Pral bych si Alstom ale tady bohuzel nemaji sanci. Skodovacka mafie se o to postara jako ve vsech zakazkach na tramvaje.
Tom
1 měsíc
Já stěny až ke stropu vítám, vyloučí snad průvan, který je hodně nepříjemný hlavně v zimě. A jsme tady asi o 30 let pozadu. Automatické metro jsem prvně použil v roce 2004 v Singapuru. Snad se dočkáme v r.2031 a na C nevím kdy…
Kamui
1 měsíc
Nechápu smysl těch stěn. Ty původně vznikly, protože primitivní řídící systémy prvních automatických provozů v 80. letech nedokázaly včas rozpoznat a zareagovat na překážku. To už dávno neplatí, dnešní systémy mají reakci rychlejší než člověk, a proto dveře dnes již nedávají smysl. Doporučuju se podívat, co třeba umí autopilot v Tesle.
No ale jak zareagují? Pravděpobně (prudkým) zastavení vlaku. To je možná řešení bezpečnosti, ale ne plynulosti a spolehlivosti provozu. V systému jezdícím v intervalech jednotek minut nelze připustit zdržení ani v řádu desítek vteřin. Zeď to řeší celkem spolehlivě.
Za prvé, troubit na ně může i robot. Za druhé, pochybuju, že by to troubení něco urychlilo – maximálně to někoho naštve a blokuje dveře schválně déle. Za třetí, právě ty nástupištní dveře to blokování dveří výrazně omezí. Protože cestujícího chytnou nástupištní dveře, mezi tím se dveře soupravy zavřou, takže cestujícímu stejně nezbyde než z těch nástupištních dveří vycouvat, protože do zavřených dveří soupravy se dobývat nebude.
Vy hlavně nechápete fyziku. Když vám někdo v padesátce skočí 10 metrů před vlak, tak i kdyby měl systém reakci nula milisekund, tak průměrného zpomalení přes 10 m/s2 ten vlak jaksi není schopen dosáhnout.
Už vám zapaluje?
Fajn, takže to toho člověka srazí v nižší rychlosti?
Autopilota z Tesly sem prosím netahejme, ten měl původně zvládat plnou autonomii v roce 2017, ale i skoro osm let poté má tendenci to napálit do chodců nebo sloupků. Z toho bych si příklad fakt nebral.
Ta stěna zcela eliminuje problém s osobami v kolejišti, aniž by se muselo vymýšlet zbytečně komplikovanější, a stejně neúčinné, řešení.
Zkuste zapřemýšlet: Proč asi sebevrazi neskáčou na zastávce pod autobus?
V metru ano, pak je z toho nejméně hodina bez provozu a tisíce naštvaných lidí.
Shangri La
1 měsíc
🇬🇷 Thessaloniki Metro – Brand New European Metro / Μετρό ..You tube – tak to udělali v chudém Řecku – a metro prodlouží na letiště.V Praze na letiště V.H. pojede „tramvaj“ a poté i pomalá „rychlodráha“ – jenom kvůli taxikářské loby aby nepřišli o ryta ,ať to stojí miliardy
Metro na letiste netreba. Da se tam dojet autem a okruh bude driv nez ta vlecka. Prestupy s kuframa z metra na vlecku nebo trolejbus at si strci za klobouk…
A přitom když se to tak veme, tak v čem se tak hrozně liší vlak od metra… Metro má maximálku 80 km/h, vlak v části trasy až 120 km/h, může dojet i mimo Prahu i vyšší rychlostí. V trase má přestupy na všechny linky metra a z části je to vlastně jako polookružní linka a po kolejích může zajet i jinam než jen na Masaryčku. Z části má být v tunelu i se stanicí jako to metro. Délka metra do 100 m, vlak i dvakrát tolik podle potřeby. Dynamika nových souprav se od metra taky už moc neliší. Vlak nemusí… Číst vice »
Zaleť si do Barcelony nebo do Londýna jak funguje metro jinde a uvidíš něco mimo českou kotlinu ,snad potom nebudeš mít čecháčkovský pocit jak umíš poradit každému a všem.
No funguje to výborně, hlavně v tom Londýně – kdo by odolal příjemně strávený hodině na přervaný Picadilly line z letiště do centra oproti 30 minutám ve vlaku? Těch 15 minut co nabízí vlak Heathrow Express ani nepočítám, protože je drahej jako svině, ale varianta to je. Samozřejmě teda evidentně horší, protože METRO NA LETIŠTĚ.
