V Olomouci vyjela historická tramvaj, v provozu bude výjimečně. Nesmí jezdit v dešti

Tramvaj č. 16 v Olomouci. Foto: DPMOTramvaj č. 16 v Olomouci. Foto: DPMO

Tramvaj byla v běžném provozu naposledy v roce 1956.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M474003

Až bude v tramvajích ETCS tak tyhle historické vozy dojezdí.

Michal M

Malý zázrak, že tady tramvajový provoz přežil, a tahle zahrádkářská chatka taky… 🙂

Ondřej

Proč zázrak? Tramvaje k Olomouci patří stejně jako Orloj, sloup Nejsvětější trojice nebo tvargle, a nikdy tomu nebylo jinak, po celou 2. polovinu 20. a 21. století se naopak pořád rozšiřuje.

Dan

A není to náhodou jen tím, že nemá stěrače, aspoň na fotce nejsou nikde vidět.

knedlo

Stierače nemá ani replika GANZ 104 v Bratislave a za dažďa jazdila bez problémov.

Gunduľ neubiješ

Udf, ještě, že do roku 1956 nepršelo….

Jiří Kocurek

Nejspíš ji nechtějí mít promočenou, aby pak hnila. Namočené dřevo navíc pracuje, takže se časem rozklíží spoje.

Tehdy to byl spotřebák…

Pája

Ano, tehdy to dřevo byl spotřebák, dnes je to vzácnost. No a taky kovy zreznou a co je horší, ony i korodují….každopádně tohle má vydržet i pro příští generaci, možná generace

Gunduľ neubiješ

Potvrzuji! Dřevo je velká vzácnost! Stromy dnes nejsou vůbec nikde. Minule jsme museli vzít deti na výlet do Prahy, aby viděli ten jediný strom v celé ČR, který tam urputně chrání v botanické zahradě.

A realita? Máme nejvíc lesů od 14. století….
Copernicus.org
https://bg.copernicus.org › …PDF
Reconstructing European forest management from 1600 to 2010

vjkm

Různé druhy dřeva mají různé použití a jsou různě dostupná. A aby dřevo šlo použít na nábytek, je rozumné je nechat mnoho let vyschnout na volném povětří. To se dnes řeší jinak jelikož ekonomika, čili problém.

Jiří Kocurek

Houbeles dřevo, celá ta tramvaj byla spotřebák. V 50. letech do provozu naskakovaly T1/T2 a tohle bylo na dojetí.

V dobách předválečných byla (už ne) v každém okrese kolářská dílna s vybavením, tohle zvládali na každém rohu, jako když dneska dáte do servisu traktor nebo autobus. Najít kolářskou dílnu dneska, to už problém je.

Vlastimil Kocurek

Příští generace ne to nebudou zvědavé.

martin749

Tehdy se drobné probíjení tolik neřešilo.

Jméno

zřejmě jde ovšem o novoděl? Nálezový stav skříně byl bez pojezdu (podvozku?) a bez výzbroje. Na jiném místě psali, že i skříň je nakonec nově vyrobená, že se ze staré použil sloupek.

Josef

V podstatě to je jen bezcenná replika.

Průvodce původní Aleš

Proč v Praze můžou jezdit stejně staré tramvaje na dešti a v Olomouci ne?

Vojtěch

V Plzni taky Křižík nejezdí v dešti

jva

Protože na to máme v Olomouci (sice opravenou, ale ne unikátní) ex-pražskou 223(8)…

BND30

Protože třeba izolační stav elektrické soustavy na spodku vozu ?

DCHDC

Muzejní tramvaje v Praze také běžně nejezdí… To co vidíte na linkách 41, 42, 43, atd., jsou tzv. komerční vozy, sice stejné jako muzejní, ale zachované nad rámec muzejní sbírky, právě za účelem komerčního provozu 🙃