V Maďarsku začala velká redukce provozu na lokálkách, vlaky zmizely z deseti tratí
Motorový vůz Bzmot. Foto: taurus1047.5 / Wikimedia Commons
Jako jeden z důvodů uvádí dopravce poruchovost vozidel ze Studénky.
Jako jeden z důvodů uvádí dopravce poruchovost vozidel ze Studénky.
Reálnějším důvodem však bude spíše jiný problém – reálný technický rozpad infrastruktury jako takové…. Kdo na některé z těch tratí byl, dá mi jistě za pravdu, že svršek odpovídal spíše polským úzkorozchodkám v devadesátkách….Problém vozidel bude pravděpodobně spíše zástupný, ale lépe znějící….Dalším faktem je to, že jízdní řád (francouzskou terminologií) byl ve většině případů spíše udržovací, bez reálnějších možností využití….. (Třeba na trati do Battonye slovy dva spoje ve 4,00 a 20,00 …..).
Pro mě byla přímo děsivým zážitkem loni jízda vlakem do Chorvatska, kdy jízda po maďarských kolejích byla jednoznačně nejhorší z celého úseku. Bohužel to bylo zrovna v noci, kdy by chtěl člověk spát, ale to mlácení a škubání způsobilo, že jsem spal asi tak 2 hodiny.
Tak šup šup… Regionova go Maďar 😄
Rozhodně.
Viktor nemá prachy a mít nebude, nejsou ani koleje v nějakým stavu, ani něco takovýho lepšího na ně.
Prachů má dost, ale utrácí je jinak.
Nema a unia im neda na to ani cent..
Na armádu dává stabilně více, než ČR nebo Slovensko.
Unikátní příležitost dostat tento techcnický zázrak domů. Bzmot zpět do ČR!!!
Co na to pan Šatava???
Už je na cestě
A kolik jich doveze? Držme palce aby cestou nemusel někde dlouho čekat před návěstidlem a ty šroty mu nevyfoukl někdo jiný….
V diskuzi jsem to nenašel, ale záminkou k tomuto zastavení provozu není jen obecná výmluva na technický stav a personál, ale také konkrétní nehoda, kdy se do interiéru vozu dostala horká chladící kapalina a několik cestujících zranila. Na základě tohoto incidentu bylo rozhodnuto udělat tuto redukci.
Konkrétně jde o tuto nehodu: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/hodasznal-utasok-serultek-egy-motorvonat-meghibasodasa-soran?fbclid=IwAR2h4PpvJI116WDnFMKbleeY41J6QH4UTn0K36cJRUPC2P4NCTRizoX8Oto
Těžko. V původním článku se doslova píše „považujeme za důležité upozornit, že opatření nesouvisí s nehodou Bz v Hodászi.
Tím spíš to bude pravda, když to bylo úředně popřeno..
Maďarsko, náš vzor!
#orbán #babiš #oligarchie #agrofert #putin #dystopie #kaganát
😀
#Budínský pašalík
Vraťte se radši k té podřadné hudbě a nad velkými věcmi nepřemýšlejte.
https://www.youtube.com/watch?v=pC88RvRRzBY
Něco pro ty méně důvtipné. https://youtu.be/hzBM-DP8k50
U tohodle vyfetlo žánru se taky nedá poznat co je nadsázka a co parodie. Každopádně to bylo tak nechutný, že jsem se z toho musel jít léčit celým albem kvalitnější hudby. https://www.youtube.com/watch?v=CxN9-nvjnPg
Zralý na šaškec. Vy si budete s těmi lžemi, pohrdáním a nenávistí tak dlouho zahrávat, až vás to zlikviduje.
Samozřejmě, tak určitě.
#klíčenku?
Děsivé, kolik lidí vám tu dalo mínus…
Vot ěto čechistánské šotoušstvo….
U nás jsou 810 celkem spolehlivé.. ale tady záleží jak to Maďar udržuje.. jestli tam neudělali žádné menší rekonstrukce tak se jim to asi sere.. otázka náhradních dílů. U nás se 810 brakovaly aby jezdily jiné, nebo šly na reko regiomys ..tedy nový motor Tedom atd..
Pokud ne všechny, tak většina Bzmotů má už jiné motory a převodovky, než byly originální.
Nemám o Maďarsku info…
Potom nechápu problémy.. učil jsem se jezdit v depu Valmez.. nejméně zničených převodovek .. a motorů .
Ty původní šly údajně pryč skoro hned
Spíš v jakém stavu jsou tratě a jak rozumně jsou udělaný jízdní řády…..
