V neděli Třebová, dnes Lysá. Provoz stál kvůli strženému vedení
Stanice Lysá nad Labem. Foto: mapy.cz
Lysá nad Labem se zdá být z hlediska poruch trakčního vedení zakletá. Letos se zde stejný problém řeší už nejméně počtvrté.
doporučuji nasadit zpet Diesli a parni vlaky a ušetřice i za eletriku a možna nebude dochazet ani ke spožděni .
SŽ se nemůže zabývat takovými maličkostmi, jako údržba trakčního vedení. Má na práci důležitější věci, třeba shánění nedeprimující vkusné šedé barvy na přemalování podchodů, které hyzdí odporné malůvky studentů nějakých pofidérních uměleckých škol:-/
2. den adventního kalendáře ala SŽ bychom měli, ale co bude zítra 🤔 Polanka nad Odrou (Ostravský uzel) 🤔 Praha-Libeň 🤔 Děčín 🤔 no necháme se překvapit 😅
Já proti vaším tipům vsadím kamkoliv mezi Karlštejn a Radotín 🙂
A pán vsází na jistotu.
Aktuálně:
V úseku: Havířov střed – Albrechtice u Českého Těšína Porucha trakčního vedení
V úseku: Ostrava-Kunčice – Ostrava hlavní nádraží Porucha trakčního vedení
V úseku: Ostrava hlavní nádraží – Bohumín Porucha trakčního vedení
V úseku: Žďár nad Sázavou – Sklené nad Oslavou Porucha trakčního vedení
Kdo sázel na Žďár, bere vše 🙂
To je zase jednou reklama na Českou železnici…
Dálnice je jistě v naprostém pořádku. Kdyže byl na dálnici D1 kolaps naposledy?
Whataboutismus.
Další chci hrátka adventního kalendáře jsem zvědavý co je na řadě zítra.
A příčinu poruchy TV někdo řeší nebo jsou všichni skuteční takoví idioti?
Jsem idiot, protože neřeším příčinu, ale místo toho mažu výhybky?
Spadlo vedení SŽ. Bohužel zas jinde, než v Praze na nábřeží.
SŽ nesedí na nábřeží, ale v Dlážděné.
Kdy, kdy půjde celé vedení SŽ po takové sérii průserů konečně do důchodu?
Už jenom ta jejich láska k hákovnicím by na to správně měla stačit.
Naprosto nechápu, že tam tuhle kliku vláda toleruje.
Do důchodu půjde tehdy, kdy má. Ale stejně tam bude „přesluhovat“ do smrti…
Opravdu si nikdo nepřipustí že místo současného vedení může přijít ještě horší?
Hodně bych se divil, kdyby to bylo nejlepší možné vedení. Ať se na siničáře nadává každoročně (vánice na D1, kdypak asi nastane), tak mezi ŘSD a SŽ (zákaz zkracování, se Slovinskými želenicemi se to plést nesmí) je propastný rozdíl.
Ano, může být i mnohem hůř, když člověk zná ty kádry tam…
S tímhle přístupem můžete dopředu vzdát cokoliv.
souhlas, přijď si ke mně pro patrony a konej. Ukaž nám, jak se to vyřešíš
Jak už jsem psal včera, současné vedení není příčina, ale následek.
Hakovnice jsou dle normy relevantnim prostředkem pro zajištění bezpečnosti práce na a v blízkosti VN trakčního vedeni, pokud to nejde jinak.
Dohání nás nicnedělání na železnici v průběhu porevolučních let.
Není systém na investice a opravy, třeba jako v Německu, pravidelné cykly.
Ano Dlážděná by potřebovala očistu, ale spoustu věcí ovlivňuje šedá zóna úředníků v pozadi nejen z GŘ.
To s tou normo je přesně to papírožroutství, kvůli kterému měli všichni dávno letět. Stržených trolejí bylo tolik, že sama SŽ se měla snažit o revizi norem, ze své vlastní iniciativy.
Mají pečovat o to, aby železnice dobře sloužila daňovému poplatníkovi, a ne o to, jestli v nějakých papírech je korektně zaškrtnutá kolonka. Jestli dávají přednost opakování problémových situací jen proto, že jsou papírově košer, nechť si hrají s modely TT a HO.
Já lidi, kteří systematicky ignorují realitu kvůli teorii, ve správě státu nechci, NECHCI.
