V neděli Třebová, dnes Lysá. Provoz stál kvůli strženému vedení

Stanice Lysá nad Labem. Foto: mapy.czStanice Lysá nad Labem. Foto: mapy.cz

Lysá nad Labem se zdá být z hlediska poruch trakčního vedení zakletá. Letos se zde stejný problém řeší už nejméně počtvrté. 

Odebírat
Upozornit na
guest
136 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
trucker

doporučuji nasadit zpet Diesli a parni vlaky a ušetřice i za eletriku a možna nebude dochazet ani ke spožděni .

Femlinger

SŽ se nemůže zabývat takovými maličkostmi, jako údržba trakčního vedení. Má na práci důležitější věci, třeba shánění nedeprimující vkusné šedé barvy na přemalování podchodů, které hyzdí odporné malůvky studentů nějakých pofidérních uměleckých škol:-/

Mike

2. den adventního kalendáře ala SŽ bychom měli, ale co bude zítra 🤔 Polanka nad Odrou (Ostravský uzel) 🤔 Praha-Libeň 🤔 Děčín 🤔 no necháme se překvapit 😅

markuc

Já proti vaším tipům vsadím kamkoliv mezi Karlštejn a Radotín 🙂

Zrzek

A pán vsází na jistotu.

Michal

Aktuálně:
V úseku: Havířov střed – Albrechtice u Českého Těšína Porucha trakčního vedení
V úseku: Ostrava-Kunčice – Ostrava hlavní nádraží Porucha trakčního vedení
V úseku: Ostrava hlavní nádraží – Bohumín Porucha trakčního vedení
V úseku: Žďár nad Sázavou – Sklené nad Oslavou Porucha trakčního vedení

martin

Kdo sázel na Žďár, bere vše 🙂

Železniční Slídič

To je zase jednou reklama na Českou železnici…

Franta Holeček

Dálnice je jistě v naprostém pořádku. Kdyže byl na dálnici D1 kolaps naposledy?

El Barto

Whataboutismus.

Někdo

Další chci hrátka adventního kalendáře jsem zvědavý co je na řadě zítra.

Spálená tlumivka

A příčinu poruchy TV někdo řeší nebo jsou všichni skuteční takoví idioti?

martin

Jsem idiot, protože neřeším příčinu, ale místo toho mažu výhybky?

Zlámalík

Spadlo vedení SŽ. Bohužel zas jinde, než v Praze na nábřeží.

Rejpal

SŽ nesedí na nábřeží, ale v Dlážděné.

Marian Kechlibar

Kdy, kdy půjde celé vedení SŽ po takové sérii průserů konečně do důchodu?

Už jenom ta jejich láska k hákovnicím by na to správně měla stačit.

Naprosto nechápu, že tam tuhle kliku vláda toleruje.

hor411

Do důchodu půjde tehdy, kdy má. Ale stejně tam bude „přesluhovat“ do smrti…

Středohor

Opravdu si nikdo nepřipustí že místo současného vedení může přijít ještě horší?

Jiří Kocurek

Hodně bych se divil, kdyby to bylo nejlepší možné vedení. Ať se na siničáře nadává každoročně (vánice na D1, kdypak asi nastane), tak mezi ŘSD a SŽ (zákaz zkracování, se Slovinskými želenicemi se to plést nesmí) je propastný rozdíl.

Jaaa

Ano, může být i mnohem hůř, když člověk zná ty kádry tam…

Marian Kechlibar

S tímhle přístupem můžete dopředu vzdát cokoliv.

martin

souhlas, přijď si ke mně pro patrony a konej. Ukaž nám, jak se to vyřešíš

VRTjecesta

Jak už jsem psal včera, současné vedení není příčina, ale následek.

Wondon

Hakovnice jsou dle normy relevantnim prostředkem pro zajištění bezpečnosti práce na a v blízkosti VN trakčního vedeni, pokud to nejde jinak.
Dohání nás nicnedělání na železnici v průběhu porevolučních let.
Není systém na investice a opravy, třeba jako v Německu, pravidelné cykly.
Ano Dlážděná by potřebovala očistu, ale spoustu věcí ovlivňuje šedá zóna úředníků v pozadi nejen z GŘ.

