V metru vyrostl Metrorost. O přežití rostlin se stará chytrý systém, odolá i vandalům
Chytrý květináč Metrorost na Můstku. Foto: UCEEB ČVUT
Cílem projektu je zpříjemnit nehostinný prostor vestibulu metra Můstek a otestovat životaschopnost rostlin.
„Funkční a krásné metro je nejen vizitkou civilizované a kulturní Prahy, ale také podmínkou pro její další progres. Architektura, design a umění jsou nástroji, jak oblíbenost tohoto udržitelného systému podporovat a rozvíjet“ řekla paní odbornice a pak práskla vitrínu, která vypadá jak mauzoleum z devadesátek, ke zdi „na prasáka“ tak, že překrývá jednu zářivku a s druhou se bije. A aby bylo všem jasno, co je ta krása, tak se vedle pověsil rozvaděč.
Jdu blejt, velebnosti.
To mě taky napadlo, vitrína sama o sobě celkem pěkná (i když ten mramor dole by asi být nemusel) ale vůbec se svými tvary nehodí třeba k těm rovným liniím podlahy.
Díky za dokonalé vyjádření. Jen by mě pro srandu králíkům zajímalo, kolik ten progres stál Kč a kolik bude stát jeho údržba.
Paní „odbornice“ nic nikam nepráskla, navzdory politickému PR (kdy jako osoba dosazená A.S. páchá oficiálně dobro díky panu bývalému radnímu), ona nic nepráská nikam a nikde.
Je zaměstnaná jako manažerka DPP která se při projektování a realizaci vyjadřuje za investora k projektu (a hájí proti vedení DPP investice do „krásna“) nic víc, nic míň. Ona nic neprojektuje nebo neřídí, stejně jako nedávná rekonstrukce Jiřáku, je i tohle práce jiných lidí.
V tom případě ale mluví dost z cesty, když hovoří o funkčnosti, estetice, architektuře a designu ve spojitosti s tímto počinem…
Moc hezké.
I když by by asi bylo lepší, kdyby to bylo víc „ve zdi“ a netrčelo to tak do prostoru a nezužovalo to šířku průchodu. Jenže to by se na to muselo myslet už při budování stanice. Snad někdy příště…
To jsem si měl přečíst dřív, dneska jsem tam vystupoval…
Každá zeleň je dobrá.
A tahle konkrétně k čemu? Ve vlastním skleníku…
To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou.
To máš dobrý Tomáši, že tii lidi půjčují
Krása. Snad to nedopadne jako suché stvoly na Střížkově.
Jako experiment zajímavé, ale bohatě by stačila podobně intenzivní péče o zeleň na povrchu. V jiných městech to jde…
Krásné 🙂
Pěkné , líbí se mě to ale nedělal bych z toho žádnou vědu . Je to běžné paludárium. Těch by mohlo být v metru více.
Tohle jsou zbytečné opičárny, metro by mělo být jednoduché, jako v NY.
Temné, bariérové a s krysama v kolejišti? 🙂 On ten květináč nemá vliv na to jak je to pro cestujícího složité.
S potokem uprostřed kolejiště a plesnivými zdmi 🙂
Jinak tu barierovost jsem si dostatečně neuvědomoval, dokud jsem letos necestoval s velikým kufrem přes půl města.
Krysy jsou taky příroda.
NYC metro je krasne
Nebo jako v Římě? Špína, smrad, plíseň, černo, vstup na nástupiště jedním průlezem… NY neznám, ale: Praha je na rozdíl od našinců z Horní Dolní, turisty hodnocena jako jedno, ne-li vůbec nejkrásnější město světa, takové město si zaslouží i krásné metro po architektonické stránce, i když pak je trochu dražší a díky tomu je i pražské metro hodnoceno velmi vysoko (čisté, vzdušné, světlé, prostorné, každá stanice má svoji architekturu, a samozřejmě s velmi krátkými intervaly). Buďme rádi za takovouto v MHD – mimochodem patřící mezi 5 nejlepších systémů na světě – nevím, jestli by metro v NY zvládlo přepravit všechny… Číst vice »
Tohle byla doména komunistických zemí , kde metro suplovalo galerii a muzeum pro masy, Proto ta propagandistická díla. Na západě je to jen dopravní systém a staví se hlavně účelně.
To je pravda, jen se tomu trochu vymyká Bukurešť, kde si to metro postavili celkově tak nějak po svém, a tak je podobně ušmudlané jako na západě. Stockholm a Helsinky se také trochu vymykají tomu západu.
Nemusí být holé, ale proč cpát nepřirozeně pod zem skleníky, když může být zeleň přirozeně na povrchu…
Práve preto, že ľudia nie sú krtkovia – pod zemou sa obvykle necítia najlepšie. Takže každý kúsok zelene, ktorý rozptyľuje to vedomie, že sú hlboko pod zemou, pomáha tomu, aby sa v metre cítili dobre a boli teda ochotnejší ho používať.
Načo sú v metre okná? Veď je za nimi len čierny tunel.
Ve vestibulech pražského metra jsem za celou jeho historii považoval za nápadité a originální dvě věci:
– Ohradu s vykopávkou historického zdiva na Můstku a
– vitríny s replikami exponátů NM na Muzeu.
U všech ostatních pokusů v průběhu těch dlouhých let (včetně tohoto) Vám musím dát za pravdu, že to byly jen opičárny.
Líbí