Jak poznamenal jeden technik z DPP: zavádění plné autonomie za běhu na C, bez možnosti si to předem zkusit na zelené louce na D, bude masakr, jaký Pražská doprava nepoznala přinejmenším od povodní 2002
Tak jasně, nikdy se to tak nedělalo … Navíc je to naprosto neprozkoumana a revoluční technologie, navíc ještě na dopravním prostředku, který je řízený jízdní dráhou. Nebál bych se to přirovnat k cestě na Mars!
Mě se tedy líbí velice (až na tem hnus na severu) – nic extra vyčnívajícího, ale ty obklady jsou pěkné. Hlavně se mi líbí, jak (do příchodu Kokotase) měla každá linka svůj vlastní styl, a přitom byla každá zastávka jiná. Škoda, že na Déčku asi žádný takovýhle koncept nebude.
to nic nemění na tom, že u technických staveb nesmí vzhled omezovat funkci
Já myslím že nějak architektonicky se to dá zasoutěžit, než tam dát jenom to nejlevnější. Bavím se hlavně o těch linkách, kde se to bude dávat dodatečně.
Jenom doufám že se to dá hned i na A a B a nebude se tam čekat na automaty.
Jo. Áčko je laděný do historizujícího stylu s kovem, béčko do futuristického stylu se sklem a céčko je brutalismus s mramorem… tohle libreto bylo úžasný… řekl bych, že béčko to ještě v 90s nějak přežilo… sklo používal i Kotas na Lužinách a Rajské zahradě a ta plechová imitace skla na Vysočanské, Kolbenově a Hloubětíně není tak vyčnívající a poznatelná… ty stanice špatný nejsou. totálně dojebali céčko na severu hlavně.
Jinak mám pocit, že na déčku má být hlavně beton a autorská výzdoba na něm. uvidíme. Hlavně metro má svoji architektku a snad ty nástupní stěny na céčku nebudou hrozný a déčko bude mít taky styl. jen nesmí být u moci ODS, to by ty stěny na nástupišti sloužily jen reklamě, z které bude mít DPP hovno, jak to je dnes všude v metru…
i v jednoduchosti je krása. je to dost dobrý příklad brutalismu kříženého s funkcionalismem. minimálně stanice i. p. pavlova, muzeum, vyšehrad a kačerov mají fakt velkou uměleckou cenu…
že je kačerov zanedbaný je pravda, ale umělecké řešení stanice je hodně na vysoké úrovni. rekonstrukce by ji prostpěla. celkově úsek 1C je opravdu zajímavá simbioza brutalismu a mramoru. zničit to je škoda, ale lidské životy mají pro mě větší cenu jak umění. takže pro stěny jsem, ale chci aby na ně byla architektonická soutěž a at jsou klidně dražší a hlavně bez vizuálního smogu… doufám, že po dalších volbách nebude na magistrátu u moci ano nebo ods, jinak to skončí jako jeden velký billboard a bude se z toho maximálně motat lidem hlava…
Danny
5 hodin
Aby to mělo nakonec kde jezdit. Předpokládám, že vozy pro céčko se nebudou v průběhu výroby předřazovat jen proto, že trasa D se začne stavět až někdy koncem roku 2025 či spíše až ten další rok (ten současně stavěný úsek je pro provoz irelevantní).
Marvin28
6 hodin
Vsadím se, že vyhraje Škoda s Siemensu. Jsem zvědavý. Kdo bude vítěze celou zakázku?
omar
6 hodin
Management Stadleru ví, jak to v DPP chodí, je jim jasné, jak to dopadne a rozhodli se, že nikomu „křoví“ dělat nebudou.
Třeba ve Švýcarsku zas nechce nikdo dělat křoví Stadleru… akorát tam sou všichni hrdí, že podporujou svého výrobce
David
7 hodin
Kdo si vsadí na následující vývoj?
Alstom vyřazen z důvodu nesplnění podmínek
Škoda (+Siemens) vyhlášena vítězem
Alstom se odvolává k ÚOHS
Předseda ÚOHS odvolání zamíta
Alstom podává žalobu
Soud v první instanci rozhodne ve prospěch Alstomu
DPP se odvolává
Soud v druhé instanci rozhodne ve prospěch DPP a pošle to zpět do první instance
Soud v první instanci rozhodne ve prospěch DPP
Alstom se odvolává
Soud v druhé instanci rozhodne ve prospěch DPP
DPP uzavírá smlouvu se Škodou+Siemensem
Škoda+Siemens dodává metro se zpožděním několika let, ale to nevadí protože výstavba infrastruktury je také o několik let opožděná.