S tím papírováním s vámi souhlasím. V některých případech je bohužel nutné hakovnice použít a není to jen papirovina, je to jako byste pracoval na VN bez zkratovani, opravdu to pálí do rukou. Jinak pokud máte zájem zvu na exkurzi, káva a výklad zdarma 🤔
Beru. Kdy a kam?
wwondon@googlemail.com , napište
Jo dodatek, rádi bychom řádně pečovali, ale o 65 let starou trakci to jaksi efektivně nejde. Není to výmluva ale realita a to nemluvím o úsporných opatřeních na lidech. Chtělo by to úplně jinak dělat systémovou údržbu napříč profesemi, ale každý vidí jen to své, klapky na ocich a hlavně to musí být hezké, aby se to líbilo na a sociálních sítích a aby se politický nikomu nešlápli na paleček. 🥵
V Lyse zadna hakovnice nebyla, ostatne ani stahovacka. I podminena stahovacka u menirny se rozsvitila az pote, co TRAXX prisel o sberac…
život proti hákovnici. Pojďme změřit ekonomiku těchto variant
No dneska v podvečer jedu PLZ-OSR. Takže to vidím, že si raději vezmu víc jídla, pití a flašku na chc*ní, kdyby zamrzly haj*ly.
A ještě teplý spacák.
budu mít kufr s oblečením, takže kdyžtak nasadím více vrstev
2 svetry je OK
Aktuálně kvůli poruše trolejového vedení stojí i Malešice v Praze.
Jestli není čas zahájit motorizaci hlavních tratí :-).
Stačí baterizace hnacích vozidel, aby uměly přejet ten jeden osudový kilometr. 😀
S tím bych si nebyl tak jistý, aby potom vůbec ta baterka stačila. SŽ by se přestaly hromadit vlaky a nemusela by pospíchat s opravou a údržbou.
Nebo naftový LM modul. Bohužel do Vectrona MS se nic takového nevejde.
Vozili by to na extra voze. Něco jako když páry vozily tendry. 😀
Na konci každého expresu bude připojen šukafon, který ho v případě potřeby postrčí.
Lokomotiva firstkm?
Brejlovec rules
Proč je v článku pouze informace o opatření dopravce ČD? Dopravce Regiojet je vzduch ?
Zeptejte se Regiojetu.
https://regiojet.cz/aktuality-z-provozu/zpozdeni?delayCityId=5812866004&delayType=arrival
Vy někde nějaká opatření od Regiojetu vidíte?
Regiojet možná není vzduch, ale na své zákazníky dost kašle a hraje si na partyzány, tj mlčí.
https://regiojet.cz/exclusions
Ale byl přece levnější ve výběrku, to je přece důležitější než nějaké informování cestujících.
Bude za to pokutován a o to levnější bude.
Pokutován byl zcela nedostatečně
Tak ona pokuta nemůže být jiná než jaká je ve smlouvě. Postavit výběřové řízení tak, že výše pokut se odvíjí podle dopravce, tak to shodí ze stolu i student práv, natož koncipient.
V Lysé jsou taky dráty z 50. let? Nebo reálně hrozí, že to není jen o stáří materiálu?
Ja myslim, ze jsou z konce 90. let, kdyz se to nadrazi modernizovalo.
elektrizace zde běžela v sedmdesátých, jestli se do nádraží sáhlo i pote nevím
vtip je, ze 072 je čerstvě nová a shodil to přesně na vjezdu, do ktereho se už nesáhlo
V sedmdesatych se elektrizovala trat z lyse do prahy, ale z nymburka do usti uz v 58. nebo 59. roce. Na konci 90. let se cele nadrazi modernizovalo a zmenila se konfigurace kolejiste, tak predpokladam, ze se musela predelat i trolej. Rozhodne tam nevypada nijak archaicky, ale problemy jsou tu docela caste.
Zrovna úsek Lysá – St.Boleslav se v létě měnil, práce končily až začátkem listopadu. Takže trolejové vedení je vlastně fungl nové https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/S-162
Párkrát po výměně troleje v posledních letech při prvních stupních C pod nulou praskly a popadaly izolátory. Myslím,,že Elektroporcelán Louny je už nedělá…
Měla jsem správně vyhodnotit neblahé znamení: V sobotu jsem jela dvakrát Rožmberkem mezi Česbudkama a Plzní a ani jeden neměl ani minutu zpoždění. Jasný důkaz, že se děje něco paranenormálního na dráze! A teď v tom lítáme všici! 😀
Spojení mezi Plzní a Budějovicemi jezdi poměrně včas, čekání na přípoje plus házení kvuli křižování nepočítám, co si tak pamatuji tak ta trať je poměrně spolehlivá a to není po rekonstrukci
Někde rekonstrukce proběhla, někde ne.
