V metru oficiálně skončil covid. Večer bude jezdit častěji, na přestupy se však zapomnělo
Metro B, stanice Českomoravská. Foto: Petr Hejna /DPP
Mezi 21. a 22. hodinou bude interval kratší. Přestupní vazby se však neupravovaly z obav o přesčasy řidičů.
Takže je tedy málo řidičů autobusu? V tom případě stačí zacit dělat p-r na metru a je po problému, lidi si na metro dojedou autem.
Ona ta vazba z metra na povrchovou dopravu nikdy nenavazovala mezi 21 a 23 hodinou. Jen, co přijelo metro do přestupního uzlu, v povrchové dopravě odjel autobus či tramvaj o 2 minuty dříve. Od příjezdu z metra na povrchovou dopravu je tak cestující nucen čekat mezi 21 a 23 hodinou cca 20 minut, než přijede příslušný spoj. A ano, jak tu někteří z Vás už popsala – jde jen o politický slogan, ale ve výsledku se pro cestující neudělá vůbec nic. Mnohdy Praha jen mluví s otevřenou „pusou“, ale co se za těch pár let od Covidu dělo?! Jen se… Číst vice »
Není možná! V Čechách, aby se na něco zapomnělo?🤣
„Bohužel, posílení u povrchové dopravy se nám kvůli obavám o navýšení přesčasové práce řidičů nepodařilo prosadit,“ – Aha, takže argument zdražení MHD, aby byl zachován stav spojů byla jen politická lež pana Hřiba. Jak je možné, že najednou přesčasy řidičů jsou problém, když se upravovala cena jízdného, aby byla kapacita dostatečná? Kam chtějí narvat ty lidi z aut, když jejich věčný argument je, že to pobere MHD a pak ani nejsou schopni vrátit normální provoz? Banda lhářů, která jen z lidí tahá peníze
To už bylo kdysi že argumentovali že sice mají dostatek vozidel ale nemá je kdo řídit.
10 Kč za den je „tahání peněz“?
Už konečně pochopte, že každý necestuje pravidelně přebírání politického sloganu „jen 10kč na den“ je heslo, kterým se to snaží omluvit. realita je 8kč za 30 min ne 10kč za den. Ano nezní to tak hezky, ale je potřeba si to přiznat.
Já necestuju pravidelně a i tak si to za tu směšnou částku kupuju…
V metru už covidová omezení skončila? Super.
A asi protože Brno nemá metro, tady se frekvence spojů ještě na předCOVID dobu nevrátila..
A Opava se vrátila?
Myslím, že by se měl interval spojů ve večerních hodinách spíše omezit, protože mnohdy tramvaje a autobusy vozí pouze několik cestujících, tedy „vzduch“ a neutrácet takto peníze daňových poplatníků, tedy nás.
Tak když tomu metru ujedou, není divu. Klidně omezit, ale navazovat, navazovat, navazovat. Myšleno tedy v obdobích dlouhých intervalů.
Záleží ne tom, jak definujete večerní hodiny: mezi 21. a 22. hodinou je většinou klid (lidé jsou doma nebo v hospodách, divadlech a kinech), takže v pracovní dny tam ten interval 7,5 minuty ani příliš nutný není, ale okolo 22. hodiny frekvence začne sílit a až skoro do půlnoci by se ten kratší interval v metru docela „uživil“ = aspoň v širším centru. Ale jak tohle řešit nějak nějak smysluplně a uspokojivě, aby to nepostihovalo příliš negativně cestující jedoucí z jednoho konce města na opačný konec (jak by tomu mohlo být u pásmového provozu), to si raději radit netroufám. Je… Číst vice »
O pásmovém provozu jakéhokoliv druhu dopravy jsem přesvědčen, že pro cestující je lepší překryv dvou linek jejich vzájemnými konci než spoje vložené cca do středu delší trasy linky, protože dle mne minimum lidí jede z jednoho konce linky/města na ten opačný, ale většina mezi tzv širším centrem a jedním koncem linky, pro níž krátké spoje jen v centru jsou nepoužitelné a přímost dlouhých spojů je malokym využita.
