kdyby se tohle dařilo opravdu důkladně potírat.

T_t

Přesně ! Bohužel ….

Jirka

A uz jste jel nekdy v Praze treba?A jak by jste to teda potrel,reknete nejaky napad co bude 100%,jen smele do toho,vsichni budeme radi,kdyz takovi lide z mhd zmizi

182-097

Ano jel, a nepřišlo mi to tam tak zlé jako tady, kde třeba v takové 49 si člověk skoro připadá až trapně že si kupuje jako jediný jízdenku…
Žiju v Ostravě skoro 7 let a MHD využívám fakt jen velice okrajově, když jednou, dvakrát do měsíce tak je to moc. A necítím žádnou motivaci to změnit, viz důvody výše.

Cestujici

Jo, zvyšování cen a zhoršení JŘ. Tomu říkám reklama „nejezděte autem“.
Ale jsem klidný, máme aspoň několik nových nesmyslných přístřešků za pár mega. To mě donutí využít zdejší paMHD

Peeetr

A taky to nenavýší tržby, tomu narůstájícímu počtu černých pasažérů to, ale skutečně neublíží.

Jednorázové jízdenky se už úplně utrhly od pernamentek.
Pokud chtějí MHD podniky skutečně navyšovat tržby, musí zvedat ceny extrémně zvýhodněných měsíčních až ročních předplatných. Nebo můžou šetřit na počtu nutných vozů, když sníží špičku, pokud ty nejvýhodnější pernamantky už nebudou v určitých nejnatřískanějších hodinách platit.

Frank

Je nějaký zdroj o tom růstu černých pasažérů?

duch

Na co je pracujícímu měsíčník, co neplatí, když jede do/z práce?

Petr Šimral

???

Pezos

Myslím, že to byla reakce na ten debilní šotonápad, aby předplatné jízdenky (používané pracujícími) neplatily ve špičce, kdy se většinově jezdí do práce.