obrazok-zdopravy

V olomoucké MHD půjde platit kartou, DPMO podepsal smlouvu s dodavatelem

Validátory pro olomouckou MHD. Pramen: DPMOValidátory pro olomouckou MHD. Pramen: DPMO

Dopravce očekává pokles počtu nákupů v jízdenkových automatech.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra K.

Zavádět možnost bezhotovostní platby ve vozidle bez současného zavedení „pípni a jeď“ je zase polovičatý řešení typický pro DPMO. Podobně jako ponechání žlábkových kolejnic na nedávno rekonstruované tram trati na Novou ulici, nebo stavba odstavné haly u nádraží místo stavby nové tramvajové vozovny.

V. K.

Odstav u nádraží je naopak ukázka toho co umí DPMO skvěle – a to vystačit si s málem a udržovat obstojný provoz s minimálními investicemi. Nová vozovna za miliardu vzhledem na stav Olomoucké městské kasy nepřipadá v úvahu. I to poslední prodloužení trati na zastávku U Kapličky málem neprošlo, protože se radě města zdálo kofinancování té štědré 75% dotace příliš zatěžující. To, že se v rámci její výstavby podařilo postavit z evropské dotace v podstatě zadarmo i ten odstav je majstrštyk.

Hoermalmeister

Zaprvé, tohle ještě v nějakém krajském městě není? A zadruhé, jaký je rozdíl mezi šestou generací a třeba tou v Brně? Otázky, samé otázky… jinak jsem samozřejmě rád, že se to rozšiřuje, je to pohodlné

vladki

Na fotce vypadají stejně jako ty Brněnské

Tomáš

Je to moc super, ale nejlepší by bylo sjednocení metod v MHD

Šalina na Špilas

Tak kdyby Praha nelpěla na papírových lístcích, tak minimálně Brno a Ostrava mají Pípni a jeď na stejném principu. Předpokládám, že další města se vydají stejnou cestou

Kamui

Já jsem naopak zastáncem vytisknutí jízdenky. U pípni-a-jeď nemáte žádnou kontrolu a ani žádný důkaz, že jste skutečně zaplatili.

Martas

Třeba v Táboře to hned strhne, takže to vidíte v bankovnictví, případně v peněžence na mobilu. Neřeší se tam cenový strop za den.

Aaabbb

A k čemu přesně je takový důkaz potřeba? Respektive, stalo se Vám někdy, že jste musel s revizorem řešit nějaký problém? Mně tedy ne, a to jsem byl zrovna v Ostravě kontrolován vícekrát.

Frantík

Myslím si, že důležitější je možnost přestupu na příměstské spoje, které asi ten PaJ mít nebudou.

Honza

Osobně mám sice k systému pipni-a-jeď výhrady, protože v případě když validátor nefunguje je poměrně obtěžující snažit se protlačit k jinému, ale pokud systém funguje tak minimálně brněnská varianta umožňuje kontrolu.

David

Nemá papírový lístky ještě pořád Rittig?

automatic

pípni a jeď je za mě v pražských podmínkách podle mě nepoužitelné. Mnohdy jsou autobusy a tramvaje tak plné, že možnost se protlačit k jakékoliv validatoru je prakticky nemožná. V metru navíc už vůbec nepoužitelné bez existence turniketů jejichž zrušení považuji za největší chybu pražského metra. V centru mají občas i cizinci problém si ve voze stihnout zakoupit jízdenku ihned po nástupu do vozidla, protože “automat” je ve voze jen jeden a za druhé se k němu mnohdy ani neprotlačí. V Praze to tedy opravdu nevidím jako použitelný způsob. Ale papírové jízdenky jsou sice přežitek, nicméně i zahraničí stále mnohdy… Číst vice »

Dusmor

Proč se někam tlačit? Ve slušně navrženém řešení je validátor u každých dveří, u středových obvykle i dva. Navíc většina pravidelných cestujících ho nepotřebuje, protože mají předplaceno na celý rok.

vladki

No přesně. To snad v Praze mají jen jeden validátor na karty v celém voze? A kolik tam je strojků na papírové listky? I v zatáčce před Vídní to zvládli spojit do jednoho přístroje a jsou u každých dveří.

A i v mezimestu dokážou zkontrolovat co jsem si na kartu napipal

Twix

Proč by musely být v metru turnikety? Prostě si pípnu u čtečky (pokud potřebuju) a projdu. Souhlasím že pro Prahu by to neměla být ta přednostní varianta, protože je podstatné i
příměsto, spoje co pokračují mimo PID, časové jízdenky (a jejich kombinace s jednotlivými v jiných pásmech), zlevněné… ale zavést jako další možnost by to šlo. Klidně místo těch SMS jízdenek co neplatí ve vlaku protože PID.

Průvodce původní Aleš

Stávající turnikety ve spojení s papírovými předplatními jízdenkani představovaly obrovský únik tržeb bez možnosti následné kontroly. Probíralo se tu už mnohokrát.

Ares

Proboha proč? Každé město a kraj je jiný. Je to lokální doprava. Tak základ je platba kartou, to že to někde dá papírovou jízdenku a někde ne, to už je buřt.