Vždyť mají zemi plnou národních hostů ! Proč by traťového dispečera na e-stavědle DB Netz, nemohl dělat afgánský či syrský občan, brzy němec ? Jazykově jsou zdatní, stačí trocha toho výcviku … a … Wir schaffen das !
😁
To už bylo letos v březnu o víkendech v úseku Naumburg – Naumburg Ost – NAD kvůli neobsazenému stavědlu ve stanici Naumburg Ost.
Možná by to tam tak bylo i v předcházejících měsících, ale to byla pro změnu NAD v celé trase Wangen – Naumburg Ost kvůli kritickému nedostatku personálu dopravce Abellio.
bno
2 měsíců
Tak v celku brzká realita na českých kolejích, která se může realizovat řekněme někdy na přelomu měsíce října a listopadu. Rozjíždějící se podzimní kolo přezkoušení plus již jasné nulové navýšení platů vzešlé z každoročního divadla jménem kolektivní vyjednávání. A již nyní „stabilizovaný“ personální podstav ve všech provozních a infrastrukturních profesích, chystané odchody zaměstnanců pro absolutní vyhoření, nechuť a deklasování svojí profese.
To se říká každý rok a co se stane? Nic! Kam by tak ty lidi, co slouží 20 let na stavědle šli? Reálně nic jiného neumí, ujel jim vlak.
Nose Peak
2 měsíců
Kustod v technickém muzeu je hezká práce, ale nesmí se do toho míchat odpovědnost za životy a majetek….
Honza
2 měsíců
Tak mají doktory, ekonomy, ajťáky a právníky až z Afghánistánu, Eritreje, Senegalu i Sierry Leone, tak snad se mezi nimi najdou i inženýři, co dají drážní technologie levou zadní, aby tu díru na trhu práce zasypali.
Především tam mají Die Grüne, pro které je technické vzdělání nežádoucí, je to překážka pro prosazení jejich ideálů. Ideálů, které se spoléhají na budoucí technologie. Umpalakrumpur řach.
Naše technické školství bohužel z valné části odráží stav na železnici. Mám takvej dojem, že ideálem inženýra je tam kapitán z knížky “Čtyři z tanku a pes”, který, smrtelně raněn fašisty, se v poslední chvíli pokouší hlavnímu hrdinovi objasnit funkci logaritmického pravítka…
Proč jenom západní Slovensko? Po celém Slovensku je mnoho stanic obsazených několika drážními zaměstnanci přestože tam vlaky nezastavují vůbec, nebo minimálně. Takový systém je dlouhodobě neudržitelný.
To mysliteze to jako neco zachrani?? 😀 Jenom v mem okoli to bali 17 lidi co maji pred duchodem… kolik jich bude v republice?? Kolik bude dalsich rebelu?
Wir schaffen das 🤣🤣🤣, aneb Angela na brigádu 😅😅. Totální průšvih dnešní doby… Všichni chtějí prachy a všemožné výhody, ovšem dělat nikdo nechce… V osmdesátých letech byli inženýři tři ze sta a dnes má výšku 60% lidí… Ovšem většinou v kvalitě takové, že by za starších časů nemohli udělat ani stavební učňák na Zeleném Pruhu… Všichni jsou přesvědčeni o svých kvalitách a že můžou řídit velkou firmu a přitom neovládají ani pravopis… Bývaly časy, kdy nádražáci byla šlechta…
„Práce se zastaralým technickým vybavením ale není podle správce infrastruktury zejména pro mladé dostatečně atraktivní.“ Spíš DB budou muset pustit „chlup“, nebo přizpůsobit pracovní podmínky 21. století.
Není to spíš otázka organizace práce? I u nás, kluk se učí 4 roky elektrotechniku na průmyslovce a i po 20 leté praxi ho pošlou s kýblem barvy dělat signální nátěry do kolejí. Pak mu spolužáci zavolají jak vypadá servisní práce v datacentru, v telekomunikacích, jinde, a pápá..
