posily_do_teamu

V Ostravě dojezdí patnáctimetrové trolejbusy od Solarisu, byly první na světě

Trolejbus Solaris Trollino 15AC Dopravního podniku Ostrava (DPO). Zdroj: DPOTrolejbus Solaris Trollino 15AC Dopravního podniku Ostrava (DPO). Zdroj: DPO

Elektrická výzbroj byla do vozů zabudována v ostravském dopravním podniku.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) naposledy vypraví do provozu s cestujícími trolejbus Solaris Trollino 15AC. Finální jízdy patnáct metrů dlouhého vozidla jsou plánovány na pondělí 17. února. Dopravce o tom informoval na Facebooku.

DPO provozoval postupně čtyři trolejbusy daného typu, vyrobeny byly v letech 2003 až 2007. Jak dopravce uvedl, jednalo se o první nízkopodlažní 15metrové trolejbusy na světě.

„Zajímavostí je, že elektrická výzbroj byla do vozů zabudována v ostravském dopravním podniku,“ přiblížil historik DPO Jiří Boháček.

Vůz evidenčního čísla 3604 má být u DPO zachován ve sbírce historických vozidel, kde se přidá například k historickým trolejbusům Škoda 8 Tr č. 29, Škoda 9 Tr H č. 82, Tatra T400/IIIA č. 26, Škoda 14 Tr č. 3229 či Škoda 17 Tr č. 3902.

Dosluhující dlouhé trolejbusy jsou v Ostravě nahrazovány nově dodávanými článkovými trolejbusy Škoda 27 Tr IV. generace. DPO si jich objednal šest, vyšly na necelých 98 milionů korun.

„Nové trolejbusy mají karosérii a podvozek Solaris, jsou vybaveny celovozovou klimatizací, kamerovým systémem, včetně kolizní kamery,“ řekla deníku Zdopravy.cz mluvčí DPO Tereza Šnoblová.

Vozový park DPO sestává z více než 70 trolejbusů, z nichž přibližně polovina byla pořízena v posledních letech. Naposledy v něm přibyla nová vozidla loni. Šlo o celkem 18 nových parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr, a to rovněž od společnosti Škoda Group.

Trolejbus Škoda 27 Tr. Foto: DPO

Trolejbus Škoda 27 Tr.
Foto: DPO

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava Solaris Solaris Trollino 15AC
4 komentáře