V Mošnově slavnostně otevřeli terminál kombinované dopravy, má pomoci s přesunem nákladu ze silnic na železnici

Terminál Mošnov. Foto: Vojtěch OčadlýTerminál Mošnov. Foto: Vojtěch Očadlý

Překladiště zvládne odbavit až 12 vlakových souprav za den. Je trojkolejné s délkou 730 metrů.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jal

To, co se staví v Třineckých železárnách, je kontejnerové překladiště nebo ne?
Viz ehutnik zprávy TZ- MS 24.6 2022

Petr

A proto se začal stavět obchvat Mošnova se třemi kruháči na třech kilometrech místo mimoúrovňových křižovatek… Děs, běs… 🙁

zdenek

Super to cpát po jednokolejce tam a zpět. A po silnici zpět přes Studnénku na dálnici.
V občas jinde ve světě to dělají trochu chytřeji.

Cestující

A jak to dělají ve světě chytřeji, prosím?

Black

Dle sdělení krajského úřadu v OVA, starého pár týdnů, se bude trať Studénka – Mošnov zdvojkolejňovat (bylo to v mediích) a navíc ve Studénce bude vybudována úvrať pro přímou cestu ze směru od Přerova.

Martin 11

To bude nadlouho ještě.

Froggy

Souhlasím, novostavba silnice II/464 je přetížená už teď, nemluvě o tom, že někteří si zkracují cestu skrz Studénku. Silniční spojení Mošnov-D1 by mělo mít jiné parametry, před lety se to podcenilo.

Froggy
Permonik

Jak se to da zkratit pře Studénku?

Froggy
Jarda

ze silnice na železnici? Boreckýho a spol asi švihne. 😀

Petr Šimral

Co má Borecký společného s intermodální dopravou?

Jarda

chronickou nenávist k železnici, před ním neexistuje něco takového říct, natož připustit, že by to bylo možné. Ale na likvidaci a přesunu všeho na silnice slyší velice dobře, ale oni ani ty silnice nejsou nafukovací a řidiči nepadají z nebe a penize pro ně taky ne.

Jan

Jak budou autodopravci motivovaní to využívat?

Petr Šimral

Nijak. To je u nákladní dopravy běžné…

Cestující

Prostě dostaneme objednávku přepravy z Mošnova do Tramtárie…

noerf

Překladiště dobré, nedostatek kapacity na tratích bohužel nepomůže většímu využití nákladní železniční dopravy.

Cestující

Myslete pozitivně, soudruzi 🙂 … až bude VRT tak se místo na koridoru pro nákladní vlaky zvýší, ale ten Hub už nezanikne.

Frantisek

A proto vedle postavili dálnici, aby alespoň dálkové části přeprav přešly na koleje, když už místní tratě s vlečkami nechávají ladem či předělávají z rozmaru na kolostezky. To dává smysl. 🙂

vtvt

Pane vtvt, mohl byste prosím zvolit jiný nick? Děkuji.

jal

Které místní tratě a vlečky byl předělány na cyklostezky?
Když pomineme trať do horního nádraží v NJ, která byla zrušena dávno před stavbou mošnoskych hal.

roman

kde leží ladem kontejnerové překladiště?

Black

Že někde leží ladem kontejnerové překladiště, František nepsal. Nevymýšlejte si a raději se snažte pochopit psaný text.

Petr Šimral

V Chebu, Nemanicích u ČB například. Ale o tom ten článek není…

Black

To, že je někde opuštěná tovární vlečka, samo o sobě nestačí. Kolem potřebujete obrovské prostory pro výrobní a skladovací haly a to v místě továrních vleček zpravidla není. Zajeďte se podívat do Mošnova na areál továren a skladišť u terminálu a pochopíte. Já tam na kole jezdívám.

PvvS

Kolikpak vleček a místních tratí je vyvený na manipulaci s kontejnerama a je okolo nich silniční síť pro rychlej rozvoz ? Ty kontejnery na překladišti jen tak nezmizí a neobjeví se z ničeho.

Jiří Kocurek

Se to přenosí z kontejneru do vagonu. Ten se převeze a na nádraží se to vynosí do drážního skladu. Pak si to zákazník vynosí a bude prokádrován, že přijel autem a ne vlakem. A bude mu vyhrožováno zadržením zboží, pokud se mu to nelíbí. Zákoš se má klanět!

vtvt

Můžu se zeptat, jak se uživí 3 kontejnerové terminály poblíž sebe kousek na jih u Ostravy (plus čtvrtý v Kopřivnici)?

A proč Babišova vláda na tento třetí terminál schválila dotaci 250 milionů Kč?