Tak to platí všude, že pokud by firmy nabídly vyšší platy, zaměstnance seženou hned. Já myslím, že ten problém je tady. Já po třiceti letech praxe ve státním mám nižší plat než před deseti lety a opravdu poprvé za tu dobu přemýšlím o výpovědi.
Jo, to tak. Opájeli se možná svou vyjímečností, ale nebyli schopni postavit jedinou pořádnou novou trať. Kromě nějakých rekonstrukcí v uzlech to bylo jen šudlání, i elektrifikace zůstala na 30% sítě. Sice měli od Škodovky mašiny na 160, ale nebyli schopni je provozovat vyšší rychlostí než 100, občas 120. Zaostávání za Západem bylo všude. Barvičkovači říkali zabezpečovač a větráku klimatizace.
Kdyby jenom přepisech, ale i na technologiích a materálech. Sice je tam stejné napětí, ale potřebuejte jinak široký sběrač a s jinou lištou. Rozdílnost elektrických zásuvek je proti tomu směšný problém.
Jistě, kdysi byla tráva zelenější, všechno bylo mnohem lepší a dnešní mladí jsou neschopní, nechce se jim pracovat a nic neumí. A nebo to taky vůbec není a jenom si nenechají s*át na hlavu a obětovat všechno včetně zdraví jenom práci.
A to, že 60 % lidí ma VŠ, je taky nesmysl. Pod 35 let se pohybuje poměr vysokoškolsky vzdělaných kolem 30-35 %. Ale podívat se na reálná data by vám do toho nadávání na mladé asi moc nepasovalo.
To snad záleží na tom, kde ti lidi pracují, jaký je podíl průmyslu a služeb, jak moc je průmysl automatizovaný… což se samozřejmě v čase mění. Proč by 30 % mělo být příliš pro ČR ale v pořádku pro Finsko?
No je fakt, že třicátá léta jsem fakt nezažil 🤪🤪🤪. Dle Vašeho nicku soudím, že se jedná mj. o rok narození, tudíž pokud je to pravda, je mi jen o rok víc…
Vždyť mají zemi plnou národních hostů ! Proč by traťového dispečera na e-stavědle DB Netz, nemohl dělat afgánský či syrský občan, brzy němec ? Jazykově jsou zdatní, stačí trocha toho výcviku … a … Wir schaffen das !
😁
A nehodám zdar
To už bylo letos v březnu o víkendech v úseku Naumburg – Naumburg Ost – NAD kvůli neobsazenému stavědlu ve stanici Naumburg Ost.
Možná by to tam tak bylo i v předcházejících měsících, ale to byla pro změnu NAD v celé trase Wangen – Naumburg Ost kvůli kritickému nedostatku personálu dopravce Abellio.
Tak v celku brzká realita na českých kolejích, která se může realizovat řekněme někdy na přelomu měsíce října a listopadu. Rozjíždějící se podzimní kolo přezkoušení plus již jasné nulové navýšení platů vzešlé z každoročního divadla jménem kolektivní vyjednávání. A již nyní „stabilizovaný“ personální podstav ve všech provozních a infrastrukturních profesích, chystané odchody zaměstnanců pro absolutní vyhoření, nechuť a deklasování svojí profese.
Oni jeste nejake odbory jsou?? Zrovna tuhle jsme se v doprave bavili o tom, ze co zarizli FKSP, tak se po nich slehla zem… 😀
Nečlenové, ti co se vezou, si stěžují? 😁
Jsem clen… 😉 Jen uz nic mi radovi nevime… 😉
Oprava: My**
To se říká každý rok a co se stane? Nic! Kam by tak ty lidi, co slouží 20 let na stavědle šli? Reálně nic jiného neumí, ujel jim vlak.
Kustod v technickém muzeu je hezká práce, ale nesmí se do toho míchat odpovědnost za životy a majetek….
Tak mají doktory, ekonomy, ajťáky a právníky až z Afghánistánu, Eritreje, Senegalu i Sierry Leone, tak snad se mezi nimi najdou i inženýři, co dají drážní technologie levou zadní, aby tu díru na trhu práce zasypali.
