Na druhou něco zlého je k něčemu dobré 😀 . A to ta náhledovka! Ta se povedla.
Ondřej Klézl
10 hodin
Zdá se mi to, nebo poslední dva měsíce nebyl týden bez podhození?
Už to začíná být trošku k zamyšlení.
Martin Pražák
10 hodin
Mohlo to být podhození, ale taky závada na výhybce (prasklý jazyk), která způsobila vykolejení. Kdy poté kola vozu pokračovala po pražcích mezi kolejnicemi které se postupně rozšířily až na ně zboku najela kola. Ta stáhla kolejnice k sobě a když už se kolejnice odmítly dál stahovat je kola podvozku přeskočila a dál si to hasila štěrkem. Před časem u nás v Brodě vykolejil kvůli závadě na jazyku výhybky brejlovec 750 333. Naštěstí s ním kolega jel necelou dvacítkou, tudíž zastavil přední nápravou těsně za srdcovkou. Ke stahování kolejnic a jejich tvarování do této podoby tak nedošlo. Jen je třeba podotknout… Číst vice »
Nemohl to být prasklý jazyk, když podle fotek na idnes výhybka žádný prasklý jazyk nemá, a je přehozená do rovnýho. I když se to mohlo stát i jinak (třeba že vykolejil kvůli rychlosti, a pak zabzař/výpravčí výhybku přehodil), podhození je pořád nejpravděpodobnější varianta.
Třeba nejel v zabezpečené vlakové cestě. Třeba byla porucha kolejového obvodu. A třeba nejel vůbec v žádné vlakové cestě. To musí osvětlit vyšetřování.
Ale 100% to nezpůsobil zlomený jazyk, když předmětná výhybka prostě zlomený jazyk NEMÁ.
Jednoduše,v jedné stanici byly izolované úseky u výhybky tak.že to šlo při zabezpečené jízdě na barvu
Zajímavé.že po podhozeni a soudu se signalistou izolaky posunuly tak,aby to nešlo zopakovat. Na otázku, proč až potom,nedokážu odpovědět.
To moc nedává smysl. Proč tam takto špatně ty izolované úseky byly? Přeci jsou tam právě kvůli tomu.
Tady mi to každopádně nesedí. Takto frekventované místo že by bylo tak špatně zabezpečeno?
I když, možné je všechno – viz Turnov maloskalské zhlaví.
Další možností je změna geometrické polohy koleje během průjezdu vlaku, kdy mohlo toto způsobit vykolejení.
Co bylo skutečnou příčinou ukáže vyšetřování.
Problém není ani tak rychlost, jako kapacita, která už prostě víc přidat nejde. A taky neustálým přenášením zpoždění. Tohle už žádná reko nevyřeší, to chce dvě koleje. Ale to samozřejmě není důvod proč vykolejil vlak. To sem si jenom postesknul.
Kapacitu lze pořád ještě zvyšovat i na jednokolejce – bývaly tam například dvě výhybny (Kojetice a Kyje), ale byly zrušeny právě kvůli „nepotřebnosti“ – a stačily by třeba i jen dvoukolejné vložky, aby to zkrátilo mezistaniční úseky a umožnilo letmé křižování.
Dvě koleje přes Neratovice ocení každý, kdo bude překonávat železniční přejezd 😀
MaT
13 hodin
Jestli fotka nějak neklame, tak mi přijde, že jsou ty koleje (a obě) nějak do vlnovky… To tam byl nějaký sesuv (v rovině) a kvůli tomu pak souprava vykolejila? Nebo obráceně – je to následek vykolejení? Ale pak je zajímavé, že te nvlak zvládl takhle poškodit svršek u obou kolejí…
Predpokladal by som vidlicovú jazdu na výhybke. Tým, že vlak išiel jedným podvozkom po jednej koľaji a druhým po druhej, tak ich stiahol k sebe až to zadný podvozok nevydržal a vyskočil do štrku.
„Klíčový průmysl“ už tam, pokud vím, dávno není – je tam nejspíš nějaká „reléovka“ (jaká, to nevím) s elektrickými přestavníky a nějaká automatická traťovina. Spíš to tedy vinou SZZ nebylo – možná tedy ten tlačný podvozek pravou stranou přešplhal pravý jazyk výměny. Předpokládám, že text bude časem aktualizován informací o zjištění vyšetřujících orgánů.
