V Německu vyjela poprvé s cestujícími nová generace rychlovlaků ICE 3neo
Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn
Nové jednotky poprvé umožní v německých rychlovlacích přepravu jízdních kol
Nové jednotky poprvé umožní v německých rychlovlacích přepravu jízdních kol
Neo, to je on (viz.Matrix :-))
Nenastává doba zavést vmax při posunu 25 km/h a 40 km/h jen při hlášení vypravčího, že je postavena posunová cesta, jako v Rakousku?
Zase jsem se překliknul. To patřilo o článek vedle.
ICE (a taky jejich BordRestaurant/Bistro)… To je ráj cestujícího. Díky za článkek.
Když mi bylo 20 a jel jsem ICE poprvé (tehdy extra drahý zážitek), tak jsem si říkal, kdy se svezu něčím jako ICE tehdy z Plzně do Prahy a za jak dlouho to bude.
„Rychlovkak“…
To je něco eklhaft, nebo si jen někdo na odborném profesním serveru nezkontroloval titulek?
A co těch pět do mínusu?
Zklamali jste mne, v bulváru to pominu, jiní čtenáři.
Ale tohle prý mají být odborné stránky o dopravě, kde bych (marně, koukám) čekal češtinu bez chyby.
Pěkné německé rychlovlaky. Hodnotím kladně také přiložené fotky a mapku.
Ano. Libi se mi, ze vymysleli dobrej design (jak interier tak exterier) a drzi se ho. Zatimco kdyz v Nemecku jedu v ICE, tak je mi jedno jaky je to typ a do kteryho vagonu nastupuju, u nas vzdycky kontroluju v appce do jakyho vagonu si sednu. A ne, neni tam ani progres. Vzdycky novy design, ktery ma pro a proti.
V business class uplne v poho
Přesně takové rady dostávám i na lety. S mými 197 cm nemám právo na economy? 😀
I v economy se většinou dá připlatit za místo s více prostorem na nohy a není to tak drahé, občas to využívám a to mám 1.85. Na dlouhé lety je to fajn.
Ovšem z Smartwings to asi nemají (nevím, nelitam s nimi).
Ale mají to SW, konkrétně první řady, exitové řady a potom první 4 řady mají rozšířené místo pro nohy.
První řada/nouzový východ.
Ono tomu navíc ještě dopomáhá to autobusové uspořádání sedaček a s minimálním prostorem mezi nimi – tedy za sebou.
Jste snad první co si stěžuje na airline style. Při obsazené 4 si člověk nemůže ani natáhnout nohy.
Je hezké číst, že Německo chce do osmi let zdvojnásobit počet cestujících ve vlaku! A u nás? U nás se o tom vůbec nemluví, ale vypadá to spíš tak, že fakticky se za tu dobu spíš chce snížit počet cestujících tak na polovinu! Není zde pořád něco špatně? Co vy na to páni na MD, pane Borecký a další?
I kdyby tech 810 jezdilo 2x víc, počet lidí ve vlaku to nezmění. Smysl má zlepšovat hlavní tahy. Třeba do Brna by asi jezdilonigem viz lidí vlakem z Prahy, pokud by nejeli o hodinu déle než autobusem a fungovala tam WiFi celou dobu.
Zajímavá dojmologie.
Přitom počet cestujících ve vlacích od roku 2009 soustavně roste (nepočítáme dva pandemické roky) – za desetiletí se ročně zvýšil skoro o čtvrtinu.
Na tomto mají lokálky opravdu zanedbatelný podíl. To, co táhne, jsou moderní a pohodlné dálkové vlaky a moderní, frekventovaná příměstská doprava.
Těch 30 lidí za den do Mochova to opravdu nevytrhne. Dokonce ani kdyby jeli do Čelákovic a zpátky všichni, včetně zaměstnaců mrazíren.
A jestli chcete ukázat potenciál, tak si tam domluvte každoroční šotojízdu. Možná bude zájem jako do Velkých Popovic, co já vím?