No proběhla rekonstrukce 4 stanic a dá se říci 2 krátkých úseků, víc ne
Tam a včas? To se mi snad nikdy nestalo. Ta trať potřebuje zdvojkolejnit a zrychlit.
Není, protože si přiveze vždy min 10 minut z Vysočiny. A z Plzně různě – nestihnutý obrat, čekání na Berounku, závada libovolného druhu. Plus to křižování. Pět minut je jistota.
Jádro pudla je právě v těch přípojích a křižování. Za to sice SŽ nemůže, ale kombinace jednokolejky a systémové jízdní doby těsně pod dvě hodiny je zabiják spolehlivosti. Jezdím tam párkrát do roka a pripoje na obou koncích jsou skoro vždy o nervy nezřídka se smutným koncem. Ta trať potřebuje druhou kolej / zrychlení jak prase drbání.
No tam se právě moc včas nejezdilo, vždy to byl směr, kde bylo největší zpoždění, nebo se na ně vždy čekalo s ostatními vlaky v Plzni.Takže fakt nee.
Jsem-li z Dobré správy vůbec někoho ochoten omlouvat, jsou to lidi u kolejí (u kolejí, ne v kanceláři poblíž kolejí!). Ty, kteří teď v téhle hnusné, lezavé zimě zuhlými prsty dávají věci dopořádku.
Přesto se nemohu nezeptat: není někde chyba?
Nemuseli by to dávat v téhle hnusné zimě do pořádku, kdyby to v tom pořádku bylo.
Kdo by to tušil, že?
A u Dobré správy neznají pracovní oblečení i do těchto podmínek? Ne nadarmo mají v zahraničí zaměstnavatelé ustanovení ve smlouvách, že se pracuje za jakéhokoliv počasí a v jakoukoliv dobu. Samozřejmě vše je o tom kolik jaká sranda stojí.
A Bc., MBA řeší doma podchod. Teda je to posun, dřív by udělal ze svého koně senátora.
Každopádně v normální zemi by byla nejpozději do konce roku jeho židle prázdná. Už před lety.
A na tu židli by si sednul jiný, ale s úplně stejným přístupem. Tady by bylo potřeba vylepšit fungování systému. Pouhá výměna lidí není zárukou zlepšení.
Multiministr Havlíček nám to ukáže …
… a přemaluje ten podchod v Ústí sám!
Od koho jiného má změna systému přijít, když ne zeshora?
Račte si povšimnouti, že tímto fenoménem trpí trolejové vedení 3kV. Nevím o to, že by se něco podobného muselo řešit v Brně, Havlíčkově Brodu, Budějovicích nebo v Plzni. Podle prapůvodních plánů již měla na Pravobřežce proběhnouti KONVERZE.
Ona taky 3kV elektrifikace je asi o 20 let starší a sype se to hlavně tam, kde žádná rekonstrukce neproběhla.
Pochopitelně stejnosměrný systém s 8,3 krát vyššími odebíranými proudy má podstatně vyšší úbytek materiálu troleje (teoreticky 16,6 krát vyšší). Navíc při delším proudovém zatížení zahřívání drátu a měknutí materiálu. K tomu přidejme vyšší přítlak sběrače.
Rozumím elektrickému namáhání, jen se zvídavě ptám: proč je třeba na =3 kV vyššího přítlaku?
Myslím, že kvůli omezení jiskření, ke kterému je stejnosměr náchylnější vlivem vyšších proudů.
Kvůli nepřerušovanému kontaktu sběrače s trolejí i při vysokých rychlostech. Ve střídavé soustavě a napětí 25 kV teče proud i při vzduchové mezeře mezeře mezi ližinou sběrače a trolejí.
Kvůli 8x vyššímu proudu (při stejně velkém výkonu vozidla), vyšší přítlak sníží přechodový odpor, tím pádem i ohřev (vypalování troleje), ale přes 1200 A už stejně musí být sběrače dva.
A co když máme na loko jenom jeden? Taky snese jenom 1200 A?
A tohle je asi nejzásadnější problém diskuse.
Konverzí je v příštím roce naplánováno přesně 0 (slovy kuřinec).
Tady bych se zastal SŽ. Konverze je v podstatě obnova napájecího zařízení traťového úseku. V zájmu ekonomické efektivity i v zájmu minimalizace výluk je žádoucí provádět konverzi v rámci modernizace trati. Nyní se projektuje modernizace úseku Litoměřice – Ústí nad Labem-Střekov – Děčín-východ v rámci níž se bude přepínač s střídavou soustavu. Pak se má pokračovat se stavbami směrem k Lysé n.L.
