Jen uvedu na pravou míru co se vlastně stalo. Strojvedoucí nikam neskočil, jak se někteří domnívají. Zastavil vystoupil, informoval dispečera i výpravčího o požáru. Hasiči byli na cestě. Došlo k závadě vlivem požáru a vlak se dal do pohybu. Ostatní vlaky se podařilo zastavit a všichni byli informováni co se děje. Hasiči jen čekali kam mají vyrazit kde vlak bude zastaven.
Tak se to stalo. V Brně se rozjela neobsazená tramvaj KT8D5, protože se dešťová voda dostala do regulátoru jízdy, lépe řečeno do jeho připojovacího konektoru. Oheň dokáže jinčí věci.
Když zjistil, že (zřejmě) přehořely hadice k brzdovým válcům a nejde to zastavit, tak víc pro odvrácení nehody už mohl jen brzdit očima a modlit se, ale modlit se mohl i mimo hořící vůz.
Asi už ten žár byl nesnesitelný. Asi i kouř, asi se nemohl nedechnout. A pak měl asi zatelefonovat dispečerovi. A pak asi domů. To staré známé: Sice jsme u toho nebyli, ale on měl, oni měli, oni neudělali a měli nebo mohli udělat……
myslel jsem to trochu jako nadsázku. Jedná se o srovnání nesrovnatelného. V Německu havaroval jeden ne moc těžký vůz, kdežto v Poříčanech havaroval těžký nákladní vlak. Nicméně na tom že by „dobrá“ správa mohla tyto věci lépe navrhovat to samozřejmě nic nemění.
On najisto měl na mysli navrhovat je tak, aby po nárazu neposlalo zarážedlo vozidla směrem do pojížděných kolejí, ale vždy na opačnou stranu (pokud to konfigurace kolejiště dovoluje).
Ono to zarážedlo bylo navrženo na zadržení jiné energie než rozjetého nákladního vlaku.
Je to něco podobného jako řešit, kam se vyvalí vstupní dveře rodinného domu, když na ně vystřelíte panzerfaust.
Doslova máš v článku napsané, že strojvedoucí opustil stroj krátce poté, co začal hořet… Nechápu, na co se ptáš v rámci ohně. Menší proměnná pak akorát zůstává nad tím, že lokomotiva jela. Ale hádám, že strojvedoucí akorát lokomotivu nezastavil, a nějakou menší rychlostí jela už v době, kdy z ní skákal.
Pánové, přitom *co potkáte (za profese) na montážní lince hromadné dopravy, při montáži elektroinstalace (kuchař, cukrář, atd.)
Nedělal bych si o podobných záležitostech iluze.
Ono přitom že výst.kontrola dělá i v pátek, musíte mít taky nějaké ty páteční kusy přeci 😉
Jen uvedu na pravou míru co se vlastně stalo. Strojvedoucí nikam neskočil, jak se někteří domnívají. Zastavil vystoupil, informoval dispečera i výpravčího o požáru. Hasiči byli na cestě. Došlo k závadě vlivem požáru a vlak se dal do pohybu. Ostatní vlaky se podařilo zastavit a všichni byli informováni co se děje. Hasiči jen čekali kam mají vyrazit kde vlak bude zastaven.
Tak se to stalo. V Brně se rozjela neobsazená tramvaj KT8D5, protože se dešťová voda dostala do regulátoru jízdy, lépe řečeno do jeho připojovacího konektoru. Oheň dokáže jinčí věci.
Takže zapoměl zaklínovat.
Situaci výstižně popisuje video:
https://youtu.be/Z2KK5w3lLvs
@Jan Sůra Nechcete trochu počeštit ten titulek?
Náhodou, jenom si to představte. Hoří drážní vozidlo, a aby to nebylo málo, tak ho ještě zachvátí požár. Ještě štěstí, že se tam také nevznítil oheň.
No a kdyby vyšetřovali požár nehořícího vozidla, na to už by snad potřebovali Sherlocka Holmese.
Proti takovým situacím je požár jedoucího vozidla vlastně banalita, nemyslíte?
Video jízdy ohnivého vlaku. https://www.facebook.com/100044600286642/posts/pfbid02TxsG6QwCrFKdNVfFFfinUjmqPtjtBLCDjcbUooJ1uhgEE2pTjAFTPb3H1MaeRU4Hl/
Jela docela rychle- dle videa.
Kapitán jde ke dnu s lodí. Strojvedoucí měl udělat vše co šlo k odvrácení nehody, a ne vyskočit při prvním náznaku problému.
