Ty z druhé ruky koupené staré čínské lodě kterými disponovala ve svém posledním období Česká námořní plavba byly podstatě jen šrot bez jakékoliv nakládací automatizace.Služba na nich byla spíš za trest.Příběhy o slavné ČNP na konci osmdesátých let minulého století jsou jen takové pohádky nebo jak se dnes říká ,,urban legends,,..
Existovaly ,ale nebyla to taková výhra jak se o nich traduje.Vlivem naprosto zkorumpovaných pracovníků Čs státnich firem zahraničního obchodu se v rámci obměn pro ČNP kupovaly staré čínské lodě ,které už měly nejlepší léta za sebou a rozdíl v ceně zůstal za nehty příslušným pracovníkům a šěfům daného podniku ZO.Při kontrole občas někoho zavřeli ale to bylo asi tak všechno.A na Slovensku za ČSSR podniky zahraničního obchodu raději ani nekontrolovali,tam by museli pozavirat všechny,od generálních ředitelů po posledního referenta.
madusan
1 měsíc
Bohužel stále stejný systém průmyslového nerůstu.Díky bruselistické politice cen energii a zůzných pochybných auditů jako ESG a dalších výroba jede po celém světě krom Evropy v úpadku a s velkou slávou budujeme terminály pro dovoz, a tady vývoz dílů pro kompletaci, kdy smetana za přidanou hodnotu jde jinde.Bohužel statistiky nerůst jsou smutné.Tady můžeme mít radost tak z toho, že bude v blízkém okolí co fotit okolo Sedlice.
Problem CR je nedostatek finalnich vyrobcu. Za to podekujte predevsim bolsevikum, kteri ty firmy dovedli tak daleko za svetovou uroven, ze proste neprezily.
Zbytek prictete tuneldedkovi Klausovi.
A za svetlou vyjimku – Skoda Auto – velebte Petra Pitharta. Ten tak zachranil i spoustu dalsich firem. Treba Sklo Union aj.
ESG vopicarna nici energetiku, metalurgii a podobna odvetvi. Predchozi regulace chemikalii kolem roku 2010 zase poskodila chemii.
To mate ale tezke – nikdo nechce chemicku za domem ale vsichni ji chteji v CR….
Mošnov letos atakuje 500 000 cestujících. Brno se zřejmě přehoupne přes 700 000. Oba výsledky jsou celkem dobré, ale nemyslím si, že to bude brzy. Aby Ostrava předehnala Brno, musely by zde jezdit cizinci na nejrůznějších pravidelných linkách. Ale upřímně, zas takový magnet v MSK nemáme.
Zachvilku to opravdu příjde, jelikož letiště Brno skoro nikam neinvestuje ani se nerozvijí. A je to i díky tomu, že tomu brání zástavba v okolí. Kde prostě, lidi budou proti všemu co se na letišti bude dělat. To je hold prostě koupit si byt nebo barák, ale kolem už se nesmí nic stavět a musí být klid.
No mě z laického pohledu přijde, že to Brno všeobecně moc neinvestuje do modernizace. Letos odlety jak z Brna, tak z Ostravy a z pohledu pasažéra mi přijde odlet z Ostravy mnohem komfortnější. + Pokud Ostravě pošlape cargo, tak jelikož se jedná o krajskou firmu může se trochu i podbízet cenou, co se týče nákladů pro letecké společnosti v osobní dopravě. Přeci jenom tam nebude takový tlak na zisk a osobní přeprava spíš zaboduje u „voličů“ než cargo.
Tak bylo by fajn, kdyby toho litalo vice z Ostravy. A jinak Vy z MSK jste znami jako velci vlastenci, tak byste urcite take radeji podporili mistni letiste nez to polske.
Výhoda Ostravy je v tom že nyní, ať tam vládne kdokoliv, rozvoj je to hlavní, o co jde. V Praze už to chápou, že dovedou být drsní i na „své“ vládní ministry. Je to prostě zajímá výsledek. Za Socanů to tak nebylo, to se chodilo na ministerstva po špičkách.
