V Německu vyšetřují požár hořícího drážního vozidla bez strojvedoucího

Požár MVTV ve Freilassingu. Foto: BRK Berchtesgadener LandPožár MVTV ve Freilassingu. Foto: BRK Berchtesgadener Land

Strojvedoucí stihl vůz opustit bez zranění.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Frýdlant

Jen uvedu na pravou míru co se vlastně stalo. Strojvedoucí nikam neskočil, jak se někteří domnívají. Zastavil vystoupil, informoval dispečera i výpravčího o požáru. Hasiči byli na cestě. Došlo k závadě vlivem požáru a vlak se dal do pohybu. Ostatní vlaky se podařilo zastavit a všichni byli informováni co se děje. Hasiči jen čekali kam mají vyrazit kde vlak bude zastaven.

Karel

Tak se to stalo. V Brně se rozjela neobsazená tramvaj KT8D5, protože se dešťová voda dostala do regulátoru jízdy, lépe řečeno do jeho připojovacího konektoru. Oheň dokáže jinčí věci.

korda

Takže zapoměl zaklínovat.

Armando Andreoli

Situaci výstižně popisuje video:
https://youtu.be/Z2KK5w3lLvs

Moza14

@Jan Sůra Nechcete trochu počeštit ten titulek?

Filip Jirsák

Náhodou, jenom si to představte. Hoří drážní vozidlo, a aby to nebylo málo, tak ho ještě zachvátí požár. Ještě štěstí, že se tam také nevznítil oheň.

No a kdyby vyšetřovali požár nehořícího vozidla, na to už by snad potřebovali Sherlocka Holmese.

Proti takovým situacím je požár jedoucího vozidla vlastně banalita, nemyslíte?

Ladislav

Jela docela rychle- dle videa.

Xiao

Kapitán jde ke dnu s lodí. Strojvedoucí měl udělat vše co šlo k odvrácení nehody, a ne vyskočit při prvním náznaku problému.

Jenisej

Klavesnicovy hrdina….. Takovych jaou plne kancelare.

jerry

Má tyhle situace pečlivě nacvičené a natrénované. V měřítku H0.

Martin 13

Neměl jsi ještě opéct špekáčky??

Honza Český

Hlavně jestli Gréta naměřila CO2, jinak bych to nechal zopakovat, aby bylo podle čeho naúčtovat emisní povolenky 🤭👍

vbb

Když zjistil, že (zřejmě) přehořely hadice k brzdovým válcům a nejde to zastavit, tak víc pro odvrácení nehody už mohl jen brzdit očima a modlit se, ale modlit se mohl i mimo hořící vůz.

ABC

to jsem netušil že maj brzdy jak v autě 🙂

vbb

Tlakový vzduch přivedete k otočným podvozkům jak?

Jiří Kocurek

Nikoliv, kapitán opouští loď jako poslední. Povinnost zemřít se svou lodí neměli ani v japonském námořnictvu.

Kleist

Tak určitě by jsi radši uhořel než abys utekl, když víš že stím nejpravděpodobněji nic neuděláš.

Honza Český

Kapitán je kapitán
strojvůdce je strojvůdce a
pa.blb je pa.blb a tím také zůstává.

U toho kapitána, v jaké míře jde o pravidlo, aby se minimalizovaly ztráty na lidském zdraví/ zivotech

Tzn. pokud je v tom živý on sám, jde to zastavit a pak se to rozjede samovolně.. Co měl dělat víc???

… WTF

Jonáš Jiří

Asi ji měl nejdříve zastavit nebo alespoň aktivovat brzdu. A pak vyskočit.

Granja

Asi už ten žár byl nesnesitelný. Asi i kouř, asi se nemohl nedechnout. A pak měl asi zatelefonovat dispečerovi. A pak asi domů. To staré známé: Sice jsme u toho nebyli, ale on měl, oni měli, oni neudělali a měli nebo mohli udělat……

vbb

A vy víte, že to neudělal?

Colt

Zajímavé je, tento není poprvé, co se tahle „patálie“ tomhle konkrétnímu typu stala 🤔
https://m.bo.de/lokales/ortenau/zugteil-in-flammen-und-richtung-gengenbach-unterwegs#

Honza Český

Zapálení do práce, to je v Německu/ německy hovořících zemích přeci přirozené…

Profesor

A co na to ETCS?

X 1

To by tam muselo nějaké být instalováno.

ABC

a co teprve PZB….

asdasdfsdfasd

Je zajímavé že v Německu lokomotiva po najetí do zarážedla nespadne na přilehlé koleje.

Leinad

Protože DB Netz má zarážedla za účelem minimalizace škod, ne jako Spržel?

asdfasdfasdf

myslel jsem to trochu jako nadsázku. Jedná se o srovnání nesrovnatelného. V Německu havaroval jeden ne moc těžký vůz, kdežto v Poříčanech havaroval těžký nákladní vlak. Nicméně na tom že by „dobrá“ správa mohla tyto věci lépe navrhovat to samozřejmě nic nemění.

jerry

Vzhledem k tomu, že ten vlak v Poříčanech jel vysokou rychlostí, tak nevím, jak obrovská by ta zarážedla musela být.

Granja

On najisto měl na mysli navrhovat je tak, aby po nárazu neposlalo zarážedlo vozidla směrem do pojížděných kolejí, ale vždy na opačnou stranu (pokud to konfigurace kolejiště dovoluje).

vbb

Ono to zarážedlo bylo navrženo na zadržení jiné energie než rozjetého nákladního vlaku.
Je to něco podobného jako řešit, kam se vyvalí vstupní dveře rodinného domu, když na ně vystřelíte panzerfaust.

Rese16

Nebyla to lokomotiva ale MVTV rady 711.
Technické detaily zde: https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_711.1

Mateusz

Moc to nechápu, fíra opustil lokomotivu, ta začala po pár minutách hořet a rozjela se? Je to podobné případu AVWR v Americe?

JendůvCopilot

Nejdřív začala hořet, pak jí opustil strojvedoucí

Georg

dle hesla „uz horela, kdyz jsem do ni lehal“

David

Doslova máš v článku napsané, že strojvedoucí opustil stroj krátce poté, co začal hořet… Nechápu, na co se ptáš v rámci ohně. Menší proměnná pak akorát zůstává nad tím, že lokomotiva jela. Ale hádám, že strojvedoucí akorát lokomotivu nezastavil, a nějakou menší rychlostí jela už v době, kdy z ní skákal.

jerry

To by ten článek musel číst.

Honza Český

Pánové, přitom *co potkáte (za profese) na montážní lince hromadné dopravy, při montáži elektroinstalace (kuchař, cukrář, atd.)
Nedělal bych si o podobných záležitostech iluze.
Ono přitom že výst.kontrola dělá i v pátek, musíte mít taky nějaké ty páteční kusy přeci 😉