Klavesnicovy hrdina….. Takovych jaou plne kancelare.
Má tyhle situace pečlivě nacvičené a natrénované. V měřítku H0.
Neměl jsi ještě opéct špekáčky??
Hlavně jestli Gréta naměřila CO2, jinak bych to nechal zopakovat, aby bylo podle čeho naúčtovat emisní povolenky 🤭👍
Když zjistil, že (zřejmě) přehořely hadice k brzdovým válcům a nejde to zastavit, tak víc pro odvrácení nehody už mohl jen brzdit očima a modlit se, ale modlit se mohl i mimo hořící vůz.
to jsem netušil že maj brzdy jak v autě 🙂
Tlakový vzduch přivedete k otočným podvozkům jak?
Nikoliv, kapitán opouští loď jako poslední. Povinnost zemřít se svou lodí neměli ani v japonském námořnictvu.
Tak určitě by jsi radši uhořel než abys utekl, když víš že stím nejpravděpodobněji nic neuděláš.
Kapitán je kapitán
strojvůdce je strojvůdce a
pa.blb je pa.blb a tím také zůstává.
U toho kapitána, v jaké míře jde o pravidlo, aby se minimalizovaly ztráty na lidském zdraví/ zivotech
Tzn. pokud je v tom živý on sám, jde to zastavit a pak se to rozjede samovolně.. Co měl dělat víc???
… WTF
Asi ji měl nejdříve zastavit nebo alespoň aktivovat brzdu. A pak vyskočit.
Asi už ten žár byl nesnesitelný. Asi i kouř, asi se nemohl nedechnout. A pak měl asi zatelefonovat dispečerovi. A pak asi domů. To staré známé: Sice jsme u toho nebyli, ale on měl, oni měli, oni neudělali a měli nebo mohli udělat……
A vy víte, že to neudělal?
Zajímavé je, tento není poprvé, co se tahle „patálie“ tomhle konkrétnímu typu stala 🤔
https://m.bo.de/lokales/ortenau/zugteil-in-flammen-und-richtung-gengenbach-unterwegs#
Zapálení do práce, to je v Německu/ německy hovořících zemích přeci přirozené…
A co na to ETCS?
To by tam muselo nějaké být instalováno.
a co teprve PZB….
Je zajímavé že v Německu lokomotiva po najetí do zarážedla nespadne na přilehlé koleje.
Protože DB Netz má zarážedla za účelem minimalizace škod, ne jako Spržel?
myslel jsem to trochu jako nadsázku. Jedná se o srovnání nesrovnatelného. V Německu havaroval jeden ne moc těžký vůz, kdežto v Poříčanech havaroval těžký nákladní vlak. Nicméně na tom že by „dobrá“ správa mohla tyto věci lépe navrhovat to samozřejmě nic nemění.
Vzhledem k tomu, že ten vlak v Poříčanech jel vysokou rychlostí, tak nevím, jak obrovská by ta zarážedla musela být.
On najisto měl na mysli navrhovat je tak, aby po nárazu neposlalo zarážedlo vozidla směrem do pojížděných kolejí, ale vždy na opačnou stranu (pokud to konfigurace kolejiště dovoluje).
Ono to zarážedlo bylo navrženo na zadržení jiné energie než rozjetého nákladního vlaku.
Je to něco podobného jako řešit, kam se vyvalí vstupní dveře rodinného domu, když na ně vystřelíte panzerfaust.
Nebyla to lokomotiva ale MVTV rady 711.
Technické detaily zde: https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_711.1
díky za upozornění.
Moc to nechápu, fíra opustil lokomotivu, ta začala po pár minutách hořet a rozjela se? Je to podobné případu AVWR v Americe?
Nejdřív začala hořet, pak jí opustil strojvedoucí
dle hesla „uz horela, kdyz jsem do ni lehal“
Doslova máš v článku napsané, že strojvedoucí opustil stroj krátce poté, co začal hořet… Nechápu, na co se ptáš v rámci ohně. Menší proměnná pak akorát zůstává nad tím, že lokomotiva jela. Ale hádám, že strojvedoucí akorát lokomotivu nezastavil, a nějakou menší rychlostí jela už v době, kdy z ní skákal.
To by ten článek musel číst.
Pánové, přitom *co potkáte (za profese) na montážní lince hromadné dopravy, při montáži elektroinstalace (kuchař, cukrář, atd.)
Nedělal bych si o podobných záležitostech iluze.
Ono přitom že výst.kontrola dělá i v pátek, musíte mít taky nějaké ty páteční kusy přeci 😉