V Mošnově slavnostně otevřeli terminál kombinované dopravy, má pomoci s přesunem nákladu ze silnic na železnici
Překladiště zvládne odbavit až 12 vlakových souprav za den. Je trojkolejné s délkou 730 metrů.
U ostravského letiště ve Strategické průmyslové zóně Mošnov byl oficiálně zahájen provoz terminálu kombinované dopravy. Díky své poloze v blízkosti hranic s Polskem a Slovenskem má pomoci s rozvojem moravskoslezského regionu. Mimo jiné jej propojí s přístavy v severní a západní Evropě a také s Jadranem. Terminál má pomoci s přesunem nákladních přeprav ze silnic na železnici.
Výstavbu terminálu zastřešila společnost Conces, cena činila 800 milionů korun. Operátorem jsou čtyři partneři – společnost Innofreight Czech Republic, Medlog Czech Republic, Budamar Logistics a ČD Cargo Logistics. Nový terminál je schopný odbavovat ISO námořní kontejnery, výměnné nástavby a LKW návěsy.
Terminál je součástí areálu Ostrava Airport Multimodal Park rozkládajícím se na ploše 52 hektarů, který zahrnuje více než 234 tisíc metrů čtverečních skladových, výrobních a kancelářských ploch. Developer je aktuálně zhruba v polovině jeho výstavby. Čtyři haly stojí a na dalších pět je stavební povolení. S Moravskoslezským krajem a městem Ostrava nově podepsal také memorandum za účelem získání strategického investora. Ten dále obsadí rozvojovou plochu o velikosti 55 hektarů. Půjde o třetí etapu výstavby. Oznámení o vstupu investora očekává developer v řádu měsíců.
První vlak zamířil do terminálu už 14. srpna. Na 16 vagonech dorazilo z italské Pescary 32 návěsů společnosti Arcese Trasporti. „Uvítali jsme možnost participace na provozování terminálu Ostrava Mošnov, protože jedním z cílů skupiny Budamar je rozvíjet kombinovanou dopravu a Ostrava Mošnov rozšíří naší současnou síť provozovaných terminálů. Dalším důležitým faktorem byla výhodná lokalita umístění terminálu, kdy odsud můžeme obsloužit klienty nejen v Česku ale i Polsku a na Slovensku. O správnosti našeho rozhodnutí svědčí i fakt, že od srpna začali na terminál Ostrava Mošnov jezdit pravidelné vlaky z Itálie,“ uvedl za společnost Budamar Logistics Viktor Bystrian.
„Naše společnost již provozuje pět vlaků týdně na terminálu Mošnov a další rozšíření produktu bude brzy následovat,“ doplnila za firmu MEDLOG Michaela Svrčková.
„Pro ČD Cargo je intermodalita jedním ze čtyř strategických pilířů, na kterých staví svojí budoucnost. Se společností Innofreight spolupracujeme již více než 15 let a věřím, že nyní, po otevření nového terminálu v Mošnově, se naše spolupráce ještě prohloubí. Ve spolupráci s naší stoprocentní dceřinou společností ČD Cargo Logistics připravujeme několik nových projektů, ve kterých Mošnov hraje velmi důležitou roli,“ komentoval otevření terminálu Tomáš Tóth, předseda představenstva ČD Cargo.
Překladiště zvládne odbavit až 12 vlakových souprav za den. Je trojkolejné s délkou 730 metrů, což umožní nakládku i 700 metrů dlouhé soupravy, tedy soupravy s maximální povolenou délkou v České republice. V plánu je pak dobudování tzv. portálových jeřábů.