V novém tramvajovém tunelu v Brně začala pokládka kolejnic

Stavba tramvajové tratě ke Kampusu. Pramen: DPMBStavba tramvajové tratě ke Kampusu. Pramen: DPMB

První tramvaje se po téměř kilometr dlouhé trati projedou na konci letošního roku.

Zpět na článek
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Závidím, tady v Kocourkově, promiňte, chtěl jsem napsat Jablonci nad Nisou nejsou schopni prodloužit jedenáctku o pitomý kilometr na terminál a jinde staví pro tramvaje tunely. Opravdu jsme periferie a to nejenom zeměpisně.

PvvS

Podobná situace jako v Jablonci je u prodloužení staré Líšeňky. Kvůli pár černým stavbám už město přišlo o dotace a celkový řešení je v nedohlednu.

Pavel Skládaný

To není žádné prodloužení! To je oprava trati, která reálně stále existuje, jen se po ní nejezdí. Ale jinak pravda, žábou na prameni je zde tzv. občanské sdružení těchhle černostavebníků. Ovšem v rámci férovosti nutno dodat, že stavbu zatím odmítly i příslušné složky ministerstva dopravy s argumentem, že projekt je nákladově přestřelený.

Ondra K.

Záleží na úhlu pohledu. Z hlediska povolovacích procesů se jedná o novostavbu.

PvvS

Ta trať existuje pouze papírově. A podle projektu by se i její značná část přesouvala do nové stopy.

Codycheck

A bude nějaká přestupní stanice v tunelu s eskalátorama nebo nebude 🙂

Alois

Řekl bych, že to je u Netroufalky ne u Netroufalek.

HonzaP

Ne, je to u Netroufalek. Název ulice Netroufalky je v množném čísle.

Joker

Huš, Huš! Tady není kabinet češtiny, profesore.

Martin Toman

Ale to byste řekl špatně.

Petr

To dává smysl, do nemocnice jezdí hlavně důchodci, na univerzitu studenti a učitelé, tyhle skupiny jezdí ještě MHD.

kvacm

Aspoň nebudou potkávat tebe.

Joker

😀

Petr

To ne, já jezdím do práce, co bych dělal ve škole nebo v nemocnici. Ale jsem jediný pracující v autobuse, tak vím, jak to chodí.

hamburger

to bych chtěl mít taky takovou superschopnost poznat od pohledu co člověk vykonává a kam zrovna jede

LiborV

Pracoval 😉 (i v nemocnici lze pracovat).

bkv

Kosmetik podlahových krytin…

Racek

Všichni normální lidi jezdí MHD. Autem po městě jezdí jen sociopati, na kole (zejména v Brně) masochisti, na koloběžce hipsteři, MHD je jediná racionální volba, pokud je to pěšky moc daleko.

Kubrt

Dva extrémisti. U nemocnice je samozřejmě velmi žádoucí, aby se tam dalo dojet i autem, s akutním pacientem, na vyšetření, s porodem atd.

M19

Samozřejmě dá, mají i vlastní parkoviště. Spíš jsem netušil, že i lidé po třicítce, když si nechají vyoperovat nějaké nepatřičnost z těla a jedou tam i zpět MHD, tak jsou buď důchodci nebo studenti.

Codycheck

To samé jako stanice Motol v Praze 🙂

M19

Tam jsou také lidé po třicítce buš důchodci nebo studenti? Nebo co jste tím chtěl říct?

Ondra K.

MHD by byla racionální volbou v případě, že by měla potřebnou úroveň a funkčnost. Bohužel brněnská MHD rozumně fungovala naposledy před nástupem Kovidu. Od té doby v MHD převládají tak akorát dlouhé chaoticky nastavené intervaly díky kterým nefungují přestupní vazby a dochází k přeplňování spojů. Ostatně, v dneska v podstatě vše funguje jako před kovidem, ale MHD pořád jezdí podle omezených prázdninových jízdních řádů, které město akorát přejmenovalo na jízdní řády pro pracovní dny.

M19

Co to plácáte?

M19

Drazí mínusáři. Prázdninové jízdní řády jsou prázdninové jízdní řády a běžný provoz je běžný provoz. Fakt, že se nějakou dobu jezdilo v Brně dle prázdninových jízdních řádů a pak se vrátilo k běžnému provozu opravdu neznamená, že by se prázdninové jízdní řády začaly vydávat za mimoprázdninové. Ano, došlo k prodloužení intervalů u tramvají o cca 1 minutu, k prázninovému jízdnímu řádu to má ale opravdu daleko. K přeplňování dochází u těch spojů, u kterých docházelo vždycky, jelikož třeba školáci prostě na další bus za 10 minut čekat nebudou. A to na lince 49 k zvýšení intervalu nedošlo.

Jedine vlaky

DPMB má naprosto šílený vozový park a vy lžete. Interval 6 až 7 minut není o minutu. Některé linky ráno jezdily po 2-3 minutách, takže tyto linky teď jezdí narvané prasknutí.