Ach ty automatické opravy: v rámci níž se bude přepínat na střídavou soustavu.
atomatické popravy
Ono taky elektrifikace střídavou soustavou je levnější už při výstavbě, za provozu se pak zbytečně neplatí ztráty přenosem. Za dob levné energie se argumentovalo levnými vozidly (na co polovodiče, když stačí reostat a odpory), dnes jsme někde úplně jinde a hnací vozidlo na střídavý systém je dražší prakticky jen o transformátor a VN díl.
Nerad Vám oponuji, ale: traťový úsek Nedakonice-Říkovice žádnou obnovu nepotřeboval, byl zánovní a dráty tam nepadaly. Argument s elektrizací zlínské lokálky neberu. A zase: nová Česká Třebová za 10 miliard opět na 3kV, byť s jakousi přípravou na 25kV. Rovněž tak Beroun, kde jste mi argumentoval jízdou stejnosměrné lokomotivy do Berouna (půjdou do šrotu) nebo City Elefantu (Ve středočeském kraji jezdí významný počet Regiopanterů).
Argument s elektrizací zlínské lokálky, prosím, berte vážně. To, že se to zpozdilo oproti konverzi Ferdinandky je druhá věc. Samotná konverze Ferdinandky byla dost drahá a výukové náročná. Ono je potřeba vyřešit možné indukční vlivy střídavé soustavy na okolí tratě (výměna kabelů za stíněné, úpravy zab.zař. atd). Samotná Česká Třebová se bez úpravy navazujících úseků přepnout nedá. Co se týče Berouna, tam je předpoklad konverze spolu s celým úsekem Beroun – Praha-Radotín v rámci dokončování modernizace celé tratě, a to dle informací od SŽ v roce 2029. Přepínání také musí zohledňovat umístění napájecích stanic. Nemůžete nechat jednostranné napájení ve stejnosměru.
Opět automatické úpravy: má být výlukově náročná, nikoliv výukové …
Nebo panuje všeobecná hrůza z konverze velkého uzlu a všichni trnou, jak to dopadne se Žilinou? Přerov by to ÚDAJNĚ mělo potkat se stavbou VRT Moravská brána. Uznávám, že to zní jako scifi, ale proč nenapojit modernizovanou Třebovou s 25kV s ohledem na měnírny a projektované napájecí stanice do Chocně a spojit ji s konvertovanou tratí na HK a proč na východ nepokračovat směr Zábřeh do bodu na trati, kde bude mít výhodné styk napájecích soustav opět s ohledem na nové napájecí stanice a staré měnírny. Konverzi do Svitav bych považoval za samozřejmost.
Co konkrétně brání tomu přepnutí Třebové? Samozřejmě předpokládám, že konverze do Svitav, Ústí a Rudoltic by se souběžně udělat dala.
Nedakonice-Říkovice bylo trakční vedení z let 1997-2002, takže mělo dobrých 20 let odžito, to není zas tak zlé.
O tom moc přesvědčen nejsem.
Ano, a protože je to celkově rozumnější, tak to ausgerechnet v Třebové neuděláme…
Když půjdete dál do historie, tak elektrifikace soustavou 25kV AC se začala provádět počátkem 60tých let. Ono taky systém stejnosměr 3kV by na Vysočině neměl šanci z hlediska tažné síly vozidel. Běžně tam na nákladu byly 3 laminátky (3x3MW). Mělo se pak už pokračovat jen tímto systémem a stávající zbytek přepnout. No, nějaká maková hlava s rudou knížkou rozhodla o tom, že sever republiky bude DC, jih 25 kV AC. Od té doby vzrostly výkony hnacích vozidel násobně. Pochopitelně to klade enormní zátěž na prastaré troleje, když se s něčím takovým při jejich stavbě ani nepočítalo. Silně to připomíná zavádění… Číst vice »
proto hned další den po napsání tohoto postu byl průšvih v Ostrově nad Oslavou
Oslavy desátého výročí ledovkové kalamity koukám v plném proudu.
Slyšel jsem, že už i za minutu zpoždění, pokud je způsobena provozovatelem dráhy, tedy SŽ, jsou nějaké penále. Pokud to tak je, tak jen za tu včerejší Českou Třebovou to budou horentni sumy. SŽ je určitě pojištěná, ale i tak. Za ten včerejšek by mě ta celková částka docela zajímala.
Chtěl bych vidět pojišťovnu která na tohle pojistí zrovna SŽ.
Tak na něco být pojištěna musí. Ale pokud se stane nějaká velká mimořádka jako včera v Třebové, zajímal by mě proces, náhrady za zpoždění dopravcům atd.