Mám dotaz jak se liší předmětný a náhradní díl? 🤣 A propos globální logistika ND se celosvětově řeší letecky. 😁 Jedná se zde o ND nikoliv díly pro montáž v obřích objemech. Tento způsob logistiky pro celý svět ze 2 – 3 obřích center používá většina výrobců protože lokální skladování je drahé…. Představte si, že i díly pro kompresory lítají…😁
Na mne to dělá ten dojem, že se zde budou koncentrovat díly pro výrobu v zámořských zemích. Od dodavatelů z ČR, Slovenska, Polska ,Rakouska či dalších zemí se to sveze do Ostravy a odtud se to bude distribuovat dále. Takže moje vize je taková, že se to v Ostravě naloží do kontejneru, kontejnery se naloží na vlak, jedoucí do nějakého přístavu a v tom přístavu se něco hodí na loď do Thajska, a něco na lodě plující jinam…
Letecky se přepravuje něco, kde tlačí čas a kde jde o menší množství.
cargo tam ma zatim DHL, ale to neni moc idealni pro urgenty. Je mozne, ze to budou posilat z Varsavy, VIdne. Poloha je celkem vhodna pro vice variant. solo auto nalozi a pak zalezi na letech, ale je jedno, zda povali do Budapesti nebo Prahy.
Pravidelné cargo je DHL, UPS, (Po-Pá), EGT (3-4x tydně).
Zbytek je většinou Automotive ATR-72, Saab 340 a to lita neprevidelně po půlce evropy. Teď je to vprůměru co den 1 letadlo.
Nejen DHL. Ale také EGT, UPS, dokončuje se výstavba haly Enes Cargo. Letiště Ostrava má také vlastní Cargo přepravu. Takže je docela možné, že i BMW bude něco letecky posílat z Mošnova. Ale vzhledem k napojení na železnici to asi budou jen urgentní zásilky.
Zapomínáš na My Freighter nebo jak se ta společnost jmenuje..nevím proč koho teda létají ..ale mají v Ově bazovane 3-4 kusy 767f ..se kterými lítají z Ovy do Taškentu atd…
To se píše vždycky, aby to pěkně vypadalo. Pokud to bude terminál skutečně pro díly do výroby, tak snad je šance na využití vlaků z Mošnova někam k moři.
Segro nemá vlečku, ani v technické dokumetaci. Lindab – vlečka je, ale nikde nevidim, že na ni měl být napojený.
FM má vlečku tak pro dvě 810.
Vog to ma stejně. Vzdýt ty areál ano nejsou tak velké aby se tam 500m vlak vešel…
Ale se ptál kde Investor planovál vlečku s kontejnerovým terminálem, vypracoval na to technickou dokumentaci a potom ji neprovozoval. A ne že nekdo si na pozomek natahnul dvě kolejnice s 15 prážci….
Přesně tak. Ostatně kolem Ostravy je spousta nové vzniklých „logistických center“ (honosný název pro odpornou montovanou skladovou halu), kde se v různých prezentacích a médiích prezentovalo že se bude využívat železniční doprava.
Realita je někde úplně jinde, třeba zrovna teď se dívám na odbočnou výhybky bývalé chemičky v Hrušově, kde se plánovalo odbočení vlečky ke skladům. Na obou stranách trati vidím nové haly, kam oko dohlédne, ale koleje nejsou u žádné. To samé Vítkovice, v místě bývalé aglomerace, 9.květen v Suché, kde se taky změnily plány a na místě kolejí budou haly a tak dále…
S ČD Cargo do Hamburku do českého přístavu a dále s ČNP kamkoliv do světa, pokud by se Kožený nenarodil.
