V Mošnově slavnostně otevřeli terminál kombinované dopravy, má pomoci s přesunem nákladu ze silnic na železnici
Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý
Překladiště zvládne odbavit až 12 vlakových souprav za den. Je trojkolejné s délkou 730 metrů.
To, co se staví v Třineckých železárnách, je kontejnerové překladiště nebo ne?
Viz ehutnik zprávy TZ- MS 24.6 2022
A proto se začal stavět obchvat Mošnova se třemi kruháči na třech kilometrech místo mimoúrovňových křižovatek… Děs, běs… 🙁
Super to cpát po jednokolejce tam a zpět. A po silnici zpět přes Studnénku na dálnici.
V občas jinde ve světě to dělají trochu chytřeji.
A jak to dělají ve světě chytřeji, prosím?
Dle sdělení krajského úřadu v OVA, starého pár týdnů, se bude trať Studénka – Mošnov zdvojkolejňovat (bylo to v mediích) a navíc ve Studénce bude vybudována úvrať pro přímou cestu ze směru od Přerova.
To bude nadlouho ještě.
Souhlasím, novostavba silnice II/464 je přetížená už teď, nemluvě o tom, že někteří si zkracují cestu skrz Studénku. Silniční spojení Mošnov-D1 by mělo mít jiné parametry, před lety se to podcenilo.
A další zpomalení z Mošnova je na cestě: https://www.msstavby.cz/kruhovym-objezdem-nova-horka-bartosovice-20-10-2022/
Jak se to da zkratit pře Studénku?
https://mapy.cz/s/hurocunege
ze silnice na železnici? Boreckýho a spol asi švihne. 😀
Co má Borecký společného s intermodální dopravou?
chronickou nenávist k železnici, před ním neexistuje něco takového říct, natož připustit, že by to bylo možné. Ale na likvidaci a přesunu všeho na silnice slyší velice dobře, ale oni ani ty silnice nejsou nafukovací a řidiči nepadají z nebe a penize pro ně taky ne.
Jak budou autodopravci motivovaní to využívat?
Nijak. To je u nákladní dopravy běžné…
Prostě dostaneme objednávku přepravy z Mošnova do Tramtárie…
Překladiště dobré, nedostatek kapacity na tratích bohužel nepomůže většímu využití nákladní železniční dopravy.
Myslete pozitivně, soudruzi 🙂 … až bude VRT tak se místo na koridoru pro nákladní vlaky zvýší, ale ten Hub už nezanikne.
A proto vedle postavili dálnici, aby alespoň dálkové části přeprav přešly na koleje, když už místní tratě s vlečkami nechávají ladem či předělávají z rozmaru na kolostezky. To dává smysl. 🙂
Pane vtvt, mohl byste prosím zvolit jiný nick? Děkuji.
Které místní tratě a vlečky byl předělány na cyklostezky?
Když pomineme trať do horního nádraží v NJ, která byla zrušena dávno před stavbou mošnoskych hal.
kde leží ladem kontejnerové překladiště?
Že někde leží ladem kontejnerové překladiště, František nepsal. Nevymýšlejte si a raději se snažte pochopit psaný text.
V Chebu, Nemanicích u ČB například. Ale o tom ten článek není…
To, že je někde opuštěná tovární vlečka, samo o sobě nestačí. Kolem potřebujete obrovské prostory pro výrobní a skladovací haly a to v místě továrních vleček zpravidla není. Zajeďte se podívat do Mošnova na areál továren a skladišť u terminálu a pochopíte. Já tam na kole jezdívám.
Kolikpak vleček a místních tratí je vyvený na manipulaci s kontejnerama a je okolo nich silniční síť pro rychlej rozvoz ? Ty kontejnery na překladišti jen tak nezmizí a neobjeví se z ničeho.
Se to přenosí z kontejneru do vagonu. Ten se převeze a na nádraží se to vynosí do drážního skladu. Pak si to zákazník vynosí a bude prokádrován, že přijel autem a ne vlakem. A bude mu vyhrožováno zadržením zboží, pokud se mu to nelíbí. Zákoš se má klanět!
Můžu se zeptat, jak se uživí 3 kontejnerové terminály poblíž sebe kousek na jih u Ostravy (plus čtvrtý v Kopřivnici)?
A proč Babišova vláda na tento třetí terminál schválila dotaci 250 milionů Kč?
To je něco jako dotace na pneumatikárnu Nexan ve výši 3,5 milionu dotace na jedno nové pracovní místo (dodavatel suroviny je firma z Agrofertu), když pneumatiky se před touto investicí už vyráběli v Praze, Náchodě a Otrokovicích? Pak není divu, že peníze chybí.
