V Opavě začala sériová výroba nakládacích plošin pro letiště
Letištní technika z Ostroje. Foto: Ostroj
Do Opavy se přesunula kompletní výroba plošin společnosti Oshkosh AeroTech.
Do Opavy se přesunula kompletní výroba plošin společnosti Oshkosh AeroTech.
Nevíte, jestli armáda stále poptáva plošinu pro letiště Kbely?
Jen pro zdvih. Seskok zvládne prezident parakotoulem 😉
Dobře oni.
Příležitost poslat hotové plošiny z Opavy do světa po železnici zůstane, předpokládám, nevyužita, i když má Ostroj funkční vlečku.
Ostroj za posledních 20 let používal vlečku jen velmi sporadicky a poslední roky myslím, že už vůbec, takže si nemyslím, že se něco změní.
Expedice důlní techniky po železnici byla cca 5 let zpět, někde do ex. SSSR, jezdily skupiny po pěti vozech Rils a nebylo jich málo. Teď už nejezdí ani plechy do fabriky, což bylo ještě nedávno (určitě ještě po roce 2020) běžné.
Tak jsem to dohledal, důlní výztuže z Ostroje se expedovaly po železnici v březnu 2018, ach ta paměť, to je víc než pět let. Jelo to až někde k Vorkutě, důl Zapoljarnyj.
Mám obavu, že rychlost dodání má přednost a současně kdo ví jak by to bylo s náklady na takovou dopravu, ono vozit jeden kousek plošiny po železnici podle mě moc smysl nedává. Na železnici patří návěsy, které putují po Evropě tisíce kilometrů tam a zpátky.
Rychlost přepravy je směroplatná u potravin nebo zvířat, ne u plošiny, ta opravdu nespěchá. Náklady už záleží na šikovnosti a chuti obchodníků, ale jestli není zájem udělat pěknou nabídku a místo toho čekat jestli se náhodou konec uhlí neodloží nebo snít o přepravách návěsů, ke kterým jejich uživatelé nemají nejmenší důvod, tak to se nedá svítit.
Obchodník přece nemůže dát nabídkovou cenu za přepravu pod nákladovou cenu té přerpavy – žel na železnici vlaky zaplatí za každý ujetý kilometr, ale kamiony jen za malou část zpoplatněných dálnic a silnic!
Vozí se na kamionech a mimo Evropu z Hamburku lodí
Teď jen spekuluji, ale na železnici to s velkou pravděpodobností skončí. Vypadá to, že se to vejde do kontejneru, takže z Opavy po silnici do Šenova, Paskova, Mošnova či Gliwic a dále po železnici do přístavu.
Naložit to přímo na vlečce, ušetřila by se překládka v terminálu. No musí se chtít.
To by právě celou věc zkomplikovalo, terminály nejsou uzpůsobené na to, aby tam přijel jeden vůz s kontejnerem a překládalo se to na ucelený vlak. Teoreticky by to šlo, ale bylo by to zdlouhavé a drahé.
Prakticky to jde taky a děláme to. Ale tam, kde se to vyplácí třeba technologicky…
Rozhodně to není časté a univerzální řešení.
Překládka by se neušetřila, protože na vlečku pojede kontejner na jiném voze (s podlahou) než pak do přístavu…
To mě zajímá. Proč nemůže jet ten stejný vůz až na vlečku? Je to nějaká speciální konstrukce?
Kontejner se musí nakladat z čelní strany a neni průjezdný, takže každý zvlášt. Zato plošinové vozy se dají z rampy naložit pěkne popořádku mají-li sklopné čela. Nemyslím si že se každému vyplatí pořizovat velký vysokozdvižný vozík na kontejnery aby mohli naložit na konzejnerový vůz kontejner již naložený ze země. Pro takový malý objem přeprav to nedava smysl. Ty jsou jen v terminálech. Nalozit na kamion a dovézt do terminalu je lepsi řešení které dává na velkou vzdálenost urcite smysl.
Ano, je to speciální odlehčená konstrukce bez podlahy a s rohovými ochrannými prvky proti vykrádání kontejnerů.
A pro nakládku ve fabrice potřebujete na voze podlahu, protože tam jinak s vysokozdvižkou nebo paleťákem nevjedete.
Díky za vysvětlení. Moje představa nakládky na vlečce byla vzít již ložený kontejner jeřábem a umístit jej na vůz.
Opava Hamburk a lodí do světa
Kolik takových plošin letiště kupuje, aby se jim vyplatil vlak z Opavy? Že by třeba jela ucelenka z Opavy do Indie, dodání 2x ročně.
Co by se tak vozit vlakem mohlo, tak ocelové profily do výroby. Zabírají málo prostoru, předzásobení…
Takže kamion stačí…. 😉
To musí jet jako ucelený vlak?
pro přepravu kontejnerů nepotřebujete ucelený vlak – kontejner se jednoduše/rychle přeloží a do Indie stejně nepojede celou cestu po souši, ale bude někde naloděn – jen za mě zbytečné mezi středem Evropy a Asii překládat mezi loděmí a vlaky na západě či dokonce severu Evropy (Německo, Polsko), ale účelnější by bylo přepravovat nejkratší cestou – s překládkou mezi mořem a vlaky nejlépe někde na pomezí Italie a Slovinska.. Za mě na plavbě i cestě po osuši to musí ušetřit dny přepravy a tisíce kilometrů a tedy i energie/paliva na její vykonání – máme snahu si hrát na ekologičnost, ale tzv.… Číst vice »
Jezdí to na kamionech