Angličani to považují za railway, neboť již dávno jsou zvyklí na vysoká nástupiště i na vlak napájený třetí kolejnicí.
Jinde by totéž mohli považovat za metro, přestože to má klasickou trolej.
Elizabeth Line je těch 30 minut ve vlaku. Jestli tady teď budeme diskutovat co je metro a co příměstská železnice, poroučím se. Lepší věci na práci, Vánoce, a tak dál.
V Londýně jsem několikrát byl. Z Paddingtonu je to na Heathrow 20 minut vlakem nebo hodina metrem. Takže se rozhoduji dle okamžité potřeby tam být buď rychle anebo levněji.
nechci vám kazit iluze, ale vlak metra není autobus a áčko má být automatizovaný někdy okolo roku 2040, životnost nových vlaků je delší. absolutně nerentabilní.
myslel bych, že nová souprava samořídí bude stát plus mínus stejné peníze, jako řízená. Zvlášť pokud by se s novými soupravami měnila zabezpečovačka (protože to, co tam je teď, je docela šílené)
Co je na LZA / SOP2P šíleného?
Jediné, co mohlo být lepší, je princip rychlostních stupňů. Byl vymyšlený způsob, jak stávajícím kanálem předávat informace o konci „movement authority“ tak, aby se z pevných stupňů mohlo přejít na brzdné křivky, ale chápu, že by se to muselo celé přeschvalovat, a na to nebyl čas, peníze ani chuť.
Ale pokud by se do LZA nějak zásadněji vrtalo, tak by to třeba šlo (ale spíš by se LZA vyhodilo a dosadilo CBTC).
Adam Ř
1 měsíc
Jak poznamenal jeden technik z DPP: zavádění plné autonomie za běhu na C, bez možnosti si to předem zkusit na zelené louce na D, bude masakr, jaký Pražská doprava nepoznala přinejmenším od povodní 2002
Tak jasně, nikdy se to tak nedělalo … Navíc je to naprosto neprozkoumana a revoluční technologie, navíc ještě na dopravním prostředku, který je řízený jízdní dráhou. Nebál bych se to přirovnat k cestě na Mars!
spíš mě děsí ten přechod na nové vozy a zcela jinou zabezpečovačku. Potom ten přechod z nových vozů se strojvedoucími na nové vozy autonomně už snad půjde hladce
No, jak které. Na některých linkách jezdí původní soupravy, akorát s doplněním automatického řízení a jinde jezdí již úplně nové soupravy bez kabiny. Tím, že v Praze se s automatizací rovnou koupí nové soupravy bych tipnul, že tam kabina nebude, ale člověk nikdy neví.
Nám na exkurzi ještě před pár lety člověk z DPP říkal, že automatizace céčka se určitě nedožijeme, protože oni si to neumí představit. Tak jsme patrně jen názorově pokročili do další z mnoha etap.
Mě se tedy líbí velice (až na tem hnus na severu) – nic extra vyčnívajícího, ale ty obklady jsou pěkné. Hlavně se mi líbí, jak (do příchodu Kokotase) měla každá linka svůj vlastní styl, a přitom byla každá zastávka jiná. Škoda, že na Déčku asi žádný takovýhle koncept nebude.
to nic nemění na tom, že u technických staveb nesmí vzhled omezovat funkci
Já myslím že nějak architektonicky se to dá zasoutěžit, než tam dát jenom to nejlevnější. Bavím se hlavně o těch linkách, kde se to bude dávat dodatečně.
Jenom doufám že se to dá hned i na A a B a nebude se tam čekat na automaty.
Uvidíme, jestli se jim podaří přesvědčit ty staré soupravy, aby zastavovaly s přesností na decimetr. Zatím to zkoušejí na Zličíně, už jim yo trvá pár let a to je to jenom na výtahu z obratiště (= pomalá rychlost, vždy stejná hmotnost)
Víte vi co je myšleno závěrem článku: „“….. Soutěž prozatím poptává dodání 69 plně automatických vlaků bez strojvedoucích, součástí bude vybavení depa a dispečinku pro obě linky. Údržba bude na 35 let, u nástupištních stěn a dopravního systému po dobu 25 let. Podle DPP automatizace umožní navýšit přepravní kapacitu na nejzatíženější lince C až o 20 procent. Roční úspora provozních nákladů má být ve vyšších stovkách milionů korun. Umožní také včas modernizovat vozový park vlaků 81-71M, které v současnosti jezdí na linkách A a B.““? Myslím, že rozhodně ne – na B budou přesunuty (snad po proběhnutí nějaké modernizace) soupravy… Číst vice »
Jo. Áčko je laděný do historizujícího stylu s kovem, béčko do futuristického stylu se sklem a céčko je brutalismus s mramorem… tohle libreto bylo úžasný… řekl bych, že béčko to ještě v 90s nějak přežilo… sklo používal i Kotas na Lužinách a Rajské zahradě a ta plechová imitace skla na Vysočanské, Kolbenově a Hloubětíně není tak vyčnívající a poznatelná… ty stanice špatný nejsou. totálně dojebali céčko na severu hlavně.