A to jste si zrovna vymyslel?
I k motolské nemocnici jezdí večer dost lidí, kteří tam přestupují na 167, 168, 174, 180, 184, 304, 365, 380. Ono tam i mezi 21-23 jezdí v relevantních směrech (tzn. nekončí na Vypichu) skoro 20 autobusů za hodinu, takže každé skoro co 3 minuty autobus.
Pokud to jde (netroufám si posoudit) bylo by vhodné večer použít menší vozidla (12m busy, „single“ tramvaje) ale pokud možno neklesat s intervalem moc (přes nějakých 15m už je to „občasná“ doprava místo veřejné hromadné, dokud jsou cestující chtělo by to spíš 10m)…
Na spoustě linek už omezen je a to i na páteřních linkach které jezdí pres den opravdu často. Pri dalším omezení už by byla doprava nepoužitelná
Od Braníku po Smíchov jedeme jak o život
Ty přestupy nefungovaly ani předtím. Třeba na Chodově bývaly přestupy mezi metrem a linkou 177 krásných 10 min. (v době 20 min. intervalů), takže zrovna tam se nesoulad intervalů mezi metrem a povrchem večer neprojeví.
15 min. v povrchové dopravě po 21. hodině není potřeba, v době, kdy to tak bylo, tak jezdily autobusy v Praze poloprázdné.
Tak mohou jezdit po 22,5 nebo po 30, pokud jde o rozvoz od metra. Akorát je třeba je nějak rozumně navázat pokud možno na co nejvíce směrů, a/nebo nedělat návaznosti zbytečně těsné.
Oproti stavu před covidem nejenom že stále chybějí poslední dva spoje metra, jak je již v diskuzi zmíněno, ale také vybrané noční linky v intervalu 20 minut v nocích z pátku na sobotu a ze soboty na neděli. Podle mě opravdu není co slavit, dokud nedojde k plnému obnovení stavu před covidem.
Nebo nebylo by lepší určité spoje zdvojovat? Právě kvůli návaznostem a zachovat tak interval 30 minut.
Bohužel, pražská noční doprava je založena na centrálním přestupu na Lazarské, která není stavebně uzpůsobena pro delší tramvaje než jednovozove.
a druhý salón by byl patrně kuřácký…
Pravda. Myslel jsem spíše autobusy, ale u tramvají by mohly pomoct „vyžírací“ spoje 5 minut před rozjezdem v nejvytíženějších směrech, pokud jich je ale moc, tak jedině zkrácení intervalů.
K tomu by se hodila okružní linka v trase Lazarská – Jindřišská – Náměstí Republiky – Strossmayerovo náměstí – Sparta – Chotkovy sady – Klárov – Staroměstská – Národní třída – Lazarská, možná vedená v obou směrech: nevím, jak teď, protože už se (nejen) v noci po Praze nepohybují, ale z minulosti si pamatuji, že právě o takové propojení mnoha různých nočních podniků ležících na této trase byl velký zájem zejména mezi cizinci, takže by aspoň část této frekvence v současných „normálních“ spojích ubyla. Potíž je v tom, že taková linka by neměla běžný „konec“, takže by asi bylo nutné… Číst vice »
Když ještě v Myslíkově stávala dispečerka, měl řidič kartu od jednoho z místních hotelů. Dohodnout a zaplatit se dá dost věcí.
Myšlenka dobrá, jen teda pět minut před rozjezdem už občas některé tramvaje čekají na Lazarské
Už dávno jsem se přesvědčil o tom, že by měl být vytvořen ještě i druhý podobný centralizovaný přestupní bod na Senovážném náměstí, protože tam není rozumné spojení mezi linkami jedoucími Źižkovem a linkami jedoucími k/od Masarykova nádraží – a mohly by tu být i přestupy s autobusovými linkami jedoucími po „magistrále“. Ale do podrobností jsem v této své úvaze nikdy nedošel = možná by tomu něco vadilo příliš moc.
Zkoušel jste k tomu rozkreslit linkové vedení? Počítáte s tím, že by některé linky měly dva přestupní body? To by je totiž zpomalilo. Jinak dneska je tím přestupním bodem Masaryčka, která je pro busy menší zajížďka než Senovážné.
