V Olomouckém kraji začaly jezdit první dva RegioPantery, za rok se přesunou na Ostravsko
Dvouvozová jednotka RegioPanter v Olomouci. Pramen: České dráhy
Nové RegioPantery postupně nahradí dosluhující jednotky řady 460 a klasické soupravy s elektrickou lokomotivou.
Takže velkokapacitní Panter pojede do Nezamyslic. Stačilo by do Prostějova a do Nezamyslic, respektive až do Němčic protáhnout rameno Dzbel-Prostějov-Nezamyslice s malokapacitním vlakem.
Z hlediska kapacity ano (rameno PV-Nezamyslice je slabší jak Šumperk-Kouty), ale pro vozbu z JMK do Olomouce by to byl další přestup navíc, který by tuto relaci ještě víc zabil.
A navíc ježdění s dieselem pod dráty.
Řekněme si na rovinu, že dnes mohl pendlovat nízkopodlažní panter mezi PV a OL, kde by dokázal nalákat nové cestující a pomáhal zkracovat zpoždění. Při vynechání Vrahovic a Kraliček by se to dalo sjezdit. Místo toho jezdil někam do polí, kde ti lidi prostě nejsou.
Někdy je si třeba přiznat i nepříjemné věci.
Vozba z JMK do Olomouce? Jste spadl z Marsu. Do Olomouce z JMK jezdil akorát rychlík a tak to bude i nadále.
To jste na omylu. Od nového JŘ jezdí co dvě hodiny přímý Os z Vyškova do Olomouce přes Přerov. Jen mezi Brnem a Vyškovem zrušili i ten poslední pár osobáků, co tam brzy ráno a pozdě večer jezdil…
TnM reaguje na volbu z JMK přes PV, vy se zmiňujete o PR.
No právě. Pojede někdo z Vyškova do Olomouce už teď Os s přestupem, když může jet rychlíkem přes PV rychleji nebo přímým Os přes PR se stejným příjezdem?
Vážený národní dopravče , v době kdy v Ostravě s velkou ostudou uzavírate dlouhodobou 10 letou smlouvu a rušíte každý 2 spoj mezi Ostravou a Opavou necháte tyto 2 jednotky jezdit v OC kraji, než za rok přijdou do MS Kraje. Chápu politika každého ROC. Myslím, že 162/363 nebo 460 v OC kraji by bylo lepší než rušit za humny vytížené vlaky a odrazovat tak tím cestující od železnice. Jsem rád, že jsem této společnosti dal před 6 lety s bohem.
Má to jeden háček. Národní dopravce nic sám od sebe neruší. To jen prostě ruší kraj, respektive už to neobjednává. Chápeme?
Kraj ty vlaky objednané má, ale v uplynulých dnech je nebylo čím vozit.
olomouc-uničov-šumperk vlaky už 14dní až hod.spoždění zlaté staré regionovy A ZA DRUHÉ MEZI OSTRAVOU A OPAVOU KDYŽ NEFUNGUJÍ V MRAZU CITY ELEFANTY TAK SNAD MŮŽETE NASADIT MOTOROVÉ STARŠÍ VOZIDLA A NEODŘÍKAT PŮLKU VLAKŮ SAMOZŘEJMĚ ŽE NÁMĚSTEK A OSOBA ZA TOTO ODPOVĚDNÁ BUDOU POTRESTÁNY A ZŘEJMĚ ODVOLÁNY(bylo již ve zprávách TOHLE TO JE OPRAVDU NEOMLUVITElný!!!!DŘÍV BYLA MAX RYCHLOST MEZI UNIČOVEM A ŠUMPERKEM TAKIBMAX 60km/hvA VLAKY JEZDILY PŘESNĚ!!!!!!
Nesnáším tyhle Capskokoty
Chápu milý pane. Dopravce nasmlouvané vlaky ruší, protože je nemá čím odvést, jak prosté .
To s prominutím nemá logiku. Tak tu zálohu 460 pošlete na Ostravu, když zrovna není slon. Nechápu, proč by se měl vzít vlak z Olomouce jako náhrada pro Ostravu a v Olomouci jezdit náhradou
No právě tam už jsou zvyklí na „lepší“.
Putovní cirkus pokračuje.
Petrov nad Desnou – Sobotín není elektrifikovaná, jezdí tam nezávislá trakce 😉
Z hlediska objednávky Os Olomouckým krajem to spadá do balíku elektrické trakce. Jinak je to prakticky pozastavená trať.
Olomóc – Prostijov – Nezátky, tady na to už taky čekáme jak na smilování. 🙂
Pořád 460?
Občas 163 a čevenokoženkové Bt. Nós tál gia!
Zrovna na Nezatky jezdí nějaké pantery.
V létě jsem to tam potkal.
Jo, v úterý a za úplňku. Jinak jen občas, hnědá koženka to jistí.