Jinak mám pocit, že na déčku má být hlavně beton a autorská výzdoba na něm. uvidíme. Hlavně metro má svoji architektku a snad ty nástupní stěny na céčku nebudou hrozný a déčko bude mít taky styl. jen nesmí být u moci ODS, to by ty stěny na nástupišti sloužily jen reklamě, z které bude mít DPP hovno, jak to je dnes všude v metru…
i v jednoduchosti je krása. je to dost dobrý příklad brutalismu kříženého s funkcionalismem. minimálně stanice i. p. pavlova, muzeum, vyšehrad a kačerov mají fakt velkou uměleckou cenu…
že je kačerov zanedbaný je pravda, ale umělecké řešení stanice je hodně na vysoké úrovni. rekonstrukce by ji prostpěla. celkově úsek 1C je opravdu zajímavá simbioza brutalismu a mramoru. zničit to je škoda, ale lidské životy mají pro mě větší cenu jak umění. takže pro stěny jsem, ale chci aby na ně byla architektonická soutěž a at jsou klidně dražší a hlavně bez vizuálního smogu… doufám, že po dalších volbách nebude na magistrátu u moci ano nebo ods, jinak to skončí jako jeden velký billboard a bude se z toho maximálně motat lidem hlava…
Stěny mohou být dostatečně útlé a průhledné, když se bude chtít. Nebál bych se, že to nepůjde vyřešit citlivě. Jiná věc je, zda k tomu bude vůle, když stále přežívají obludné rámy pláten pro reklamy, jimž místy ustoupily i nápisy s názvy stanic…
Mě stačí, když se na Vyšehrad podaří prosadit nízké stěny (spíše plůtky) které nepůjdou až ke stropu, aby zůstala zachována vzdušnost a světlost stanice díky nepřerušenému pohledu z jedné strany na druhou.
ano, a to je nedostatečné – lidi občas padají do kolejiště a doprava se tím zásadně omezuje. Navíc zástěna zabrání většině lidí držet dveře, tedy půjde vyjezdit kratší interval
Nezabrání úplně, ale DPP počítá s tím, že to většinu zdržovačů odradí.
U výtahu je to tak precizní, že to z pohledu cestujícího vypadá skoro jako jedny dveře, v metru to bude o něco strašidelnější
Danny
1 měsíc
Aby to mělo nakonec kde jezdit. Předpokládám, že vozy pro céčko se nebudou v průběhu výroby předřazovat jen proto, že trasa D se začne stavět až někdy koncem roku 2025 či spíše až ten další rok (ten současně stavěný úsek je pro provoz irelevantní).
Marvin28
1 měsíc
Vsadím se, že vyhraje Škoda s Siemensu. Jsem zvědavý. Kdo bude vítěze celou zakázku?
omar
1 měsíc
Management Stadleru ví, jak to v DPP chodí, je jim jasné, jak to dopadne a rozhodli se, že nikomu „křoví“ dělat nebudou.
Musíte to číst od konce, jedná se o lyrický příspěvek. Samotné sdělení spočívá ve slovíčku „nevím“. To všechno před tímto slovem je vyjádření stavu duše.
Umíte číst, resp. chápat čtené? Patrně s tím máte problém, co? Já nenapsal jediné slovo o tom, že něco vím!!! Napsal jsem patrně, třeba a v závěru: ALE OPRAVDU NEVÍM !!! Tak, prosím…. NEMELTE NESMYSLY !!! Děkuji Vám.
Třeba ve Švýcarsku zas nechce nikdo dělat křoví Stadleru… akorát tam sou všichni hrdí, že podporujou svého výrobce
David
1 měsíc
Kdo si vsadí na následující vývoj?