A kde jsou koblihy, které nám tady ještě před nedávnem vyprávěli, jaký je v Maďarsku ráj na zemi?
Dej si guláš . maďarsky si bídný
Nem értem, mi nem?
Babišovce zajímají lokálky? Ty bude spíš zajímat deindustrializace způsobená elektro mobilitou jako i prodražení cestování..
Jojo, 810 na obrázku v úvodu svědčí o výživné a dlouhé diskuzi. A je úplně jedno, že jezdí v Maďarsku nebo po Měsíci. 😀
Odvěký souboj busů a motoráků, Jing a Jang v dopravě.
Ten boj proti silniční dopravě a potřebu pohliti absolutně všecko do posledního rohlíku … si vymysleli na dráze. Se svojí tupou vírou, že železnice je předurčená k převzetí absolutně všech přeprav.
A není snad?
Na co byste si vsadil, že bude dřív?
A) automatické zpracování
B) autonomní EV autobus
C) pilotovana cesta na Mars
co je automatické zpracování? Ev bus už je.
D) 810 BMU, 810 HYDROGEN, 810 CNG.
Jak nemají náhradu? ČD teď prodávají spoustu 810. Ideálka na doplnění stavu… 😀
Jestli to taky není spíš účelové, jak se vymluvit z pouštění tratí, kde jezdí jen 810 ve prospěch silnice.
Tak si předastve Ištvána jak nadává, že mu sem češi hrnou starý šrot. A narozdíl od Čechů nadávajících na dovoz ojetých RS1 by Ištván měl pravdu na celé čáře.
Urcite. Je krajne nepravdepodobny, ze by ty 40 let stary kramy byly na konci zivotnosti.
No, už před měsícem se psalo, že je to spíš kvůli vykapání mladších a mnohem méně spolehlivých Marfuš.
Tak konečně jsem pochopil proč se nám tolik rozbíjejí MVTV, děkuji bratři Maďaři 👍,hlavně aby to došlo do dlážděný 🤔, chtělo by možná z toho článku udělat „jednostránkový výtah pro zaostalé“, musí to tam být dobře pochopeno😁. PS nezapomenout na sociální sítě
Mvtv je přetížená 810. Já jsem dělal na otv a žeby se nám mandelinky nějak moc staly..bych neřekl
No kdyby si je ty co stroje co nekorodují. A prodělaly několik Sovětských ofenzív. Nechali opravit jako u nás Msk. Mají i Wi-Fi. Mohly jezdit třeba na páteřní lince kraje R61. Vzhledem k tomu, že R61 má jezdit do Krnova. Budou dokonce tvořit záložní flotilu pro řadu strojů BEMU. A to nejen na R61. Neboť mezi Opavou a Krnovem není drát. Ale rovněž i na plánované okružní lince S7 Svinov Kunčice FM Těšín Karviná Svinov. Bo i mezi ČT a FM též kurňa nemáme drát. A tak ze strategických důvodů projdou ještě jednou důkladnou ozdravnou kůrou. Aby ten nápor jak… Číst vice »
Nehul to
Mají MÁV nějakou strategii co s vozovým parkem na místních tratích? Přijde mi že se nic neřeší, stárnoucí Desira jsou potřeba na frekventovanější linky, marfuši se nepovedly… co dál? U nás je 810 v provozu pořád dost, ale z některých krajů už prakticky zmizely a v jiných se k tomu pomalu schyluje.
Minimálně v minulosti vyvíjely a snad stále vyvíjí novou jednotku spolu s CRRC.
S výsledkem obvyklým u většiny čínských investic v Evropě…
Díky, jsou k tomu někde další informace?
Vzhledem tomu, že tam už jezdí dceřinka OBB, bych čekal motoráky po nich.
Dalsi zeme co jde kupredu a brzo nas prekroci.Jenom my neustale z nostalgie zivime vlaky vozici vzduch.
Zrovna v době, kdy Maďarsko je nejvíc proputinovské z EU to zní fakt divně. Spíš mi to připadá jako zbavování se všeho špatného českého a nedostatečně orbánovsky proruského.
Leda prd,vam pripada normalni ze vlaky jezdi vedle silnice po stejnem smeru co autobusy mnohonasobne draz a stat to dotuje?Schvalne,jestli vite,odkud ty penize jsou?
Spíš mě příjde divné, že podél kolejí jezdí tolik busů, že náklady na provoz v součtu násobně překročí náklady na provoz těch několika motoráků co tam za den projedou. Toto mě přijde krajně neekonomické. A pokud započítám náklady na nehody a 3× větší spotřebu autobusů je to neekonomické dvojnásobně.
Mimo realitu se dlouhodobě být nedá bez následků.
