V Neratovicích vykolejil osobní vlak

Vykolejení vlaku v Neratovicích. Foto: Hasiči SŽVykolejení vlaku v Neratovicích. Foto: Hasiči SŽ

Událost se obešla bez zranění.

Odebírat
Upozornit na
guest
75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SPACEMAN6304

Nejhlasitější Libeňská 854 a ještě s retro dveřmi, dva měsíce před plánovaným nahrazením RegioFoxy, tomu říkám pech..

Tomáš

Chudák 754 😢

jinds

Mě ta souprava úplně nepřipadá jako lokomotiva 754

Tomáš

Pardon překlep, to by byla ještě větší ztráta 😉

berka496

Na druhou něco zlého je k něčemu dobré 😀 . A to ta náhledovka! Ta se povedla.

Ondřej Klézl

Zdá se mi to, nebo poslední dva měsíce nebyl týden bez podhození?
Už to začíná být trošku k zamyšlení.

Martin Pražák

Mohlo to být podhození, ale taky závada na výhybce (prasklý jazyk), která způsobila vykolejení. Kdy poté kola vozu pokračovala po pražcích mezi kolejnicemi které se postupně rozšířily až na ně zboku najela kola. Ta stáhla kolejnice k sobě a když už se kolejnice odmítly dál stahovat je kola podvozku přeskočila a dál si to hasila štěrkem. Před časem u nás v Brodě vykolejil kvůli závadě na jazyku výhybky brejlovec 750 333. Naštěstí s ním kolega jel necelou dvacítkou, tudíž zastavil přední nápravou těsně za srdcovkou. Ke stahování kolejnic a jejich tvarování do této podoby tak nedošlo. Jen je třeba podotknout… Číst vice »

Jirka P

Nemohl to být prasklý jazyk, když podle fotek na idnes výhybka žádný prasklý jazyk nemá, a je přehozená do rovnýho. I když se to mohlo stát i jinak (třeba že vykolejil kvůli rychlosti, a pak zabzař/výpravčí výhybku přehodil), podhození je pořád nejpravděpodobnější varianta.

jenc

Jak podhodíte výhybku s elektromotorickým přestavníkem v zabezpečené vlakové cestě?

L.P.

Stačí jet na přivolávací návěst a je to hned 😁.

jenc

To ano, ale o přivolávačce se nikde nepíše.

L.P.

To je předmětem vyšetřování, takže o tom opravdu nikdo psát nebude.

Jirka P

Třeba nejel v zabezpečené vlakové cestě. Třeba byla porucha kolejového obvodu. A třeba nejel vůbec v žádné vlakové cestě. To musí osvětlit vyšetřování.
Ale 100% to nezpůsobil zlomený jazyk, když předmětná výhybka prostě zlomený jazyk NEMÁ.

jenc

Pojem „žádná vlaková cesta“ by si zasloužil zavést do předpisu 😀

Lukáš Chytil

V Neratovicích jsou výhybky na ruku.

jenc

Tahle výhybka č. 26 je na elektřinu.

Hsnm

Jednoduše,v jedné stanici byly izolované úseky u výhybky tak.že to šlo při zabezpečené jízdě na barvu
Zajímavé.že po podhozeni a soudu se signalistou izolaky posunuly tak,aby to nešlo zopakovat. Na otázku, proč až potom,nedokážu odpovědět.

jenc

To moc nedává smysl. Proč tam takto špatně ty izolované úseky byly? Přeci jsou tam právě kvůli tomu.
Tady mi to každopádně nesedí. Takto frekventované místo že by bylo tak špatně zabezpečeno?
I když, možné je všechno – viz Turnov maloskalské zhlaví.

strojvedoucí J.

Víte co je SZZ druhé kategorie? 😉

To že má výhybka elektrický přestavník neříká nic o způsobu, jak je kontolována její volnost.

Martin Pražák

Další možností je změna geometrické polohy koleje během průjezdu vlaku, kdy mohlo toto způsobit vykolejení.
Co bylo skutečnou příčinou ukáže vyšetřování.

petr

Zase podhozeni 🤔

jenc

Proč myslíte? Vjížděl vlak na přivolávačku? Pokud ne, tak podhození nepřipadá v úvahu.

Leinad

A co jízda na bílou? 😀

jenc

O tom přeci píšu. Ale nikdo zatím nepsal, že by se jelo na přivolávačku.

Railmaster

Bohužel připadá.

Liposh

V Neratovicích měli podle stavu kolejí asi zemětřesení 😁 (vím důvod, ale nadsázka)

Nádražák

To jsem zvědav, jak to tam bude dlouho strašit!

babilon

Plus dopravní závada v Horažďovicích aneb typické páteční/nedělní odpoledne.

Adam Tywoniak

Dobrý večer.

