Cyklistika Doprava ve městě

V Olomouci začala stavba dalšího úseku Jantarové cyklostezky podél Bystřice

Stavba nové cyklostezky v Olomouci. Foto: Olomouc.eu
Stavba nové cyklostezky v Olomouci. Foto: Olomouc.eu
Město doufá, že nový úsek využijí i lidé při cestě do zaměstnání.

Do června vyroste v Olomouci dalších 710 metrů části takzvané Jantarové cyklostezky, která propojí podél řeky Bystřice městské části Hodolany a Bystrovany.

Stavba nového úseku již začala. Povede po levém břehu řeky Bystřice až k lávce, kde se na křižovatce ulic Lermontovova a Bystrovanská napojí na hotovou část Jantarové cyklostezky vedoucí do Bystrovan. Vyřeší i nebezpečné přejíždění frekventované Hodolanské ulice v místě vyústění ulice U Ambulatoria.

„Nový úsek o délce 710 metrů pokryje asfalt, doplní ji veřejné osvětlení, dopravní značení a mobiliář,“ popsal investiční náměstek primátora Martin Major. Podle něj dojde k obnově historické komunikace, která v této trase existovala, ale v osmdesátých letech ji přerušila stavba tramvajového mostu. Na její výstavbu směřují necelé 3 miliony z vlastních zdrojů města. „Zbytek pokryjí dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 6,3 milionu a Olomouckého kraje ve výši 1,4 milionu korun,“ uvedl náměstek primátora Matouš Pelikán.

Trasa nové části Jantarové cyklostezky v Olomouci. Foto: Olomouc.eu
Trasa nové části Jantarové cyklostezky v Olomouci. Foto: Olomouc.eu

Cyklostezka je součástí nadregionální cyklotrasy, které nese jméno podle obchodní cesty sloužící k transportu jantaru. „Protíná celou Evropu od severu, konkrétně od polského Gdaňsku až k chorvatské Pule na jihu, a je součástí celoevropské sítě cyklotras Eurovelo,“ připomněl městský cyklokoordinátor Stanislav Losert. Podle dat ze sčítačů po trase v pracovní dny projede 1 431 lidí, je tak důležitou stezkou pro cesty do práce. V dosahu budované cyklostezky je totiž v šesti průmyslových zónách cca 125 firem a zaměstnavatelů s minimálně 4 243 zaměstnanci.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LiborV

Jj, Olomouc je jedno z měst kdy cesta do práce na kole může dát při dobré infrastruktuře mnoha lidem smysl.

David

V době elektrokol už to dává smysl téměř kdekoli.

Pajos

Bez infrastruktury nezáleží na tom jestli je kolo elektrifikováno nebo ne. Ta spojitost tam prostě není …

mgr.pavel

Jak velký je podíl elektrokol na všech kolech? Pár procent?

Tady na Moravě

Elektrokolo ma jednu nevyhodu. Stoji majlant. Obycejny starsi bicykl poridite za par tisic. Podivejte se na cem jezdi v Holandsku, jsou to většinou stare herky a jezdi na nich vsichni. Protoze jednou do roka vam ho nekde nekdo ukradne, porazi, hodi do vody apod.

Tady na Moravě

Ta podminka je ovsem dulezita. Bohuzel momentalne v Olomouci nesplnena. Tri dobre radialy na predmesti jaro nedelaji. Dulezita je celkova infrastruktura v ramci mesta, bezpeči na beznych ulicich a krizovatkach, to v olomouci neni

Otakar

Přesně, často nenavazující úseky a vedoucí obklikou, kterou samozřejmě cyklisti nevyužijí. Na druhé straně pak vidíte cyklostezku podél silnice a borec jede o metr vedle po silnici (typicky Schweitzerova). Uzákonit, že takového cyklistu lze vzít lopatou. A to píšu jako cyklista.

Zvol

Člověče, nebuďte tak agresivní.

mirek

Díky za každý kousek dobré cyklostezky!

P73

Super, to současný křížení silnice první třídy + kolejí nebylo dobrý pro nikoho zúčastněnýho.

Otakar

To tam bude stejně, jenom teď člověk nebude muset prasit po chodníku přes most nebo po silnici, ale bude pokračovat po stejné straně.

Nejsem si jist, zda zrovna tato cyklostezka je tak frekventovaná, aby nestálo za úvahu upřednostnit jinou – například do Holice.

Tady na Moravě

Bude podjezd vedle Bystricky

Otakar

Beru zpět, přehlédl jsem to. Děkuji za upozornění