Sorry, ale těch hnědých koženek už zase tak moc není. Většina je plyš. A když vidím jak se k tomu chováte, jakožto kaštani, nevím jestli by to nechtělo spíš Res nebo Pao.
Jsou celkem tři a určené přímo pro linku Nezamyslice – Kouty. Celková potřeba je ovšem vyšší, takže zajišťují jen část spojů… Zbytek 163 a klasika v podobě 3x Bdt
Jj, furt.
Kolik panterů teda půjde do MSK? Vím o dvou třívozových na linku S1 do Opavy nebo to se už změnilo?
V článku vedle k nové smlouvě CD MSK bylo, že bude 5 nových Panterů.
Se začátkem GVD 23/24:
2x 3-vozovy
5x 2-vozovy
A potom mají přijít dle té nové smlouvy ty BEMU, ale to až později.
Oprava: k závěru článku… Vsetín a Valmez není v OLK.
Ale je logické proč jste ji zahrnul, neboť regionální elektrické vlaky z Hranic, směr Vsetín až na CZ/SK hranice platí OLK, který se pak vyrovnává s ZLK.
Na žádnou hranici nejezdí…domrvenim koncepce nekoncepce se přesedá na Vsetíně. A vlaky začínají v Přerově většinou.
Viz smlouva OLK a ČD z 2019 „Elektrická síť (…)“
Takto to je ve smlouvě. V realitě se jezdi pouze na části smlouvou vymezeno úseku po té změně v koncepci, přestup na Vsetíně.
Nerozporuji. Šlo mi o to vysvětlit, že autor to formálně nemá korektně, ale fakticky má zčásti pravdu.
Mimochodem v Plánu dopr. obsluhy OLK zmiňují HorníLideč jako součást budoucího provozního spuboru
Nebýt těchto dnešních pseudokrajů tak nikdo nebude řešit kde je Olomouc, Hranice, Vsetín, Ostrava. Domrvené to je a hlavně na rozmezí krajů. Takový bordel by v tom nebyl kdyby byl pouze JM kraj a SM kraj.
Naprostý souhlas..
Zrovna na trati 280 se fakt nemusí přesedat ani v Hustopečích, ani v Lipníku.
A že to nejede až do Púchova? Slovák jednat nehce a to tam kraje nemají.
Ale jako jo, každý, kdo jede z Bylnice na Vsetín by musel přesedat, jen proto, že §1 a jízda pod dráty soukromníkem. U ČD by ten nafťák pod dráty nikdo ani nevytahoval.
Ale jo, vytahoval, pokud by si to kraj tak zmršeně objednal, jako teď
Stačí aby to jezdilo na Lideč
Slovensko kraje má. Je jich 8.
Na to jste přišel kde, že Slováci kraje nemají? Mají 8 samosprávných krajů. Akorát že tam kraje neprovádí takovou šou v objednávkách regionální dopravy jako u nás. Tam to řeší stát.
No, spíš neřeší, teda.
A který Lipník na trati č.280 myslíte? Žádný na této trati není. Já znám akorát Lipník n. B. na trati č.270. Asi máte skvělý přehled o dopravě jako ty pseudokraje…
Trať 271
Proč by se mělo přesedat v Lipníku? Uprostřed okresu?
A domrvením asi těžko můžete nazvat stav, kdy se přesedá v Nezamyslicích – tak to bylo vždycky. Jen do Vyškova jezdila 363 a 2x Bdt.
Tak v Nezamyslicích to je dáno tím, že je tam změna trakce a fakt také ten, že tato stanice by byla na pomezí JM kraje a SM kraje, tady o domrvení není řeč. Řeč je o domrvování uprostřed bývalého severomoravského kraje.
V Nezamyslicích Hranice SM a JM kraje ta byla až u Kojetína resp Blatce.
Jestli se chcete vrátit k „tradičním“ krajům SM a JM, tak Prostějov je už JM.
Co takové stupidní přesedání ve Frýdlantu… Nebo rameno hranice – Suchdol..totální kravina
Neexistence Os vlaků v úseku Bohumín – Přerov je fakt tragické… Jedině jeden pár denně, jinak RGJ a pár EC… Není to možné ani s přestupy…
Cože? Os Přerov – Bohumín jezdi. Ono by pro lidi stačilo kdyby jezdil od hranice – Studénka ..tam je přestup na pantera od letiště na Bohumín.. píšete a nevíte o čem.
Za prvé jestli myslíte Hranice tak s velkým H a pokud myslíte, že jedou od Přerova, tak letos je potřeba na Ostravu na tyto osobáky v Hranicích na Moravě přestoupit.
Od nového JŘ se v Nezamyslicích nepřesedá. Všechny Os vlaky do Vyškova jsou vedeny v trase Olomouc – Přerov – Vyškov přímými vlaky s 362 v čele + 3x Bdt. Vozba Os vlaků z Nezam do Vyškova mot. vozem 842 je již minulostí…
A kolik lidí po té trase VY-PR jezdí?
