V Nymburce vznikla petice za novou železniční zastávku, požadavek přišel nejspíše pozdě
Návrh podoby výpravní budovy v Nymburce. Foto: AFRY CZ
Plány na modernizaci bez zastávky už prošly centrální komisí.
Plány na modernizaci bez zastávky už prošly centrální komisí.
Problém je v tom, že lidi jsou líní. Z Jankovic mohou dojít buď na Hlavák a nebo z Drahelic a starého sídliště na město. A pokud přes město nejezdí odpovídající spoj tak spíše řešit ty spoje než nějakou nesmyslnou zastávku. Další věc je stojan na kola. Je naprosto nevyhovující, cyklostezky jsou jen podél Labe a ve městě nic.Kolem nádraží je to samej pobuda a v kombinaci s tím stojanem na kola to prostě není nijak lákavá představa nechat tam stát kolo celej den.
Jsem rád, že se počítá se třetí kolejí. Doufám, že pak bude třetí kolej pokračovat i v navazujícím úseku z Nymburka po Kanínskou spojku.
Ono by to hlavně chtělo konečně R10 začít zastavovat v Nymburce město plus do této stanice zařídit civilizovaný přístup „z druhé strany“. Myslím, že by to věc řešilo zcela uspokojivě (a mělo fůru dalších přínosů).
Musím souhlasit. Stanice Nymburk – město je v mnohem příznivější poloze než zamýšlená zastávka. Problém je, že potenciál této stanice je nevyužit.
A vymyslet přístup do Brigádnické. Lepší řešení mě nenapadá: https://mapy.cz/s/gedebazajo
A nebude R10 jezdit po dokončení modernizace přes Lysou nad Labem?
Podat návrh na vedení města, kraje.
Realizace 2027, schválení 2020 a v mezidobí do projektu nelze sahat? Kocourkov.
Vzhledem k tomu, že se tam bude rovnat oblouk a trať se přesune dál od toho sídliště, mi to příjde jako strašný nesmysl.
Naopak, když už se to bude dělat komplet nové, tak lidem nabídnout i něco dalšího. Případné oblouky se budou hodit pro zvětšení/zmenšení osových vzdáleností pro ostrovní nástupiště, a hodilo by se mít v místě nástupiště nadjezd, aby taky pomohl udělat přístup na ostrov.
Hele a řekl jim někdo, že do Prahy se jezdí z NY jinudy s tím, že v blízké době (20 let) to bude po VRT s bezkonkurenčním časem?
I když jestli tu anketu dělali Mach a spol…
A z Nymburka jezdí všichni co někam jedou do Prahy?
20 let není blízká doba. Z mimina, co se na tom sídlišti narodilo teď, bude v době otvírání VRT mladý člověk začínající samostatný život.
Když už tak tu anketu dělal Ritter před volbama takže pana Macha laskavě nechte….
Rozhodně NE. Ať se to někomu líbí či nelíbí, trať Lysá – Nymburk je určena hlavně pro nákladní dopravu. Už novostavba zastávky Ostrá v těsném sousedství zastávky Stratov snižuje cestovní rychlost vlaků ve sledu na 40 km/h. Vyrobíme si další hrůzu na síti?
Lysá, Ostrá, Stratov, Kostomlaty. Kamenné Zboží, Jankovice, Nymburk hl.n.
Od Nymburka hl.n. to je 1200 metrů: https://mapy.cz/s/favukubufo
Co by tomu tak mohlo pomoci?
Nová kolej? Nebo dvě? Ne, tak se u nás přeci nepřemýšlí!
Rozdat nemajetným Nymburčanům kola a zajistit jejich bezproblémové parkování na hlavním nádraží…
Ve sněhu a mrazu, to by se ji jezdilo a parkovalo.
Sníh a led je v Nymburce reálně 2 týdny v roce. Jsem v Praze a už jsem byl dneska na kole na poště a v Albertu. Celkem skoro 4 km.
Proč by měli mít problém s parkováním? Bude-li mít stojan stříšku, problémy nebývají. Mráz cyklistovy taky nevadí, tomu vadí déšť.
Např. Praha-Ostrava byl v celé délce měla být min. 4kolejná.
