V Norsku vyjely nejrychlejší vlaky v zemi, španělské jednotky se testovaly v Česku
Jednotka CAF Oaris pro Flytoget. Foto: CAF
Dopravce nakoupil nakonec méně jednotek, než původně plánoval. Neví, jak se vrátí poptávka po létání.
Jenže Drammen – Oslo S – Oslo Lufthavn není VRT trať.
Jízdní doba Flytogu Oslo S – Oslo Lufthaven se zastavením v Lillestroem je 22 minuty, osobák NSB (VY) systému S-Bahn Oslo (příměstská doprava) tak jede po téže trati 23 minuty …
V norských poměrech to VRT je -cca 50% mezi Oslo S a letištěm je novostavba na 210 km/h – a jezdí po ní i „osobáky“. Co bychom za takovou trať na letiště a do Kladna dali..
Vy jste tam jel ? Na mně to jako VRT nepůsobilo. Nová trať do Eidsvoll mimo Dal.
Jel jsem i tou předchozí verzí EJ , nic moc …
Ano, jel jsem tam mnohokrát, 4 roky jsem žil v Norsku. Jasně, že třeba japonským VRT se to charakterem neblíží, na druhu stranu, od ostatních norských tratí je ten rozdíl značný.
Víc jak 220 km/h se na té trati stejně nesmí.
Je zvlastni ze vmax je 220kmh, jeste nedavno tvrdili vsechny Skandinavske staty, ze 200kmh je idelani pomer vykonu/spotreby/mnozstvi zasahu do krajiny.
reálně se tam jezdí 200 km/h max.
Tak to mozna prezentuji toto nyni, ale co ja jsem cetl primo ze svedkych pamenu, tak max 220 km/h (v SE je to pokud vim i maximalni rychlost jejich zabezpecovace) byla zvolena v 60-tych letech jako konkurencni k automobilove doprave (vcetne casu na/z nadrazi – kolem 50 km) pro obvykle cestovni vzdalenosti 300 – 500 km. Nemela konkurovat letecke, protoze ta se ve Skandinavii pouzivala zcela bezne a velmi casto pro vnitrostatni lety.
A jakou rychlostí tedy budou jezdit?
102 metrů a jen 236 míst??
asi jedou na pohodlí…. a nechtějí se mačkat
Že by odkládací prostory? Pokud je to uvedené jako spojení na letiště, tak se počítá s tím, že cestující mívají zpravidla objemnější zavazadla, nebo více zavazadel.