Alstom vyřazen z důvodu nesplnění podmínek
Škoda (+Siemens) vyhlášena vítězem
Alstom se odvolává k ÚOHS
Předseda ÚOHS odvolání zamíta
Alstom podává žalobu
Soud v první instanci rozhodne ve prospěch Alstomu
DPP se odvolává
Soud v druhé instanci rozhodne ve prospěch DPP a pošle to zpět do první instance
Soud v první instanci rozhodne ve prospěch DPP
Alstom se odvolává
Soud v druhé instanci rozhodne ve prospěch DPP
DPP uzavírá smlouvu se Škodou+Siemensem
Škoda+Siemens dodává metro se zpožděním několika let, ale to nevadí protože výstavba infrastruktury je také o několik let opožděná.
Nejsem si teď jistý ale Siemens mobility ma byt joint venture Siemens -alstom.takze asi je to jedno
Berhof
1 měsíc
S ohledem na běžící smlouvy ohledně full servisu budu hodně překvapen, když vyhraje Alstom.
Vozy budou dělané Škodovkou dle vzoru Varšavy a Siemens dodá potřebné technologie pro autonomní provoz a obě firmy si zajistí pokračování přítoku peněz od DPP z údržby po další desetiletí 🙂
jirka
1 měsíc
Hlavně ať to je co nejdříve. Ten vozový park je fakt za zenitem. Hlavně ty nejstarší 81-71M na béčku jsou fakt strašný krumply. Jezdím tím denně a je to fakt pain… hlavně že mezi Karlák a Anděl nacpali ledkovou reklamu… M1 na béčku bude hodně velký zlepšení.
šrotem se to stalo po rekonstrukci. No to tak bývá když se do něčeho co funguje dostane škoda, nedivím se že neuspěli v Kyjevě.
LiborV
1 měsíc
Ví někdo z přítomných co vadilo na tendru Stadleru? Na co si stěžoval? Vítězem očekávám Škodu s technologií autonomního provozu od Siemensu. Mrzí mě, že se nepřihlásil CAF. Te by dle mého mohl cenou konkurovat kombinaci Škoda + Siemens. Takhle je vítěz dle mého celkem snadno odhadnutelný.
Pral bych si Alstom ale tady bohuzel nemaji sanci. Skodovacka mafie se o to postara jako ve vsech zakazkach na tramvaje.
Já stěny až ke stropu vítám, vyloučí snad průvan, který je hodně nepříjemný hlavně v zimě. A jsme tady asi o 30 let pozadu. Automatické metro jsem prvně použil v roce 2004 v Singapuru. Snad se dočkáme v r.2031 a na C nevím kdy…
Nechápu smysl těch stěn. Ty původně vznikly, protože primitivní řídící systémy prvních automatických provozů v 80. letech nedokázaly včas rozpoznat a zareagovat na překážku. To už dávno neplatí, dnešní systémy mají reakci rychlejší než člověk, a proto dveře dnes již nedávají smysl. Doporučuju se podívat, co třeba umí autopilot v Tesle.
No ale jak zareagují? Pravděpobně (prudkým) zastavení vlaku. To je možná řešení bezpečnosti, ale ne plynulosti a spolehlivosti provozu. V systému jezdícím v intervalech jednotek minut nelze připustit zdržení ani v řádu desítek vteřin. Zeď to řeší celkem spolehlivě.
Zdržení budou spíš způsobovat cestující držící dveře v kombinaci s nepřítomností strojvedoucího, co by na ně troubil.
Za prvé, troubit na ně může i robot. Za druhé, pochybuju, že by to troubení něco urychlilo – maximálně to někoho naštve a blokuje dveře schválně déle. Za třetí, právě ty nástupištní dveře to blokování dveří výrazně omezí. Protože cestujícího chytnou nástupištní dveře, mezi tím se dveře soupravy zavřou, takže cestujícímu stejně nezbyde než z těch nástupištních dveří vycouvat, protože do zavřených dveří soupravy se dobývat nebude.
A za čtvrté, troubení až moc ruší slušné cestující.
Nebo prostě při zavírání dveří udělám rychlý pohyb, abych zablokoval oboje.
Tady na to máš video ze Soluně : 🇬🇷 Thessaloniki Metro – Brand New European Metro / Μετρό ..You tube
Vy hlavně nechápete fyziku. Když vám někdo v padesátce skočí 10 metrů před vlak, tak i kdyby měl systém reakci nula milisekund, tak průměrného zpomalení přes 10 m/s2 ten vlak jaksi není schopen dosáhnout.