Honza

Však v poho to se vyjezdi. K čemu desítky let slibované zdvoukolejneni, k čemu rekonstrukce. Ještě by tím jezdili lidi…

none

Na tehle trati se porad neco obnovuje. Vzdy na par mesicu kus trati zavrou.

Honza

Problém není ani tak rychlost, jako kapacita, která už prostě víc přidat nejde. A taky neustálým přenášením zpoždění. Tohle už žádná reko nevyřeší, to chce dvě koleje. Ale to samozřejmě není důvod proč vykolejil vlak. To sem si jenom postesknul.

tratě a spojky

Kapacitu lze pořád ještě zvyšovat i na jednokolejce – bývaly tam například dvě výhybny (Kojetice a Kyje), ale byly zrušeny právě kvůli „nepotřebnosti“ – a stačily by třeba i jen dvoukolejné vložky, aby to zkrátilo mezistaniční úseky a umožnilo letmé křižování.

Kubrt

Kbely. Kyje jsou o kus jinde 🙂

none

Dvě koleje přes Neratovice ocení každý, kdo bude překonávat železniční přejezd 😀

MaT

Jestli fotka nějak neklame, tak mi přijde, že jsou ty koleje (a obě) nějak do vlnovky… To tam byl nějaký sesuv (v rovině) a kvůli tomu pak souprava vykolejila? Nebo obráceně – je to následek vykolejení? Ale pak je zajímavé, že te nvlak zvládl takhle poškodit svršek u obou kolejí…

TamTen

Následek vykolejení, vypadá to na vidlicovou jízdu.

petr

Podhozeni

jenc

Vjížděl na přivolávačku? Pokud ne, tak podhození nepřipadá v úvahu.

Jeffer

Predpokladal by som vidlicovú jazdu na výhybke. Tým, že vlak išiel jedným podvozkom po jednej koľaji a druhým po druhej, tak ich stiahol k sebe až to zadný podvozok nevydržal a vyskočil do štrku.

Robert Pražák

Nevím, jaké tam mají zabzař, ale vidlicová jízda se dá udělat dost těžko. Předpokládám, že při postavené vlakové cestě jsou výhybky uzamčeny.

jenc

Technická závada?

tratě a spojky

„Klíčový průmysl“ už tam, pokud vím, dávno není – je tam nejspíš nějaká „reléovka“ (jaká, to nevím) s elektrickými přestavníky a nějaká automatická traťovina. Spíš to tedy vinou SZZ nebylo – možná tedy ten tlačný podvozek pravou stranou přešplhal pravý jazyk výměny. Předpokládám, že text bude časem aktualizován informací o zjištění vyšetřujících orgánů.

colek

Víte houby. Byla tam elektromechanika a teď někdy se má přecházet na elektronické stavědlo, takže to může klidně být nějaký mezistav.

Jirka P

Zrovna na „klíčovém průmyslu“ by podhodil vlak jen obrovský umělec a dobrodruh. Vzhledem k tomu, že podle fotek na idnes je výhybka přestavená do rovnýho, je podhození pořád nejpravděpodobnější.

jenc

Takže vjížděl na přivolávačku a podhodil ho signalista? Nebo jak jinak by k tomu mohlo dojít?

Jarda

vyskočily oba

Pavel Q

Píšou na vjezdu. Tak bych si představoval podhození, následně jel jeden vůz po obou kolejích, čímž je zdeformoval směrem k sobě, až pak vykolejil,

maaaca

Vypadá to jako následek podhození kdy přední náprava řidičáku jela po levé kolehi, zadní po pravé a než vykolejil, tak stáhnul obě koleje k sobě?

jiří

ne řidičák ale motorový vůz vypadl

tratě a spojky

Asi tlačil pořád i po té jízdě zadního podvozku tam, kam neměl, a právě proto ty koleje přitáhl k sobě, a přestal tlačil dál, až když tím zadním (tlačícím) podvozkem už vykolejil – kdyby to byl jen lehký vůz, tak by to asi tolik nerozoral.
Jezdit se dá i osobní dopravou, je tam ještě minimálně jeden běžně používaný perón u další koleje, kam pravidelně jezdí lokál od Kralup nad Vltavou – takže stačilo, aby si vyšetřovatelé stáhli záznam funkce ZZ a mohli to povolit.

Pavel P.

Při podhození by člověk čekal, že celý podvozek pojede na jinou kolej. V takovém případě by došlo spíš k roztržení soupravy a motorový vůz by zůstal každým podvozkem na jiné koleji. Spíš to vypadá tak, že jedno kolo dvojkolí jelo (správně) do odbočky, ale druhé kolo pokračovalo přímo. Následně to dvojkolí začalo stahovat obě koleje k sobě až do okamžiku, kdy přeskočilo a pokračovalo štěrkem. Za zmínku také stojí, že motorový vůz vykolejil hnacím podvozkem (je nad ním motor a převodovka, takže nejzatíženější v soupravě). Osobně bych tipoval problém na závadu výhybky. Pochopitelně až vyšetřování ukáže příčinu. Je však jasné,… Číst vice »

tratě a spojky

Spíš bych tipoval, že spadl hned celý podvozek, ne jen jeho jedna (druhá) náprava. Ale mohu se samozřejmě mýlit.

