V Německu se za první měsíc prodalo 21 milionů devítieurových jízdenek
K vyhodnocení celého experimentu chybí zatím data o spotřebě pohonných hmot.
Němečtí dopravci prodali během prvního měsíce platnosti celkem 21 milionů jízdenek, které umožňují za 9 eur neomezené cestování regionální veřejnou dopravou na jeden měsíc.
Vyplývá to z dat, která zveřejnil Svaz německých dopravních podniků VDV. Podle svazu jde o vyšší počet, než dopravci očekávali. Je potřeba k nim připočíst i zhruba deset milionů cestujících s předplatnými jízdenkami, kteří v těchto datech ještě nejsou zahrnuti a rozdíl mezi cenou předplatného a devíti eury jim bude kompenzován.Podle průzkumu mezi cestujícími 53 % držitelů jízdenky ji používá pro každodenní cesty do práce či školy.
Na vyhodnocení přínosu celé akce je ještě ale stále brzy, nejsou především k dispozici data o spotřebě pohonných hmot. Dopravci zatím nezveřejnili ani data o nárůstu počtu cestujících. Deutsche Bahn odhadují, že počet cestujících v regionální dopravě stoupl o zhruba 10 až 15 %. Zavádění jízdenky přineslo na řadě trasách komplikace v podobě přeplněných vlaků, zejména o víkendech.
Devítieurová jízdenka bude platit ještě v červenci a v srpnu. I když se objevují hlasy o možném prodloužení této akce, zatím se to nejeví jako příliš pravděpodobné.
Cílem jízdenky má být ukázat výhody veřejné dopravy i těm, kteří ji nepoužívají, a kompenzovat náklady na dražší energie. Experiment vyjde Německo na 2,5 miliardy eur.
Jízdenky platí t v hromadné dopravě ve všech německých městech, stejně tak regionálních vlacích a autobusech. Pod pojmem regionální expres (RE) se v Německu ukrývají i dálkové linky s jízdní dobou několika hodin nebo několika stovek kilometrů.