V Novém Jičíně je nový kruhový objezd, má přinést bezpečnější provoz
Nová okružní křižovatka v Novém Jičíně. Foto: Moravskoslezský kraj
Okružní křižovatka je otevřena o dva týdny dříve.
Okružní křižovatka je otevřena o dva týdny dříve.
Naprosto zbytečný kruhový objezd, který je vybudován nejspíš jen jako další podpůrce pro zhoršení plynulosti dopravy. Nevyhnutelně vede k dalšímu nešťastnému a nechápavému povzdechu každého řidiče, který projíždí tímto městem. Jako mnoho místních řidičů, bych ocenila krásně zpracovanou křižovatku. Je-li řidič nezodpovědný, je jedno zda bude projíždět křižovatkou či kruhovým objezdem. Jen obsluha křižovatky je často po nehodě jednodušší než v případě kruhového objezdu. Naštěstí, v tomto ohledu je tento výjimkou.
A zase žádná cykloinfrastruktura :/ A to i přes to, že tamtudy vede značená cyklotrasa.
Bohužel česká realita :(. Ten chodník nalevo vypadá dost široký, alespoň jízdu po něm by mohli zlegalizovat, když nic jiného
To je obecne nevýhoda kruhacu, přechody se musí posouvat.
To jako cyklista nemůže jet přes kruháč?
Vždy si na tom kole představte pětileté dítě a pak se zamyslete, zda vám ta infrastruktura přijde dostatečná. Vášnivému cyklistovi je to jedno, ale pro běžné používání je důležité mít infrastrukturu. Koneckonců i chodec umí chodit po silnici a stejně nám přijde lepší když chodí po chodníku.
Tak u pětiletého dítěte jsem schopen tolerovat jízdu po chodníku, nad 10 už ten kruhák musí zvládnout.
Podle fotografie toho kruháku se mi infrastruktura v tomto místě zdá dostatečná.
P.S. Místní nejsem, takže to do detailu posoudit nemohu.
Prý o dva týdny dříve… Ale už nepíšou, že to tam rozyebali už na jaře a dělat půl roku jeden kruhač je na ránu a ne na pochvalu
Jde o prostý princip. Odsunout původní termín o rok + nový o měsíc zkrátit = dokončeno o měsíc dříve + fotky, chlebíčky, šampus a prémie 😀
Na ránu je spíš to, že město dalo jako jedinou podmínku při výběru nejnižší cenu. Kvalita ani čas se neřešily
Bezpečnější provoz bude pouze v případě, že všichni budou dodržovat pravidla silničního provozu.
A kdyby byli na dráze zaměstnaní jen bezchybní lidé, nebyla by potřeba zabezpečovačka. Jenže pořádkumilovní Němci zavedli PZB.
Právěže naopak.
Jenže všichni nejsou stejní, lidí jsou chybující jak omylem, tak úmyslně. Takže kruháč oproti křižovatce je při reálných lidech statisticky bezpečnější.
„Kruhové objezdy jsou zvláště v centrech měst rozhodně bezpečnějším řešením provozu než klasické křižovatky. Je potvrzeno, že mají méně kolizních bodů, řidiči do nich vjíždí pomaleji a případné srážky aut bývají hlavně s bočním nárazem. Díky tomu zde nedochází haváriím s vážným zranění,“
A právě proto se tramvaj na Libuši nezakope a zničí se funkční kruhák.
Zrovna boční náraz asi na krční páteř nebude nic moc.
No tak se zruší jeden kruhák aby se nemuselo investovat do zbytečného podjezdu.. nebojte oni vám nějaký zase jinde postaví
A co brání zvětšení poloměru a tramvajím uprostřed? Na Vítězném Náměstí to jde i s křižovatkou pro tramvaje
Je ta cena dobre? Podjezd ve Studence ma stat 700 a tohle jen 20?
A tady je nějaká mostní konstrukce?