Aneb musíme rychle něčím zaplacnout ten downgrade u minule novinky, ať už se o ni radši moc nemluví…
Podle mě tohle ICE 3neo (BR 408) je správná volba a DB jich měla objednat mnohem více, protože má nedostatek vlaků s V300. Naopak ICE4 je nepovedený paskvil, který na houpačce Köln – Frankfurt nestíhá, pokud jede zpožděný. Neschopnost udržet alespoň V250 na stoupání 35 promile vidím jako problém. Když jede ICE3 a je zpožděné, tak rychlost po celou dobu kolísá maximálně mezi 270 až 300 km/h. Pozitivem ICE 3neo je možnost přepravy až 8 kol. Jinak od nového GVD budou prakticky všechny vlaky Köln – Basel vedeny ICE4, takže tam se přeprava kol stane standardem, ale vlaky mírně zpomalí.… Číst vice »
To je pravda. Z Kolína až na vrchol prvního krpálu to jelo (ICE4) maximálně 190 km/h. Ale zase to nezastavovalo nikde po cestě a další zastávka bylo letiště ve Frankfurtu.
Někde nové ICE, jinde 810 ve žluté…
Kde, kromě Správy jako MVTV 2?
Řekl bych, že myslí 814 a její původ v 810.
Vážně máte pocit, že ICE jezdí po lokálkách z Arschendorfu do Kreistadtu? Nebo, že jinde jezdí 810 (ve žluté nebo jiné) na dálkových spojích? Nebo jen plácáte a srovnáváte borůvky a hovězí?
Bohužel tohoto se tu nikdy nedožiji. Já miluji Vídeň, Berlin a ostatní nové a moderní města a nádraží. Tam je doslova radost cestovat a začíná už jen tím, že člověk dojde na krásné nové nádraží – všude čisto, obchody. Pak vlaky Railjety, ICE bože ..
Mám příbuzné v Rakousko i Německu a 90% cest řeší vlaky, protože jsou rychlé komfortní a spolehlivé.
Tady člověk dojde na nádraží a chce se mu v 90% blít a to ještě nesednul do vlaku ..
Abych nehanil Česko tak nejlepší regionální dopravu má IDS JMK to je fakt špička. Zbytek stojí za hov..
Je pravdou že ta nádraží tady v Německu jsou docela různorodá. Stejně jako v Česku. Zatím nejhorší nádraži co jsem poznal byla Bratislava hlavná stanica. Je to už sice pár let, ale pochybuju, že se to nějak výrazně změnilo:-)
Nicméně nejčastěji jsem Frankfurt Hbf a Vídeň hlavní nádraží, obě jsou v pohodě pro mě a cesta ICE je sice delší, ale pohodlná.
Tady by si měl vzít Borecký příklad! Objednat spěšné vlaky z Kutné Hory-města do Mladé Boleslavi-města. Nemusí to být rovnou ICE, stačí něco na 160 km/h. Jo aha, ono není….
ICE jsou užasne vlaky, jo a od 220 km/h začíná jízda : )
ICE je pro mě vždy v rychlovlacích symbol elegance a pohodlí. Za mě prostě v dálkové rychlodopravě to nejlepší. Vždy jen závidím.
Jel jsem tím v jedničce v létě z Hamburku do Berlína a můžu potvrdit
Jsou to skvělé pohyby. Jízda na záchod rychlostí 300 km/h. Vždy krásné. Těším se, že nejpozději za 30 let se ICE konečně dostane do Prahy.
Vůbec nechápu, proč ČD pořizují na ježdění do Hamburku Comfort Jet s Vectronem namísto ICE3 nebo 4. §1?
Já bych se tedy moc nedivil. V současnosti vůbec na daných linkách nejsou úseky pro rychlost >230 km/h a v době životnosti teď pořizovaných vlaků je podíl úseků s větší rychlostí na celkové trase dost nejistý. Provozovat klasické rychlovaky na trasách, kde je podíl úseku s rychlostí 230+ km/h třeba jen 30% není nic moc.
Ten interiér je prostě bomba! Jednoduché, pohodlné…… Ještě by to chtělo ubrat zpoždění. Škoda že zařízli ty návazné DB busy z Norimberka 😕