V Olomouci dokončují novou tramvajovou trať, podle náměstka primátora do města kolejová doprava nepatří

Nová tramvajová trať v Olomouci. Foto: Blanka Martinovská / Olomouc.euNová tramvajová trať v Olomouci. Foto: Blanka Martinovská / Olomouc.eu

Začala poslední etapa stavby, hotovo má být v říjnu.

Stavba nové tramvajové trati na Nové Sady v Olomouci míří do svého závěru. Cestující sveze poprvé na konci října. „Po stavební stránce je už trať téměř ve finále,“ uvedlo město v tiskové zprávě.

V létě došlo ke kolaudaci a otevření úseku komunikace v Zikově ulici před obchody Penny Market a Albert. Teď začala poslední etapa. „V jejím rámci dojde k propojení obou již hotových částí. Na rozpracovaném úseku se buduje pevná jízdní dráha přes křižovatku ulic Zikova, Rožňavská a Trnkova a propojení na již hotové části,“ říká investiční náměstek primátora Martin Major. Dále pak pokračuje výstavba komunikace okolo tramvajové trati, budování chodníků a podélných stání pro auta. Stavební firma postupně dokončuje také zapojování systémů světelného signalizačního zařízení a nového veřejného osvětlení.

Posledním krokem bude propojení stávající trati s novým úsekem. K němu dojde v říjnu. Následovat budou kontrolní jízdy a prohlídky celé trati zástupci drážní inspekce, a pokud bude během kontrol všechno v pořádku, pak se na konci října tramvají až na Schweitzerovu ulici sveze i cestující veřejnost.

Nová část tramvajové trati měří 1 200 metrů, bude mít tři zastávky a dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Stavba tohoto úseku byla zahájena loni na jaře, náklady činí 469 milionů korun včetně DPH.

Rozšiřování tramvajové trati na jih Olomouce. Foto: Olomouc.cz

Rozšiřování tramvajové trati na jih Olomouce. Foto: Olomouc.cz

Tramvaje se v Olomouci staly i tématem předvolební debaty. Současný ekonomický náměstek primátora Otakar Štěpán Bačák (spOLečně) v rozhovoru pro list 5+2 uvedl, že tramvajová doprava je v Olomouci nešťastná. „Kritizují mě, že nechci dopřát Olomoučanům tramvaje, ale ony sem z hlediska objemu dopravy nepatří. Tramvajová doprava se měla zrušit v 80. letech, kdy byla infrastruktura zdevastovaná. Cena tramvajového kilometru je dnes kolem 130 korun, průměr autobusového provozu je někde na šedesáti korunách. To je velký rozdíl,“ uvedl Bačák.

Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO Olomouc rozšíření tramvajové tratě Povel - Nové Sady
199 komentářů