V Nepálu ztratili spojení se 43 let starým letadlem s 22 lidmi na palubě

Twin Otter společnosti Tara Air. Foto: Tara AirTwin Otter společnosti Tara Air. Foto: Tara Air

Na stejné trase havarovalo letadlo stejné společnosti v roce 2016.

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vtvt

Havarované letadlo Twin Otter v 2016 bylo verze 400, staré 4 roky. https://en.wikipedia.org/wiki/Tara_Air_Flight_193

Tj. v 2016 havarovalo mnohem novější letadlo než Twin Otter 300, které havarovalo nyní

Pája

Annapurna – pod dojmem Festivalu filmů pro děti úplně vidím Tomáše Holého, jak o ní poslouchá v rádiu, když se snaží obalit řízky. Filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny nemají chybu 😃

Tomáš

Vidíte, to potvrzuje to že do letadla bych nikdy nesel. Není to bezpečné, letí to zbytečně vysoko, ničí to přírodu, kytky, vypouští bordel do ovzduší.. Je mi vždycky zle když vidím tu hustou bílou čáru dýmu, splodin a buhví čeho dalšího, co se v tom nachází. Snad už to brzy zakážou

MaT

No nejen Bůh… O chemtrails ví přeci spousta lidí, ne? 🙂

Václav

My naštěstí nežijeme v Nepálu, aby jsme potřebovali létat patnáctiminutové trasy. Vy si klidně všude choďte pěšky, ale tam moc možností, jak se dostat do sousedního města nemají.

M19

Nebojte, místních moc nelétá, ti na to nemají peníze. To je spíš pro turisty, kteří by jinak museli absolvovat mnohahodinovou někdy i několikadenní cestu po zemi.

Y.K.

To beych netvrdil: The aircraft carried 13 Nepalese, 4 Indian and 2 German citizens plus the 3 crew members.

Radek Janata

Ti Nepálci byli s velkou pravděpodobností průvodci těch turistů. Naprostá většina místních má to skutečně nemá a jezdí autobusama, které se ale taky občas zřítí (do nějaké rokle).

Y.K.

Nepálci každopádně jsou místní ať už byl účel jejich cesty jakýkoliv.

Jiří Kocurek

Letadlo narazilo do terému, protože letělo „zbytečně vysoko“.

Lítají tam nahoře schválně, je proto aby si zvýšili spotřebu paliva? Nebo lítají tam nahoře schválně proto, že je tam řidší vzduch, tím pádem menší odpor prostředí a tím pádem je potřeba menší tah k jeho překonání a tím pádem méně paliva?

Necelé 3 litry na sedačku a 100 km. Tam nahoře je cca -40 ˚C, co se asi tak stane při téhle teplotě s vodní párou, která vzniká spálením uhlovodíků?

Air Traveller

prosim. ta bila cara za letadlem neni ani dym, ani splodiny ani nic jineho.

je to jen vodni para. jina podoba mraku. nic vic, nic min.

takze zakazete dest?

Aleš

Já bych zakázal ty internety.

Josef

Vskutku inteligentní, tedy k danému článečku, příspěvek, pane Tomaš. Bohužel i přes váš rádoby humor klíčenku nedostanete. Je zde před vámi spoustu jiných „čekatelů“.

Y.K.

Ta bílá čára je obyčejná vodní pára, teplem motorů vytvořený mrak. Stejně jako vám jde pára od pusy při mrazech.

Bordel do ovzduší to jistě vypouští, ale obecně méně než auta a jiné zdroje (topení, elektrika, výroba spotřebky, pálení odpadů). Takže zakázat selektivně letadla nějak nedává smysl a ničemu by to nepomohlo.

Vysoko se nelétá zbytečně, je tam řídký vzduch a malý odpor. V Himáli je nebezpečné právě to, že se tam nedá letět dost vysoko, všude velehory.

Josef

Ano, souhlas. Jenom nevím proč zde (na „odbornějším webu“) toto zde dokolečka glosovat.

Y.K.

Njn, bohužel, takové úlety potřebují protiváhu, i když tuším, že pisatelé budou slepí a hluší k technickým argumentům.

tom

Já vám (YK) děkuji za vaše příspěvky, máte opravdu značné znalosti o letectví a zajímavé srozumitelné příspěvky.

Y.K.

Díky, ale zase bych to nepřeháněl. Já mám jen přehled, jaký časem může získat každý, mám i mezery a motor nebo křídlo bych navrhnout nedokázal a tak to jde dál. 😉

Josef

Zase souhlas… a nemá potřebu z nás „méně vědomých“ dělat trouby.

Jano

Odejdete na novinky. cz. Toto je vcelku odbornejší web.

Tomáš

Jsem pilot PC-12 a tohle jsem napsal, protože mě zajímalo koho příspěvěk popudí a začně mě poučovat o chemtrails a dalších odborných záležitostech. Takže díky:DD samozřejmě nic z toho co jsem napsal nebylo myšleno vážně 🙂 letadla jsou za mě největší inženýrský pokrok, jaký kdy kdo vymyslel a mám k tomu obrovský respekt