Zrovna na „klíčovém průmyslu“ by podhodil vlak jen obrovský umělec a dobrodruh. Vzhledem k tomu, že podle fotek na idnes je výhybka přestavená do rovnýho, je podhození pořád nejpravděpodobnější.
Asi tlačil pořád i po té jízdě zadního podvozku tam, kam neměl, a právě proto ty koleje přitáhl k sobě, a přestal tlačil dál, až když tím zadním (tlačícím) podvozkem už vykolejil – kdyby to byl jen lehký vůz, tak by to asi tolik nerozoral.
Jezdit se dá i osobní dopravou, je tam ještě minimálně jeden běžně používaný perón u další koleje, kam pravidelně jezdí lokál od Kralup nad Vltavou – takže stačilo, aby si vyšetřovatelé stáhli záznam funkce ZZ a mohli to povolit.
Při podhození by člověk čekal, že celý podvozek pojede na jinou kolej. V takovém případě by došlo spíš k roztržení soupravy a motorový vůz by zůstal každým podvozkem na jiné koleji. Spíš to vypadá tak, že jedno kolo dvojkolí jelo (správně) do odbočky, ale druhé kolo pokračovalo přímo. Následně to dvojkolí začalo stahovat obě koleje k sobě až do okamžiku, kdy přeskočilo a pokračovalo štěrkem. Za zmínku také stojí, že motorový vůz vykolejil hnacím podvozkem (je nad ním motor a převodovka, takže nejzatíženější v soupravě). Osobně bych tipoval problém na závadu výhybky. Pochopitelně až vyšetřování ukáže příčinu. Je však jasné,… Číst vice »
Není vpravo od posledního podvozu brázda ve štěrku, který byl vyorán koly? Mohl potom přechod několika dvojkolí působit vodorovnou silou, která způsobila posun a průhyb kolejnic?
Vzhledem ke směru jízdy (na základě koncových světel) a směru (natočení) soupravy mi to na první odhad přijde jako podhození výhybky.
V Neratovicích je elektromechanika v ne zrovna nejvytuněnější podobě, takže si troufám odhadnout, že tam nejsou izoláky v každé koleji za námezníkem, ale nějaký společný před/ve zhlaví. Pak lze při zbrklé obsluze zavřít za vlakem a uvolnit závěr výměn ještě v době, kdy je vlak ve výhybkách, a tím pádem ho i podhodit.
Treba jela kazda cast vlaku po jine koleji. Za chvili se to jiste dozvime co se stalo a kolik se toho znicilo, kdyz se zastavil provoz. Ale bud jeste jednu vyhybku a nebo se provoz zastavuje automaticky.
Dobra je ta evakuace cestujicich. Maji to z vlaku par metru na cestu. Ale bezpecnost je bezpecnost a je to ve meste, hasici to maji kousek 😉
Provoz je zastavován především kvůli vyšetření příčiny nehody = aby nebyly poškozeny nebo zničeny podklady v terénu a na zabezpečovacím zařízení – po shromáždění těch podkladů lze teprve přistoupit k likvidaci následků.
Předpokládám, že tam prší, tak stopy po přesném místě vykolejení déšť asi rychle znehodnocuje …
řekl bych že je to následek vykolejení.
S největší pravděpodobností nešlo o typickou vidlicovou jízdu, ale kola zadního podvozku jela mezi kolejnicemi rozvětvujících se kolejí a v určitém místě začala koleje stahovat k sobě až do doby než vzniklá síla překonala napnelismus a pravá kola vyskočila ze sevření směrem ke zbytku soupravy.
Zda to bylo podhozenim nebo jinak, nechť je výsledkem vyšetřování.
Jel proti hrotu. Vypadá to, že podvozek vyskočil ve výhybce a sednul koly na pražce, každá strana středem jedné koleje. Následně dojel až tak daleko, kdy dvojkolí zapůsobilo jako stahovák, stáhlo koleje k sobě a znova vyskočilo. Podvozek pak ještě kus cesty oral štěrk.
Proč vypadnul na výhybce podvozek, to už z fotky nepoznám.
Tam, kam jel, by měl jet „padesátkou“ – a těžko odhadnout, jestli už jel jen výběhem, nebo na té výhybce ještě tlačil, k čelu vysokého perónu to úplně blízko ještě není.
Martin Průša
13 hodin
Se nedivím,ty koleje vypadají jak nakopnutá zmije.No, každopádně nic veselého, hlavně že se nikomu nic nestalo.
