V noci z letiště každou čtvrtihodinu. DPP na sezónu posílí autobusové spojení na Ruzyni
Noční linka 907 na Letišti Václava Havla. Foto: Ropid
Od příštího týdne dojde i ke změně jízdního řádu noční linky 905 z I. P. Pavlova do Čimic.
To je tak pro cizince.
Já osobně, kdybych nebydlel v blízkosti letiště, vlezu do auta a zaparkuji u Letistě.
Ceny za cca 8-9 dní jsou okolo 1000 Kč a parkoviště nebo garaže jsou hlídané a odvezou Vás zadarmo k odbavovacím halám i zpět.
Odkaz na stránky at si každý najde :smirk:
PS: A myslím si, že kdy už má někdo na dovolenou letecky s plnou penzí určitě má 1000 Kč, aby se nemusel přepravovat DPP Praha 🙂
Tohle reseni ovsem neni pro cloveka, kterej nevleze na palubu kdyz nema aspon 1,5 promile, ktery jeste behem letu musi prizivovat.
taxi
Když už má někdo na dovolenou letecky s plnou penzí, určitě má i na to, aby si zaplatil veřejnou dopravu na letiště a z letiště a nemusel se tam plácat ve svém autě a ještě si ho tam někam schovávat. A auto těch 8 – 9 dní může někomu smysluplně sloužit a nemusí být celou dobu odstavené.
905 nebo 907 ???
A napadlo uz nekoho, ze by tam mohl jezdit vlak?
Hm. Vlastne napadlo…
to budou autobusy jezdit určitě narvaný, to zas vymyslel kdo si namastí kapsu.Je vidět že jim řidiči nechybí.
Vy asi nemate predstavu, kolik je v noci priletu a odletu, co?
Dnes od pulnoci do sesti 12 priletu a 14 odletu.
Přijde mi zbytečné krmit toho trolla.
Prijde mi neuveritelny, ze ctyrclenna rodina, ktera da za dovolenou rekneme mezi 50-100 tisic je pak ochotna vlacet se nocnim busem, aby usetrila petikilo.
Pětikilo odkud?
Poslední cesta tágem z letiště na hlavák 828 Kč. Plus tedy už pro čtyřčlennou rodinu není běžný taxík úplně pohodlný. To je ale za předpokladu, že vezmou oficiální letištní tágo nebo objednají přes appku (tam je pak problém s vyzvednutím v areálu letiště).
Pak jsou tady ale i vykukové, co na hlavním nádraží odchytávají lidi čekající na bus s tím, že to nejezdí nebo to bývá přeplněné – a nabízejí odvoz za krásných 1600.
Fix pres appku na Hlavak je pod 600, za stejnou cenu da v noci clovek Uberem Kbely. A to za 40 minut, MHD je to skoro hodina a pul s dvouma prestupama vcetne projeti centra tramvaji, coz je zazitek jen pro otrle.
Není problém,jen musíte přes vozovku (T1) nebo na odlety (T2). Pořád lepší si předem vybrat auto a cenu než platit výpalné (i když mluvím česky,tak jsem platil skoro trojnásobek než přes apku u neletištního taxi – taxi,ne Uber apod.)
Včera Bolt z Terminálu 2 do Karlína za 410.
Pro spoustu lidi je stejně neuvěřitelné sednout na letišti do taxíku.
To je urcite svata pravda.
Nejen na letisti.
My využíváme parkování na soukromém parkovišti a následný svoz na letiště. Při delším hledání se dá též najít třeba za 600,- na týden. Mám s tím plno zkušenosti a vždy vše v pořádku
Nedivte se když i renomované zahraniční průvodce varují před pražskými taxikáři, speciálně z/na letiště.
Taky proto možná v těch nočních busech zrovna moc čtyřčlenných rodin nevidíte.
Pokud někdo letí veřejným hromadným letadlem a ne aerotaxi, tak pak logicky pokračuje i dál veřejnou hromadnou dopravou.
Troufnul bych si vsadit se, ze minimalne v nocnich hodinach je tajovych mensina. Obecne je to nesmyslna teorie, pocty jizd taxiku na a z letiste znacne prevysuji pocty cestujicich private jetu. A ty podle me stejne spis poveze osobni ridic a ne taxikar.
