dpp

V Olomouci začíná platit nová tarifní zóna, části cestujících zlevní cestování

Ilustrační foto. Jednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhyIlustrační foto. Jednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy

Novou zónu využijí hlavně ti, kteří nepotřebují při cestách po Olomouci ještě MHD.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
král j

A jak je to v Karlových Varech? Když jsem tam byl nedávno, chtěl jsem si v Chebu na nádraží koupit jízdenku, abych na ní mohl dál dojet MHD až do lázeňské čtvrti. Paní v pokladně na mne nechápavě koukala, ale doporučila mi jakousi jízdenku Euroregie Egrensis za dvě stovky.

JanO

Neslibovali tohle už někdy dávno? Možnost dojet vlakem do Olomouce a nepoužít MHD.

Jan

A jako bonus jízdenky se zónou 710 nejdou koupit v aplikaci mobilok_new.

Jenda

Ta aplikace je jedna velká tragédie

Nose Peak

Je. Ale jsou tu i horší a někde není vůbec nic, třeba na Vysočině…

Nose Peak

Právě dorazil update. Přibyla volba “Bez MHD Olomouc”…

Micky

Zatímco pid integruje linku 305 do do sveho systemu ( linka 305 Praha – Karlovy Vary), olomoučaci se rozhodli deintegrovat. Jako dost lidi tady nadávalo na Boreckého, ale jako vetsi hrobníci dle mého názoru na Moravě.

Jerry

Vy tomu moc nerozumíte a ani jste si to pořádně nepřečetl, že?

TnM

Chtel bych videt vse tak jednoduše jako vy. Nedomyslet veci do dusledku. Zit z blahove predstavy vedomosti ze zakladky, ze 1+1=2

Jiří Kocurek

Doporučuju si to přečíst celé a pak ještě jednou, pokud to nestačilo.

MHD

Olomouc si naopak vzala PID jako vzor. V Praze taky platí, že příměstské linky/vlaky mají pásma 0 a B a zbytek MHD jen pásmo P.

Leinad

A z toho taky vznikají paradoxy. (Jet Prosek – Lysá nad Labem busem 195 vs 375 na Vysočanskou a pak vlakem S2. Pražskej kousek MHD je o dvě pásma víc, podle tarifářů bych se měl cpát do příměstkého busu)
A jo, koupit si jízdenku k Chlapci s Rybou (parčít před Smícháčem, plný lidí vyhozených z sherwoodu) nebo na Letňanské Pole, to Středočeši klidně můžou.

Dominik

Toto je fakticky desintegrace. Nic tím nezískají, jen se připraví o značnou část tržeb a naruší to i technologii dopravy, protože lidi začnou vyžadovat, aby příměstské autobusy jezdily tam a tam, a nemuseli doplácet dražší zónu.
A to raději nemluvit, jaký guláš v tom budou mít pokladní, průvodčí a řidiči autobusů… Lituju všechny.

Plecháč

Ano, je to zbytečná komplikace, ten tarif je poměrně levný už teď.

Jiří Kocurek

Průvodčímu ve vlaku může být úplně jedno, že ta jízdenka neplatí pro přestup na MHD. Řidič autobusu tech jízdenek poslední dobou už taky moc neprodává a pokladní? Kdyby si to lidi tak mohli koupit sami přes web… tak přijdou o práci, takže zakázat roční kupony 😛

Sohaj

Nevěřím že samostatně zónu 710 nelze prodat. Ten kdo jede z hlavního nádraží na Hejcin nebo do Bystrovany tak si ji koupi a jede vlakem bez vyuzitiMHD

Sohaj

Tak omluva. Dle tarifu opravdu nejde zóna 710 samostatně

Eso363

Co si představujete pod pojmem MHD? Pouze linky DPMO? Myslim, že se do toho počítá cokoliv, co jede po Olomouci, jestli mě chápete. Jen spoje, které tam končí (viz vlak) se do toho nepočítají.

Nose Peak

Appka Olomouckého kraje neumožňuje koupit lístek na cesty jenom po Olomouci (jen pro zónu 71). DPMO má vlastní appku. Stejná logika.

TnM

Kraj nahani politicke bodiky pred volbami protoze lidem chce zlevnit „svoje“ autobusy ale do budoucnosti se mu to krute vrati. Jeden z principu integrace – tedy prestupnost na MHD – tim bude narusena. Lidi zacnou odmitat presedat na tramvaje (napr. na Fakultni nemocnici) a budou chtit jezdit krajskym busem az do centra. Ti, jejichz linka konci na autobusaku a do centra nezajizdi, budou v nevyhode. Linky na autobusak v Hodolanech budou nepopularni. O komplikovanosti pro bezneho kastane (ktery sedne na tramvaj s neplatnou jizdenkou a pak bude nadavat na revizory) nemluve. Je to dalsi krok do dezintegrace krajske a mestske… Číst vice »

smasska

S většinou souhlas, nicméně zastavování VLD na zastavkách se stejnou zastávkovou politikou jako MHD je hrozná prasárna, protože potom naopak dochází ke snaze města tam tu MHD škrtnout. Jenže vzhledem k tomu, že jaksi na těch výjezdových osách městští cestující mají jiné potřeby na rozsah provozu a frekvenci, tak dochází buď k přeplnění příměsta ve špičce, nebo k nedostatečné obsluze v okrajových obdobích, kdy už příměsto z logiky věci jezdí málo nebo vůbec. A tím paradoxně dochází k dozavádění linek MHD v režimu jako noty na buben, kdy to jezdí v podivné časy na kompenzaci výpadků MHD. Takže pro chudáka… Číst vice »

Jenda

Upřímně nechápu, proč spoje ze západu/jihozápadu nekončí alespoň ve špičkách v Neředíně/na FN.

Jiří Kocurek

Jak bude narušena ingtegrace s MHD? Lístky s platností na MHD se NERUŠÍ. Ještě jednou pro ty vzadu: SE NERUŠÍ.

Leinad

Jenom pokladní/řidič na požadavek „jednou do Olomouce“ mají víc možností jak požadavek splnit a při tom neprodat co cestující chce.
Dřív to byla jízdenka podle tr10. Nově může být vydána jízdenka na pole na hranicích Olomouce.

jva

Jo, třeba od D46 to nebo Topolan je to „pole“ přes celé město (vč. zastávek v centru) až na hodolanský autobusák… Jen s tím prostě nevlezete do vozidla DPMO (něco jako když už léta SMS jízdenka platí jen ve vozidlech DPMO).
Podle mne krok správným směrem, proč cby měl projíždějící ve vlaku Zábřeh – Prostějov platit olomouckou MHD?

Samo

Integrácia bude narušená tým že už nebude platiť jedna cena bez ohľadu na použitý mód dopravy, čo je dosť základný prvok IDS. Existencia nejakého spoločného lístka ≠ integrácia.