Í
Ty z druhé ruky koupené staré čínské lodě kterými disponovala ve svém posledním období Česká námořní plavba byly podstatě jen šrot bez jakékoliv nakládací automatizace.Služba na nich byla spíš za trest.Příběhy o slavné ČNP na konci osmdesátých let minulého století jsou jen takové pohádky nebo jak se dnes říká ,,urban legends,,..
Vlastně vůbec neexistovaly. :):)
Existovaly ,ale nebyla to taková výhra jak se o nich traduje.Vlivem naprosto zkorumpovaných pracovníků Čs státnich firem zahraničního obchodu se v rámci obměn pro ČNP kupovaly staré čínské lodě ,které už měly nejlepší léta za sebou a rozdíl v ceně zůstal za nehty příslušným pracovníkům a šěfům daného podniku ZO.Při kontrole občas někoho zavřeli ale to bylo asi tak všechno.A na Slovensku za ČSSR podniky zahraničního obchodu raději ani nekontrolovali,tam by museli pozavirat všechny,od generálních ředitelů po posledního referenta.
Bohužel stále stejný systém průmyslového nerůstu.Díky bruselistické politice cen energii a zůzných pochybných auditů jako ESG a dalších výroba jede po celém světě krom Evropy v úpadku a s velkou slávou budujeme terminály pro dovoz, a tady vývoz dílů pro kompletaci, kdy smetana za přidanou hodnotu jde jinde.Bohužel statistiky nerůst jsou smutné.Tady můžeme mít radost tak z toho, že bude v blízkém okolí co fotit okolo Sedlice.
Problem CR je nedostatek finalnich vyrobcu. Za to podekujte predevsim bolsevikum, kteri ty firmy dovedli tak daleko za svetovou uroven, ze proste neprezily.
Zbytek prictete tuneldedkovi Klausovi.
A za svetlou vyjimku – Skoda Auto – velebte Petra Pitharta. Ten tak zachranil i spoustu dalsich firem. Treba Sklo Union aj.
ESG vopicarna nici energetiku, metalurgii a podobna odvetvi. Predchozi regulace chemikalii kolem roku 2010 zase poskodila chemii.
To mate ale tezke – nikdo nechce chemicku za domem ale vsichni ji chteji v CR….
Přinese tato výstavba rozšiření leteckého carga?
Nechápu tvojí otázku, kdyby jsi pogooglil tak zjistíš že kargo se hodně rozrůstá
Pekne to v okoli Mosnova boomuje v posledni dobe. 🙂
Dávám tomu pár let a Mošnov předežene Brno i v osobní dopravě.
Mošnov letos atakuje 500 000 cestujících. Brno se zřejmě přehoupne přes 700 000. Oba výsledky jsou celkem dobré, ale nemyslím si, že to bude brzy. Aby Ostrava předehnala Brno, musely by zde jezdit cizinci na nejrůznějších pravidelných linkách. Ale upřímně, zas takový magnet v MSK nemáme.
Zachvilku to opravdu příjde, jelikož letiště Brno skoro nikam neinvestuje ani se nerozvijí. A je to i díky tomu, že tomu brání zástavba v okolí. Kde prostě, lidi budou proti všemu co se na letišti bude dělat. To je hold prostě koupit si byt nebo barák, ale kolem už se nesmí nic stavět a musí být klid.
No mě z laického pohledu přijde, že to Brno všeobecně moc neinvestuje do modernizace. Letos odlety jak z Brna, tak z Ostravy a z pohledu pasažéra mi přijde odlet z Ostravy mnohem komfortnější. + Pokud Ostravě pošlape cargo, tak jelikož se jedná o krajskou firmu může se trochu i podbízet cenou, co se týče nákladů pro letecké společnosti v osobní dopravě. Přeci jenom tam nebude takový tlak na zisk a osobní přeprava spíš zaboduje u „voličů“ než cargo.
Nemáme magnety, máme Katowice
Tak bylo by fajn, kdyby toho litalo vice z Ostravy. A jinak Vy z MSK jste znami jako velci vlastenci, tak byste urcite take radeji podporili mistni letiste nez to polske.
