V Ostravě je hotová další tramvajová trať na 80 km/h, na Dubinu přibyly nízké protihlukové stěny
Tramvaj Stadler Tango NF2 na modernizované trati na sídliště Dubina. Foto: DPO
Zrychlení na téměř kilometr dlouhém úseku přinese zkrácení jízdní doby o dvě vteřiny.
Prosím Vás, určitě je potřeba rekonstruovat tratě,odhlučnění, některé vedou v blízké zástavbě domů ( např. ul.Horní k úřadu).Jenom se mi zvedá adrealin přes 80 a více procent, když se mluví o zrychlení tramvaje .To zatím není metro, tramvaje brzdí zastávky,semafory.Sotva se rozjede,tak už musí brzdit.
Právě včera jsem se vezl ve fungl nové tramvaji po v článku zmíněném úseku Kolonie Jeremenko- Důl Jeremenko, který byl nedávno rekonstruován na rychlost osmdesát, tramvaj při asi šedesátikilometrové rychlosti sebou házela ze strany na stranu, což zvláště pro stojící cestující je dosti nepříjemné, takže soudruzi asi někde udělali chybu…….
Hm… „Zrychlením dojde ke zkrácení jízdní doby o dvě vteřiny.“
Problem vidim v tom, ze ani mezi Svinovem a vodarnou poradne 80 nejezdi, i kdyz je to dlouhy usek…
to se dělá jen pro marketing, v praxi ta 80 nemá smysl
Ale víc než 60 jo, 68-73kmúh.., 80 jedou, jen když dohání zpoždění.
Pokud se nemýlím, tak jízdní řád jízdní dobu v tomto úseku nezkrátil, takže pokud není spoj zpožděný, není potřeba spěchat.
To je druhá věc. Tramvaje nejezdí na sekundy jako metro (které jezdí taky max 80), takže těžko se do JŘ bude zapracovávat změna po zrychlení o nějakých 10 sekund. Na zastávce bude stát do času stejně, maximálně někdy dožene zpoždění. To by musel mít spoj na trase aspoň 5 kilometrů rychlých úseků, aby mu někde mohli minutu ubrat z celé jízdní doby.
Délka úseku 568 m. Cca 140 metrů brzdná dráha z 80 na 0 + rozjezd takže kolik jede těch 80 ? Nějakých 200 m reálně?
Tak to je spíš rekonstrukce, kterou museli udělat tak jako tak. a když to rekonstruují, tak to dělají v parametrecch na 80km/h.
Můj tip je, že na obyčejnou rekonstrukci by DPO nedostal dotaci, takhle tam máme zrychlení a ztišení.
Ty 2 sekundy mi nějak nesedí. Ty odpovídají navýšení rychlosti o 2 km/h.
Mě odhadem vychází úspora 13 sekund na kilometr pokud beru v úvahu zrychlení i zpomalení z 80 na 60. Pokud je ten kilometr rozsekaný na několik zastávkových úseků tak to bude méně, ale určitě víc než dvě sekundy.
Uprostřed úseku je zástavka Antonina Poledníka.
Napadlo mě, že by linka 10 vynechala na Dubině 2 zastávky, ale nic zatím vynechávat nebude.