V Německu začíná další obří výluka, zkrátí přímé vlaky z Prahy jen do Berlína
Hlavní nádraží v Berlíně. Foto: Jan Sůra
DB redukuje počet vlaků mezi Berlínem a Hamburkem na jeden za hodinu, musí odklonem.
DB redukuje počet vlaků mezi Berlínem a Hamburkem na jeden za hodinu, musí odklonem.
Jeste dobry. V Cechach by tech 70 km rozdelili na 10 casti, rekenstrouvali nejednou maximalne 2, za castecneho osobniho provozu. Trvalo by to 15 let, az by bylo hotovo (krome nejslozitejsiho useku, ten se necha na jindy), poplacali by se po rameni, vydali tiskovku o „modernizaci a koridorizaci“ a zacli znova.
Neopravují tu trať tam už 30 let v kuse?
V době rozděleného Německa ta trať nebyla zas tak důležitá. Po sjednocení došlo k modernizaci srovnatelnou s českýmy koridory, t.j. generální oprava a rychlost 160km/h, s tím že pro rychlou dálkovou dopravu se postaví maglev. To se ale nestalo a jako levnější varianta se provedly úpravy, které umožnily zvednout rychlost na 230km/h. Bohužel trať v dobrém stavu vydržela jen pár let, protože se použily pražce z nekvalitního materiálu, takže se musely hromadně vyměňovat. No a teď je potřebná další generální oprava prakticky všeho.
A dojde při té rekonstrukci ke zvýšení rychlosti nebo jde jen o vyhazování peněz? 😀
Je to trať na 200-230 km/h pro všechny módy dopravy (ICE, EC, IC, RE, RB a Cargo), takže proč zvyšovat rychlost.
Já jen, že podle některých tady, rekonstrukce při které se rychlost nezvedne je vyhazováním peněz…
To se jim to opravuje, když tam pošlou hodinový takt místo půlhodinového:-) S naším prvním koridorem nesrovnatelně slabší provoz. I ta čísla – až 30 000 cestujících ve 230 vlacích denně vychází na až 130 cestujících v jednom vlaku. Spíše jestli to číslo není včetně nákladních.
DB InfraGo to úplně uzavře, aby to mohla opravit, počet vlaků zredukují kvůli kapacitě tratě mezi Stendal a Uelzen, zde je místy jednokolejka, proto bude zaveden jen hodinový takt, aby vycházelo křižování a druhým faktem je už tak přetížená trať mezi Hamburkem a Hannover, kam se budou muset vměstnat odklonové ICE z Berlína, tedy jen na úsek Uelzen – Hamburk, plus se na tuto trať odkloní i nějaká nákladní doprava, tedy jestli je ještě kapacita, jinak se bude muset přes Brémy do Hamburku.
Ten počet vlaků je i včetně nákladních.
Tak už jen to, že si to mohou dovolit poslat odklonem na jednokolejku znamená, že pracují ve zcela jiných podmínkách. U nás je nějaký delší nickolejný provoz mezi Prahou a Ostravou absolutně nereálný.
Z Chocně do Prahy by to podle této logiky mělo jít taky jednokolejně, nebo ze Zábřehu do Olomouce, dohromady tak půlka trasy Praha-Ova.
Ušetří tím ČD kolik souprav, prosím? Snad to pomůže na vnitrostátních linkách…
Přečtěte si prosím článek, je to tam napsané že se ušetří 2 soupravy! 🙂☺😉
Ze série: To by se v Nĕmecku nestalo…
Němci vymění za 4 měsíce 74 km kolejí, pokud budu počítat dvě koleje na trati, tak se jedná o úsek cca 37 km. Bohužel v ČR se takový úsek v dané délce neopravuje. Alternativní trasa je a dopravní obslužnost je zajištěna také.
Některé úseky jsou dokonce 4 kolejné
No to teda nejsou.
V tomto případě nikoliv.
Kde prosím? V jakém úseku?
Srovnejme s kouskovanou opakující se výlukou mezi Tišnovem a Žďárem. SŽ se může jít zahrabat.
Nesouhlas. Tam si o kouskování řekli dopravci.
Tak nějak. Zkuste přijít s požadavkem, aby firma na 4 měsíce zastavila výrobu.
Žďas směr Brno, sotva to budou objíždět přes Jihlavu a Rapotice, když je tam taky výluka.
… a jestli to budou vozit po silnici, tak jim šotoušstvo vyhlásí válku…
Web transportminutes.eu uvádí modernizaci 74 km trati. Další rozsáhlou výluku v druhé polovině 2025, kdy má být modernizace celé trasy kompletní.
Zkuste zavřít naráz na 4 měsíce Pardubice-Choceň. Co nastane?
V civilizovaném světě nic drastického, protože tam už by byla dávno zdvojkolejněná a zkoridorovaná trať Osek – Hradec -Choceň.
Považujete drážní bordel panující v Německu za civilizovaný svět? Že se udělá 30 km tratě na trase spojující 2 největší města, kde dodnes nebyli schopni vymyslet VRT. Jo a když si vzpomenu na fantasmagorie, jak v devadesátkách vymýšleli mezi B a HH Transrapid. Projeďte se po elektrické dvoukolejce Mosbach-Ochsenfurt, abyste viděl civilizovaný svět. Koridory totiž v ČR vypadají nadprůměrně, což potvrdí i drážní Němci, když mají možnost jet jako spolujezdci na lokomotivě po české síti. Zbytek sítě SŽ je rovněž v solidním stavu, samozřejmě na Rakousko to nemá.
Teoreticky bych trať mezi Berlínem a Hamburkem už nazval VRT, už se tam zvýšila rychlost pro ICE na 230 km/h.
Souhlas s Vámi, německá infrastruktura je katastrofická ve všech směrech.
Tady vmax 230 km/h. To v ČR není ani na zkušebním okruhu ve Veliko, natož v reálné síti.
Na německé poměry je to slabší VRT, u nás by to byla nejrychlejší trať.
Tak proč v tom civilizovaném světě vlaky odřekli a může 1 za hodinu?
„Němci vymění za 4 měsíce 74 km “
A mění u toho trasu, přidávají kolej, staví mosty, staví tunely a místo 80-100 se tam bude jezdit 160 km/h?