V Opavě začne stavba další části obchvatu, bagry zamíří na jih města
Vizualizace jižního obchvatu Opavy. Foto: ŘSD

Ve finální podobě vytvoří budovaný celek obchvatový okruh Opavy.
Ve finální podobě vytvoří budovaný celek obchvatový okruh Opavy.
Dobře bude, až se zrealizuje obchvat Komárova, hlavně se eliminuje poslední úrovňový přejezd přes železniční trať, který často tvoří úzké hrdlo plynulému provozu.
Tise Opave zavidime.. 🙂
Opava bude první město v ČR s kompletním kruhových obchvatem.
Co Hradec? 😉
Tam se jedná o 2. městský – Gočárův okruh, ne obchvat…
Severní tangenta se bude teprve stavět. Jižní spojka to samé.
To je průchvat.
Jestli myslíte Hradec Králové, tak ten má nějaký vnitřní okruh, ale dle map to nevypadá, že má i vnější, který je v tomto případě myšlen.
Odkud ta jistota?
Snad se podaří tranzit kompletně přesunout na obchvat, aby to zhyzdění několika pěkných míst kolem města mělo smysl (mám na mysli louky u Palhance a Sv. Annu). Protože zatím, navzdory existenci severního obchvatu někteří jezdí stále přes město (např. kamiony se dřevem, ty opravdu nezásobují žádné podnikatele uvnitř města, ale jde jednoznačně o tranzit Jeseníky – Paskov, zrovna tohle zboží mělo jezdit přes město maximálně vlakem, který stejně jede, zejména dopolede často jen lokomotiva bez zátěže). Zde vidím prostor pro osazení patřičných značek a důsledné vymáhání jejich dodržování.
Některé z těch kamionů se dřevem vidím odbočovat na křižovatce Hradecká/Olbrichova, takže se obávám, že tamtudy budou jezdit, dokud nebude hotov i poslední úsek obchvatu mezi Olomouckou a Bruntálskou. Představa, že by jezdily po novém kousku mezi Hradeckou a Olomouckou, pak kolem nemocnice a po Vančurově, je ještě horší než momentální stav.
První větší město v ČR, kde po dobudování kompletního okruhu nebude vůbec žádný tranzit. Budou se tam moc jezdit exkurze dívat, jak to pak vypadá a jak se v takovém městě žije 😃.
Budou první? Není v ČR stejně velké a větší město, kde vy to tak bylo?
Po vybudování posledního úseku D1 mezi Přerovem a Říkovicemi letos na konci roku, bude Tovačov prvním městem v ČR s kompletním dálničním obchvatem… 😃😃😃
Neni a dlouho bohuzel nebude
Proč je ta silnice 443 z části od Opavy vykřížkovaná? To budou Otice odříznuty z toho směru? Proč?
Lépe se koukni na zakreslení 😉
Nechápu? Mám na mysli 443 z Olomoucké do Otic. Je to tam vykřížkované. Ne ten plánovaný obchvat Otic na jihu.
Celkově je divné, že o preložce silnice 443 se nikde nepíše. Přitom by na sebe měly stavby navazovat, nebo se budovat současně
Mám dojem, že to je preventivní opatření, aby navigace nenaváděla přes Otice z důvodu zkrácení cesty po dostavbě obchvatu jih-východ https://mapy.cz/s/notajonucu
Také to nechápu. To neprotestovali?
Naopak to spousta lidí bohužel vítala! 🙁
Ano budou
Já to zrušení chápu. Aby typický český řidič ušetřil 20 vteřin času, byl by schopen ve špičce objíždět kolonu (rozuměj cca 5 aut) 70kou přes Otice.
To zrušení je blbost (údajně proto, že nový kruhový objezd nemůže mít o jeden výjezd více) , protože se provoz přesune na nový obchvat a z něj pak v Oticích na ulici Kylešovskou nebo naopak z druhé strany od Slavkova na ulici Otická/Slavkovská. Vzhledem k tomu, že sanitky vyjíždějí z Opavy po ulici Olomoucké, tak se v tomto případě zvýší dojezdový čas)
Já nevím, silnice podobných parametrů, kde si místní a dálková doprava nemusejí moc překážet, a je tedy zjevně zbytečné udržovat je paralelně, ne? Sanitky a hasiči se hodí jen, když je třeba argumentovat proti kolejím, že přece nepojedou vlakem. 🙂 A třeba i nahradí část nově zabraného pole, kdo ví…
Ale tady nic paralelního nebude. 443 bude ukončena a provoz, který na ní dnes je, se přesune jak jsem psal (vč. sanitek) Koukněte se na mapu.
Tak hlavně všichni jezdí auty, a těm ta zajížďka vadit nebude. Měli by i vytrhat asfalt a nechat z toho nejvýše polní cestu pro pěší a cyklisty, pokud nechtějí nadávat, že jim to také obcházejí po autostrádě (i když by to byla pro pěší „hezká“ šikana)…