Má tam být trojkolejka. Nevím jak je to vymyšleno, ale logické by bylo, aby po „jižní“ koleji jezdily osobáky obousměrně, zatímco dvě severní by byly jen pro rychlíky a náklady. Pak tam může být zastávek kolik chce.
To je zajímavá myšlenka a při současném hodinovém taktu by po jižní koleji mohli jezdit i hradecké rychlíky a v pohodě by to dalo. V Lysé by se to nemotalo do zbývajících dvou kolejí a i ve Velkém Oseku/Libici by to šlo.
Naprostý souhlas. Ač ve městě bydlím jsem proti. Negativní dopad to bude mít na daleko, daleko víc aspektů než pozitiv. Stejně tak jsem ale proti zachování původní výpravní budovy, ale pro moderní terminál včetně chodníků, cyklostezek, dostatek míst pro autobusy, P+R, K+R atd…
Když tam bude tříkolejka, tak by to samozřejmě chtělo mít hranu u všech kolejích, viz Rajská zahrada, aby se v případě výluky dalo jezdit alespoň po dvou zbylých bez omezení. Akorát nevím, jak je to na ostatních zastávkách, jestli tam nejsou jen dvě hrany vně.
Pražská příměstká doprava je důležitější než cokoliv jiného, co na našich kolejích jezdí.
Kdyby nebylo jí, tak by dráha (všechna, i ta nákladní) prostě neexistovala – když už by dráha nezvládla tohle, tak by se těžko vysvětlovalo voličům, že se mají sypat miliardy do železničních tratí.
(A pozor, kamiony na dálnici zas tak nikomu nevadí a upřímně, kdyby se na kamiony převedla celá nákladní železniční doprava, tak bychom to možná ani nepoznali.)
A už je tady další odvar Alexa
To ani náhodou, ale tohle navážení se do příměstské dopravy mi vadí. To je jediná oblast, kde železnice má naprosto nezastupitelnou úlohu (bez ohledu na to jak si Vtvt spočítá náklady na sedadlo).
1200m na nádraží je dostatečně daleko na to, aby tam mohla být další zastávka.
Z jednoho sídliště by to na novou zastávku bylo 400 — 500 metrů, místo 1,5 km na hlavák. Ze druhého by to bylo 1,2 km, místo 2 km na hlavák. Myslíte si, že by opravdu šlo o podstatné zkrácení cesty při dojíždění do Prahy? Stojí to za tu investici do zastávky, i kdyby se netrefili blbě do situace že by taková změna zrovna mohla zdržet chystanou větší rekonstrukci? Já si myslím, že používání auta na takové vzdálenosti není na místě. Spíš bych šel naproti infrastruktuře pro kola (cyklostezky/pruhy ve směru k nádraží, stojany tamtéž); určitě jde pořídit nějakou tu elektrokoloběžku… Číst vice »
Záleží na tom, kolik lidí by tu zastávku reálně využívalo. To se v článku nepíše.
Ono by stejně nakonec došlo na „překvapení“, že na zastávce nezastavují všechny vlaky.
Pochybuji, že by to někdo dokázal spočítat, když se má navíc realizovat další výstavba, zejména za předpokladu, že nikdo přesně neví jaká (počet bytů) a zda vůbec.
To se dost těžko zjišťuje, kolik lidí bude za 10 let využívat nějakou zastávku, která dnes neexistuje, když se v okolí má mohutně stavět (byty) a přestavovat (dopravní infrastruktura) a navíc se neví, kolik kde za 10 let bude jezdit a zastavovat jak rychlých vlaků.
Souhlas, že používání auta na takové vzdálenosti není na místě. Jenže mnoho spoluobčanů to vidí jinak. Tady by ani nová infrastruktura pro kola asi moc nepomohla, asi jedinou možností je automobilistům výrazně ztížit život, např. zpoplatněním parkování v okolí nádraží. To si lidé na radnici netroufnou, to by jim automobilisté ve volbách spočítali.
Pokud se bavíme o cestě pěšky, tak ano, zkrácení o 1km je hodně výrazné.
A co se týče P+R pro cestující z okolních vesnic, tak ano, lepší řešení by bylo vybudovat ho třeba v tom Kamenném Zboží. Nebo v Nymburce „za nádražím“.
Proč soudíte že by infra pro kola nepomohla? NBK je úplná placka, jediný problém s ježděním na kole je právě neexistence cyklostezek a poměrně hustý provoz.
