V Nymburce má vzniknout terminál nákladní železniční dopravy, chystá ho ČD Cargo a Medlog
Terminál má umožnit přesun nákladní dopravy na železnici.
Vedení Nymburka chce, aby kvůli budoucímu napojení dopravy ze severní průmyslové zóny na obchvat města vznikl nový sjezd. Chce o tom jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které s majetkem státu hospodaří. Radní Nymburka uzavřeli v dubnu se zástupci společnosti Terminál Nymburk memorandum o spolupráci. O dalších krocích mají rozhodovat rovněž zastupitelé města, řekl ČTK místostarosta Zdeněk Vocásek (ODS).
„Terminál by měl umožnit hlavně přesun nákladní dopravy na železnici, kde jednání jsou na začátku, a podrobnější informace budeme komunikovat s komisí rozvoje a zastupiteli města,“ řekl Vocásek. Společnost Terminál Nymburk podle něj požádá na vybudování areálu o dotaci. „Město Nymburk by do projektové přípravy ani výstavby finančně nevstupovalo, ale máme podmínky, které se týkají dopravního napojení s vyloučením dopravy na stávajících komunikacích do centra města,“ doplnil místostarosta. Město by podle něj pomohlo s možností čerpat finanční prostředky z CzechInvestu.
Průmyslová zóna na sever od Nymburka má rozlohu zhruba 120 hektarů. Továrnu v ní má od roku 2006 například společnost Changhong, jeden z největších výrobců LCD televizorů na světě. Významným podnikem v zóně je i výrobce nákladních vagónů Nymwag. Podle Vocáska se připravuje vstup německé strojírenské společnosti, která má nabídnout zhruba 280 pracovních míst. „Naším cílem není průmyslovou zónu neuvážlivě zastavět skladovými halami a fotovoltaikou tak, jako vidíme na prstenci Prahy, kde tyto nabídky přichází pravidelně, ale nabídnout prostor společnostem s přidanou hodnotou, a to je výroba a služby, kde najdou uplatnění zaměstnanci, kteří odjíždí za prací do Mladé Boleslavi, Prahy nebo Kolína,“ dodal Vocásek.