V Nizozemsku nejezdí téměř žádné vlaky, železničáři stávkují za vyšší mzdy

Nová jednotka ICNG pro nizozemské dráhy. Foto: AlstomNová jednotka ICNG pro nizozemské dráhy. Foto: Alstom

Odboráři zvolili systém štafetových stávek ochromující různé části země. Jezdí jen alternativní dopravci.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda údržbář

Včera jsem se vrátil z Amsterdamu a tato věc mi návrat mimořádně zkomplikovala. Chtěl jsem se tady rozepsat, ale řeknu to ve zkratce. Nizozemským železničářům rozhodně přeji vyšší platy. Ale já už budu po Evropě cestovat jenom letadlem.

Ketchup1970

Piloti Ryanair taky nebyli daleko od stávky už několikrát , vcetné. Cabin crew. A odbavování zavazadel , kde pí celé Evropě chybí personal vám tomtaky “osladi”

Olda údržbář

Se stávkou problém nemám, je to legitimní nástroj. Ale nijak vzniklou situaci (stávka byla plánována) nekomunikovat se zákazníky, kteří mají zakoupené jízdenky, považuji za naprostou bezohlednost.

Zabakovec

Čd turnusak 37k
Regiojet turnusak 56k

Změna šéfa funguje

Jiří Kocurek

No jo, jenže Regiojet do švestek zkrachuje a pak konečná, jako všichni soukromníci, řykali to na odborech.

Apropós, jak se pozná stávka od spadlé troleje v Brandýse? Po týdnu?

Leinad

Troleje nemají padat. Je potřeba jako v Otrokovicích zařídit, aby chyba strojvedoucího udělala co největší škody – takže trolej nemá být zazkratovaná, má pálit zabezpečovačku.

Pajoš

A to jsou čísla na jaké pozici?
A je to hrubého nebo čistého?
Díky

Erik

Zatímco v cr jen brblame u pivka, zde se neboji stavkovat za lepsi podninky. Skoda, ze to neumime i zde. Pak si nikdo nemuze stezovat jake mame platy.

milan

Máte pravdu, hospody (nálevny) jsou plné a nejčastější námět hovorů je, jak koho okrást a co kde „vybrat“. ČR je skupina lidí, která se vždy uměla přizpůsobit a tzv. se zajistit, bez ohledu na to jaké divadlo (politický systém) se zrovna hraje.

Jiří Kocurek

Jasně, ve čverce hospodě sedí majitelé firem s miliardovým obratem a nadávají u piva od rána do večera.

vitapb

A co takhle jít za svým šéfem a říct si o vyšší plat, pokud cítíte že hodnota vaší práce je vyšší než vaše ocenění?

Pajoš

Myšlenka je to hezká ale v praxi použitelná spíše u menší části zaměstnanců.

***** Petr

Naopak, jediná správná. Pokud chceš klid a pokoj tak zůstaň. V případě že Tě aktuální firma nedocení jdi jinam. Zvlášť v dopravě

Pajoš

Řeč ale nebyla o tom jít jinam ale o tom jak si zařídit zvýšení mzdy u svého šéfa.

***** Petr

Jako že jenom vysíráš coby kdyby ???
V molochovy by mohly fungovat ještě vařečky v uších krom vydírání 🤑

Pajoš

Takže tohle vlákno nenavazuje na příspěvek:“ A co takhle jít za šéfem …“ ?

***** Petr

K tomu jsi psal , že většina …. Takže blbost 🤮

Pajoš

To bude zřejmě tím, že tabulkově/tarifně placených zaměstnanců je mnohem více než těch co mají smluvní mzdy a mohou svoje příjmy ovlivňovat „domluvou s šéfem“.
Ale klidně si můžete myslet že třeba výpravčí zajde za svým šéfem a individuálně se s ním domluví na navýšení mzdy : – D Věřím že Vašem světě je to možné 🤪

***** Petr

Viz výše. Pozdravuj houpacího koně

Pajoš

Bohužel neznám Vašeho otce, takže ten pozdrav nemohu vyřídit : – D

Leinad

To s tím souvisí. Říct šéfovi, že mi jinde nabízí víc. Když neposlechne, pak dát výpověď.

Premek

Ve vztahu k článku: pochybuju, že v Nizozemsku mají zcela odlišný systém mzdového ohodnocení na železnici než u nás. Jinými slovy: půjdete za šéfem ohledně vyššího platu, on vám ukáže aktuální tarifní tabulky dle pozice, kterou vykonáváte.