Protože spousta lidí bude i nadále jezdit autem, ať jim nabídnete jakkoliv kvalitní infrastrukturu pro alternativní dopravu. Z lidí, kteří dnes po Nymburce (=vzdálenosti do 3km) jezdí autem, je ochotno na kolo přesednout minimum. Ti, kdo by na kole jezdili, ale dnes kvůli chybějící infrastruktuře nejezdí, dnes spíš chodí pěšky nebo jezdí autobusem. V případě obyvatel z okolních vesnic by podíl mohl být o něco vyšší. Ale i tak: jen pro malou část lidí, kteří dnes jezdí krátké vzdálenosti autem, je důvodem chybějící infrastruktura pro cyklistiku. A s tím hustým provozem je to začarovaný kruh, když si lidé řeknou „kdyby… Číst vice »
No spousta, nad tím se dá polemizovat. Když kvalitní infrastrukturu zkombinujete s placeným parkování a omezeným počtem míst, budou čísla vypadat zase trochu jinak. A provoz pro kola právě není problém, pokud existuje separátní infrastruktura (ne čáry na silnici). Tady jde opravdu jen o výmluvy.
To tam nemají nějakou městskou linku, která by svážela lidi ze sídlišť. No a v létě kolo, co je to za problém. V Nymburce je největší kopec nadjezd přes nádraží.
…tak se tomu městu říká Malá Čína…
Problém je, že spousta lidí dnes není ochotna ujít pěšky víc než 100m a na kolo nesedne vůbec, bez ohledu na to, jaké pro to mají podmínky.
A pokud doprava v okolí nádraží pravidelně kolabuje a při cestě autobusem musím počítat s 15min zpožděním, tak jím těžko pojedu 1,5 km ze sídliště.
Prakticky celý Nymburk má svoz na nádraží linkou 433, která navazuje zejména na rychlíky. Ty by na nové zastávce nestavili a S2 to do Prahy trvá 3 dny…
Ono je důležité na to koukat očima budoucího provozního konceptu. Pokud platí plán na pásmové Sp, tj. Nbk – Lysá stavím všude, dále jen Čelákovice a Praha, dává to už smysl větší. Otázkou je poté skutečná podoba linkového vedení po vybudování pilotního úseku VRT.
Kromě toho není důležitá jen Praha, dost lidí z Nymburka jezdí do Poděbrad, kam sice taky jede rychlík, ale pokud by měli zastávku S2 výrazně blíž domovu, mohlo by to pomoct, protože by preferovali toto. Momentálně má sice S2 několik minut pobyt na hl.n., což tu atraktivitu snižuje, ale to třeba nebude navěky.
Další důkaz, že již ve fázi studie je dobré začít diskuzi s obcemi, ne až v DUR, kdy je koncepčně vše na 90 % hotové. Tam se akorát zbabělost a neochota projektantů řešit věci víc pro lidi začne opírat o pádný argument, že je to tak ve schválené studii. Přitom ale dokud není územní rozhodnutí, je možné to změnit a zpětně posoudit.
Jenomže petice vznikla před volbama do zastupitelstva jako „předvolební tahák“
Ne to není neochota, to je pouze dodržování ZTP. Projektanti jsou vždy ve spojení s objednavateli. Na základě toho se určuje dopravní koncepce a technologie v řešenem úseku. Pokud obec žádá zastávku, je třeba se obrátit buď na Sž, která tuto informaci záda projektantovi (např prověření zastávky yyy v km x) nebo se obrátit na objednavatele dopravy, který vznese tuto podmínku na příslušných jednání nebo jeho oficialnimu stanovisku. Projektant přeci nemůže řešit v SP nebo ZP vše s každym dotčeným domem v okruhu x km od trati. Tyto informace musí přijít odjinud. A opravdu je třeba to řešit již od… Číst vice »
Ale no tááák… Jestliže projektant řeší studii proveditelnosti, má navrhnout takové řešení rekonstrukce stávající nebo stavbu zcela nové trati, která je technicky a provozně realizovatelná, územně průchozí a hlavně ekonomicky nejvýhodnější. Takto obecně pojaté zadání po prověření a revizi míst zastávek přímo volá. Je jasné, že nemůže zadání SP obsahovat výsledek, tady udělejte zastávku, to je přece předmětem SP, kde mají být zastávky. Co jiného vám na to odpoví nejlépe, než přepravní prognóza, což je jedna část SP. Samozřejmě, že do toho vstupuje objednatel, ale návrh dělá projektant. Podle toho co píšete, jsou projektanti jen cvičené opice. A samozřejmě, že… Číst vice »
Takže vlastně má projektatnt obejít pár tisíc lidí, s každým strávit hodinu, což nám dává 3 roky práce vč. sobot a nedělí.
