V Mělníku začíná rekonstrukce Nádražní ulice. Supluje obchvat, drážní budovy čeká demolice
Celková délka úpravy hlavní trasy je 714 metrů.
V pondělí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájí celkovou rekonstrukci Nádražní ulice v Mělníku. Práce potrvají rok, zahrnují i demolici několika objektů.
Ulice vede podél vlakového nádraží, vedou po ní silnice I/9 a I/16. Ulice tak supluje 3. a 4. úsek obchvatu města, ten se výhledově přesune severněji až za železniční trať.
Opravovaný úsek vede od výjezdu z čerpací stanice Benzina až po vlečku ke kovošrotu mezi stávajícími průmyslovými areály a železniční tratí. V rámci stavby je navrženo rozšíření ploch izolační zeleně a větší oddělení zóny pro pěší.
Celková délka úpravy hlavní trasy je 714 metrů. Podél ní je navržená obslužná komunikace pro snížení počtu sjezdů a nájezdů na hlavní trasu z přilehlých areálů a obchodů.
Stavba vede souběžně s koridorem železniční trati Všetaty – Děčín – Prostřední Žleb a její součástí budou přeložky inženýrských sítí, včetně odvodnění. Zároveň dojde k úpravě všech stávajících napojení na silnici, chodník pro pěší, autobusové zastávky a opravě odvodnění v úseku ulice Řípská – Na Malém Spořilově.
Letos bude dopravní omezení pouze částečné, provedou se přeložky inženýrských sítí a drobné terénní úpravy. Na přelomu roku pak dojde k demolici tří bývalých drážních objektů, které ŘSD od vlastníka vykoupilo. Na jaře příštího roku pak započne hlavní část stavební akce, která si vynutí i úplnou uzavírku Nádražní ulice na dobu maximálně 60 dnů.
Stavět bude firma Strabag SIS za 63,5 milionu korun bez DPH, hotovo má být v listopadu příštího roku.
Spory o obchvat
Zahájení stavby třetí a čtvrté etapy obchvatu ŘSD předpokládá podle informačního letáku v roce 2030 a uvedení do provozu o dva roky později. Spolek nazvaný Průtah vs. životní prostředí však navrhovanou variantu obchvatu odmítá. Obává se zásahu do vlastnických práv, zhoršení životního prostředí a vysoké nákladnosti návrhů.
Žádá alternativní vedení obchvatu, které by sloučilo železniční a silniční koridor do jedné trasy, což by podle něj snížilo dopady dopravy na obyvatele.
První etapa mělnického obchvatu vznikla v roce 2016, druhá je v provozu od září 2022. Třetí a čtvrtá stavba mělnického obchvatu bude dlouhá téměř 2,5 kilometru, budou ji tvořit silnice I/9 a I/16. Předběžný odhad ceny přesahuje jednu miliardu korun bez DPH.