Inu tak justiční zaměstnanci taky musej něco žrát, ne?
Berhof
7 hodin
S ohledem na běžící smlouvy ohledně full servisu budu hodně překvapen, když vyhraje Alstom.
Vozy budou dělané Škodovkou dle vzoru Varšavy a Siemens dodá potřebné technologie pro autonomní provoz a obě firmy si zajistí pokračování přítoku peněz od DPP z údržby po další desetiletí 🙂
jirka
7 hodin
Hlavně ať to je co nejdříve. Ten vozový park je fakt za zenitem. Hlavně ty nejstarší 81-71M na béčku jsou fakt strašný krumply. Jezdím tím denně a je to fakt pain… hlavně že mezi Karlák a Anděl nacpali ledkovou reklamu… M1 na béčku bude hodně velký zlepšení.
Michal82
7 hodin
Ruské vozy budou nadále jezdit na A a B? Kam tedy půjdou vozy z Céčka?
na béčko, kde se vozy proberou a ty v lepším stavu nahradí ty v horším stavu na áčku, kde ten ruský šrot zůstane nejdéle.
LiborV
7 hodin
Ví někdo z přítomných co vadilo na tendru Stadleru? Na co si stěžoval? Vítězem očekávám Škodu s technologií autonomního provozu od Siemensu. Mrzí mě, že se nepřihlásil CAF. Te by dle mého mohl cenou konkurovat kombinaci Škoda + Siemens. Takhle je vítěz dle mého celkem snadno odhadnutelný.
Jak poznamenal jeden technik z DPP: zavádění plné autonomie za běhu na C, bez možnosti si to předem zkusit na zelené louce na D, bude masakr, jaký Pražská doprava nepoznala přinejmenším od povodní 2002
Tak jasně, nikdy se to tak nedělalo … Navíc je to naprosto neprozkoumana a revoluční technologie, navíc ještě na dopravním prostředku, který je řízený jízdní dráhou. Nebál bych se to přirovnat k cestě na Mars!
Plná autonomie se nedá zkoušet se strojvedoucím v kabině, který by to kdyžtak převzal? Posun v depu nějak jít musí…
na C budou ty priserny steny? TO SNAD NE!
Metro je tu k dopravě. Pokud by šlo o krásu na úkor dopravních funkcí, tak je to galerie a ne přepravní systém
A metro C tuplem. Však ty stanice jsou prostě krychle s nějakým jednoduchým obkladem.
Kvádry, vole, kvádry. 🙂
Mě se tedy líbí velice (až na tem hnus na severu) – nic extra vyčnívajícího, ale ty obklady jsou pěkné. Hlavně se mi líbí, jak (do příchodu Kokotase) měla každá linka svůj vlastní styl, a přitom byla každá zastávka jiná. Škoda, že na Déčku asi žádný takovýhle koncept nebude.
to nic nemění na tom, že u technických staveb nesmí vzhled omezovat funkci
Já myslím že nějak architektonicky se to dá zasoutěžit, než tam dát jenom to nejlevnější. Bavím se hlavně o těch linkách, kde se to bude dávat dodatečně.
Jenom doufám že se to dá hned i na A a B a nebude se tam čekat na automaty.
Jo. Áčko je laděný do historizujícího stylu s kovem, béčko do futuristického stylu se sklem a céčko je brutalismus s mramorem… tohle libreto bylo úžasný… řekl bych, že béčko to ještě v 90s nějak přežilo… sklo používal i Kotas na Lužinách a Rajské zahradě a ta plechová imitace skla na Vysočanské, Kolbenově a Hloubětíně není tak vyčnívající a poznatelná… ty stanice špatný nejsou. totálně dojebali céčko na severu hlavně.