Napsat na pár řádků tolik hovadin zvládne snad jen absolvent školy života po ráně kolejnicí do palice , zvrácenost .
Škoda, že vás neučili o vyšší spotřebě nafty při pohybu gumokolů oproti vlakokolejnicím. A pokud já jeden šukafon nahradím 4 autobusy tak ekonomika se v zádel obrací. Nehledě na to, že téměř každý týden vjede bus někomu do zahrady.
A proč by někdo jeden prázdný šukafon nahrazoval čtyřmi autobusy?
Nižší valivý odpor na železnici má šanci bodovat u dlouhých vlaků plných nákladu, ne u 20 tun těžkého motoráku vezoucího 10 lidí.
Tak i dnes nižší valivý odpor úspěšně vzdoruje na znovuzprovozněných lokálkách. (Jemnice, Telnice, Moldava, apod)
Vzdoruje díky veřejné objednávce, nikoliv díky své energetické výhodnosti.
I ta veřejná objednávka by nebyla, pokud by to nemělo alespoň částečně ekonomický a energetický smysl. Opravdu si nedovedu představit mikulášskou jízdu SORem, turistický spoj Setrou a Mercedes B pro fotografy.
Aha. Já osobně vydím smysl existence železniční dopravy někde jinde, než v Mikulášské jízdě. Jinak před požárem jsem byl na výletě v Hřensku, zelezná Setra z Děčína plná turistů, nikomu nevadilo, že je to autobus.
Většině turistů nevydí že jedou autobusem. Pokud by jim to vadilo, nikdy by se nedostali na místa, kam koleje nevedou. Ale to některým nevysvětlíte.
Pardon. Nevadí.
120 kc za kilometr vykonu busu,240 a vice za vlak.Konec debaty.Cisla nezmenite
Kde se naregionalni autobusove lince platí 120kc za 1 km?
Vyšší pohodlí, bezpečnost, přehlednost, nižší energetická i prostorová náročnost, nižší opotřebení infrastruktury a mnoho dalšího. Tohle taky nezměníte.
Vyšší pohodlnost v šukafonu a spol. není, obzvlášť při vyšší obsazenosti
Totální hloupost. Bus 40-60, lokálka 90-130Kč/km.
Účetně se dá vykouzlit leccos.
To se pletete. 1 šukafon se nahradí 1 busem na první rok a pak 0 busy od druhého roku počínaje. To je naopak velice ekonomické.
120 kc za kilometr vykonu busu,240 a vice za vlak.Konrc debaty.Cisla nezmenite
Zkuste se podívat jak je Maďarsko závislé na dovozu elektřiny a jak ji vyrábí a bude Vám jasno.No a Evropu moc rádi po Trianonu nemají, když přišli o půlku území…
Tak to znamená, že když ve volbách Orbán prohraje, provoz se navrátí?
Mno, tak jestli Maďarsko s Orbánem v čele jde kupředu, tak chci taky ty drogy co fetujete.
Doufejme, že vítr o nahrazování lokálek autobusy a rušení tratí nefouká jen z ruska.
Rusům i Orbánovi jsou nějaké periferní lokálky úplně kdesi. O nasazení autobusů nerzohoduje Orbán ani Putin, ale nějací úředníci, kteří mají zajistit provoz, ale dostanou k tomu Bzmoty, marfuši a malou hromádku peněz.
Ovšem pokud se jedná o velkou zakázku na motoráky tak to určitě rusko zajímá. Např. sovětské metro u nás, rozšiřování vlivu.
Ruský železniční průmysl v tomto sektoru nabízí motoráky z Mytišči – nástupce marfuš, nebo drezíny z Muromteplovozu https://en.wikipedia.org/wiki/National_Railway_Company_of_Cuba#/media/File:Santa_Clara_Cuba_diesel_railcar.jpg
Tak snad si Orbán vybere 🙂
K tomu je ale potřeba dostudovat si, proč MÁV svého času neobjednaly víc než 20 marfuš a proč ty dlabané ingoty dostaly od maďarského drážního personálu přezdívku „uzsgyi“.
A pokyny, co mají dělat, aby je paša nevyházel od koryt, protože to je jejich hlavní starost.
Leda prd,vam pripada normalni ze vlaky jezdi vedle silnice po stejnem smeru co autobusy mnohonasobne draz a stat to dotuje?Schvalne,jestli vite,odkud ty penize jsou?
