V Opavě začala sériová výroba nakládacích plošin pro letiště

Letištní technika z Ostroje. Foto: OstrojLetištní technika z Ostroje. Foto: Ostroj

Do Opavy se přesunula kompletní výroba plošin společnosti Oshkosh AeroTech.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub K

Nevíte, jestli armáda stále poptáva plošinu pro letiště Kbely?

Sojer

Jen pro zdvih. Seskok zvládne prezident parakotoulem 😉

lvy

Dobře oni.

Chleba Nakup

Příležitost poslat hotové plošiny z Opavy do světa po železnici zůstane, předpokládám, nevyužita, i když má Ostroj funkční vlečku.

Opavák

Ostroj za posledních 20 let používal vlečku jen velmi sporadicky a poslední roky myslím, že už vůbec, takže si nemyslím, že se něco změní.

Chleba Nakup

Expedice důlní techniky po železnici byla cca 5 let zpět, někde do ex. SSSR, jezdily skupiny po pěti vozech Rils a nebylo jich málo. Teď už nejezdí ani plechy do fabriky, což bylo ještě nedávno (určitě ještě po roce 2020) běžné.

lvy

Mám obavu, že rychlost dodání má přednost a současně kdo ví jak by to bylo s náklady na takovou dopravu, ono vozit jeden kousek plošiny po železnici podle mě moc smysl nedává. Na železnici patří návěsy, které putují po Evropě tisíce kilometrů tam a zpátky.

Chleba Nakup

Rychlost přepravy je směroplatná u potravin nebo zvířat, ne u plošiny, ta opravdu nespěchá. Náklady už záleží na šikovnosti a chuti obchodníků, ale jestli není zájem udělat pěknou nabídku a místo toho čekat jestli se náhodou konec uhlí neodloží nebo snít o přepravách návěsů, ke kterým jejich uživatelé nemají nejmenší důvod, tak to se nedá svítit.

Milan

Obchodník přece nemůže dát nabídkovou cenu za přepravu pod nákladovou cenu té přerpavy – žel na železnici vlaky zaplatí za každý ujetý kilometr, ale kamiony jen za malou část zpoplatněných dálnic a silnic!

jiný Petr

Teď jen spekuluji, ale na železnici to s velkou pravděpodobností skončí. Vypadá to, že se to vejde do kontejneru, takže z Opavy po silnici do Šenova, Paskova, Mošnova či Gliwic a dále po železnici do přístavu.

Chleba Nakup

Naložit to přímo na vlečce, ušetřila by se překládka v terminálu. No musí se chtít.

jiný Petr

To by právě celou věc zkomplikovalo, terminály nejsou uzpůsobené na to, aby tam přijel jeden vůz s kontejnerem a překládalo se to na ucelený vlak. Teoreticky by to šlo, ale bylo by to zdlouhavé a drahé.

Petr Šimral

Prakticky to jde taky a děláme to. Ale tam, kde se to vyplácí třeba technologicky…

Rozhodně to není časté a univerzální řešení.

Petr Šimral

Překládka by se neušetřila, protože na vlečku pojede kontejner na jiném voze (s podlahou) než pak do přístavu…

Chleba Nakup

To mě zajímá. Proč nemůže jet ten stejný vůz až na vlečku? Je to nějaká speciální konstrukce?

Uuu

Kontejner se musí nakladat z čelní strany a neni průjezdný, takže každý zvlášt. Zato plošinové vozy se dají z rampy naložit pěkne popořádku mají-li sklopné čela. Nemyslím si že se každému vyplatí pořizovat velký vysokozdvižný vozík na kontejnery aby mohli naložit na konzejnerový vůz kontejner již naložený ze země. Pro takový malý objem přeprav to nedava smysl. Ty jsou jen v terminálech. Nalozit na kamion a dovézt do terminalu je lepsi řešení které dává na velkou vzdálenost urcite smysl.

Petr Šimral

Ano, je to speciální odlehčená konstrukce bez podlahy a s rohovými ochrannými prvky proti vykrádání kontejnerů.
A pro nakládku ve fabrice potřebujete na voze podlahu, protože tam jinak s vysokozdvižkou nebo paleťákem nevjedete.

Chleba Nakup

Díky za vysvětlení. Moje představa nakládky na vlečce byla vzít již ložený kontejner jeřábem a umístit jej na vůz.

Jiří Kocurek

Kolik takových plošin letiště kupuje, aby se jim vyplatil vlak z Opavy? Že by třeba jela ucelenka z Opavy do Indie, dodání 2x ročně.

Jiří Kocurek

Co by se tak vozit vlakem mohlo, tak ocelové profily do výroby. Zabírají málo prostoru, předzásobení…

M19

Takže kamion stačí…. 😉

Chleba Nakup

To musí jet jako ucelený vlak?

Milan

pro přepravu kontejnerů nepotřebujete ucelený vlak – kontejner se jednoduše/rychle přeloží a do Indie stejně nepojede celou cestu po souši, ale bude někde naloděn – jen za mě zbytečné mezi středem Evropy a Asii překládat mezi loděmí a vlaky na západě či dokonce severu Evropy (Německo, Polsko), ale účelnější by bylo přepravovat nejkratší cestou – s překládkou mezi mořem a vlaky nejlépe někde na pomezí Italie a Slovinska.. Za mě na plavbě i cestě po osuši to musí ušetřit dny přepravy a tisíce kilometrů a tedy i energie/paliva na její vykonání – máme snahu si hrát na ekologičnost, ale tzv.… Číst vice »