V Orlíku ubývá vody, plavební úřad upozorňuje na zatopené ruiny. Kořensku hrozí uzavření
Vltava (vzdutí Orlíku) pod vodním dílem Kořensko často trpí nedostatkem vody. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kořensko se dlouhodobě ukazuje jako nejslabší článek celé stokilometrové vodní cesty mezi Českými Budějovicemi a orlickou hrází.
tak asi soudruzi z NDR někde udělali chybu…pro rybáře je celé slavné zplavnění hrob, vytvořila se stoka,kde nejsou ryby. To bylo dříve sumců a candátů,to byly časy
Žádná stoka se nevytvořila, voda je ve Vltavě až k soutoku se Sázavou velmi čistá, pak se to postupně vlivem Sázavy a Berounky zhoršuje. Ale přesto nemám problém se vykoupat ve Vltavě i v Kralupech nad Vltavou, pokud povodně nevydařily z provozu čistírnu odpadních vod v pražské Troji. Stále si připadám čistý, což nelze říci po koupeli v Berounce a zejména ne v Sázavě. Zejména Sázava je stále stoka a Vltavu zachraňuje jen to, že Berounka a Sázava mají i v součtu jen zlomek běžného průtoku Vltavy.
Vltava je čistá až pod Orlíkem (díky spodní odpusti), do té doby to žádná nádhera není. Zejména kvůli Lužnici a Otavě. Potom to zase zkazí Sázava.
Voda klesá spíše z důvodu rabování elektřiny ..
Jak to, ono to tu vodu žere? Naopak pro výrobu elektřiny je lepší když jsou přehrady plné.
Proč jsou použité fotky z podzimu se žlutým listím?
Autor byl asi líný…
Kořensko je tzv. ponořený stupeň, což znamená, že při plném vzdutí nádrže Orlík by měla být na obou jeho stranách hladina ve stejné úrovni. Až když poklesne hladina v nádrži Orlík, plní hráz Kořensko svůj účel. Problém je, že hladina Orlické nádrže poslední dobou poměrně pravidelně v letním období klesá hluboko pod úroveň maximálního vzdutí, čímž se dostane do situace, že ani nádrž Kořensko nestačí, resp. že pod ní není řeka vzdutá, ale volně tekoucí v poměrně dlouhém úseku, tudíž neumožňuje dostatečný ponor pro plavidla třídy I, pro která je tato část vltavské vodní cesty navržena. Řešením by mohla být… Číst vice »
Už aby to bylo, po velkou cast roku by i tenhle nový stupeň Podolso dokázal vyrábět elektřinu.
Myslím, že není špatný když čas od času jde na kanoe projet pár kilometrů původní řeky
Tak ono projet si třeba zatopený retardérový jez u Nového mlýna určitě nemusí být špatné. Jenže náklady na splavnění Vltavy od Českých Budějovic po Orlickou nádrž jsou potom z velké části vyhozené peníze.
ony to vyhozené peníze reálně jsou*). žádné náklady tam nejezdí a plavba tam provozovaná je pouze kratochvilná a nemá žádnou dopravně obslužnou funkci. když to řeknu populisticky, tak to by bylo za ty prachy nějakých asfaltových plácků na košíkovou na sídlištích, nějakých bazénů a nějakých tělocvičen, nějakých kilometrů cyklostezek.
*) ono se argumentovalo tím, že díly na dostavbu dalších dvou bloků temelína pojedou po vodě. dva existující bloky se ovšem v devadesátkách dopravily po silnici a dostavba dvou bloků jaksi není na pořadu dne.