To je něco jako dotace na pneumatikárnu Nexan ve výši 3,5 milionu dotace na jedno nové pracovní místo (dodavatel suroviny je firma z Agrofertu), když pneumatiky se před touto investicí už vyráběli v Praze, Náchodě a Otrokovicích? Pak není divu, že peníze chybí.

vtvt

Oprava – dotace na tento třetí terminál jižně u Ostravy byla 277 milionů Kč
https://www.opd.cz/projekt/Terminal-kombinovane-dopravy-Ostrava—Mosnov

Jan Petrus

Pneumatiky se vyrábí z kaučuku, sazí, kaolínu, oleje, práškových aditiv (hlavně síra a zinek) + mraku dalších komponent v malém množství. Nic z toho nevyrábí Agrofert (saze nedodáv DEZA, nýbrž sousední podnik CS Cabot (vlasněný firmou z USA)) a dodavatelé ze zahraničí. NEXEN vyrábí jiné pneumatiky než Mitas (dnes Trelleborg) a Continental a tito výrobci otevřením NEXENu rozhodně nezkrachovali…

vtvt

K Vašemu: „CS Cabot (vlasněný firmou z USA)“

… 48% podíl v této firmě má Agrofert, přičemž vzájemné dodávky loni do/z Agrofertu čily 1,2 miliardy Kč

Ke zbytku Vašeho názoru – určitě ostatní výrobce pneumatik v ČR nepotěšilo, že jejich konkurent dostal (i z jejich daní) rekordní dotaci cca 3,5 milionu Kč na jedno nové pracovní místo.

jal

Jak se uživí? Normálně, kolem Ostravy je plno průmyslu. A je pátým terminálem.

vtvt

U Brna existuje jen jeden. Další je až u Přerova (H. Moštěnice)

Pro zajímavost – Který je pátý, prosím?

Lukáš Chytil

Žilina, Lípa nad Dřevnicí, Paskov, Brno, Přerov a teď Mošnov.

vtvt

Jenže řeč je o terminálech, které jsou blízko sebe jižně od Ostravy.
Paskov
Šenov
Mošnov
(popř. Kopřivnice)

Tj. mnohem blíž než Vámi uvedené příklady.

Lukáš Chytil

Tak to jsem nepochopil správně zadání, já bral terminály v „okolí“.

jal

Nošovice

Vtvt

Díky. A to funguje v rámci nějakého dopravce/dopravců? Nebo je to privátní terminál pro nějakou konkrétní firmu jako třebas Hyundai?

Nenašel jsem k tomu nic, ale moc jsem nehledal.

Permonik

Privatní pro Hyundai.

Vtvt

Díky.

Martin 11

Není to spíš Havířov? Než Šenov?

Vtvt

O Havířovu jsem nic nenašel.

Překladiště kontejnerů vlak-kamion v Šenově https://metrans.eu/solutions/metrans-terminal-deport-solutions/ostrava-cz/

Martin 11

Přímo v žst Havířov vede vlečka na metrans

Permonik

Leži na katastru obou měst.

Míla

Kunčice taky 😉

jal

Tech malých pro potřeby podniků je víc.

Black

Pokud je mně známo, „terminál“ v Kopřivnici není bezprostředně napojen na letiště a s propustností tratě to také není slavné. A vlaky tam budou tahat lokotraktory?

vtvt

Jižně od Ostravy je zdaleka nejhustší síť kontejnerových terminálů v ČR
https://www.intermodal-map.com/freie-karte

Proto nechápu tu dotaci. Přece o tom je podnikatelské riziko, že svým fištronem a pracovitostí se pokusí překonat konkurenci = proč dotovat, aby si navzájem přetahovali zákazníky?

Michal O

„zdaleka nejhustší síť kontejnerových terminálů v ČR“ jsou ve skutečnosti 3. Ano, tři, ty nejhustší terminále.

Permonik

Díky za mapu.

Předchozí terminály neměli dotace?

Těch terminálu je vice. A kopřivnice je spíše takový miniterminálek.

Každy patři jine firmě a prostě je pro ně přinosnější je mit tady. Btw u Katovic jsou taky 3-4 kousek od sebe.

vtvt

Prostě nerozumím smyslu té dotace s ohledem na to, aby se uživily i dřívější terminály.

Nelíbí se mi, že o perspektivě firmy rozhodne šikovnost při získávání dotací.

Karel

Na žádném překladišti není trakční vedení.Ppsun a přístavbu drážních vozidel provádí motorové lokomotivy

Permonik

Mošnově je trakční vedení. Posun dělaji Vectrony, Traxxy. Dělaji to tak že přivezou kontejnery. Mezi kontrjnerové vagony a lokomotivu přípojí Faccs. Vyjedou s tím na vykladací kolej, kde neni vedeni a lokomotiva zůstava, pro trakcím vedením. Faccs si pak odstavi bokem.

Martin 11

V Mošnově jsou 3 koleje zatrolejovany údajně.

Jiří Kocurek

Ono by se to vešlo na jeden veliký? Zajistil by lepší obsluhu území? Umožnil by překládku z nákladních letadel? Ano, ten telefon, co máte v ruce. Pro milion obyvatel už je to řádná hromada telefonů. Provozovatelé Nokií 3310 apod. se mohou považovat za výjimku potrvzující pravidlo.

vtvt

U Brna je jen jeden

Lukáš Chytil

Jenže Brno je typická tranzitní lokalita na rozdíl od Ostravy, kde je hodně průmyslu.