Navíc bude celková rekonstrukce VPD
Výhoda Ostravy je v tom že nyní, ať tam vládne kdokoliv, rozvoj je to hlavní, o co jde. V Praze už to chápou, že dovedou být drsní i na „své“ vládní ministry. Je to prostě zajímá výsledek. Za Socanů to tak nebylo, to se chodilo na ministerstva po špičkách.
Jojo, Ostrava se urcite hodne pohla dopredu. Vylidnovani a odliv hlavne mladych a vzdelanych lidi to ovsem, jak jsem nedavno cetl, stale nezastavilo..
ano, stále to klesá
https://www.ostrava.cz/cs/urad/hledam-informace/aktualni-informace/pocet-obyvatel-ve-spravnim-obvodu-statutarniho-mesta-ostravy
Ano, potvrzujici data, diky za odkaz. Ja jsem z Ostravy odesel v roce 2011 po vysoke skole do zahranici a uz jsem se nikdy nevratil.
V ostravě přibyvá, ale co kraj?
Další beton do krajiny! Nesahejte na ta horká kamna, pálí to. Komu není rady, tomu není pomoci.
Předmětné díly do zámořských továren se z Evropy vozí po moři nebo letecky? Osobně bych tipl po moři, ale kdo ví, když je to prémiová značka 🙂
Obojí. Rozhoduje čas. Většinou po vodě. Ale vykyvy, případně zpozdění se řeší letecký.
Mám dotaz jak se liší předmětný a náhradní díl? 🤣 A propos globální logistika ND se celosvětově řeší letecky. 😁 Jedná se zde o ND nikoliv díly pro montáž v obřích objemech. Tento způsob logistiky pro celý svět ze 2 – 3 obřích center používá většina výrobců protože lokální skladování je drahé…. Představte si, že i díly pro kompresory lítají…😁
Nevím, třeba BMW kecá a vy víte víc, ale v článku se píše o dílech pro výrobu a továrnách v zámořských zemích, což jsem tedy bral za bernou minci.
Předmětné díly jsou ty, co budou přes terminál proudit 🙂
ND je díl co nahrazuje poškozený díl.
Předmětný díl by měl být díl, který nahrazuje seriový a je upravený. Možna jsou tím myšlený custom díly…
Slovem předmětný jsem se nesnažil vystihnout nic o povaze těch součástek, pouze jsem chtěl říct, že to budou ty díly, proudící přes tento terminál 🙂
Na mne to dělá ten dojem, že se zde budou koncentrovat díly pro výrobu v zámořských zemích. Od dodavatelů z ČR, Slovenska, Polska ,Rakouska či dalších zemí se to sveze do Ostravy a odtud se to bude distribuovat dále. Takže moje vize je taková, že se to v Ostravě naloží do kontejneru, kontejnery se naloží na vlak, jedoucí do nějakého přístavu a v tom přístavu se něco hodí na loď do Thajska, a něco na lodě plující jinam…
Letecky se přepravuje něco, kde tlačí čas a kde jde o menší množství.
Obojí, v případě Číny i vlakem.
Značí to příchod nových leteckých cargo linek „do světa“? Nebo se to bude vozit hlavně kamiony do jiných hubů?
cargo tam ma zatim DHL, ale to neni moc idealni pro urgenty. Je mozne, ze to budou posilat z Varsavy, VIdne. Poloha je celkem vhodna pro vice variant. solo auto nalozi a pak zalezi na letech, ale je jedno, zda povali do Budapesti nebo Prahy.
UPS, EGT nic? Máte pocit, že letošních cca 20k tun udělá DHL s B737 samo?😀
Taková firma nemá problém si objednat letadlo čistě pro sebe.
Pravidelné cargo je DHL, UPS, (Po-Pá), EGT (3-4x tydně).
Zbytek je většinou Automotive ATR-72, Saab 340 a to lita neprevidelně po půlce evropy. Teď je to vprůměru co den 1 letadlo.