Především tam mají Die Grüne, pro které je technické vzdělání nežádoucí, je to překážka pro prosazení jejich ideálů. Ideálů, které se spoléhají na budoucí technologie. Umpalakrumpur řach.
Bohužel a za to fakt nemůžou uprchlíci.
Naše technické školství bohužel z valné části odráží stav na železnici. Mám takvej dojem, že ideálem inženýra je tam kapitán z knížky “Čtyři z tanku a pes”, který, smrtelně raněn fašisty, se v poslední chvíli pokouší hlavnímu hrdinovi objasnit funkci logaritmického pravítka…
A co máte vy za technické vzdělání?
A od jindy tak výřečného Jiřího Kocurka následovalo jen hrobové ticho 😉
Co to melete?
Západné slovensko je na tom podobne….čaká nás to všetkých….ak štát nechce pomocť…železnica nieje priorita (politická).
Dálkovina by pomohla, na Slovensku speciálně.
Proč jenom západní Slovensko? Po celém Slovensku je mnoho stanic obsazených několika drážními zaměstnanci přestože tam vlaky nezastavují vůbec, nebo minimálně. Takový systém je dlouhodobě neudržitelný.
Ficova priorita je jasně daná: Vyštípat americké žifodašouny neslovenského původu.
https://www.e15.cz/zahranicni/spolumajitel-esetu-trnka-se-stehuje-do-prahy-posledni-kapkou-byly-ficovy-lzi-rekl-1411620
Problém je starý, závist. Že někdo něco umí, a proto má být zlikvidován, aby nýmandům bylo líp.
Nýmandům líp nebude. Jenom nebudou mít to zrcadlo, které jim bude ukazovat, jací jsou to chudáci.
Vzpomněl jsem si na film Kalamita, v hlavní roli Bolek Polívka jako strojvedoucí. Scénka v dopravě: „a kde je náměstek?…Na stavědle, nejsou lidi“. 😁.
Říkám vám, přijďte zítra, teď tu mám šoupák. 🙂
Oni tam normálně chroustaj
Já se vám na to taky vyprdnu, když tak málo platíte 😁.
Již brzy i v ČR
Nikoliv. Z trati Brno – Přerov se uvolní plno výpravčích. Již brzy…
Víte, co myslím. Již brzy…
Takže Přerov -Brno je turnusová potřeba přes 70 výpravčích .
Za aktiva já červen -konec září měsíčně 20 šichet norma
… vlakem na letiště / šrotiště / pískoviště.
To mysliteze to jako neco zachrani?? 😀 Jenom v mem okoli to bali 17 lidi co maji pred duchodem… kolik jich bude v republice?? Kolik bude dalsich rebelu?
Tohle kdysi viselo u Praha-Veleslavín. Něco o tom, že vlakem na letíště… již brzy…
To zvládnete!
Wir schaffen das 🤣🤣🤣, aneb Angela na brigádu 😅😅. Totální průšvih dnešní doby… Všichni chtějí prachy a všemožné výhody, ovšem dělat nikdo nechce… V osmdesátých letech byli inženýři tři ze sta a dnes má výšku 60% lidí… Ovšem většinou v kvalitě takové, že by za starších časů nemohli udělat ani stavební učňák na Zeleném Pruhu… Všichni jsou přesvědčeni o svých kvalitách a že můžou řídit velkou firmu a přitom neovládají ani pravopis… Bývaly časy, kdy nádražáci byla šlechta…
„Práce se zastaralým technickým vybavením ale není podle správce infrastruktury zejména pro mladé dostatečně atraktivní.“ Spíš DB budou muset pustit „chlup“, nebo přizpůsobit pracovní podmínky 21. století.
Není to spíš otázka organizace práce? I u nás, kluk se učí 4 roky elektrotechniku na průmyslovce a i po 20 leté praxi ho pošlou s kýblem barvy dělat signální nátěry do kolejí. Pak mu spolužáci zavolají jak vypadá servisní práce v datacentru, v telekomunikacích, jinde, a pápá..