Jinak mám pocit, že na déčku má být hlavně beton a autorská výzdoba na něm. uvidíme. Hlavně metro má svoji architektku a snad ty nástupní stěny na céčku nebudou hrozný a déčko bude mít taky styl. jen nesmí být u moci ODS, to by ty stěny na nástupišti sloužily jen reklamě, z které bude mít DPP hovno, jak to je dnes všude v metru…
i v jednoduchosti je krása. je to dost dobrý příklad brutalismu kříženého s funkcionalismem. minimálně stanice i. p. pavlova, muzeum, vyšehrad a kačerov mají fakt velkou uměleckou cenu…
že je kačerov zanedbaný je pravda, ale umělecké řešení stanice je hodně na vysoké úrovni. rekonstrukce by ji prostpěla. celkově úsek 1C je opravdu zajímavá simbioza brutalismu a mramoru. zničit to je škoda, ale lidské životy mají pro mě větší cenu jak umění. takže pro stěny jsem, ale chci aby na ně byla architektonická soutěž a at jsou klidně dražší a hlavně bez vizuálního smogu… doufám, že po dalších volbách nebude na magistrátu u moci ano nebo ods, jinak to skončí jako jeden velký billboard a bude se z toho maximálně motat lidem hlava…
Aby to mělo nakonec kde jezdit. Předpokládám, že vozy pro céčko se nebudou v průběhu výroby předřazovat jen proto, že trasa D se začne stavět až někdy koncem roku 2025 či spíše až ten další rok (ten současně stavěný úsek je pro provoz irelevantní).
Vsadím se, že vyhraje Škoda s Siemensu. Jsem zvědavý. Kdo bude vítěze celou zakázku?
Management Stadleru ví, jak to v DPP chodí, je jim jasné, jak to dopadne a rozhodli se, že nikomu „křoví“ dělat nebudou.
No dejme tomu, ale proč se teda obtěžovali s těma námitkama?
No… Já podmínky toho tendru nestudoval, ale asi tam je něco, co se jim nelíbí… Něco co je třeba ušito na míru Škodě a Siemensu… Ale opravdu nevím…
A proč s tím nemá problém Alstom?
Podmínky tendru jste nestudoval, ale víte, že jsou napsané někomu na míru. Aha. Vy prostě máte svůj názor, a nějaká realita vás vůbec nezajímá.
No fuj někdo má jiný názor než vy? Co si to dovoluje
Třeba ve Švýcarsku zas nechce nikdo dělat křoví Stadleru… akorát tam sou všichni hrdí, že podporujou svého výrobce
Kdo si vsadí na následující vývoj?
Alstom vyřazen z důvodu nesplnění podmínek
Škoda (+Siemens) vyhlášena vítězem
Alstom se odvolává k ÚOHS
Předseda ÚOHS odvolání zamíta
Alstom podává žalobu
Soud v první instanci rozhodne ve prospěch Alstomu
DPP se odvolává
Soud v druhé instanci rozhodne ve prospěch DPP a pošle to zpět do první instance
Soud v první instanci rozhodne ve prospěch DPP
Alstom se odvolává
Soud v druhé instanci rozhodne ve prospěch DPP
DPP uzavírá smlouvu se Škodou+Siemensem
Škoda+Siemens dodává metro se zpožděním několika let, ale to nevadí protože výstavba infrastruktury je také o několik let opožděná.
Vážený věštec, doufáme, že to nepůjde podle Vaši představy.
Vážený Marvin28, dostáváme dojem, že vaše texty zde jsou produkt automatického překladu z nějakého exotického jazyka.
Inu tak justiční zaměstnanci taky musej něco žrát, ne?
S ohledem na běžící smlouvy ohledně full servisu budu hodně překvapen, když vyhraje Alstom.
Vozy budou dělané Škodovkou dle vzoru Varšavy a Siemens dodá potřebné technologie pro autonomní provoz a obě firmy si zajistí pokračování přítoku peněz od DPP z údržby po další desetiletí 🙂
Hlavně ať to je co nejdříve. Ten vozový park je fakt za zenitem. Hlavně ty nejstarší 81-71M na béčku jsou fakt strašný krumply. Jezdím tím denně a je to fakt pain… hlavně že mezi Karlák a Anděl nacpali ledkovou reklamu… M1 na béčku bude hodně velký zlepšení.
Ruské vozy budou nadále jezdit na A a B? Kam tedy půjdou vozy z Céčka?
B
Soupravy z C se přesunou na linku B. Na lince A nejspíš ještě nějakou dobu zůstanou 81-71M.
na béčko, kde se vozy proberou a ty v lepším stavu nahradí ty v horším stavu na áčku, kde ten ruský šrot zůstane nejdéle.
Ví někdo z přítomných co vadilo na tendru Stadleru? Na co si stěžoval? Vítězem očekávám Škodu s technologií autonomního provozu od Siemensu. Mrzí mě, že se nepřihlásil CAF. Te by dle mého mohl cenou konkurovat kombinaci Škoda + Siemens. Takhle je vítěz dle mého celkem snadno odhadnutelný.
Překvapení