Už vám zapaluje?
Aniž by mohl provést úhybný manévr a lá losí test.
To neumí ani když tam sedí strojvedoucí.
S Teslou jděte do háje. Jedna z nejdebilnějších automobilek v historii. Aby zkrachovala
Fajn, takže to toho člověka srazí v nižší rychlosti?
Autopilota z Tesly sem prosím netahejme, ten měl původně zvládat plnou autonomii v roce 2017, ale i skoro osm let poté má tendenci to napálit do chodců nebo sloupků. Z toho bych si příklad fakt nebral.
Ta stěna zcela eliminuje problém s osobami v kolejišti, aniž by se muselo vymýšlet zbytečně komplikovanější, a stejně neúčinné, řešení.
Zkuste zapřemýšlet: Proč asi sebevrazi neskáčou na zastávce pod autobus?
V metru ano, pak je z toho nejméně hodina bez provozu a tisíce naštvaných lidí.
🇬🇷 Thessaloniki Metro – Brand New European Metro / Μετρό ..You tube – tak to udělali v chudém Řecku – a metro prodlouží na letiště.V Praze na letiště V.H. pojede „tramvaj“ a poté i pomalá „rychlodráha“ – jenom kvůli taxikářské loby aby nepřišli o ryta ,ať to stojí miliardy
Jéžiši, už zas. Metro na letiště. Největší prohra místních diskutujících.
Metro na letiste netreba. Da se tam dojet autem a okruh bude driv nez ta vlecka. Prestupy s kuframa z metra na vlecku nebo trolejbus at si strci za klobouk…
Zrovna auto se pro cestu na letiště nehodí, protože někdy se lidi při návratu z dovolené vrací na jiné letiště.
A přitom když se to tak veme, tak v čem se tak hrozně liší vlak od metra… Metro má maximálku 80 km/h, vlak v části trasy až 120 km/h, může dojet i mimo Prahu i vyšší rychlostí. V trase má přestupy na všechny linky metra a z části je to vlastně jako polookružní linka a po kolejích může zajet i jinam než jen na Masaryčku. Z části má být v tunelu i se stanicí jako to metro. Délka metra do 100 m, vlak i dvakrát tolik podle potřeby. Dynamika nových souprav se od metra taky už moc neliší. Vlak nemusí… Číst vice »
Zaleť si do Barcelony nebo do Londýna jak funguje metro jinde a uvidíš něco mimo českou kotlinu ,snad potom nebudeš mít čecháčkovský pocit jak umíš poradit každému a všem.
Trolíš nudně.
No funguje to výborně, hlavně v tom Londýně – kdo by odolal příjemně strávený hodině na přervaný Picadilly line z letiště do centra oproti 30 minutám ve vlaku? Těch 15 minut co nabízí vlak Heathrow Express ani nepočítám, protože je drahej jako svině, ale varianta to je. Samozřejmě teda evidentně horší, protože METRO NA LETIŠTĚ.
Jsem rád, že dnes lze už naštěstí řešit pohodlnou (a cenově rozumnou) jízdou Elisabeth line https://content.tfl.gov.uk/elizabeth-line-dec-2024.pdf
Angličani to považují za railway, neboť již dávno jsou zvyklí na vysoká nástupiště i na vlak napájený třetí kolejnicí.
Jinde by totéž mohli považovat za metro, přestože to má klasickou trolej.
Elizabeth Line je těch 30 minut ve vlaku. Jestli tady teď budeme diskutovat co je metro a co příměstská železnice, poroučím se. Lepší věci na práci, Vánoce, a tak dál.
V Londýně jsem několikrát byl. Z Paddingtonu je to na Heathrow 20 minut vlakem nebo hodina metrem. Takže se rozhoduji dle okamžité potřeby tam být buď rychle anebo levněji.
Vytahovat zrovna Barcelonu nebo Londýn, kde metro na letiště nejezdí (na většinu letišť), je dobrej fail…
proč se na A nemění také soupravy?, přece jen normalně řízené soupravy nemohou stát tolik, že by se nenašly finance je vyměnit
nechci vám kazit iluze, ale vlak metra není autobus a áčko má být automatizovaný někdy okolo roku 2040, životnost nových vlaků je delší. absolutně nerentabilní.
myslel bych, že nová souprava samořídí bude stát plus mínus stejné peníze, jako řízená. Zvlášť pokud by se s novými soupravami měnila zabezpečovačka (protože to, co tam je teď, je docela šílené)
Co je na LZA / SOP2P šíleného?