Tohle slyším už po několikáté a pořád mi to nedává smysl: vždyť přeci většina těch tramvají nestojí u nástupiště. V klidu by mohly stát ve Spálené od křižovatky třeba až ke Quadriu. Kde je ten problém?
Přijedu tramvají která zastaví u Quadria, místo „Národní Třída“ ohlásí rovnou „Lazarská“ a poběžím na tramvaj čekající u Lisabonského velsyslanectví.
To není větší vzdálenost, než mezi jednotlivými sloupky na Palmovce
Jo, taky se mi zdá, že to nějak brzo končí…
Pro mě je teda překvapivá informace, že večer jsou nějaké plánované přestupní vazby. Jezdím často domů večer a nevšiml jsem si.
Spíš by se mělo říkat návaznosti. Jsou návaznosti „od metra“, které fungují a jsou nastaveny projektanty z Ropidu velmi dobře. Jen ty intervaly musí do sebe zapadat. Není nic trapnějšího než příjezd metra 21:25 a odjezd busu s dlouhým intervalem v 21:25 (2 minuty přestup). Aneb koukám na návaznost mého spoje „ponovu“, do včera ideální 4 minuty na přestup. Co nadělám, budu vědět, že musím o metro dřív, které ovšem nebude tak natřísknuté jako do včera… To se taky počítá 🙂
Mně třeba v Letňanech ty návaznosti přijdou úplně náhodné. Například přijíždí metro ve 22:29, ale 159 do Kbel a Vinoře odjíždí až ve 22:35. Takže zbytečně čekáte několik minut. Ve stejných 22:35 taky přijíždějí 58 a 195, ale z těch už nepřestoupíte, 159 vám ujede před nosem. Uznávám, že 58 a 195 nemohou jet dřív, protože by zase nenavazovaly na metro B, ale co brání tomu, aby 159 (a 185) odjížděly dřív?
Zbytečně čekat 5 minut, večer?? To beru mnohem raději než aby mi to o minutu ujelo a čekal jsem 30 minut…
5 minut večer je úplně v pohodě…
No, nastavené velmi dobře… U Nemocnice Motol je přestupní čas na autobus 180 3-4 minuty. A proto autobus odjíždí po 22:00 minutu před příjezdem metra. Na Dejvické/Vítězném náměstí je přestupní čas na linku 180 3-4/4-5 minut, proto autobus odjíždí po 3/4. Já to stihnu. Pomalejší cestující ne. Přitom by stačilo ten autobus o 4 minuty posunout, protože pak by fungovala i vazba na Blatinách, kde autobus 180 na Zličín odjíždí v čase příjezdu linky 10, 2 minuty po příjezdu linky 9, což je sázka do loterie. Stejné je to na Vypichu, kde 180 odjíždí v čase příjezdu linky 25 a… Číst vice »
Tak já si také přisadím: z Vítězného náměstí (stanice „Dejvická“) odjíždějí suchdolské autobusové linky 4 minuty po příjezdu spojů metra z centra, což sthne jen místních poměrů dobře znalý a pohyblivý cestující ze zadní části soupravy metra, ostatní mají smůlu. Ty autobusy přitom jedou „do tmy“, takže odjezdy o 2 minuty pozdější by ničemu nevadily. ba naopak: na Vítězném náměstí by tak vznikly (minimálně teoretické) přípoje od autobusů linek 180, 149 a 143, které nyní neexistují, a lepší by to bylo i od vlaků (S4) z centra v Podbabě, kde je to teď na hodně rychlý běh.
Za mě by tedy neškodily trochu méně těsné vazby. I metro se dokáže o minutu nebo dvě zpozdit, pak to zbytečně ujíždí a čeká se dlouho.
No a dopadne to jako Chodov: Přestup 10 min. při intervalu metra 10 min a busu 20 min. 🙂
To už se pak někdy vracím schválně později, abych místo toho absolvoval přímou 911 rychlejší než metro ve špičce. 😉
Ke konci covidu pořád chybí jedna drobnost – návrat posledního večerního spoje, který na všech linkách vyjížděl o půlnoci z konečné.