No teď málo, protože to desetileté přesedání v Nezamyslicích z důvodu tehdejšího nedostatku 363 ty lidi spolehlivě vyhnalo. Ale od června ty Os vlaky budou jezdit až do Uničova…
Mě by se líbilo, kdyby zůstaly kraje tak jak jsou, ale aby byl IDS JMK i na Vysočině, v OLK, i v ZLK = převzít IDS JMK i do dalších krajů, kde to dává logický smysl.
Zlínský a olomoucký jsou zbytečně kraje
Kdysi jsem se někde dočetl, že dle EU by samosprávný kraj měl čítat milion a více obyvatel, což splňuje na Moravě pouze JM kraj a MSK kraj, tudíž tyto dva kraje měly připadat jako dřív tam kam patřily, předcházelo by se v tomto případě tomu co se zde děje především ve veřejné dopravě. A že to postihuje především cestující veřejnost přece papaláše nezajímá oni mají svoje auta. Míň krajů míň papalášů=více peněz třeba na tu dopravu.
Čím míň papalasu tím míň nesmyslů. Stačilo by tady 8 krajů jak bylo ..
Olomoucký je zbytečný? Naopak je to jeden z krajů, který zahrnuje tradiční oblast (Hanou). Ta hranice mezi PV a OL+PR byla absurdní.
Spíše je problematický Zlínský, který zahrnuje 3 regiony (Hanou – OL, Slovácko – BM a Valašsko – OV).
SM kraj kde bylo koumouši záměrně vypuštěno Slezsko.
Očividně to nikomu nevadilo.
jelikoz pracujete u drahy, tak bych vam omlatil o hlavu, ze vase matka draha podobne kraje davno vytvorila na stycich soustav. diky tomu u nas na fjb „za styk“ jezdi jenom rychliky, zatimco jinde jezdi osobaky do usti nebo pardubic…
Já teda nejsem zdejší ale přijde mi mnohem lepší přestupovat ve Vsetíně než v nějaké Horní Lidči, když na Slovensko stejně regionálka nejezdí. A za zbytečný přestup ve Frýdlantu krajské hranice nemůžou.
Asi o to. Víte kulové
Krajské hranice mezi MSK, ZL a OC se nějak řeší? Vlaky jezdí, mezi ZL a MSK je i možnost jezdit na krajské jízdenky.
Dokonce i mezi MSK a Slezskem v Polsku na trati do Cieszyna.
Spojení Hranice-Ostrava domrvil MSK. Kvůli nesmyslné trati na letiště do Mošnova. To ještě seděl na investicích v MSK komunista Novotný. Stěžujte si na rudé mozky. Ti za to mohou.
Tady jde o to, že kdyby to bylo v jednom kraji, koncepce regionální dopravy by vypadala úplně jinak, protože by se hrálo na jednom (MSK,OLK,ZLK) resp. dvou velkých (JM, SM) pískovištích a ne na nynějších čtyřech.
Už si chystejte autogen v Třebove na pantaky
No, ještě bych je nechal, na zálohy. Jak to dopadlo teď v MSK, že, nemají čím jezdit. Ale asi to tak nedopadne, údržba atd. stojí prachy
To raději 163 + bdt
Oboje nešrotovat. Aspoň zatím.
V ČR jsou 4 tisíce vleček (aspoň na papíře), tož asi by nebyl problém zaparkovat většinu vlaků z vyřazovaných ( přes 100 tisíc sedaček… tyto vlaky délku měří přes 40 kilometrů)
Ten přepočet vlaků na sedačky je stejně zajímavý. To je jako přepočet plochy na fotbalová hřiště a objem na objem nádrže ve Fabii.
ČD tvrdí, že počet používaných typů klesne na polovinu = předpokládám, že Pantery počítají za 7 typů.
Vlaky se neparkuji…a to vám jen tak někdo půjčí vlečku hahaha
Kolik z těch formálně existujících vleček je ještě sjízdných? A na kolik z těch sjízdných mají povolen přechod vozidla ČD a ČDC?
😂😂😂👍👍👍
A co z toho? 😂😂😂😂
Reagoval jsem na předřečníkovu filozofickou myšlenku. Taky by to šlo říct tak, že z 250 tisíc sedaček a lůžek ČD půjde fuč slabá polovina = i kvůli ETCS.
Tož ČD by měla taky zřídit obdobu Mukranu, zvlášť, pokud ČD rozjede pasažérskou divizi na Balkáně = tak jako ČD Cargo
Ježiš, vy dokážete pobavit 😄😄😄😄 Ani nemusím číst vtipy, stačí vaše komentáře 😄😄😄😄
A budou ty vlečky hlídané? Pokud ne, tak se každá odstavená souprava stane vlivem nenechavců a bezdomovců velice rychle neprovozní.
A kdo majitelům vleček za to zaplatí? Vy?
Zrušit Nostalgii ČD a love jsou hned.
Ok to je už skoro jedno.