Marian Kechlibar

To s tou normo je přesně to papírožroutství, kvůli kterému měli všichni dávno letět. Stržených trolejí bylo tolik, že sama SŽ se měla snažit o revizi norem, ze své vlastní iniciativy.

Mají pečovat o to, aby železnice dobře sloužila daňovému poplatníkovi, a ne o to, jestli v nějakých papírech je korektně zaškrtnutá kolonka. Jestli dávají přednost opakování problémových situací jen proto, že jsou papírově košer, nechť si hrají s modely TT a HO.

Já lidi, kteří systematicky ignorují realitu kvůli teorii, ve správě státu nechci, NECHCI.

Wondon

S tím papírováním s vámi souhlasím. V některých případech je bohužel nutné hakovnice použít a není to jen papirovina, je to jako byste pracoval na VN bez zkratovani, opravdu to pálí do rukou. Jinak pokud máte zájem zvu na exkurzi, káva a výklad zdarma 🤔

Marian Kechlibar

Beru. Kdy a kam?

Wondon
Wondon

Jo dodatek, rádi bychom řádně pečovali, ale o 65 let starou trakci to jaksi efektivně nejde. Není to výmluva ale realita a to nemluvím o úsporných opatřeních na lidech. Chtělo by to úplně jinak dělat systémovou údržbu napříč profesemi, ale každý vidí jen to své, klapky na ocich a hlavně to musí být hezké, aby se to líbilo na a sociálních sítích a aby se politický nikomu nešlápli na paleček. 🥵

Petr Šimral

V Lyse zadna hakovnice nebyla, ostatne ani stahovacka. I podminena stahovacka u menirny se rozsvitila az pote, co TRAXX prisel o sberac…

martin

život proti hákovnici. Pojďme změřit ekonomiku těchto variant

FrantaM

No dneska v podvečer jedu PLZ-OSR. Takže to vidím, že si raději vezmu víc jídla, pití a flašku na chc*ní, kdyby zamrzly haj*ly.

Jirka z CB

A ještě teplý spacák.

FrantaM

budu mít kufr s oblečením, takže kdyžtak nasadím více vrstev

JiVe

2 svetry je OK

Lukáš Chytil

Aktuálně kvůli poruše trolejového vedení stojí i Malešice v Praze.

Pavel Skládaný

Jestli není čas zahájit motorizaci hlavních tratí :-).

Šalina na Špilas

Stačí baterizace hnacích vozidel, aby uměly přejet ten jeden osudový kilometr. 😀

Zrzek

S tím bych si nebyl tak jistý, aby potom vůbec ta baterka stačila. SŽ by se přestaly hromadit vlaky a nemusela by pospíchat s opravou a údržbou.

Josef Pešek

Nebo naftový LM modul. Bohužel do Vectrona MS se nic takového nevejde.

Robert Pražák

Vozili by to na extra voze. Něco jako když páry vozily tendry. 😀

Adam Ř

Na konci každého expresu bude připojen šukafon, který ho v případě potřeby postrčí.

Luboš Beneš

Lokomotiva firstkm?

Robert Pražák

Brejlovec rules

Jarda

Proč je v článku pouze informace o opatření dopravce ČD? Dopravce Regiojet je vzduch ?

Martin

Vy někde nějaká opatření od Regiojetu vidíte?
Regiojet možná není vzduch, ale na své zákazníky dost kašle a hraje si na partyzány, tj mlčí.
https://regiojet.cz/exclusions

Jarda

Ale byl přece levnější ve výběrku, to je přece důležitější než nějaké informování cestujících.

Frantík

Bude za to pokutován a o to levnější bude.

Adam Ř

Pokutován byl zcela nedostatečně

Jiří Kocurek

Tak ona pokuta nemůže být jiná než jaká je ve smlouvě. Postavit výběřové řízení tak, že výše pokut se odvíjí podle dopravce, tak to shodí ze stolu i student práv, natož koncipient.

Sova

V Lysé jsou taky dráty z 50. let? Nebo reálně hrozí, že to není jen o stáří materiálu?

Ondra L.

Ja myslim, ze jsou z konce 90. let, kdyz se to nadrazi modernizovalo.