Oprava – dotace na tento třetí terminál jižně u Ostravy byla 277 milionů Kč
https://www.opd.cz/projekt/Terminal-kombinovane-dopravy-Ostrava—Mosnov
Pneumatiky se vyrábí z kaučuku, sazí, kaolínu, oleje, práškových aditiv (hlavně síra a zinek) + mraku dalších komponent v malém množství. Nic z toho nevyrábí Agrofert (saze nedodáv DEZA, nýbrž sousední podnik CS Cabot (vlasněný firmou z USA)) a dodavatelé ze zahraničí. NEXEN vyrábí jiné pneumatiky než Mitas (dnes Trelleborg) a Continental a tito výrobci otevřením NEXENu rozhodně nezkrachovali…
K Vašemu: „CS Cabot (vlasněný firmou z USA)“
… 48% podíl v této firmě má Agrofert, přičemž vzájemné dodávky loni do/z Agrofertu čily 1,2 miliardy Kč
Ke zbytku Vašeho názoru – určitě ostatní výrobce pneumatik v ČR nepotěšilo, že jejich konkurent dostal (i z jejich daní) rekordní dotaci cca 3,5 milionu Kč na jedno nové pracovní místo.
Jak se uživí? Normálně, kolem Ostravy je plno průmyslu. A je pátým terminálem.
U Brna existuje jen jeden. Další je až u Přerova (H. Moštěnice)
Pro zajímavost – Který je pátý, prosím?
Žilina, Lípa nad Dřevnicí, Paskov, Brno, Přerov a teď Mošnov.
Jenže řeč je o terminálech, které jsou blízko sebe jižně od Ostravy.
Paskov
Šenov
Mošnov
(popř. Kopřivnice)
Tj. mnohem blíž než Vámi uvedené příklady.
Tak to jsem nepochopil správně zadání, já bral terminály v „okolí“.
Nošovice
Díky. A to funguje v rámci nějakého dopravce/dopravců? Nebo je to privátní terminál pro nějakou konkrétní firmu jako třebas Hyundai?
Nenašel jsem k tomu nic, ale moc jsem nehledal.
Privatní pro Hyundai.
Díky.
Není to spíš Havířov? Než Šenov?
O Havířovu jsem nic nenašel.
Překladiště kontejnerů vlak-kamion v Šenově https://metrans.eu/solutions/metrans-terminal-deport-solutions/ostrava-cz/
Přímo v žst Havířov vede vlečka na metrans
Leži na katastru obou měst.
Kunčice taky 😉
Tech malých pro potřeby podniků je víc.
Pokud je mně známo, „terminál“ v Kopřivnici není bezprostředně napojen na letiště a s propustností tratě to také není slavné. A vlaky tam budou tahat lokotraktory?
Jižně od Ostravy je zdaleka nejhustší síť kontejnerových terminálů v ČR
https://www.intermodal-map.com/freie-karte
Proto nechápu tu dotaci. Přece o tom je podnikatelské riziko, že svým fištronem a pracovitostí se pokusí překonat konkurenci = proč dotovat, aby si navzájem přetahovali zákazníky?
„zdaleka nejhustší síť kontejnerových terminálů v ČR“ jsou ve skutečnosti 3. Ano, tři, ty nejhustší terminále.
Díky za mapu.
Předchozí terminály neměli dotace?
Těch terminálu je vice. A kopřivnice je spíše takový miniterminálek.
Každy patři jine firmě a prostě je pro ně přinosnější je mit tady. Btw u Katovic jsou taky 3-4 kousek od sebe.
Prostě nerozumím smyslu té dotace s ohledem na to, aby se uživily i dřívější terminály.
Nelíbí se mi, že o perspektivě firmy rozhodne šikovnost při získávání dotací.
Na žádném překladišti není trakční vedení.Ppsun a přístavbu drážních vozidel provádí motorové lokomotivy
Mošnově je trakční vedení. Posun dělaji Vectrony, Traxxy. Dělaji to tak že přivezou kontejnery. Mezi kontrjnerové vagony a lokomotivu přípojí Faccs. Vyjedou s tím na vykladací kolej, kde neni vedeni a lokomotiva zůstava, pro trakcím vedením. Faccs si pak odstavi bokem.
V Mošnově jsou 3 koleje zatrolejovany údajně.
Ono by se to vešlo na jeden veliký? Zajistil by lepší obsluhu území? Umožnil by překládku z nákladních letadel? Ano, ten telefon, co máte v ruce. Pro milion obyvatel už je to řádná hromada telefonů. Provozovatelé Nokií 3310 apod. se mohou považovat za výjimku potrvzující pravidlo.
U Brna je jen jeden
Jenže Brno je typická tranzitní lokalita na rozdíl od Ostravy, kde je hodně průmyslu.