V Nizozemsku nejezdí téměř žádné vlaky, železničáři stávkují za vyšší mzdy
Nová jednotka ICNG pro nizozemské dráhy. Foto: Alstom
Odboráři zvolili systém štafetových stávek ochromující různé části země. Jezdí jen alternativní dopravci.
Včera jsem se vrátil z Amsterdamu a tato věc mi návrat mimořádně zkomplikovala. Chtěl jsem se tady rozepsat, ale řeknu to ve zkratce. Nizozemským železničářům rozhodně přeji vyšší platy. Ale já už budu po Evropě cestovat jenom letadlem.
Piloti Ryanair taky nebyli daleko od stávky už několikrát , vcetné. Cabin crew. A odbavování zavazadel , kde pí celé Evropě chybí personal vám tomtaky “osladi”
Se stávkou problém nemám, je to legitimní nástroj. Ale nijak vzniklou situaci (stávka byla plánována) nekomunikovat se zákazníky, kteří mají zakoupené jízdenky, považuji za naprostou bezohlednost.
Čd turnusak 37k
Regiojet turnusak 56k
Změna šéfa funguje
No jo, jenže Regiojet do švestek zkrachuje a pak konečná, jako všichni soukromníci, řykali to na odborech.
Apropós, jak se pozná stávka od spadlé troleje v Brandýse? Po týdnu?
Troleje nemají padat. Je potřeba jako v Otrokovicích zařídit, aby chyba strojvedoucího udělala co největší škody – takže trolej nemá být zazkratovaná, má pálit zabezpečovačku.
A to jsou čísla na jaké pozici?
A je to hrubého nebo čistého?
Díky
Zatímco v cr jen brblame u pivka, zde se neboji stavkovat za lepsi podninky. Skoda, ze to neumime i zde. Pak si nikdo nemuze stezovat jake mame platy.
Máte pravdu, hospody (nálevny) jsou plné a nejčastější námět hovorů je, jak koho okrást a co kde „vybrat“. ČR je skupina lidí, která se vždy uměla přizpůsobit a tzv. se zajistit, bez ohledu na to jaké divadlo (politický systém) se zrovna hraje.
Jasně, ve čverce hospodě sedí majitelé firem s miliardovým obratem a nadávají u piva od rána do večera.
A co takhle jít za svým šéfem a říct si o vyšší plat, pokud cítíte že hodnota vaší práce je vyšší než vaše ocenění?
Myšlenka je to hezká ale v praxi použitelná spíše u menší části zaměstnanců.
Naopak, jediná správná. Pokud chceš klid a pokoj tak zůstaň. V případě že Tě aktuální firma nedocení jdi jinam. Zvlášť v dopravě
Řeč ale nebyla o tom jít jinam ale o tom jak si zařídit zvýšení mzdy u svého šéfa.
Jako že jenom vysíráš coby kdyby ???
V molochovy by mohly fungovat ještě vařečky v uších krom vydírání 🤑
Takže tohle vlákno nenavazuje na příspěvek:“ A co takhle jít za šéfem …“ ?
K tomu jsi psal , že většina …. Takže blbost 🤮
To bude zřejmě tím, že tabulkově/tarifně placených zaměstnanců je mnohem více než těch co mají smluvní mzdy a mohou svoje příjmy ovlivňovat „domluvou s šéfem“.
Ale klidně si můžete myslet že třeba výpravčí zajde za svým šéfem a individuálně se s ním domluví na navýšení mzdy : – D Věřím že Vašem světě je to možné 🤪
Viz výše. Pozdravuj houpacího koně
Bohužel neznám Vašeho otce, takže ten pozdrav nemohu vyřídit : – D
To s tím souvisí. Říct šéfovi, že mi jinde nabízí víc. Když neposlechne, pak dát výpověď.
Ve vztahu k článku: pochybuju, že v Nizozemsku mají zcela odlišný systém mzdového ohodnocení na železnici než u nás. Jinými slovy: půjdete za šéfem ohledně vyššího platu, on vám ukáže aktuální tarifní tabulky dle pozice, kterou vykonáváte.