Neznám situaci okolo všech lokálek a ani nemám tu ambici, ale kupříkladu, pokud by měla být zastavena osobní doprava na 041 v úseku HK – Jičín a nahrazena ve stejném rozsahu autobusy, troufám si tvrdit, že by muselo dojít k zásadní rekonstrukci cca 40 km silnic třetí třídy. Proč? Protože když si k zemědělcům s jejich mega traktory s mega vleky a jinými velkými stroji přihodíte 12 párů autobusů, přičemž ve špičkové časy budou muset jezdit zdvojeně nebo ztrojeně, v lepším případě to povede ke zpožděním, v horším k nehodám. Velká část silnic jsou totiž jen oasfaltované polní cesty s… Číst vice »
Předem upozorňuju, že neproponuju ukončení provozu osobních vlaků na 041.
Nicméně. Dnes tam vede nějaká trať, po ní jezdí vlaky, kolem jezdí nějaké autobusové linky. Kdyby tam ta trať nebyla (nebo na ní byl zasatven provoz), nemusí nutně být dopravní obsluha té oblasti řešena tak, že „NAD“ pojede co nejblíže stopě „bývalé železnice“.
120 kc za kilometr vykonu busu,240 a vice za vlak.Konec debaty.Cisla nezmenite
Pokud na trati jezdí vlak, který vozí více cestujících než se vejde do autobusu, ať tam dál jezdí vlak. Ne, nemá smysl nahradit jeden vlak dvěma a více autobusy. Ale pokud ten vlak vozí pravidelně méně než 20 cestujících, je náhrada autobusem rozumné řešení.
V našem okolí jde dopředu jen Polsko. Ale to je taky v nemilosti EU (kromě podpory Ukrajiny).
Spíš než „jít kupředu“ je to zkrátka nedostatek peněz na udržení provozu, na nákup nějakých normálních vozů místo marfuš atd.
Leda prd,vam pripada normalni ze vlaky jezdi vedle silnice po stejnem smeru co autobusy mnohonasobne draz a stat to dotuje?Schvalne,jestli vite,odkud ty penize jsou?
Za kolik jezdí ten dlabaný ingot? Kdesi jsem kdesi četl že za hodinu volnoběhu spotřebuje okolo 10 litrů nafty a tak se s nimi ČD milerády rozloučily.
… jinak řečeno: stojící Marfuša žere stejně jako mikrobus jedoucí na lince.
120 kc za kilometr vykonu busu,240 a vice za vlak.Konec debaty.Cisla nezmenite
Že si za něco někdo účtuje nějakou částku, ještě neznamená, že to tolik nákladově stojí. Možná radši řekněte, na čem je ta 810 3x dražší než bus. Na amortizaci+údržbě? Při době, po jakou byla používána? Na naftě? Na mzdách, pokud to bude v Samoobslužném režimu? A zbyde nám: náklady na dopravní cestu. Když je autobusu nezapočteme a když lokálce, do které se dá pár tisíc ročně na nejhorší průšvihy, rozpočteme podle kilometrů její délky i náklady z hlavních tratí (stejně i na řízení provozu a na management), tak je pak pochopitelně ta lokálka dražší.
Zrušit vlaky a dopravu převést na silnice = jít kupředu? To jako vážně?
Možná jako vtip dobrý, ale nic víc.
Leda prd,vam pripada normalni ze vlaky jezdi vedle silnice po stejnem smeru co autobusy mnohonasobne draz a stat to dotuje?Schvalne,jestli vite,odkud ty penize jsou?
Sakryš, vyjadřování jako troll. Fujtajbl.
Tolikrát tu kopírujete jeden a ten samý příspěvek plný nesmyslů, proč? Vlaky podél silnice jezdí všude. Vlaky z Prahy do Kolína jezdí podél I/12, ruší je někdo? A není náhodou snahou všech zemí podporovat kolejovou dopravu
nezahušťovat tu silniční? Souběžná silnice je fakt hodně hloupý argument.
Je to asi proruská „umělá“ inteligence, co se zasekla.
120 kc za kilometr vykonu busu,240 a vice za vlak.Konec debaty.Cisla nezmenite
Jo jo, 120,- Kč bus vs 240,- Kč vlak. A pak nemají chybět peníze pro řidiče… Haló, haló, je někdo doma?
Záleží na poptávce. Pokud autobus vozí 10 lidí, tak vlakem to 4x víc nebude.
Pokud místo vlaku vypravíte autobus, vždy se najde nemálo takových, kteří se na to vykašlou a radši pojedou autem. Jaksi pro ně neexistuje důvod, když musí jet po silnici, tak proč by měli jet autobusem, když v autě mají svoje soukromí. Vlak narozdíl od autobusu nabízí možnost se silnicím vyhnout a jet spolehlivěji a bezpečněji.