Nejhlasitější Libeňská 854 a ještě s retro dveřmi, dva měsíce před plánovaným nahrazením RegioFoxy, tomu říkám pech..
Chudák 754 😢
Mě ta souprava úplně nepřipadá jako lokomotiva 754
Pardon překlep, to by byla ještě větší ztráta 😉
Na druhou něco zlého je k něčemu dobré 😀 . A to ta náhledovka! Ta se povedla.
Zdá se mi to, nebo poslední dva měsíce nebyl týden bez podhození?
Už to začíná být trošku k zamyšlení.
Mohlo to být podhození, ale taky závada na výhybce (prasklý jazyk), která způsobila vykolejení. Kdy poté kola vozu pokračovala po pražcích mezi kolejnicemi které se postupně rozšířily až na ně zboku najela kola. Ta stáhla kolejnice k sobě a když už se kolejnice odmítly dál stahovat je kola podvozku přeskočila a dál si to hasila štěrkem. Před časem u nás v Brodě vykolejil kvůli závadě na jazyku výhybky brejlovec 750 333. Naštěstí s ním kolega jel necelou dvacítkou, tudíž zastavil přední nápravou těsně za srdcovkou. Ke stahování kolejnic a jejich tvarování do této podoby tak nedošlo. Jen je třeba podotknout… Číst vice »
Nemohl to být prasklý jazyk, když podle fotek na idnes výhybka žádný prasklý jazyk nemá, a je přehozená do rovnýho. I když se to mohlo stát i jinak (třeba že vykolejil kvůli rychlosti, a pak zabzař/výpravčí výhybku přehodil), podhození je pořád nejpravděpodobnější varianta.
Jak podhodíte výhybku s elektromotorickým přestavníkem v zabezpečené vlakové cestě?
Stačí jet na přivolávací návěst a je to hned 😁.
To ano, ale o přivolávačce se nikde nepíše.
To je předmětem vyšetřování, takže o tom opravdu nikdo psát nebude.
Třeba nejel v zabezpečené vlakové cestě. Třeba byla porucha kolejového obvodu. A třeba nejel vůbec v žádné vlakové cestě. To musí osvětlit vyšetřování.
Ale 100% to nezpůsobil zlomený jazyk, když předmětná výhybka prostě zlomený jazyk NEMÁ.
Pojem „žádná vlaková cesta“ by si zasloužil zavést do předpisu 😀
V Neratovicích jsou výhybky na ruku.
Tahle výhybka č. 26 je na elektřinu.
Jednoduše,v jedné stanici byly izolované úseky u výhybky tak.že to šlo při zabezpečené jízdě na barvu
Zajímavé.že po podhozeni a soudu se signalistou izolaky posunuly tak,aby to nešlo zopakovat. Na otázku, proč až potom,nedokážu odpovědět.
To moc nedává smysl. Proč tam takto špatně ty izolované úseky byly? Přeci jsou tam právě kvůli tomu.
Tady mi to každopádně nesedí. Takto frekventované místo že by bylo tak špatně zabezpečeno?
I když, možné je všechno – viz Turnov maloskalské zhlaví.
Víte co je SZZ druhé kategorie? 😉
To že má výhybka elektrický přestavník neříká nic o způsobu, jak je kontolována její volnost.
Další možností je změna geometrické polohy koleje během průjezdu vlaku, kdy mohlo toto způsobit vykolejení.
Co bylo skutečnou příčinou ukáže vyšetřování.
Zase podhozeni 🤔
Proč myslíte? Vjížděl vlak na přivolávačku? Pokud ne, tak podhození nepřipadá v úvahu.
A co jízda na bílou? 😀
O tom přeci píšu. Ale nikdo zatím nepsal, že by se jelo na přivolávačku.
Bohužel připadá.
V Neratovicích měli podle stavu kolejí asi zemětřesení 😁 (vím důvod, ale nadsázka)
To jsem zvědav, jak to tam bude dlouho strašit!
Plus dopravní závada v Horažďovicích aneb typické páteční/nedělní odpoledne.
Dobrý večer.
Však v poho to se vyjezdi. K čemu desítky let slibované zdvoukolejneni, k čemu rekonstrukce. Ještě by tím jezdili lidi…
Na tehle trati se porad neco obnovuje. Vzdy na par mesicu kus trati zavrou.
