V Ostravě dokončili unikátní tramvajovou dráhu, kvůli koncertnímu sálu zajistí tichý provoz s nižšími vibracemi
Modernizace přes 400 metrů dlouhého úseku obousměrně vyšla přibližně na 80 milionů korun.
Na zmodernizovaný úsek ulice 28. října před Domem Kultury v Ostravě se od soboty 17. srpna vrací tramvajový provoz. Od začátku letních prázdnin tam probíhala modernizace trati a zastávek Krajský úřad a Dům energetiky. V místě budou probíhat už jen menší dokončovací práce.
Konstrukce pevné jízdní dráhy v úseku dlouhém přes 400 metrů obousměrně je nově robustnější než obvykle. Dráha je navíc speciálně odpružená. Cílem prací bylo zajištění tiššího provozu tramvají a snížení vibrací kvůli koncertnímu sálu, který se v místě staví. Nové je i estetizující zadláždění trati a nástupiště zastávky Krajský úřad z přírodní žulové dlažby.
Investice vyšla asi na 80 milionů korun, Dopravní podnik Ostrava (DPO) usiluje o dotaci z fondů EU v rámci programu Doprava.
„Po dokončení této modernizace probíhá v centru Ostravy ještě výluka na ulici Nádražní, kde se od 1. července rekonstruuje parovod, a to v prostoru mezi tramvajovou zastávkou Muglinovská a křižovatkou Nádražní x Myslbekova. Úsek Důl Jindřich – Hlavní nádraží obsluhuje náhradní autobusová doprava. Výluka potrvá do konce letních prázdnin,“ uvedla mluvčí DPO Tereza Šnoblová.