V Německu se za první měsíc prodalo 21 milionů devítieurových jízdenek

Berlín- Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czBerlín- Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K vyhodnocení celého experimentu chybí zatím data o spotřebě pohonných hmot.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Možná by to byla cesta pro Německo to tak nechat navždy a holt to dosypávat z rozpočtu. Ve většině měst to pomohlo se škodlivinama v ovzduší i zácpama na ulicích. Daleko víc jak zelený a modrý plakety. MHD není viditelně plnější i ve velkých městech a u RE a RB by holt místo lokomotivy s pěti patrákama muselo jet těch patráků 7, ale to by pořád vlezli k nástupišti. Asi by to nemuselo být nutně jen těch 9, ale třeba 30 – 1€ na den. Oproti individuálce pořád brutální rozdíl s benzínem a naftou okolo 2€ za litr.

mgr.pavel

„Ve většině měst to pomohlo se škodlivinama v ovzduší i zácpama na ulicích.“ – nu a v článku i diskuzi zaznívá poukaz na to, že zatím nejsou známy dopady na IAD. Nebo máte prosím novější informace?

Já jsem pro podporu MHD / VHD obecně (a i tento nápad je mi sympatický, mnohem více než snížení daně z paliv) A také očekávám a doufám v prospěšnost takového kroku. Jen k tomu zatím nejsou ta data..

Ibragim z Bastru

Vzhledem k tomu, že kvalita ovzduší se měřítku jak místní pomocí pozemních stanic, tak i pomocí satelitu, byt s horším rozlišením, a jsou prakticky online a veřejného dostupna, tak orientační obrázek si jde udělat už dávno. Například srovnáním koncentraci NOx, které jdou prakticky výborný indikátor dopravy (resp. přítomnosti používaných spalovacích motoru). Satelitní snímky jednoduše umožňují rozlišit změnu o desítky procent. Jestli je to změna i jednotky procent, pak nikoliv jednoduše, ale az po stati stick analyze. Nejdůležitější pak bude srovnání dat z pozemních stanic, na které čekají. ..

PetrH

no, taky vám do toho zasahují rozptylové podmínky… Musel byste porovnat nejen stav před/po, ale taky vzít nějaké období se stejným počasím pokud možno. To byl mimochodem oblíbený argumentační faul autistů v době covidu, že se ovzduší zhoršilo i při omezeních a nižší dopravě na jaře 2020. Jenže v únoru před tím bylo větrno a deštivo a na jaře naopak dost slunečno a žádný vítr.
Myslím, že po zahrnutí toho všeho tam žádná změna pozorovatelná nebude.

Kamil Novotný

Za mě plus, třeba my jsme vyrazili taky na výlet do Drážďan vlakem. Za normální peníze by jsme jeli autem.

Twix

To jste do těch Drážďan jeli z Liberce nebo z Chebu přes Zwickau? Při cestě přes Děčín je to „za normální peníze“ na Elbe-Labe Ticket, který je za 300 Kč pro jednoho nebo 630 Kč pro skupinu 5 lidí, tady moc nevidím přínos toho 9 EUR Ticketu, pokud jste ho nevyužili i jindy. Na regionálku je to omezené obojí.

Jinak já jsem taky zkreslil statistiky když jsem si červnový 9 EUR Ticket koupil kvůli jediné cestě Furth im Wald – Lam, kde jsem navíc z Chamu do Bad Kötzting nakonec jel na svém kole, které mi do busu NAD nevzali.

PetrH

možná to použil i na cestu tramvají po Drážďanech.

Jiří Kocurek

„chybí zatím data o spotřebě pohonných hmot. “

Což je dost podstatná věc. Bez toho je celý experiment k ničemu.

Gale

Tak, to je jediné smysluplné srovnání.
Např. v Mnichově je jednotlivá jízdenka z centra na letiště dražší, já osobně taky „otočil počítadlem“ kvůli jediné cestě z Marktredwitz do Chebu..

Zdenek

Měl jste jim to poradit….

Elb

Říká se, že přeplněné vlaky vyhánějí do aut pravidelní cestující, oproti těm, kteří normálně vlaky ani nejezdí a jsou majitelé aut druhé a třetí ruky, na které dopadá cena pohonných hmot nejvíce, stejně jako že řada vlaků nechává lidi na nástupištích..

LiborV

To nechávání lidí na nástupištích se stalo v několika málo případech o víkendu. Vlaky bývají ve všední dny obvykle téměř plné, ale díky posílení kapacity přeplněné jen v jednotkách % vzhledem k množství vypravených spojů. Ta situace je obvykle klidnější než to co se prezentuje v médiích.

Gajda

Pravidelný cestující byl zvyklý platit a tu možnost často má i teď. Hodně často tam minimálně to IC pojede. A ne všichni používají 9€ ticket, ve velkých městech je pořád vidět lidi u automatu, jak si kupují jízdenky, na vlaky, na mhd. ICE taky nezejí prázdnoutou a jedna cesta stojí dvojnásobek těchto ticketů na celej čtvrt rok.