Petr Šída

elektrizace zde běžela v sedmdesátých, jestli se do nádraží sáhlo i pote nevím
vtip je, ze 072 je čerstvě nová a shodil to přesně na vjezdu, do ktereho se už nesáhlo

Ondra L.

V sedmdesatych se elektrizovala trat z lyse do prahy, ale z nymburka do usti uz v 58. nebo 59. roce. Na konci 90. let se cele nadrazi modernizovalo a zmenila se konfigurace kolejiste, tak predpokladam, ze se musela predelat i trolej. Rozhodne tam nevypada nijak archaicky, ale problemy jsou tu docela caste.

Honza Marek

Zrovna úsek Lysá – St.Boleslav se v létě měnil, práce končily až začátkem listopadu. Takže trolejové vedení je vlastně fungl nové https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/S-162

hsnm

Párkrát po výměně troleje v posledních letech při prvních stupních C pod nulou praskly a popadaly izolátory. Myslím,,že Elektroporcelán Louny je už nedělá…

Renata Placková

Měla jsem správně vyhodnotit neblahé znamení: V sobotu jsem jela dvakrát Rožmberkem mezi Česbudkama a Plzní a ani jeden neměl ani minutu zpoždění. Jasný důkaz, že se děje něco paranenormálního na dráze! A teď v tom lítáme všici! 😀

M.M

Spojení mezi Plzní a Budějovicemi jezdi poměrně včas, čekání na přípoje plus házení kvuli křižování nepočítám, co si tak pamatuji tak ta trať je poměrně spolehlivá a to není po rekonstrukci

Lukáš Chytil

Někde rekonstrukce proběhla, někde ne.

M.M

No proběhla rekonstrukce 4 stanic a dá se říci 2 krátkých úseků, víc ne

M19

Tam a včas? To se mi snad nikdy nestalo. Ta trať potřebuje zdvojkolejnit a zrychlit.

Renata Placková

Není, protože si přiveze vždy min 10 minut z Vysočiny. A z Plzně různě – nestihnutý obrat, čekání na Berounku, závada libovolného druhu. Plus to křižování. Pět minut je jistota.

Wlasta

Jádro pudla je právě v těch přípojích a křižování. Za to sice SŽ nemůže, ale kombinace jednokolejky a systémové jízdní doby těsně pod dvě hodiny je zabiják spolehlivosti. Jezdím tam párkrát do roka a pripoje na obou koncích jsou skoro vždy o nervy nezřídka se smutným koncem. Ta trať potřebuje druhou kolej / zrychlení jak prase drbání.

Ares

No tam se právě moc včas nejezdilo, vždy to byl směr, kde bylo největší zpoždění, nebo se na ně vždy čekalo s ostatními vlaky v Plzni.Takže fakt nee.

Franta Chcípák

Jsem-li z Dobré správy vůbec někoho ochoten omlouvat, jsou to lidi u kolejí (u kolejí, ne v kanceláři poblíž kolejí!). Ty, kteří teď v téhle hnusné, lezavé zimě zuhlými prsty dávají věci dopořádku.
Přesto se nemohu nezeptat: není někde chyba?

Pako

Nemuseli by to dávat v téhle hnusné zimě do pořádku, kdyby to v tom pořádku bylo.

Franta Chcípák

Kdo by to tušil, že?

zyx

A u Dobré správy neznají pracovní oblečení i do těchto podmínek? Ne nadarmo mají v zahraničí zaměstnavatelé ustanovení ve smlouvách, že se pracuje za jakéhokoliv počasí a v jakoukoliv dobu. Samozřejmě vše je o tom kolik jaká sranda stojí.

VRTjecesta

A Bc., MBA řeší doma podchod. Teda je to posun, dřív by udělal ze svého koně senátora.
Každopádně v normální zemi by byla nejpozději do konce roku jeho židle prázdná. Už před lety.

Dan

A na tu židli by si sednul jiný, ale s úplně stejným přístupem. Tady by bylo potřeba vylepšit fungování systému. Pouhá výměna lidí není zárukou zlepšení.

Pako

Multiministr Havlíček nám to ukáže …

Jiří Kocurek

… a přemaluje ten podchod v Ústí sám!