Problém není ani tak rychlost, jako kapacita, která už prostě víc přidat nejde. A taky neustálým přenášením zpoždění. Tohle už žádná reko nevyřeší, to chce dvě koleje. Ale to samozřejmě není důvod proč vykolejil vlak. To sem si jenom postesknul.
Kapacitu lze pořád ještě zvyšovat i na jednokolejce – bývaly tam například dvě výhybny (Kojetice a Kyje), ale byly zrušeny právě kvůli „nepotřebnosti“ – a stačily by třeba i jen dvoukolejné vložky, aby to zkrátilo mezistaniční úseky a umožnilo letmé křižování.
Kbely. Kyje jsou o kus jinde 🙂
Dvě koleje přes Neratovice ocení každý, kdo bude překonávat železniční přejezd 😀
Jestli fotka nějak neklame, tak mi přijde, že jsou ty koleje (a obě) nějak do vlnovky… To tam byl nějaký sesuv (v rovině) a kvůli tomu pak souprava vykolejila? Nebo obráceně – je to následek vykolejení? Ale pak je zajímavé, že te nvlak zvládl takhle poškodit svršek u obou kolejí…
Následek vykolejení, vypadá to na vidlicovou jízdu.
Podhozeni
Vjížděl na přivolávačku? Pokud ne, tak podhození nepřipadá v úvahu.
Predpokladal by som vidlicovú jazdu na výhybke. Tým, že vlak išiel jedným podvozkom po jednej koľaji a druhým po druhej, tak ich stiahol k sebe až to zadný podvozok nevydržal a vyskočil do štrku.
Nevím, jaké tam mají zabzař, ale vidlicová jízda se dá udělat dost těžko. Předpokládám, že při postavené vlakové cestě jsou výhybky uzamčeny.
Technická závada?
„Klíčový průmysl“ už tam, pokud vím, dávno není – je tam nejspíš nějaká „reléovka“ (jaká, to nevím) s elektrickými přestavníky a nějaká automatická traťovina. Spíš to tedy vinou SZZ nebylo – možná tedy ten tlačný podvozek pravou stranou přešplhal pravý jazyk výměny. Předpokládám, že text bude časem aktualizován informací o zjištění vyšetřujících orgánů.
Víte houby. Byla tam elektromechanika a teď někdy se má přecházet na elektronické stavědlo, takže to může klidně být nějaký mezistav.
Zrovna na „klíčovém průmyslu“ by podhodil vlak jen obrovský umělec a dobrodruh. Vzhledem k tomu, že podle fotek na idnes je výhybka přestavená do rovnýho, je podhození pořád nejpravděpodobnější.
Takže vjížděl na přivolávačku a podhodil ho signalista? Nebo jak jinak by k tomu mohlo dojít?
vyskočily oba
Píšou na vjezdu. Tak bych si představoval podhození, následně jel jeden vůz po obou kolejích, čímž je zdeformoval směrem k sobě, až pak vykolejil,
Vypadá to jako následek podhození kdy přední náprava řidičáku jela po levé kolehi, zadní po pravé a než vykolejil, tak stáhnul obě koleje k sobě?
ne řidičák ale motorový vůz vypadl
Asi tlačil pořád i po té jízdě zadního podvozku tam, kam neměl, a právě proto ty koleje přitáhl k sobě, a přestal tlačil dál, až když tím zadním (tlačícím) podvozkem už vykolejil – kdyby to byl jen lehký vůz, tak by to asi tolik nerozoral.
Jezdit se dá i osobní dopravou, je tam ještě minimálně jeden běžně používaný perón u další koleje, kam pravidelně jezdí lokál od Kralup nad Vltavou – takže stačilo, aby si vyšetřovatelé stáhli záznam funkce ZZ a mohli to povolit.
Při podhození by člověk čekal, že celý podvozek pojede na jinou kolej. V takovém případě by došlo spíš k roztržení soupravy a motorový vůz by zůstal každým podvozkem na jiné koleji. Spíš to vypadá tak, že jedno kolo dvojkolí jelo (správně) do odbočky, ale druhé kolo pokračovalo přímo. Následně to dvojkolí začalo stahovat obě koleje k sobě až do okamžiku, kdy přeskočilo a pokračovalo štěrkem. Za zmínku také stojí, že motorový vůz vykolejil hnacím podvozkem (je nad ním motor a převodovka, takže nejzatíženější v soupravě). Osobně bych tipoval problém na závadu výhybky. Pochopitelně až vyšetřování ukáže příčinu. Je však jasné,… Číst vice »
Spíš bych tipoval, že spadl hned celý podvozek, ne jen jeho jedna (druhá) náprava. Ale mohu se samozřejmě mýlit.