Chybí 2 poslední spoje. Momentálně poslední metro odjíždí o 20 minut dřív. Většinou byl odjezd pár minut po půlnoci.
Dokonce. Díky za upřesnění, nebyl jsem si jistý. Vím, že na áčku jedou teď poslední z konečných nějak 23:50 a měl jsem zato, že pak už býval jen jeden spoj.
jojo, kdysi jsem to měl extra změřený, že v dejvický nádražce musím skončit včas, protože poslední metro na hrádče směr centrum zavírá vrata v 00:01:40…
Odstranění poslední omezení z dob pandemie to není, stále chybí poslední dva spoje a poslední soupravy tedy jedou o půlnoci z centra a ne z konečných jak bývalo zvykem.
Je pozoruhodné, že se odmítá vidět, jaká třeba tím vznikla díra mezi posledním spojem metra (0:01/0:03) a popůlnočním rozjezdem příměstských vlaků na Hlavním nádraží (0:30). Nevidí se, kolik lidi „nestihne“ přestup na Florenci z B na C na sever (kde ten přestup prostě nevychází a je obětován ve prospěch jiných). Spousta mých známých „žasne“, že z řady oblastí již před půl dvanáctou poslední denní tramvaj směr centrum už dávno fuč. Těžké vysvětlování… Ty poslední dva vyrušené spoje metra (a stejně tak škrtnuté poslední spoje návazné dopravy) chybí, ne že ne, ale rozumíme argumentům, proč to tak musí být, a tak… Číst vice »
Vy to píšete jak epos…
To bych naopak nechal navždy, ba ještě uspisil. Stejně tak ráno později začínal, hlavně víkend. Ale mnohem dříve bych zahájil (a později ukončil) noční provoz a mezi cca 23 a 01 mu poradně zkrátil intervaly, někam k 10 minutam.
A také se zapomíná na spolehlivou možnost dostat se někam mimo trasu „C“ metra od posledních vlaků (včetně dálkových) přijíždějících do Prahy až téměř o půlnoci – a to ani nemusejí být nijak významně zpožděné: dostávat se v takových případech do cíle noční dopravou znamená obvykle cestovat minimálně o hodinu déle proti stižení posledních denních spojů, pokud přitom k tomu cíli nějaká noční MHD ovšem vůbec jezdí.
To je tady katastrofa počkat na další vlak max. 7,5 min. Jak by řešili přestupní vazby v NYC nebo v Soulu či v Tokiu by někdo nevěděl? 😂
Neviem o tom že by autobusy a električky mali v prahe interval 7.5min plošne po 21.00. Inak čítanie s porozumením. 🙂
Večerní intervaly tram a obvykle bus jsou 15 či 20 minut, tedy násobek 7,5 či 10. Toto návaznosti umožňuje, často se jedná o dvě linky v prokladu (např. 58+136, 139+150, 196+197, 189+215) a tedy od každého metra něco jede.
Akorát to teď mezi 22. a 23. hodinou nebude
No je právě dost rozdíl, zda to jezdí po 7,5/15 či po 10/20, nebo po 7,5/20… Při prokladech bych tak nějak doufal, že na jeden spoj metra naváže jedna linka a na druhý druhá, třeba.
To by bylo moc jednoduché. Je třeba kaštany i trochu coudit aby nezakrneli a nevymysleli si blbosti (berte to s humorem a nadsazkou:-)
Dost katastrofa je, že si nepřečtete článek a pak se vyjadřujete zcela mimo mísu…😀
No to je těžké, v Praze na to mají jiný úhel pohledu než tam, kde jezdí bus 1x za 2 hodiny. … a odjíždí 29 minut před příjezdem expresu z Prahy.
Jestli ten úhel pohledu není jiný třeba proto, že v Praze má zájem o přestupy mezi různými spoji VHD odhadem třeba x-tisíckrát víc cestujících, než v tom vámi naznačeném případě = bráno ve vztahu k počtu obsluhovaných obyvatel.