Adam Ř

Od koho jiného má změna systému přijít, když ne zeshora?

Josef Pešek

Račte si povšimnouti, že tímto fenoménem trpí trolejové vedení 3kV. Nevím o to, že by se něco podobného muselo řešit v Brně, Havlíčkově Brodu, Budějovicích nebo v Plzni. Podle prapůvodních plánů již měla na Pravobřežce proběhnouti KONVERZE.

Zrzek

Ona taky 3kV elektrifikace je asi o 20 let starší a sype se to hlavně tam, kde žádná rekonstrukce neproběhla.

Jaroslav Tyle

Pochopitelně stejnosměrný systém s 8,3 krát vyššími odebíranými proudy má podstatně vyšší úbytek materiálu troleje (teoreticky 16,6 krát vyšší). Navíc při delším proudovém zatížení zahřívání drátu a měknutí materiálu. K tomu přidejme vyšší přítlak sběrače.

Daniel

Rozumím elektrickému namáhání, jen se zvídavě ptám: proč je třeba na =3 kV vyššího přítlaku?

Pezos

Myslím, že kvůli omezení jiskření, ke kterému je stejnosměr náchylnější vlivem vyšších proudů.

Jaroslav Tyle

Kvůli nepřerušovanému kontaktu sběrače s trolejí i při vysokých rychlostech. Ve střídavé soustavě a napětí 25 kV teče proud i při vzduchové mezeře mezeře mezi ližinou sběrače a trolejí.

Zdendik

Kvůli 8x vyššímu proudu (při stejně velkém výkonu vozidla), vyšší přítlak sníží přechodový odpor, tím pádem i ohřev (vypalování troleje), ale přes 1200 A už stejně musí být sběrače dva.

Petr Šimral

A co když máme na loko jenom jeden? Taky snese jenom 1200 A?

Michal M

A tohle je asi nejzásadnější problém diskuse.
Konverzí je v příštím roce naplánováno přesně 0 (slovy kuřinec).

Jaroslav Tyle

Tady bych se zastal SŽ. Konverze je v podstatě obnova napájecího zařízení traťového úseku. V zájmu ekonomické efektivity i v zájmu minimalizace výluk je žádoucí provádět konverzi v rámci modernizace trati. Nyní se projektuje modernizace úseku Litoměřice – Ústí nad Labem-Střekov – Děčín-východ v rámci níž se bude přepínač s střídavou soustavu. Pak se má pokračovat se stavbami směrem k Lysé n.L.

Jaroslav Tyle

Ach ty automatické opravy: v rámci níž se bude přepínat na střídavou soustavu.

Mvek

atomatické popravy

Zdendik

Ono taky elektrifikace střídavou soustavou je levnější už při výstavbě, za provozu se pak zbytečně neplatí ztráty přenosem. Za dob levné energie se argumentovalo levnými vozidly (na co polovodiče, když stačí reostat a odpory), dnes jsme někde úplně jinde a hnací vozidlo na střídavý systém je dražší prakticky jen o transformátor a VN díl.

Josef Pešek

Nerad Vám oponuji, ale: traťový úsek Nedakonice-Říkovice žádnou obnovu nepotřeboval, byl zánovní a dráty tam nepadaly. Argument s elektrizací zlínské lokálky neberu. A zase: nová Česká Třebová za 10 miliard opět na 3kV, byť s jakousi přípravou na 25kV. Rovněž tak Beroun, kde jste mi argumentoval jízdou stejnosměrné lokomotivy do Berouna (půjdou do šrotu) nebo City Elefantu (Ve středočeském kraji jezdí významný počet Regiopanterů).

Jaroslav Tyle

Argument s elektrizací zlínské lokálky, prosím, berte vážně. To, že se to zpozdilo oproti konverzi Ferdinandky je druhá věc. Samotná konverze Ferdinandky byla dost drahá a výukové náročná. Ono je potřeba vyřešit možné indukční vlivy střídavé soustavy na okolí tratě (výměna kabelů za stíněné, úpravy zab.zař. atd). Samotná Česká Třebová se bez úpravy navazujících úseků přepnout nedá. Co se týče Berouna, tam je předpoklad konverze spolu s celým úsekem Beroun – Praha-Radotín v rámci dokončování modernizace celé tratě, a to dle informací od SŽ v roce 2029. Přepínání také musí zohledňovat umístění napájecích stanic. Nemůžete nechat jednostranné napájení ve stejnosměru.