Není vpravo od posledního podvozu brázda ve štěrku, který byl vyorán koly? Mohl potom přechod několika dvojkolí působit vodorovnou silou, která způsobila posun a průhyb kolejnic?
Vzhledem ke směru jízdy (na základě koncových světel) a směru (natočení) soupravy mi to na první odhad přijde jako podhození výhybky.
Také se mi zdá jako podhozená výhybka, také by mě zajímalo, jak tam stavějí výhybky, jestli přes dispečink, nebo místně.
Těžko podhodit výhybku v postavené vlakové cestě. Zabezpečovací zařízení v Neratovicích to neumožňuje.
V Neratovicích je elektromechanika v ne zrovna nejvytuněnější podobě, takže si troufám odhadnout, že tam nejsou izoláky v každé koleji za námezníkem, ale nějaký společný před/ve zhlaví. Pak lze při zbrklé obsluze zavřít za vlakem a uvolnit závěr výměn ještě v době, kdy je vlak ve výhybkách, a tím pádem ho i podhodit.
No nevím, jestli by signalista něco takového stihnul. To leda, že by nesledoval průjezd vlaku a už honem šel stavět pro další vlak.
Čistě teoreticky. Jestli vážně je elektromechanika v Neratovicích v takovém stavu. Je to možné? V době, kdy po třiceti letech zavádíme ETCS?
Samozřejmě dálkově,pokud by to bylo místně tak se to stát nemůže
Výhybky tam staví signalista, který sedí v té žluté budce v pozadí na fotkách. Je tam elektromechanické zab. zař. A výhybky se staví elektromotoricky.
Treba jela kazda cast vlaku po jine koleji. Za chvili se to jiste dozvime co se stalo a kolik se toho znicilo, kdyz se zastavil provoz. Ale bud jeste jednu vyhybku a nebo se provoz zastavuje automaticky.
Dobra je ta evakuace cestujicich. Maji to z vlaku par metru na cestu. Ale bezpecnost je bezpecnost a je to ve meste, hasici to maji kousek 😉
Provoz je zastavován především kvůli vyšetření příčiny nehody = aby nebyly poškozeny nebo zničeny podklady v terénu a na zabezpečovacím zařízení – po shromáždění těch podkladů lze teprve přistoupit k likvidaci následků.
Předpokládám, že tam prší, tak stopy po přesném místě vykolejení déšť asi rychle znehodnocuje …
řekl bych že je to následek vykolejení.
S největší pravděpodobností nešlo o typickou vidlicovou jízdu, ale kola zadního podvozku jela mezi kolejnicemi rozvětvujících se kolejí a v určitém místě začala koleje stahovat k sobě až do doby než vzniklá síla překonala napnelismus a pravá kola vyskočila ze sevření směrem ke zbytku soupravy.
Zda to bylo podhozenim nebo jinak, nechť je výsledkem vyšetřování.
Jel proti hrotu. Vypadá to, že podvozek vyskočil ve výhybce a sednul koly na pražce, každá strana středem jedné koleje. Následně dojel až tak daleko, kdy dvojkolí zapůsobilo jako stahovák, stáhlo koleje k sobě a znova vyskočilo. Podvozek pak ještě kus cesty oral štěrk.
Proč vypadnul na výhybce podvozek, to už z fotky nepoznám.
Vypadá to tak, dokonce na fotce „14:48“ jsou vidět stopy po dvojkolí na pražcích.
Jeste ze jel pomalu…
Nevím jestli pomalu, ale já tam běžně do odbočky jedu klasika 40 a výběhem.
Tam, kam jel, by měl jet „padesátkou“ – a těžko odhadnout, jestli už jel jen výběhem, nebo na té výhybce ještě tlačil, k čelu vysokého perónu to úplně blízko ještě není.
Se nedivím,ty koleje vypadají jak nakopnutá zmije.No, každopádně nic veselého, hlavně že se nikomu nic nestalo.
Ty koleje vypadají jak nakopnutá zmije právě následkem toho vykolejení
Dokáže někdo odhadnout důvod?
Podhození před posledním podvozkem soupravy.
To jedině kdyby vlak vjížděl na přivolávačku a výhybky nebyly pod závěrem.
Spíš osud 🙁