No jasně, tahat dráty, jakou dobu se s tím učit, aby to za pár let stejně zrušili, nikdo normální mladej nepůjde. A nadšenci asi došli.
Tak to platí všude, že pokud by firmy nabídly vyšší platy, zaměstnance seženou hned. Já myslím, že ten problém je tady. Já po třiceti letech praxe ve státním mám nižší plat než před deseti lety a opravdu poprvé za tu dobu přemýšlím o výpovědi.
Ty Jo a kde klesly platy? Pokud je to i s inflaci, tak to já jsem v tom za miliony minus
…“nádražáci byli šlechta“…
Přesně tohle je jeden z důvodů proč je dnešní železnice v takovým stavu v jakým je.
Správně!!! Protože šlechta BYLI a už bohužel NEJSOU
Nastesti.
Jo, to tak. Opájeli se možná svou vyjímečností, ale nebyli schopni postavit jedinou pořádnou novou trať. Kromě nějakých rekonstrukcí v uzlech to bylo jen šudlání, i elektrifikace zůstala na 30% sítě. Sice měli od Škodovky mašiny na 160, ale nebyli schopni je provozovat vyšší rychlostí než 100, občas 120. Zaostávání za Západem bylo všude. Barvičkovači říkali zabezpečovač a větráku klimatizace.
Hlavně nadnárodním měřítku každá národní správa trvala (a do značné míry stále trvá) na svých vlastních předpisech, komunikačním jazyku…
Kdyby jenom přepisech, ale i na technologiích a materálech. Sice je tam stejné napětí, ale potřebuejte jinak široký sběrač a s jinou lištou. Rozdílnost elektrických zásuvek je proti tomu směšný problém.
Jistě, kdysi byla tráva zelenější, všechno bylo mnohem lepší a dnešní mladí jsou neschopní, nechce se jim pracovat a nic neumí. A nebo to taky vůbec není a jenom si nenechají s*át na hlavu a obětovat všechno včetně zdraví jenom práci.
A to, že 60 % lidí ma VŠ, je taky nesmysl. Pod 35 let se pohybuje poměr vysokoškolsky vzdělaných kolem 30-35 %. Ale podívat se na reálná data by vám do toho nadávání na mladé asi moc nepasovalo.
třetina je stejně příliš moc, to snad uznáte…(Teda dokud nejsme Singapur, Finsko…)
Neuznám. Proč by to mělo být moc?
To snad záleží na tom, kde ti lidi pracují, jaký je podíl průmyslu a služeb, jak moc je průmysl automatizovaný… což se samozřejmě v čase mění. Proč by 30 % mělo být příliš pro ČR ale v pořádku pro Finsko?
V rámci celé EU máme v tomhle jedno z nejnižších čísel. Ale ano, montovna moc vzdělaných nepotřebuje…
A kolik to má být, soudruhu? Dle nějakých tabulek a kdo nevsoupil do strany, ten tam nesmí, jak jste to dělali dřív, abyste lidem ničili životy?
Když se řeže pes, tak i křivé obvinění přijde vhod.
Lidská práce stoupla v ceně, Německo dávno není rozvojová země.
Ale to jste nebyl kolego na svete , když být na draze bylo něco extra.
No je fakt, že třicátá léta jsem fakt nezažil 🤪🤪🤪. Dle Vašeho nicku soudím, že se jedná mj. o rok narození, tudíž pokud je to pravda, je mi jen o rok víc…
Třeba to je věk.
Doba kdy byli šlechta nádražáci, traktoristi, horníci atd. je naštěstí pryč a doufejme že nenávratně, škod to napáchalo dost.
Čo bolo bolo. Dneska je šlechta šlechtou a nádražaci zase nádražákama a ty bolševický časy už se nikdy nevrátí.
Omyl, šlechta šlechtou není. Dneska jsou šlechtou hlavně kšefťáci s cizím a podvodníci.