Jaroslav Tyle

Opět automatické úpravy: má být výlukově náročná, nikoliv výukové …

Josef Pešek

Nebo panuje všeobecná hrůza z konverze velkého uzlu a všichni trnou, jak to dopadne se Žilinou? Přerov by to ÚDAJNĚ mělo potkat se stavbou VRT Moravská brána. Uznávám, že to zní jako scifi, ale proč nenapojit modernizovanou Třebovou s 25kV s ohledem na měnírny a projektované napájecí stanice do Chocně a spojit ji s konvertovanou tratí na HK a proč na východ nepokračovat směr Zábřeh do bodu na trati, kde bude mít výhodné styk napájecích soustav opět s ohledem na nové napájecí stanice a staré měnírny. Konverzi do Svitav bych považoval za samozřejmost.

Tomáš Záruba

Co konkrétně brání tomu přepnutí Třebové? Samozřejmě předpokládám, že konverze do Svitav, Ústí a Rudoltic by se souběžně udělat dala.

Jiří Kocurek

Nedakonice-Říkovice bylo trakční vedení z let 1997-2002, takže mělo dobrých 20 let odžito, to není zas tak zlé.

Josef Pešek

O tom moc přesvědčen nejsem.

Tomáš Záruba

Ano, a protože je to celkově rozumnější, tak to ausgerechnet v Třebové neuděláme…

Zdendik

Když půjdete dál do historie, tak elektrifikace soustavou 25kV AC se začala provádět počátkem 60tých let. Ono taky systém stejnosměr 3kV by na Vysočině neměl šanci z hlediska tažné síly vozidel. Běžně tam na nákladu byly 3 laminátky (3x3MW). Mělo se pak už pokračovat jen tímto systémem a stávající zbytek přepnout. No, nějaká maková hlava s rudou knížkou rozhodla o tom, že sever republiky bude DC, jih 25 kV AC. Od té doby vzrostly výkony hnacích vozidel násobně. Pochopitelně to klade enormní zátěž na prastaré troleje, když se s něčím takovým při jejich stavbě ani nepočítalo. Silně to připomíná zavádění… Číst vice »

*h8*

proto hned další den po napsání tohoto postu byl průšvih v Ostrově nad Oslavou

Pezos

Oslavy desátého výročí ledovkové kalamity koukám v plném proudu.

MilanSima

Slyšel jsem, že už i za minutu zpoždění, pokud je způsobena provozovatelem dráhy, tedy SŽ, jsou nějaké penále. Pokud to tak je, tak jen za tu včerejší Českou Třebovou to budou horentni sumy. SŽ je určitě pojištěná, ale i tak. Za ten včerejšek by mě ta celková částka docela zajímala.

Stráťa

Chtěl bych vidět pojišťovnu která na tohle pojistí zrovna SŽ.

MilanSima

Tak na něco být pojištěna musí. Ale pokud se stane nějaká velká mimořádka jako včera v Třebové, zajímal by mě proces, náhrady za zpoždění dopravcům atd.

hor411

Nejlepší jsou vždycky ty jejich příčiny zpoždění. „Z provozních důvodů dopravce“ je asi nejlepší. I když z provozních důvodů dopravce to mělo zpoždění sotva 10 minut, ale díky SŽ to nakonec v cíli má +40 (velmi často 142 a obecně Ex1), tak je to stejně „z provozních důvodů dopravce“. Nebo osobáky na S6 (Smíchov – Rudná – Beroun), kde jim křižování ro**ebe zpožděný R Arrivy – tam je to taky „z provozních důvodů dopravce“, i když za to ČD nemůžou (máte slyšet vždycky ty kecy lidí, jak stojí ČD za ho*vno). Málo kdy přizná SŽ v hlášení svoji chybu…

MilanSima

Pravda. Vůbec netuším, kolik těch druhů hlášení vlastně je. Často jsem slychaval třeba: vlak je opožděn z důvodu výluky, čekání na přípojný vlak nebo z důvodu obratu soupravy.

