To vysoce pravděpodobně v tuto chvíli nemají. Ale jestli existuje „jednoduchá“ technologie na jeho úpravu, byl by tento provoz na testy víc jak vhodný.
Na čerpací stanici u litvínovské chemičky Orlen Unipetrol vzniká veřejná vodíková plnicí stanice. Bude první v Ústeckém kraji. Nabídne vodík z místní výroby, později zelenou variantu. Staví se u Chemopetrolu na silnici mezi Mostem a Litvínovem. https://ustecky.denik.cz/z-regionu/vodikova-plnici-stanice-litvinov-20220209.html
To je strašně zajímavé. Já se o vodíkový pohon jako alternativu pohonných hmot a plně elektrického pohonu zajímal naposledy tak před 15 lety a od té doby jsem řešil jiné věci. Ale tehdy ta čísla takhle vůbec nevypadala, jenže tehdy to bylo jen na papíře.
VW uvádí, že 45 % elektřiny se ztratí už při elektrolýze. Ze získaného vodíku se 55 % energie použije na jeho stlačení. Ve výsledku to znanená účinnost 25 až 35 procent podle modelu. Je nabíledni, že pro autobus budou ztráty při elektrolýze i stlačení vodíku shodné… Baterky mají účinnost 75-80 %. https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/08/hydrogen-or-battery–that-is-the-question.html With the hydrogen-powered electric car, the losses are significantly greater: 45 percent of the energy is already lost during the production of hydrogen through electrolysis. Of this remaining 55 percent of the original energy, another 55 percent is lost when hydrogen is converted into electricity in the vehicle.… Číst vice »
Jasná pravda. Účinnost vodíku je 20-30%
Ale pořád je to médium, které se dá skladovat a převážet. Má budoucnost. Jenže na na sílu a kvůli debilním nařízením a dotacím z našich daní. Potřebuje pár let vývoje a bude to OK.
Stačí koncentrovat majoritu nabíjení do odběrových sedel a měla by. Akorát už sedla nebudou co bývala, asi se vyrovná zájem o energii v průběhu dne (a noci).
Na co testovací provoz? Už jste někdy někdo viděl porouchanou Toyotu?
Vodíkový autobus = co? Palivové články + baterky? Takže 3x dražší cena a 4x dražší provoz. Trochu technických informací by to chtělo.
Emise se odsunuly ze šuplíku doprava do šuplíku energetika, řešení máme! 😛
tady by to chtělo opravdu více info. Vodík by mohl být z Chemopetrolu
Nejsem si jist, zda v Chemopetrolu mají vodík požadované čistoty.
To vysoce pravděpodobně v tuto chvíli nemají. Ale jestli existuje „jednoduchá“ technologie na jeho úpravu, byl by tento provoz na testy víc jak vhodný.
Na čerpací stanici u litvínovské chemičky Orlen Unipetrol vzniká veřejná vodíková plnicí stanice. Bude první v Ústeckém kraji. Nabídne vodík z místní výroby, později zelenou variantu. Staví se u Chemopetrolu na silnici mezi Mostem a Litvínovem.
https://ustecky.denik.cz/z-regionu/vodikova-plnici-stanice-litvinov-20220209.html
To je strašně zajímavé. Já se o vodíkový pohon jako alternativu pohonných hmot a plně elektrického pohonu zajímal naposledy tak před 15 lety a od té doby jsem řešil jiné věci. Ale tehdy ta čísla takhle vůbec nevypadala, jenže tehdy to bylo jen na papíře.
VW uvádí, že 45 % elektřiny se ztratí už při elektrolýze. Ze získaného vodíku se 55 % energie použije na jeho stlačení. Ve výsledku to znanená účinnost 25 až 35 procent podle modelu. Je nabíledni, že pro autobus budou ztráty při elektrolýze i stlačení vodíku shodné… Baterky mají účinnost 75-80 %. https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/08/hydrogen-or-battery–that-is-the-question.html With the hydrogen-powered electric car, the losses are significantly greater: 45 percent of the energy is already lost during the production of hydrogen through electrolysis. Of this remaining 55 percent of the original energy, another 55 percent is lost when hydrogen is converted into electricity in the vehicle.… Číst vice »
Jasná pravda. Účinnost vodíku je 20-30%
Ale pořád je to médium, které se dá skladovat a převážet. Má budoucnost. Jenže na na sílu a kvůli debilním nařízením a dotacím z našich daní. Potřebuje pár let vývoje a bude to OK.
Nebude to OK. Převážení vodíku je a bude vždycky náročnější, než poslat elektřinu vedením až do baterie ve vozidle.
A rozvodná síť to utáhne?
Stačí koncentrovat majoritu nabíjení do odběrových sedel a měla by. Akorát už sedla nebudou co bývala, asi se vyrovná zájem o energii v průběhu dne (a noci).