Nejlepší jsou vždycky ty jejich příčiny zpoždění. „Z provozních důvodů dopravce“ je asi nejlepší. I když z provozních důvodů dopravce to mělo zpoždění sotva 10 minut, ale díky SŽ to nakonec v cíli má +40 (velmi často 142 a obecně Ex1), tak je to stejně „z provozních důvodů dopravce“. Nebo osobáky na S6 (Smíchov – Rudná – Beroun), kde jim křižování ro**ebe zpožděný R Arrivy – tam je to taky „z provozních důvodů dopravce“, i když za to ČD nemůžou (máte slyšet vždycky ty kecy lidí, jak stojí ČD za ho*vno). Málo kdy přizná SŽ v hlášení svoji chybu…
Pravda. Vůbec netuším, kolik těch druhů hlášení vlastně je. Často jsem slychaval třeba: vlak je opožděn z důvodu výluky, čekání na přípojný vlak nebo z důvodu obratu soupravy.
Těch vzorů bylo v systému více, ale po novu se nahrazují stylem „bez omluvy a hlavně aby to nikomu nic neřeklo“. Prý se lidi těm důvodům smáli….
Nikdy.
Dnes pry bylo provoznim duvodem na strane dopravce…srazeny chodec v kolejisti…
Dnešní zpoždění bylo „z provozních důvodů provozovatele dráhy“.
Nebudou latit nic. Prý zásah vyšší moci.
Právě jsme vyjeli z Jiřiny na Lysou. Tak to vypadá, že už se jezdí.
Jak to dělají různé jiné evropské správy železnic, taky mají tolik poruch trakčního vedení?
DB Infrago docela solidně.
Nesedí v Dlážděné?
Méně výjezních zasedání, méně „lásky k železnici“, větší důraz na to „jaký je vlastne cíl mé práce?“.
Tak druhé okénko adventního kalendáře má zatím vítěze, ale fo půlnoci času dost na větší průšvih. Nebo nás možná čekají tématické vánoce v nezávislé trakci 😀
tak snad nezamrzne uhlí
Bude dost 810/010 na dostatečné množství ropovodů? Jinak v parní trakci je to je bída s provozuschopnými HV, Němka, petasedma jen jedna, ušatá s rosničkou, 2×354 a to je asi z těch větších všechno, štokr žádný, kremak, albatrosy a papoušci taky ne. Diesely taky žádná sláva, jedině postahovat ze stavebních vlaků.
Snad se najde i dost šlapacích drezín. Ty nemusí být vytápěné, cestující se pěkně zahřejí. Akorát přes Vánoce je bude třeba vybavit ETCS, aby se mohli také po Novém roce zpátky vrátit.
Úplně vidím tu scénu, kdy zpocení cestující vlastní silou dorazí do cíle, načež cestu zpět jim nějaký železničář zakáže s tím, že je to v rozporu s předpisy :oD Naplnění „ducha železnice“ par excellence!!!
Včera někdo v diskuzi psal o adventním kalendáři SŽ, koukám že měl pravdu, jaké okénko si cestující otevřou zítra?
Výpadek ETCS na nějakém úseku koridoru…. Nedělá někdo v tipáči?
ČHMÚ vyhlásil výstrahu před ledovkou. Že by? 😀
Jestli se nepletu, bylo by to přesně 10 let poté.. 😂✌️
Tak abychom pojmenovali toho slona v obýváku: Je v Praze jeden most…
Schválně, co tipujete, že bude pod okýnkem 24.? Já tipuji pád Výtoňského mostu…
Pád hromady rzi je v plánu 23., 24. Svoboda a kopačky.
Ctvrta prazska defenestrace?
Tak v tom případě by byl potrestán za 23.? Konečně nějaká pozitivní věc během železničního adventu a až po ní ho vyhodí?
A regiojet jako by se nic nedelo…
Na R23 není větší zpoždění nebo nevyjetí spoje žádná velká mimořádnost, tak se to u nich tolik nepozná…
A co by měl dělat? Spoje jenou, jenom některé maj zpoždění.
No mohl by informovat cestující
Odveze to NAD ČD, jako vždy.
Zaplaťpámbů, že jsou v Lysé portály. A ne příčná řetězovka jako v té Třebové, kde jedno prasklé lano položí všechny koleje.
Jeden z důvodů totální rekonstrukce. Teda aspoň doufám.
A co se děje dneska v té Třeboví víme, mimořádnost prodloužena do 15:04, ale nějak se jezdí …
Krásný adventní kalendář nám SŽ připravila 🙂