Beny

Těch vzorů bylo v systému více, ale po novu se nahrazují stylem „bez omluvy a hlavně aby to nikomu nic neřeklo“. Prý se lidi těm důvodům smáli….

Rejpal

Nikdy.

Gwann

Dnes pry bylo provoznim duvodem na strane dopravce…srazeny chodec v kolejisti…

highway

Dnešní zpoždění bylo „z provozních důvodů provozovatele dráhy“.

Jozef Sec

Nebudou latit nic. Prý zásah vyšší moci.

Tomáš

Právě jsme vyjeli z Jiřiny na Lysou. Tak to vypadá, že už se jezdí.

libcha

Jak to dělají různé jiné evropské správy železnic, taky mají tolik poruch trakčního vedení?

Josef Pešek

DB Infrago docela solidně.

Pako

Nesedí v Dlážděné?

Franta Chcípák

Méně výjezních zasedání, méně „lásky k železnici“, větší důraz na to „jaký je vlastne cíl mé práce?“.

Dejf

Tak druhé okénko adventního kalendáře má zatím vítěze, ale fo půlnoci času dost na větší průšvih. Nebo nás možná čekají tématické vánoce v nezávislé trakci 😀

moot

tak snad nezamrzne uhlí

Zrzek

Bude dost 810/010 na dostatečné množství ropovodů? Jinak v parní trakci je to je bída s provozuschopnými HV, Němka, petasedma jen jedna, ušatá s rosničkou, 2×354 a to je asi z těch větších všechno, štokr žádný, kremak, albatrosy a papoušci taky ne. Diesely taky žádná sláva, jedině postahovat ze stavebních vlaků.

Šalina na Špilas

Snad se najde i dost šlapacích drezín. Ty nemusí být vytápěné, cestující se pěkně zahřejí. Akorát přes Vánoce je bude třeba vybavit ETCS, aby se mohli také po Novém roce zpátky vrátit.

Franta Chcípák

Úplně vidím tu scénu, kdy zpocení cestující vlastní silou dorazí do cíle, načež cestu zpět jim nějaký železničář zakáže s tím, že je to v rozporu s předpisy :oD Naplnění „ducha železnice“ par excellence!!!

Jakub

Včera někdo v diskuzi psal o adventním kalendáři SŽ, koukám že měl pravdu, jaké okénko si cestující otevřou zítra?

asfalter

Výpadek ETCS na nějakém úseku koridoru…. Nedělá někdo v tipáči?

Kubin

ČHMÚ vyhlásil výstrahu před ledovkou. Že by? 😀

Camillos

Jestli se nepletu, bylo by to přesně 10 let poté.. 😂✌️

Jiří Kocurek

Tak abychom pojmenovali toho slona v obýváku: Je v Praze jeden most…

DavidS

Schválně, co tipujete, že bude pod okýnkem 24.? Já tipuji pád Výtoňského mostu…

Zrzek

Pád hromady rzi je v plánu 23., 24. Svoboda a kopačky.

Matfyzák

Ctvrta prazska defenestrace?

DavidS

Tak v tom případě by byl potrestán za 23.? Konečně nějaká pozitivní věc během železničního adventu a až po ní ho vyhodí?

Matěj

A regiojet jako by se nic nedelo…

Sova

Na R23 není větší zpoždění nebo nevyjetí spoje žádná velká mimořádnost, tak se to u nich tolik nepozná…

Leinad

A co by měl dělat? Spoje jenou, jenom některé maj zpoždění.

Matěj

No mohl by informovat cestující

Dave

Odveze to NAD ČD, jako vždy.

Pražec

Zaplaťpámbů, že jsou v Lysé portály. A ne příčná řetězovka jako v té Třebové, kde jedno prasklé lano položí všechny koleje.

Laďas

Jeden z důvodů totální rekonstrukce. Teda aspoň doufám.

gringoAD

A co se děje dneska v té Třeboví víme, mimořádnost prodloužena do 15:04, ale nějak se jezdí …

Daniel Čechtický

Krásný adventní kalendář nám SŽ připravila 🙂