Tak já mám třeba osypky pokaždý když mi někde nezbejvá nic jinýho než použít taxi, protože už jsem dopředu otrávenej z toho co na mě ten šmejd bude zkoušet.
Tak pokud nejste atrktivni blondyna v minisukni tak vetsinou pres apku zaplacenej fix ridici moc moznosti na zkouseni nedava.
A proč si neporidite napr. Liftago? To v podstatě všechny problémy s taxikáři vyřešilo.
Já vím, že to má řešení, notabene pro čecha v Praze. Ale co v zahraničí? Zdaleka ne jen v Praze se taxikáři snažej oškubat cizince, takže jsem se naučil obecně používat taxi jen když už není zbytí. Nemám ty lidi rád a nechci je podporovat. Už proto bych se radši „vláčel“ nočním busem.
Vcera na CdG pres Booking.com objednanej a zaplacenej ridic v obleku s cernym Passatem v kuzi az k hotelu u St. Lazare za 68 Ecek a jeste jsme si pekne popovidali. Ano, mestskou by to slo za nakejch 15, ale vlacet dite RERem notabene s prestupem na pachnoucim Chatelet – Les Halles jen kvuli odporu k taxikarum fakt nebudu.
Vase preference jsou irelevantni. Vam prislo neuveritelny, ze se nekdo vlaci autobusem misto toho aby jel tagem, tak vam vysvetluju, ze ne kazdej jezdi rad taxikem. To je cely.
Kolik % cestujících Letiště asi čeká za letošní červenec oproti červenci 2019?
Toto je velká česká ostuda.
Každých 15 minut? Na S-bahn docela slušný interval.
Až na to, že je to G-Bahn.
Je to takový pražský paradox, že v noci je přímé spojení běžnými linkami z centra na letiště lepší než ve dne. Noční 907 je velmi srovnatelná s denní AE, avšak v běžném tarifu PID.
Pražský paradox je v tom, že až postaví metro v Dublinu, tak bude Praha jediné velké město v Evropě bez kolejové dopravy na letiště. Pražskou raritou pak bude ten připravovaný trolejbus. To si Japonci sednou na pozadí.
Ani 2x větší Budapešť Béma Kyjově spojení na letiště… tak neplasšte!
Většina Američanů bude ale pořád závidět 🙂
Ani ne… v noci je míň aut a tramvají, tedy spolehlivější spojení a méně přestupů (pokud se bere spojení do centra).
Já vám nevím, ale raději pojedu z centra metrem na Veleslavín/Zličín a odtamtud 119/100 na letiště než se přes den táhnout z centra autobusem. Měli jsme nedávno z práce něco v Lidicích a všichni se divili, proč pojedu z Muzea metrem a z Veleslavína kladenským autobusem. Podruhé se divili, když jsem tam byl dřív než mnozí autem z Letné.
Je super že na Zličín to jezdí stejně jako v lednu, kdy se prakticky nelétalo…
Naprosto souhlasím, interval linky 100 na Zličín potřebuje posílit.
U linky 100 mi navíc přijde že často nezvládá ze Zličína odjet včas (nejen teď když je okruh zúžený), takže člověk si na přestup na tuto krátkou linku dá nějakou rezervu (ne všichni přijedou na Zličín metrem) a ještě tam vytvrdne.
Je smutne, ze z letiste na Zličín je casto rychlejsi jet s přestupem na Veleslavine a v Motole, nez cekat na 100.
Teď už jen zbývá „posílit“ autobusy DPP o terminály. Zajímalo by mě, proč jim to tak dlouho trvá.
Mluví se o tom už rok, možná dva, a zatím není ani 1 kus no… smutný příběh.
Asi tak 3.
Jestli máte namysli platební terminály na bezhotovostní platby, jako jsou v tramvajích, tak ty se budou montovat do autobusú od podzimu.
Přesněji řečeno: až od podzimu.
Zpoždění je kvůli tomu, že se hledalo nějaké technické řešení pro wifi přenos dat daného zařízení, tak, aby nemuseli být vozy MHD vybaveny wifinou. U tramvají je přenos dat řešen nějak přes dráty troleje, jak nám bylo oznámeno. Nejsem technik, takže na detaily se zeptejte někoho z tramvajového provozu DPP.
Čili „jak poskytnout služby cestujícím, aniž bychom jim poskytli jiné služby“.