Jediné, co mohlo být lepší, je princip rychlostních stupňů. Byl vymyšlený způsob, jak stávajícím kanálem předávat informace o konci „movement authority“ tak, aby se z pevných stupňů mohlo přejít na brzdné křivky, ale chápu, že by se to muselo celé přeschvalovat, a na to nebyl čas, peníze ani chuť.
Ale pokud by se do LZA nějak zásadněji vrtalo, tak by to třeba šlo (ale spíš by se LZA vyhodilo a dosadilo CBTC).
Jak poznamenal jeden technik z DPP: zavádění plné autonomie za běhu na C, bez možnosti si to předem zkusit na zelené louce na D, bude masakr, jaký Pražská doprava nepoznala přinejmenším od povodní 2002
Tak jasně, nikdy se to tak nedělalo … Navíc je to naprosto neprozkoumana a revoluční technologie, navíc ještě na dopravním prostředku, který je řízený jízdní dráhou. Nebál bych se to přirovnat k cestě na Mars!
Plná autonomie se nedá zkoušet se strojvedoucím v kabině, který by to kdyžtak převzal? Posun v depu nějak jít musí…
spíš mě děsí ten přechod na nové vozy a zcela jinou zabezpečovačku. Potom ten přechod z nových vozů se strojvedoucími na nové vozy autonomně už snad půjde hladce
Třeba soupravy automatického metra v Paříži kabinu strojvedoucího vůbec nemají
No, jak které. Na některých linkách jezdí původní soupravy, akorát s doplněním automatického řízení a jinde jezdí již úplně nové soupravy bez kabiny. Tím, že v Praze se s automatizací rovnou koupí nové soupravy bych tipnul, že tam kabina nebude, ale člověk nikdy neví.
Nám na exkurzi ještě před pár lety člověk z DPP říkal, že automatizace céčka se určitě nedožijeme, protože oni si to neumí představit. Tak jsme patrně jen názorově pokročili do další z mnoha etap.
na C budou ty priserny steny? TO SNAD NE!
Metro je tu k dopravě. Pokud by šlo o krásu na úkor dopravních funkcí, tak je to galerie a ne přepravní systém
A metro C tuplem. Však ty stanice jsou prostě krychle s nějakým jednoduchým obkladem.
Kvádry, vole, kvádry. 🙂
Sorry, moc piva XD
Mě se tedy líbí velice (až na tem hnus na severu) – nic extra vyčnívajícího, ale ty obklady jsou pěkné. Hlavně se mi líbí, jak (do příchodu Kokotase) měla každá linka svůj vlastní styl, a přitom byla každá zastávka jiná. Škoda, že na Déčku asi žádný takovýhle koncept nebude.
to nic nemění na tom, že u technických staveb nesmí vzhled omezovat funkci
Já myslím že nějak architektonicky se to dá zasoutěžit, než tam dát jenom to nejlevnější. Bavím se hlavně o těch linkách, kde se to bude dávat dodatečně.
Jenom doufám že se to dá hned i na A a B a nebude se tam čekat na automaty.
Uvidíme, jestli se jim podaří přesvědčit ty staré soupravy, aby zastavovaly s přesností na decimetr. Zatím to zkoušejí na Zličíně, už jim yo trvá pár let a to je to jenom na výtahu z obratiště (= pomalá rychlost, vždy stejná hmotnost)
Kdyby jste si nejdříve přečetl článek nevypadal byste jako hlupák.
Víte vi co je myšleno závěrem článku: „“….. Soutěž prozatím poptává dodání 69 plně automatických vlaků bez strojvedoucích, součástí bude vybavení depa a dispečinku pro obě linky. Údržba bude na 35 let, u nástupištních stěn a dopravního systému po dobu 25 let. Podle DPP automatizace umožní navýšit přepravní kapacitu na nejzatíženější lince C až o 20 procent. Roční úspora provozních nákladů má být ve vyšších stovkách milionů korun. Umožní také včas modernizovat vozový park vlaků 81-71M, které v současnosti jezdí na linkách A a B.““? Myslím, že rozhodně ne – na B budou přesunuty (snad po proběhnutí nějaké modernizace) soupravy… Číst vice »
Představte si, že ještě starší soupravy na A s přesností na decimetr zastavují.
Článek jste četl? Pokud ano, odpověď na instalaci stěn na lince A a B jste jistě našel.
