V Ostravě je hotová další tramvajová trať na 80 km/h, na Dubinu přibyly nízké protihlukové stěny

Tramvaj Stadler Tango NF2 na modernizované trati na sídliště Dubina. Foto: DPOTramvaj Stadler Tango NF2 na modernizované trati na sídliště Dubina. Foto: DPO

Zrychlení na téměř kilometr dlouhém úseku přinese zkrácení jízdní doby o dvě vteřiny.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Věra

Prosím Vás, určitě je potřeba rekonstruovat tratě,odhlučnění, některé vedou v blízké zástavbě domů ( např. ul.Horní k úřadu).Jenom se mi zvedá adrealin přes 80 a více procent, když se mluví o zrychlení tramvaje .To zatím není metro, tramvaje brzdí zastávky,semafory.Sotva se rozjede,tak už musí brzdit.

Lxxxx

Právě včera jsem se vezl ve fungl nové tramvaji po v článku zmíněném úseku Kolonie Jeremenko- Důl Jeremenko, který byl nedávno rekonstruován na rychlost osmdesát, tramvaj při asi šedesátikilometrové rychlosti sebou házela ze strany na stranu, což zvláště pro stojící cestující je dosti nepříjemné, takže soudruzi asi někde udělali chybu…….

vtvt

Hm… „Zrychlením dojde ke zkrácení jízdní doby o dvě vteřiny.“

David

Problem vidim v tom, ze ani mezi Svinovem a vodarnou poradne 80 nejezdi, i kdyz je to dlouhy usek…

Petrof

to se dělá jen pro marketing, v praxi ta 80 nemá smysl

Ondřej

Ale víc než 60 jo, 68-73kmúh.., 80 jedou, jen když dohání zpoždění.

Jan Militký

Pokud se nemýlím, tak jízdní řád jízdní dobu v tomto úseku nezkrátil, takže pokud není spoj zpožděný, není potřeba spěchat.

Jan

To je druhá věc. Tramvaje nejezdí na sekundy jako metro (které jezdí taky max 80), takže těžko se do JŘ bude zapracovávat změna po zrychlení o nějakých 10 sekund. Na zastávce bude stát do času stejně, maximálně někdy dožene zpoždění. To by musel mít spoj na trase aspoň 5 kilometrů rychlých úseků, aby mu někde mohli minutu ubrat z celé jízdní doby.

jarek

Délka úseku 568 m. Cca 140 metrů brzdná dráha z 80 na 0 + rozjezd takže kolik jede těch 80 ? Nějakých 200 m reálně?

Ondřej

Tak to je spíš rekonstrukce, kterou museli udělat tak jako tak. a když to rekonstruují, tak to dělají v parametrecch na 80km/h.

Halamus

Můj tip je, že na obyčejnou rekonstrukci by DPO nedostal dotaci, takhle tam máme zrychlení a ztišení.

babilon

Ty 2 sekundy mi nějak nesedí. Ty odpovídají navýšení rychlosti o 2 km/h.

Jan

Mě odhadem vychází úspora 13 sekund na kilometr pokud beru v úvahu zrychlení i zpomalení z 80 na 60. Pokud je ten kilometr rozsekaný na několik zastávkových úseků tak to bude méně, ale určitě víc než dvě sekundy.

Permonik

Uprostřed úseku je zástavka Antonina Poledníka.

Jan Militký

Napadlo mě, že by linka 10 vynechala na Dubině 2 zastávky, ale nic zatím vynechávat nebude.