M19

Zkuste být konkrétní, když už někoho bez důkazů obviňuje ze lži. Které konkrétní linky jezdili po 2-3 minutách a jezdí teď plné k prasknutí? Vite, že se vaše tvrzení dá snadno ověřit na stránkách IDS JMK, kde jsou i historické jízdní řády?

Pavel Skládaný

Ano, je to šílené. Např. na lince 8 se interval vlaků prodloužil z 5 na 7,5 minuty, to je o celých 50 %! A co potom novináři, když s tou padesátkou vyrukují na titulní straně, pak má obecensto pocit, že MHD právě brutálně zkolabovala. Přitom reálná cestovní kvalita zůstává stále přijatelná.

Lukáš

MHD v Brně jezdí od půlky března opět podle běžných JŘ

Jedine vlaky

To nejsou běžné JŘ, město pouze upravilo název. Interval 7 minut opravdu v Brně u tramvají nebyl běžným JŘ.

M19

O prázdninách i delší, což o to.

Tomash

Je to tak, špičkový interval tramvají v prac. dny byl v 1995 4 min, resp. o prázdninách 5 min, v 2000 5, resp. 6 min, před covidem 5 (ranní špička 3-4), resp. 7-8. Nyní je 7 min (včetně ranní špičky) a nazývá se to „prac. dnem“. Vynechávání spojů je pravidlem, tj. přeplněná tramvaj po 14 min ve špičce žádný problém. Provoz aut v centru Brna je bohužel velmi hustý, podle mě díky takto nekvalitní MHD a v podstatě neexistujícím P+R parkovištím.

M19

Vynechání pravidlem není. Mám pocit zavistivé Prahy…

původní Jakub P

Ony nemusi vynechavat uplne, aby to tak pro cestujici vypadalo. Staci, kdyz jeden spoj prestane stihat a zacnou se dojizdet. takze 2x interval nejede nic a pak najednou dve tesne za sebou, prvni preplnena, druha volnejsi. V Praze dobre zname z 22 na Malostranske (ta umi sjet i 3, v extremu 4 soupravy do tesneho sledu po 3-4x intervalu.)

M19

Což je ovšem otázka dopravní situace, to není žádné specifikum Brna. A zas tak časté to v Brně není. V případě výpadku je velmi brzy nahrazen spoj autobusem. Velmi rychle se to dozvíte na stránkách DPMB, že je nějaký problém. Stejně nespolehlivá je i jízda autem. Když chytnete dopravní zácpu, také tam nebudete jako když pojedete v čase mimo ni.

J.J.

Takže to máme dle „lucidního“ Racka v Brně desetitisíce sociopatů a on je ten normální- reálně je to ale tak, že je to jen zkosený čtvereček, který jako většina hlupáků předpokládá, že jeho vidění světa je jedině to správné..

M19

Ona existuje i kolektivní psychotické stavy včetně kolektivních halucinací. Tak bych s tou psychiatrií, byl velmi opatrný.

Nekdo

primitivní kydy o tramvajích, šalinách a metru ve Štatlu o 3, 2, 1,…

Petr

V Brně nepotřebují metro. Mají Brno autem.

Radim Odborník

To je teda rychlodráha z Osové se pojede 15 km/h ..takový oblouk mohl vymyslet jen mamlas

Kubrt

A šlo by to tam vůbec udělat jinak, o ohledem na ten panelák?

autobusik2

Nešlo. Trať sa nejako musela napasovať medzi panelák, súčasnú konečnú trolejbusov a navyše tak aby nebolo nutné zbúrať a znovu postaviť tie dva mosty pri zastávke Osová.

czhunter

Samozřejmě to jinak udělat šlo, ale zastávka Osová by se musela posunout ještě o dost víc než teď – a nebo by ta odbočka musela být před ní, což ovšem nebylo žádoucí (minout dopravní uzel)

czhunter

Tím chcí říct – variant jak to udělat bylo několik, každá s výhodami a nevýhodami a ten kdo o tom rozhodl si řekl, že nízká rychlost při vjezdu do/výjezdu ze zastávky je menší problém, než posunutí uzlové zastávky o 300m, nebo její minutí.

Tak už to v životě chodí, že volba je otázkou priorit.

Tomáš Gottschalk

A jaká by byla dosažitelná rychlost při příjezdu do zastávky, na kolejovém křížení a sjížděcí wexli? (Pomíjím, že xistují i rychlé exempláře, vyskytující se v šalingradu v množství menším než malém.

robert

Proč ses do toho nevložil ty? Víš, jak by to mohlo být dokonalé?

Vojta

Za zmínku stojí konfigurace vyhýbky u zastávky Osová – přímý směr jde do tunelu, zatímco směr Dunajská se jezdí do odbočky. 15 km/h se jezdí na spojkách ve městě, kde je poloměr tak 20 – 25 m, tady bude poloměr 50 m, takže ta rychlost bude o něco vyšší. Je to blízko zastávky, takže se stejně nedá rozjet / brzdit naplno, takže ztráta nebude moc velká.

Peeetr

Ten největší oblouk je 20 m od zastávky. A hlavně celý ten nový cancourek trati se dvěma novými zastávkami nebude mít na násobně delší těleso původní „rychlodráhy“ do centra žádný negativní vliv.