V olomoucké MHD půjde platit kartou, DPMO podepsal smlouvu s dodavatelem
Validátory pro olomouckou MHD. Pramen: DPMO

Dopravce očekává pokles počtu nákupů v jízdenkových automatech.
Dopravce očekává pokles počtu nákupů v jízdenkových automatech.
Zavádět možnost bezhotovostní platby ve vozidle bez současného zavedení „pípni a jeď“ je zase polovičatý řešení typický pro DPMO. Podobně jako ponechání žlábkových kolejnic na nedávno rekonstruované tram trati na Novou ulici, nebo stavba odstavné haly u nádraží místo stavby nové tramvajové vozovny.
Odstav u nádraží je naopak ukázka toho co umí DPMO skvěle – a to vystačit si s málem a udržovat obstojný provoz s minimálními investicemi. Nová vozovna za miliardu vzhledem na stav Olomoucké městské kasy nepřipadá v úvahu. I to poslední prodloužení trati na zastávku U Kapličky málem neprošlo, protože se radě města zdálo kofinancování té štědré 75% dotace příliš zatěžující. To, že se v rámci její výstavby podařilo postavit z evropské dotace v podstatě zadarmo i ten odstav je majstrštyk.
Zaprvé, tohle ještě v nějakém krajském městě není? A zadruhé, jaký je rozdíl mezi šestou generací a třeba tou v Brně? Otázky, samé otázky… jinak jsem samozřejmě rád, že se to rozšiřuje, je to pohodlné
Na fotce vypadají stejně jako ty Brněnské
Je to moc super, ale nejlepší by bylo sjednocení metod v MHD
Tak kdyby Praha nelpěla na papírových lístcích, tak minimálně Brno a Ostrava mají Pípni a jeď na stejném principu. Předpokládám, že další města se vydají stejnou cestou
Já jsem naopak zastáncem vytisknutí jízdenky. U pípni-a-jeď nemáte žádnou kontrolu a ani žádný důkaz, že jste skutečně zaplatili.
Třeba v Táboře to hned strhne, takže to vidíte v bankovnictví, případně v peněžence na mobilu. Neřeší se tam cenový strop za den.
A k čemu přesně je takový důkaz potřeba? Respektive, stalo se Vám někdy, že jste musel s revizorem řešit nějaký problém? Mně tedy ne, a to jsem byl zrovna v Ostravě kontrolován vícekrát.
Myslím si, že důležitější je možnost přestupu na příměstské spoje, které asi ten PaJ mít nebudou.
Osobně mám sice k systému pipni-a-jeď výhrady, protože v případě když validátor nefunguje je poměrně obtěžující snažit se protlačit k jinému, ale pokud systém funguje tak minimálně brněnská varianta umožňuje kontrolu.
Nemá papírový lístky ještě pořád Rittig?
pípni a jeď je za mě v pražských podmínkách podle mě nepoužitelné. Mnohdy jsou autobusy a tramvaje tak plné, že možnost se protlačit k jakékoliv validatoru je prakticky nemožná. V metru navíc už vůbec nepoužitelné bez existence turniketů jejichž zrušení považuji za největší chybu pražského metra. V centru mají občas i cizinci problém si ve voze stihnout zakoupit jízdenku ihned po nástupu do vozidla, protože “automat” je ve voze jen jeden a za druhé se k němu mnohdy ani neprotlačí. V Praze to tedy opravdu nevidím jako použitelný způsob. Ale papírové jízdenky jsou sice přežitek, nicméně i zahraničí stále mnohdy… Číst vice »
Proč se někam tlačit? Ve slušně navrženém řešení je validátor u každých dveří, u středových obvykle i dva. Navíc většina pravidelných cestujících ho nepotřebuje, protože mají předplaceno na celý rok.
No přesně. To snad v Praze mají jen jeden validátor na karty v celém voze? A kolik tam je strojků na papírové listky? I v zatáčce před Vídní to zvládli spojit do jednoho přístroje a jsou u každých dveří.
A i v mezimestu dokážou zkontrolovat co jsem si na kartu napipal
Proč by musely být v metru turnikety? Prostě si pípnu u čtečky (pokud potřebuju) a projdu. Souhlasím že pro Prahu by to neměla být ta přednostní varianta, protože je podstatné i
příměsto, spoje co pokračují mimo PID, časové jízdenky (a jejich kombinace s jednotlivými v jiných pásmech), zlevněné… ale zavést jako další možnost by to šlo. Klidně místo těch SMS jízdenek co neplatí ve vlaku protože PID.
Stávající turnikety ve spojení s papírovými předplatními jízdenkani představovaly obrovský únik tržeb bez možnosti následné kontroly. Probíralo se tu už mnohokrát.
Proboha proč? Každé město a kraj je jiný. Je to lokální doprava. Tak základ je platba kartou, to že to někde dá papírovou jízdenku a někde ne, to už je buřt.