alespoň Flexity ve Vídni mají vnější design celkem ok. Tady je nátěr ale Rt6N1 a čelo na tu tramvaj snad ani nepatří. Ale upřímně i italský design není co býval. Viděl jsem naživo novou tramvaj v Turíně a bylo mi z toho smutno. Skoro jako Pesa v poslední verzi pro Vratislav a ještě horší… no na to ještě uvidíme reálně 52T v Praze… lednice v interiéru, plochý strop, zářivky alá 80. léta a vnější vzhled hrůza, i tramvaje pro Bratislavu jsou proti tomu úžasné a to jsou prakticky totožné koncepce, kromě rozchodu. Prostě hezkou tramvaj jsem dlouho neviděl, maximálně tak… Číst vice »
three
1 měsíc
Hodnotit design je samozřejmě dost složité, jelikož je to věc dost subjektivní, ale celkově mi přijde, že od nějaké doby to jde s designem tramvají nějak z kopce. Ať už tato tramvaj ale i Drážďany, Berlín, ale i tramvaje od Škody. V interiéru pouze bílá, rovný strop, žádné designové podhledy třeba jako v 15T (srovnejte s 52T). Ten design mi přijde takový nemoderní, divný.. A na výrobci moc nezáleží, ať Alstom, Škoda nebo klidně Pesa…Navíc si říkám, že je také zvláštní, že skoro žádná nová tramvaj v Německu není 100 procent nízkopodlažní, vždycky je alespoň jeden schod..
alespoň Flexity ve Vídni mají vnější design celkem ok. Tady je nátěr ale Rt6N1 a čelo na tu tramvaj snad ani nepatří. Ale upřímně i italský design není co býval. Viděl jsem naživo novou tramvaj v Turíně a bylo mi z toho smutno. Skoro jako Pesa v poslední verzi pro Vratislav a ještě horší… no na to ještě uvidíme reálně 52T v Praze… lednice v interiéru, plochý strop, zářivky alá 80. léta a vnější vzhled hrůza, i tramvaje pro Bratislavu jsou proti tomu úžasné a to jsou prakticky totožné koncepce, kromě rozchodu. Prostě hezkou tramvaj jsem dlouho neviděl, maximálně tak… Číst vice »
Hodnotit design je samozřejmě dost složité, jelikož je to věc dost subjektivní, ale celkově mi přijde, že od nějaké doby to jde s designem tramvají nějak z kopce. Ať už tato tramvaj ale i Drážďany, Berlín, ale i tramvaje od Škody. V interiéru pouze bílá, rovný strop, žádné designové podhledy třeba jako v 15T (srovnejte s 52T). Ten design mi přijde takový nemoderní, divný.. A na výrobci moc nezáleží, ať Alstom, Škoda nebo klidně Pesa…Navíc si říkám, že je také zvláštní, že skoro žádná nová tramvaj v Německu není 100 procent nízkopodlažní, vždycky je alespoň jeden schod..
Tak třeba 41T od Škody pro Bonn je zcela nízkopodlažní. Ale asi u delších tramvají je celá nízkopodlažnost nepotřebná.
Potěšila mne informace, že ve východoněmeckých (resp. hornolužických) městech Zhořelec a Budyšín se stále vyrábějí kolejová vozidla.