Ano, dá se argumentovat, že v době mobilních dat je wifi zbytečný luxus, který začal upadat dříve než se rozšířil, ale organizátoři vlakové nebo v nekterych krajich i příměstské dopravy by nesouhlasili.
No pokud by se přenos v rámci tramvaje řešil přes WiFi, myslíte si, že to hned znamená, že by ta WiFi musela být i pro cestující? Dá se udělat skrytá WiFi, která neoznamuje svůj název a ostatní zařízení jí tak „nevidí“… Kdo ví, kolik takových WiFi, které slouží jen pro spojení nějakých přístrojů různě kolem nás funguje… Ale asi si v DPP řekli, že chtějí něco spolehlivějšího, co třeba nebude tak ovlivněné rušením (a že pásmo pro WiFi je docela dost zarušené). Já jsem se dost dlouho snažil datovému tarifu také odolávat, ale to bylo i tím, že data byla… Číst vice »
„a třeba okna jsou pokovená – to bývá často problém u vlaků“
Přesně tak, o „zbytečném luxusu“ si můžeme popovídat třeba cestou z Ostravy do Prahy ve slovenském Bmpz, kde v jednom kuse nefunguje wifi a okna nepropouští mobilní signál.
Je ale blbost tam dávat terminály, kdy to vytiskne lístek. Když tak aby to bylo jen na karte jako Ostrava/Brno.
Jaké to překvapení… Už začínají vykrývat díry, než najedou první nočky. Ty dva vyrušené poslední spoje metra prostě chybí. Někde ale i tramvajové spoje. Ne že by to bylo fatální, situace jinde je horší, ale když je řeč o lince 907, tak by to chtělo ještě něco udělat se vzniklou dírou, která je před první 907 ve směru Zbraslav. Lidi docela naříkaj. Ale to je tak je jediné, co mohou dělat. Ropid (a přístup města) je neoblomný. Jinak noční cestování (veřejnou dopravou) z Letiště je „zážitek svého druhu“. Klikatě vedené (vymetací) autobusové linky, případně moc pěkné přestupování na tramvaj na… Číst vice »
Ano, ano. O doplnění spoje na 905 z IPP dřív, aby nevznikala díra jsem psal do ROPIDu už nejméně před 7-8 lety. Přišla sáhodlouhá odpověď proč to nejde. Pak vznikl návrh na 935 do Bohnic, který se díky COVIDu nerealizoval. Nyní další důkaz dopravního inženýrství nemajícího s potřebami cestujících nic společného. Posilovat klikaté nočky s dlouhou jízdní dobou to ano, ale udělat doplňkovou co nejrychlejší linku třeba tunelem rovnou na Lazarskou a přes IPP na Hlavní nádraží to ne. Nebo kdyby alespoň udělali posilový rychlík s potřebou jednoho busu, přímo na Divokou Šárku s výstupem co nejblíž tramvaji, jak to… Číst vice »
Výstup na Divoké Šárce je pořád na stejném místě. Nikdy nebyl blíž tramvaji
Mě by zajímalo, zda někdo z těch, kdo vymysleli tento typ vozů na tuto linku, někdy vzal 2 kufry a snažil se s tím jet z letiště na metro (a opačně samozřejmě). Hrozný….. úzké uličky, malý, vyvýšený prostor u sedaček a kam s kufrem už je záhada.
A co do nich nastupovat dveřmi, u kterých je plošina pro kočárky, kterých asi v noci moc jezdit nebude?
Mlho, když se posiluje interval, tak asi do každého spoje nenastupuje jen jeden/dva lidé s kufry, do dveří s plošinou pro kočárky…
To zajisté ne. Ale i když jich bude 10 se dvěma kufry, tak se ta zavazadla do těch plošin vejdou. Chce to jen myslet a necpat se dovnitř předkem.
Vaše rada je použitelná pro pár lidí, někdy však je cestujících s velkými zavazadlo plný bus. Opravdu by to chtělo bus se speciální úpravou
Jo vy chcete aby na nočky na Letiště dali busy z linky 100 nebo AE? To určitě nepůjde. :o)
Nebo H1… A proč teda ne?
J8 vím, že to nevyřeší všechno, ale když vidím, co jsou lidé schopní provádět, tak často i toto pomůže.
Vidí, že lidi vystupují, ale cpe se dovnitř. Kdo? Nikoliv drzoun Pepíček, ale důchodkyně.