Co řekne Lubomír B. na to, že se příprava protáhne o 3 roky, když to sám navrhnul.
Zkuste si prosím to co jsem napsal, přečíst ještě jednou.
U kolika studií jste za poslední roky byl, že máte takový přehled?
Napočítal jsem 13, z toho 7 jako zároveň HIP/hlavní řešitel, za posledních deset let, co si dělám evidenci.
V tom případě chápu. Problém ASP byla absence aktualizace modelu osobní dopravy.
Proč se dělá tolik stupňů/kroků v přípravě, když se v následujících nedá už nic změnit?
Neberte to jako osobní dotaz přímo a vás, ale spíš takové rýpnutí do pléna.
Porad charakterizuje železnici 21 století velké seradovaci nadrazi ala po 100 letech Vrsovice, Žižkov, Liben i po investicích už je taky na seznamu… (okolo městečka u nadrazi všichni je; naslapuji )
Je lepší vize max. 10 % přepravních objemů na kolejích, vytrhané vlečky, přetížené silnice, další dálnice, rozlehlá parkoviště, vysoká spotřeba energie, nedostatek zdrojů? To má být vysněné 21. století? 🙂 Jasně, i na kolejích se dá zvýšit efektivita, ale pouhé ořezávání kolejí, nucená překládka a stanice v polích to nezachrání – spíše naopak.
nucená překládka: Jasně, vlečku do každé školní kuchyně. A do každého obochodu. Nejmenší odběr 10 tun zboží. A za hodinu vyložit, lidi si na to sežeňte, jinak nastane zkáza planety a František vám vyhlásí válku.
Tak zrovna Nymburk taky nikdo neruší. A v kontextu tohoto článku je to stejné off-topic.
A jaký je teda ten zamýšlený provozní koncept?
Vedení všech vlaků z Prahy do Milovic a pendl Lysá – Nymburk (předpokládam motorák pod dráty, zřejmě 810 nebo 814).
Ty mínusy mám chápat, jako že se od tohoto záměru (naštětí) ustoupilo? Tak či tak, byla to zvažovaná varianta provozu Os vlaků v úseku Praha – Nymburk/Milovice.
Něco lze vyčíst třeba tady
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fzastupitelstvo.praha.eu%2Fina%2Ftedusndetail.aspx%3Fpar%3D183221024032027244234221042032027244231221039032027244231221036032027244231%26id%3D649571%26frm%26fbclid%3DIwAR1hAOWJ66CBMKxl0RQydewcKrZSRhoynDkvp-18eYFoiQq2IqY9gtQKlzg&h=AT27xfcSRYxVi6umNksqsJuHxTP-2QQrvvczJUD39Po52uZOQkYpk5oTSNp3qo0dTex6mMd8aSQpOSn2uocXZvgZ0_sere73Ou0gGnQywKmHPC8C_uAO-o1cKXdHT_LAwg&__tn__=-UK-R&c%5B0%5D=AT2WukyH6Wqr99Y8v1hMXACAsnUz_XUUYRUKSH7fZlO41R7VKdUrfh-ep97vF9fDHjhdFmPtzkJ1YzSvCgc7GdzEubQ2DZLsxm2iUDO4939vUS4hSFQxiEbLr25-vBOwTyG5XckA7fWhMLWk1gqabxhIvl4ZPbLmn1YJXB1q-WYHnOVn4n4Blm36CP53rzMiahHOkkvzaDJ3EDMLRtPYDyc
Ve zkratkce: v kladiva z Prahy 2 páry/hod do Milovic, 1 pár/hod do Lysé, a 1 pár zastávkový do Kolína. K tomu 1 pár spešňáků, od Kolína zastavujících do Lysé všude, a pak až Čelákovice a pak Vysočany. Vše 471 nebo 2x 471.