A pak je tam zboží dvojího užiti….
Ještě má (pokud se nepletu) sídlo v Mošnově SkyTaxi z 🇵🇱 .
Vlastně jo. ale ty už jsou snad měsíc na trajdačce.
Nejen DHL. Ale také EGT, UPS, dokončuje se výstavba haly Enes Cargo. Letiště Ostrava má také vlastní Cargo přepravu. Takže je docela možné, že i BMW bude něco letecky posílat z Mošnova. Ale vzhledem k napojení na železnici to asi budou jen urgentní zásilky.
Letiště Ostrava má vlastní cargo přepravu jo? Čím to lítá prosím pěkně?
Objednáným letadlem. Letiště (firma) zajisti administrativu, odbavení, ale letadlo má jiného vlastníka….
Zapomínáš na My Freighter nebo jak se ta společnost jmenuje..nevím proč koho teda létají ..ale mají v Ově bazovane 3-4 kusy 767f ..se kterými lítají z Ovy do Taškentu atd…
A vlakem toho tedy pojede kolik…?
Do Thajska nebo do Brazílie? Kolik byste si tipnul?
Pokud je to kontejner, tak bych si zkusil tipnout, že úplně všechno. Ono se to totiž do toho přístavu musí nějak dostat.
https://www.msstavby.cz/oamp-hall-6-08-03-2024/
Jedna se o halu 6, ktera vyhledove kolejove napojeni ma. Doufejme tak, ze co nejvice.
V tom odkazu je uvedeno, že nájemce bude použivat převažně kontejnerovou dopravu a vlečku…
To se píše vždycky, aby to pěkně vypadalo. Pokud to bude terminál skutečně pro díly do výroby, tak snad je šance na využití vlaků z Mošnova někam k moři.
I v EIA se to piše aby to pěkně vypadalo?
On pak někdo sleduje a vymáhá po investorech to, že v EIA psali o dopravě vlaky, a ve skutečnosti využívají auta?
Jako že by si Investor předzajistil vlakovu dopravu a pak to vozil auty?
Ano, jsou i takové relativně nově postavené vlečky, kde nic nejezdí.
Například?
Segro a Lindab v Hostivicích, FM v Tuchoměřicích, VOG ve Strančicích.
Segro nemá vlečku, ani v technické dokumetaci. Lindab – vlečka je, ale nikde nevidim, že na ni měl být napojený.
FM má vlečku tak pro dvě 810.
Vog to ma stejně. Vzdýt ty areál ano nejsou tak velké aby se tam 500m vlak vešel…
Ale se ptál kde Investor planovál vlečku s kontejnerovým terminálem, vypracoval na to technickou dokumentaci a potom ji neprovozoval. A ne že nekdo si na pozomek natahnul dvě kolejnice s 15 prážci….
Přesně tak. Ostatně kolem Ostravy je spousta nové vzniklých „logistických center“ (honosný název pro odpornou montovanou skladovou halu), kde se v různých prezentacích a médiích prezentovalo že se bude využívat železniční doprava.
Realita je někde úplně jinde, třeba zrovna teď se dívám na odbočnou výhybky bývalé chemičky v Hrušově, kde se plánovalo odbočení vlečky ke skladům. Na obou stranách trati vidím nové haly, kam oko dohlédne, ale koleje nejsou u žádné. To samé Vítkovice, v místě bývalé aglomerace, 9.květen v Suché, kde se taky změnily plány a na místě kolejí budou haly a tak dále…
Aspoň vidět rozdíl mezi prezentaci politiku a technickou dokumentaci.
Většina v kontejneru.
Málo, protože sem budou přilétat ND z jednotlivých výrobních závodů těchto dílů a odsud budou létat do jednotlivých servisních center BMW po světě. 😁
Ale v članku je že to jde to továren, nikoliv servisních center…..
SŽ už má polovinu tratě do Thajska napojektovanou. A z tama je to už jen kousek do Brazílie.
To je ale legrace.