V Mariánských lázních se zastavila lanovka, s evakuací pomáhali hasiči
Hasiči u zastavené lanovky v Mariánských Lázních. Zdroj: Mariánské Lázně / webkamery
Kabinková lanová dráha Koliba-Krakonoš je nejstarší provozovanou kabinkovou lanovou dráhou v Čechách se speciálním pulzním systémem přepravy.
Dotaz pro znalé. Tato lanovka byla pro Mariánky zakoupená jako nová anebo ji někde někdo zachránil před šrotem a přestěhoval ji sem. I na rok 1988 o kterém se píše jako o začátku stavby se mi zdá příliš stará. Takové lanovky tuším, že jezdili někde na Slovensku již v sedmdesátých letech.
A co použít třeba strýčka Google: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lanov%C3%A1_dr%C3%A1ha_Koliba_%E2%80%93_Krakono%C5%A1
Ono to je v tom článku na snow, odkazopvaném níže, ale i tady http://www.lanove-drahy.cz/?page=lan&lan=29 Lanovka byla nová, projektovaná a vyrobená spol. Tatrapoma (dnes Tatralift) a je to víceméně originál. Zřejmě s tím byly i problémy právě kvůli té originalitě…
Prosím, opravte si tu chybu v nadpise. Děkuji.
Zaujal mě ten pulzní (nebo pulzační) typ lanovky, už když jsem tu zprávu četl jinde. Prý nejstarší kabinková lanovka… pulzačního typu. No, nejstarší kabinková určitě ne, tím spíš, pokud to bylo zprovozněné někdy na přelomu 80. a 90. let. Takže ďábel jako obvykle tkví v detailech a v tomto případě tím detailem je ten pulzní/pulzační princip. No jo, ale co jsem tak dohledal, tak takový typ lanovky v ČR máme jen jeden a to je právě tahle v Mariánských lázních. Takže když už tedy v ČTK (nebo kdo s tím přišel) touží po nějakých těch NEJ, tak je to nejen… Číst vice »
Dobrý je třeba tenhle článek, který ty nevýhody shrnuje celkem jasně – hlavně malou kapacitu dávkovanou po skupinách. Většina pulzaček včetně této vznikla v období pár let.
https://snow.cz/clanek/3656-lanovkove-kuriozity-4-dil-pulzacni-lanovky
Mimo to v tom článku, co už to někdo odkazoval… lanovka je technicky relativně jednoduchá, protože jsou kabinky na laně pevně…. umožňuje nástup a výstup i v nulové rychlosti, kdy se sada kabinek ve stanici zcela zastaví, a díky tomu snižuje nároky na obsluhu (teoreticky lze pomocí kamer monitorovat obě stanice jen jednou osobou). A další výhodou je, že lze celkem snadno regulovat kapacitu, pokud je malá poptávka, tak se prostě prodlouží doba, kdy jsou kabinky ve stanicích před další jízdou. Skupin může být i víc, pak je možné mít i mezistanice, pokud jsou ve vhodných místech, tak jsou skupiny… Číst vice »
Děkujeme hasičům a všem, kteří se podíleli na evakuaci. Velký dík 👍
Tipoval bych spíš Krabonoš.
Krabonoš je takový zapadlý kout světa kousek od Českých Velenic. Nad Mariánkami je skutečně Krakonoš, respektive tedy jeho socha, podle které se jmenuje horní stanice lanovky.
No jo, teď na to koukám, tak holt pardon, měl jsem to v hlavě blbě.
Je to Krakonoš, hned nad bývalou Panorámou, kterou dráhy tak výborně zprivatizovaly.
A nedaleko té horní stanice je i ten mariánskolázeňský „český Disneyland“ (Park Boheminium)
A v nedaleké Karkulce už si kávu také nedáte.