Nenašel. A vlastně o stěnách tam nic moc není, já to beru jako ortogonální k automatizaci.
Jo. Áčko je laděný do historizujícího stylu s kovem, béčko do futuristického stylu se sklem a céčko je brutalismus s mramorem… tohle libreto bylo úžasný… řekl bych, že béčko to ještě v 90s nějak přežilo… sklo používal i Kotas na Lužinách a Rajské zahradě a ta plechová imitace skla na Vysočanské, Kolbenově a Hloubětíně není tak vyčnívající a poznatelná… ty stanice špatný nejsou. totálně dojebali céčko na severu hlavně.
Jinak mám pocit, že na déčku má být hlavně beton a autorská výzdoba na něm. uvidíme. Hlavně metro má svoji architektku a snad ty nástupní stěny na céčku nebudou hrozný a déčko bude mít taky styl. jen nesmí být u moci ODS, to by ty stěny na nástupišti sloužily jen reklamě, z které bude mít DPP hovno, jak to je dnes všude v metru…
Déčko prošlo architektonickou soutěží. Rozdíl je ale v tom, že architekti mohli od začátku počítat se stěnami.
i v jednoduchosti je krása. je to dost dobrý příklad brutalismu kříženého s funkcionalismem. minimálně stanice i. p. pavlova, muzeum, vyšehrad a kačerov mají fakt velkou uměleckou cenu…
že je kačerov zanedbaný je pravda, ale umělecké řešení stanice je hodně na vysoké úrovni. rekonstrukce by ji prostpěla. celkově úsek 1C je opravdu zajímavá simbioza brutalismu a mramoru. zničit to je škoda, ale lidské životy mají pro mě větší cenu jak umění. takže pro stěny jsem, ale chci aby na ně byla architektonická soutěž a at jsou klidně dražší a hlavně bez vizuálního smogu… doufám, že po dalších volbách nebude na magistrátu u moci ano nebo ods, jinak to skončí jako jeden velký billboard a bude se z toho maximálně motat lidem hlava…
Stěny mohou být dostatečně útlé a průhledné, když se bude chtít. Nebál bych se, že to nepůjde vyřešit citlivě. Jiná věc je, zda k tomu bude vůle, když stále přežívají obludné rámy pláten pro reklamy, jimž místy ustoupily i nápisy s názvy stanic…
Mě stačí, když se na Vyšehrad podaří prosadit nízké stěny (spíše plůtky) které nepůjdou až ke stropu, aby zůstala zachována vzdušnost a světlost stanice díky nepřerušenému pohledu z jedné strany na druhou.
Na I. P. Pavlova by také mohli časem vrátit ten spodní bílý pás, který byl onehdy nahrazen černým děrovaným plechem, asi kvůli vysoušení, nevím.
Pardon, ale říct, že prosklená stěna uškodí brutalismu kříženého s funkcionalismem je fakt vtipné.
To metro ovšem zvládne tu dopravní funkci plnit i bez stěn, asi tak jako do teď.
ano, a to je nedostatečné – lidi občas padají do kolejiště a doprava se tím zásadně omezuje. Navíc zástěna zabrání většině lidí držet dveře, tedy půjde vyjezdit kratší interval
Já to nikde nezkoušel, ale jste si tím jistý, že zástěna zabrání držení dveří? U výtahu máte také dvojité dveře (kabiny a šachty) a držet se dají.
Nezabrání úplně, ale DPP počítá s tím, že to většinu zdržovačů odradí.
U výtahu je to tak precizní, že to z pohledu cestujícího vypadá skoro jako jedny dveře, v metru to bude o něco strašidelnější
Aby to mělo nakonec kde jezdit. Předpokládám, že vozy pro céčko se nebudou v průběhu výroby předřazovat jen proto, že trasa D se začne stavět až někdy koncem roku 2025 či spíše až ten další rok (ten současně stavěný úsek je pro provoz irelevantní).
Vsadím se, že vyhraje Škoda s Siemensu. Jsem zvědavý. Kdo bude vítěze celou zakázku?
Management Stadleru ví, jak to v DPP chodí, je jim jasné, jak to dopadne a rozhodli se, že nikomu „křoví“ dělat nebudou.
No dejme tomu, ale proč se teda obtěžovali s těma námitkama?
No… Já podmínky toho tendru nestudoval, ale asi tam je něco, co se jim nelíbí… Něco co je třeba ušito na míru Škodě a Siemensu… Ale opravdu nevím…
A proč s tím nemá problém Alstom?
