V Německu musí rušit vlaky, chybí lidé na stavědlech

Digitální stavědlo ve Warnemünde. Foto: DBDigitální stavědlo ve Warnemünde. Foto: DB

Od větších problémů síť zachraňují přesčasy zaměstnanců.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Dlasek

Západné slovensko je na tom podobne….čaká nás to všetkých….ak štát nechce pomocť…železnica nieje priorita (politická).

MilanSima

Vzpomněl jsem si na film Kalamita, v hlavní roli Bolek Polívka jako strojvedoucí. Scénka v dopravě: „a kde je náměstek?…Na stavědle, nejsou lidi“. 😁.

Výpravčí

Již brzy i v ČR

Šalina na Špilas

Nikoliv. Z trati Brno – Přerov se uvolní plno výpravčích. Již brzy…

Víte, co myslím. Již brzy…

parmezano

Takže Přerov -Brno je turnusová potřeba přes 70 výpravčích .
Za aktiva já červen -konec září měsíčně 20 šichet norma

Jirka K.

To zvládnete!

Marťas

Wir schaffen das 🤣🤣🤣, aneb Angela na brigádu 😅😅. Totální průšvih dnešní doby… Všichni chtějí prachy a všemožné výhody, ovšem dělat nikdo nechce… V osmdesátých letech byli inženýři tři ze sta a dnes má výšku 60% lidí… Ovšem většinou v kvalitě takové, že by za starších časů nemohli udělat ani stavební učňák na Zeleném Pruhu… Všichni jsou přesvědčeni o svých kvalitách a že můžou řídit velkou firmu a přitom neovládají ani pravopis… Bývaly časy, kdy nádražáci byla šlechta…

nowas

„Práce se zastaralým technickým vybavením ale není podle správce infrastruktury zejména pro mladé dostatečně atraktivní.“ Spíš DB budou muset pustit „chlup“, nebo přizpůsobit pracovní podmínky 21. století.

Pájin

Není to spíš otázka organizace práce? I u nás, kluk se učí 4 roky elektrotechniku na průmyslovce a i po 20 leté praxi ho pošlou s kýblem barvy dělat signální nátěry do kolejí. Pak mu spolužáci zavolají jak vypadá servisní práce v datacentru, v telekomunikacích, jinde, a pápá..

nowas

No jasně, tahat dráty, jakou dobu se s tím učit, aby to za pár let stejně zrušili, nikdo normální mladej nepůjde. A nadšenci asi došli.

Ondra K.

…“nádražáci byli šlechta“…

Přesně tohle je jeden z důvodů proč je dnešní železnice v takovým stavu v jakým je.

Marťas

Správně!!! Protože šlechta BYLI a už bohužel NEJSOU

Air Traveller

Nastesti.

tarten

Jo, to tak. Opájeli se možná svou vyjímečností, ale nebyli schopni postavit jedinou pořádnou novou trať. Kromě nějakých rekonstrukcí v uzlech to bylo jen šudlání, i elektrifikace zůstala na 30% sítě. Sice měli od Škodovky mašiny na 160, ale nebyli schopni je provozovat vyšší rychlostí než 100, občas 120. Zaostávání za Západem bylo všude. Barvičkovači říkali zabezpečovač a větráku klimatizace.

Ondra K.

Hlavně nadnárodním měřítku každá národní správa trvala (a do značné míry stále trvá) na svých vlastních předpisech, komunikačním jazyku…

javr

Jistě, kdysi byla tráva zelenější, všechno bylo mnohem lepší a dnešní mladí jsou neschopní, nechce se jim pracovat a nic neumí. A nebo to taky vůbec není a jenom si nenechají s*át na hlavu a obětovat všechno včetně zdraví jenom práci.

A to, že 60 % lidí ma VŠ, je taky nesmysl. Pod 35 let se pohybuje poměr vysokoškolsky vzdělaných kolem 30-35 %. Ale podívat se na reálná data by vám do toho nadávání na mladé asi moc nepasovalo.

Jan Dlasek

třetina je stejně příliš moc, to snad uznáte…(Teda dokud nejsme Singapur, Finsko…)

Jaaa

Lidská práce stoupla v ceně, Německo dávno není rozvojová země.

Ketchup1970

Ale to jste nebyl kolego na svete , když být na draze bylo něco extra.

Marťas

No je fakt, že třicátá léta jsem fakt nezažil 🤪🤪🤪. Dle Vašeho nicku soudím, že se jedná mj. o rok narození, tudíž pokud je to pravda, je mi jen o rok víc…