Adam Tywoniak

Není vpravo od posledního podvozu brázda ve štěrku, který byl vyorán koly? Mohl potom přechod několika dvojkolí působit vodorovnou silou, která způsobila posun a průhyb kolejnic?

Vzhledem ke směru jízdy (na základě koncových světel) a směru (natočení) soupravy mi to na první odhad přijde jako podhození výhybky.

vlk

Také se mi zdá jako podhozená výhybka, také by mě zajímalo, jak tam stavějí výhybky, jestli přes dispečink, nebo místně.

jenc

Těžko podhodit výhybku v postavené vlakové cestě. Zabezpečovací zařízení v Neratovicích to neumožňuje.

Trumbera

V Neratovicích je elektromechanika v ne zrovna nejvytuněnější podobě, takže si troufám odhadnout, že tam nejsou izoláky v každé koleji za námezníkem, ale nějaký společný před/ve zhlaví. Pak lze při zbrklé obsluze zavřít za vlakem a uvolnit závěr výměn ještě v době, kdy je vlak ve výhybkách, a tím pádem ho i podhodit.

jenc

No nevím, jestli by signalista něco takového stihnul. To leda, že by nesledoval průjezd vlaku a už honem šel stavět pro další vlak.

jenc

Čistě teoreticky. Jestli vážně je elektromechanika v Neratovicích v takovém stavu. Je to možné? V době, kdy po třiceti letech zavádíme ETCS?

petr

Samozřejmě dálkově,pokud by to bylo místně tak se to stát nemůže

jenc

Výhybky tam staví signalista, který sedí v té žluté budce v pozadí na fotkách. Je tam elektromechanické zab. zař. A výhybky se staví elektromotoricky.

none

Treba jela kazda cast vlaku po jine koleji. Za chvili se to jiste dozvime co se stalo a kolik se toho znicilo, kdyz se zastavil provoz. Ale bud jeste jednu vyhybku a nebo se provoz zastavuje automaticky.
Dobra je ta evakuace cestujicich. Maji to z vlaku par metru na cestu. Ale bezpecnost je bezpecnost a je to ve meste, hasici to maji kousek 😉

tratě a spojky

Provoz je zastavován především kvůli vyšetření příčiny nehody = aby nebyly poškozeny nebo zničeny podklady v terénu a na zabezpečovacím zařízení – po shromáždění těch podkladů lze teprve přistoupit k likvidaci následků.
Předpokládám, že tam prší, tak stopy po přesném místě vykolejení déšť asi rychle znehodnocuje …

Honzík

řekl bych že je to následek vykolejení.
S největší pravděpodobností nešlo o typickou vidlicovou jízdu, ale kola zadního podvozku jela mezi kolejnicemi rozvětvujících se kolejí a v určitém místě začala koleje stahovat k sobě až do doby než vzniklá síla překonala napnelismus a pravá kola vyskočila ze sevření směrem ke zbytku soupravy.
Zda to bylo podhozenim nebo jinak, nechť je výsledkem vyšetřování.

N.N.

Jel proti hrotu. Vypadá to, že podvozek vyskočil ve výhybce a sednul koly na pražce, každá strana středem jedné koleje. Následně dojel až tak daleko, kdy dvojkolí zapůsobilo jako stahovák, stáhlo koleje k sobě a znova vyskočilo. Podvozek pak ještě kus cesty oral štěrk.
Proč vypadnul na výhybce podvozek, to už z fotky nepoznám.

Jirka P

Vypadá to tak, dokonce na fotce „14:48“ jsou vidět stopy po dvojkolí na pražcích.

none

Jeste ze jel pomalu…

Tomáš

Nevím jestli pomalu, ale já tam běžně do odbočky jedu klasika 40 a výběhem.

tratě a spojky

Tam, kam jel, by měl jet „padesátkou“ – a těžko odhadnout, jestli už jel jen výběhem, nebo na té výhybce ještě tlačil, k čelu vysokého perónu to úplně blízko ještě není.

Martin Průša

Se nedivím,ty koleje vypadají jak nakopnutá zmije.No, každopádně nic veselého, hlavně že se nikomu nic nestalo.

tratě a spojky

Ty koleje vypadají jak nakopnutá zmije právě následkem toho vykolejení

Ondra

Dokáže někdo odhadnout důvod?

Petr

Podhození před posledním podvozkem soupravy.

jenc

To jedině kdyby vlak vjížděl na přivolávačku a výhybky nebyly pod závěrem.

jenc

Spíš osud 🙁