V Ostravě dojezdí patnáctimetrové trolejbusy od Solarisu, byly první na světě

Elektrická výzbroj byla do vozů zabudována v ostravském dopravním podniku.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) naposledy vypraví do provozu s cestujícími trolejbus Solaris Trollino 15AC. Finální jízdy patnáct metrů dlouhého vozidla jsou plánovány na pondělí 17. února. Dopravce o tom informoval na Facebooku.
DPO provozoval postupně čtyři trolejbusy daného typu, vyrobeny byly v letech 2003 až 2007. Jak dopravce uvedl, jednalo se o první nízkopodlažní 15metrové trolejbusy na světě.
„Zajímavostí je, že elektrická výzbroj byla do vozů zabudována v ostravském dopravním podniku,“ přiblížil historik DPO Jiří Boháček.
Vůz evidenčního čísla 3604 má být u DPO zachován ve sbírce historických vozidel, kde se přidá například k historickým trolejbusům Škoda 8 Tr č. 29, Škoda 9 Tr H č. 82, Tatra T400/IIIA č. 26, Škoda 14 Tr č. 3229 či Škoda 17 Tr č. 3902.
Dosluhující dlouhé trolejbusy jsou v Ostravě nahrazovány nově dodávanými článkovými trolejbusy Škoda 27 Tr IV. generace. DPO si jich objednal šest, vyšly na necelých 98 milionů korun.
„Nové trolejbusy mají karosérii a podvozek Solaris, jsou vybaveny celovozovou klimatizací, kamerovým systémem, včetně kolizní kamery,“ řekla deníku Zdopravy.cz mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Vozový park DPO sestává z více než 70 trolejbusů, z nichž přibližně polovina byla pořízena v posledních letech. Naposledy v něm přibyla nová vozidla loni. Šlo o celkem 18 nových parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr, a to rovněž od společnosti Škoda Group.