Podmínky tendru jste nestudoval, ale víte, že jsou napsané někomu na míru. Aha. Vy prostě máte svůj názor, a nějaká realita vás vůbec nezajímá.
No fuj někdo má jiný názor než vy? Co si to dovoluje
Nic takového jsem nenapsal. A „názor“, který nemá žádný podklad v realitě a vychází z ničeho, není názor, ale blouznění.
Stejně jako názor někoho kdo nedokáže pochopit obsah čteného, je blábol.
Musíte to číst od konce, jedná se o lyrický příspěvek. Samotné sdělení spočívá ve slovíčku „nevím“. To všechno před tímto slovem je vyjádření stavu duše.
Umíte číst, resp. chápat čtené? Patrně s tím máte problém, co? Já nenapsal jediné slovo o tom, že něco vím!!! Napsal jsem patrně, třeba a v závěru: ALE OPRAVDU NEVÍM !!! Tak, prosím…. NEMELTE NESMYSLY !!! Děkuji Vám.
Proč píšete o věcech, kterých nic nevíte?
Zakázka má byt postavená tak, aby Stadler se taky přihlásil . V Berlíně, Nürnbergu jezdi
No… Pravdou je, že nepřihlásit se (a tedy neprojevit zájem), ale při tom podávat námitky, je trochu divné .
Třeba ve Švýcarsku zas nechce nikdo dělat křoví Stadleru… akorát tam sou všichni hrdí, že podporujou svého výrobce
Kdo si vsadí na následující vývoj?
Alstom vyřazen z důvodu nesplnění podmínek
Škoda (+Siemens) vyhlášena vítězem
Alstom se odvolává k ÚOHS
Předseda ÚOHS odvolání zamíta
Alstom podává žalobu
Soud v první instanci rozhodne ve prospěch Alstomu
DPP se odvolává
Soud v druhé instanci rozhodne ve prospěch DPP a pošle to zpět do první instance
Soud v první instanci rozhodne ve prospěch DPP
Alstom se odvolává
Soud v druhé instanci rozhodne ve prospěch DPP
DPP uzavírá smlouvu se Škodou+Siemensem
Škoda+Siemens dodává metro se zpožděním několika let, ale to nevadí protože výstavba infrastruktury je také o několik let opožděná.
Vážený věštec, doufáme, že to nepůjde podle Vaši představy.
Vážený Marvin28, dostáváme dojem, že vaše texty zde jsou produkt automatického překladu z nějakého exotického jazyka.
Inu tak justiční zaměstnanci taky musej něco žrát, ne?
Nejsem si teď jistý ale Siemens mobility ma byt joint venture Siemens -alstom.takze asi je to jedno
S ohledem na běžící smlouvy ohledně full servisu budu hodně překvapen, když vyhraje Alstom.
Vozy budou dělané Škodovkou dle vzoru Varšavy a Siemens dodá potřebné technologie pro autonomní provoz a obě firmy si zajistí pokračování přítoku peněz od DPP z údržby po další desetiletí 🙂
Hlavně ať to je co nejdříve. Ten vozový park je fakt za zenitem. Hlavně ty nejstarší 81-71M na béčku jsou fakt strašný krumply. Jezdím tím denně a je to fakt pain… hlavně že mezi Karlák a Anděl nacpali ledkovou reklamu… M1 na béčku bude hodně velký zlepšení.
Twl tak z tohohle příspěvku jako strojvedoucí dostávám tik v oku…
Ruské vozy budou nadále jezdit na A a B? Kam tedy půjdou vozy z Céčka?
B
Soupravy z C se přesunou na linku B. Na lince A nejspíš ještě nějakou dobu zůstanou 81-71M.
na béčko, kde se vozy proberou a ty v lepším stavu nahradí ty v horším stavu na áčku, kde ten ruský šrot zůstane nejdéle.
šrotem se to stalo po rekonstrukci. No to tak bývá když se do něčeho co funguje dostane škoda, nedivím se že neuspěli v Kyjevě.
Ví někdo z přítomných co vadilo na tendru Stadleru? Na co si stěžoval? Vítězem očekávám Škodu s technologií autonomního provozu od Siemensu. Mrzí mě, že se nepřihlásil CAF. Te by dle mého mohl cenou konkurovat kombinaci Škoda + Siemens. Takhle je vítěz dle mého celkem snadno odhadnutelný.
Překvapení