Kdyby dneska ty „ohrožené lokálky“ byly plné cestujících, kteří jim dávají přednost před autem, nebyly by ohrožené, že ano.
Nebo kdyby ti sólisti v plechovkách přesunuli do lokálek, nebyly by ani kolony ani ohrožené lokálky.
Ano, tam kde železnice nabízí atraktivní spojení, jsou vlaky plné a o žádném ohrožení není řeč.
Ano, tam kde nabízí atraktivní spojení. Jenže vy silničáři si pořád odmítáte připouštět, že takové atraktivní spojemí se dá nabídnout na 99% tratích. Stačí to jen vhodně vymyslet a samozřejmě tomu přizpůsobit i infrastrukturu a vozový park. A věřte tomu, že pak – ač tomu možná neuvěříte – jsou tací, kteří si k vlaku dojedou autem a pak pokračují vlakem. A tím jednou pro vždy padá nejoblíbenější argument rušitelů tratí – vzdálenosti zastávek od obcí.
Ano, já jsem dnes jel autem k vlaku a dál do práce vlekm. Fakt mě nemusíte přesvědčovat, že to jde.
Všechna ta výše uvedená opatření vedou lidi do vlaků, ale mají i nějaké náklady – a má smysl je realizovat tam, kde je šance, že naplním vlak 100 a více lidmi (v nejsilnější čas, v nejsilnějším úseku). Proč 100? Menší vlaky se nedělají (až začnou, máš u mě panáka), na takové počty stačí levnější autobus.
A nebo jako na Jevicku, Hevline či Radonicich apd. začne jezdit veřejnou dopravou více lidí.
120 kc za kilometr vykonu busu,240 a vice za vlak.Konec debaty.Cisla nezmenite
Za tolik nejezdí zdaleka žádný dopravce, v regionálce je nejdražší DSÚK který se tomuhle ani neblíží…
Maďarsko jde kupředu? Politováníhodná země prakticky ve všem.
No podle diskuze stačí zmínit v článku 810 a nahrazovači autobusoví mají svátek. Podle nich jde o normu jakékoliv železnice a jiná vozidla neexistují. To že jde vozidlo o 50 let staré už nikoho z nich netankuje. A přitom spotřeba nafty 810 je stále srovnatelná s některými moderními autobusy. A to je co říct, že tak staré vozidlo se jen horko těžko vytláčí moderními autobusy. Opět si železnice natírá silničáře na chleba. Nepředstavitelně děsivou představu o stavbě nového moderního vozidla s parametry Orchestrionu s klimatizací a pohodlnými sedačkami pro 21. století, na jejíž vývoji se pracuje, raději ani nezmiňuji. Pak… Číst vice »
A kdo prosim na té náhradě 810 pracuje? Bude taky jezdit na kybl nafty a opravovat se kopancem? A bude pohodlná aspoň jako dnešní autobus?
Příspěvek níže. Jak říkám, marginalizace snahy výrobců železničních vozidel jak vyšitá. Je 21. století, co sem proboha cpete naftu.
Všechno beru, máte pravdu, ale kde jste prosím viděl pohodlný autobus? J8 pořád potkávám jen autobusy, které jsou pohodlné pro osoby s výškou do 170 cm, s botami do velikosti 42 a obvodem okolo ramen do 80 cm.
Jamníka, kloubového! Na jízdu do 20 minut naprosto vklidu.
Sezení 3+2 v 810 není o moc širší než ten bus. A ty sedačky po reko jsou prkenné, fakt i ta plastovka z Kielu je pohodlnější.
V porovnání s 810 nebo honeckerem je pohodlný skoro každý autobus. A to mam o trochu větší rozměry než pisete.
Protahovat obličeje budou hlavně objednavatelé dopravy, až dostanou od dopravce nabídku na provozování dopravy tím „šukafonem21“. Na další témata se raději neptám, protože by to bylo označeno smrtící nálepkou „marginalizace snah železničních výrobců“.
Až na to, že dopravci z celé střední Evropy si ty poptávky zadali dobrovolně. Měli snad poptávat jen autobusy? A kde vezmete ty řidiče?
https://zdopravy.cz/bateriova-nahrada-za-motorove-vozy-810-pro-ceske-drahy-zajima-11-vyrobcu-70438/
Hlavně aby strojvedoucích bylo dost. Já vím, ty sníš o autonomním vagónku. Čas nás rozsoudí 🙂
Od vydání článku uplynulo dva a půl roku. Určitě přidáte odkaz na výsledek poptávky…
To je … dobrá otázka.
Až na to že při porovnání 810 x autobus z hlediska objednatelů hrají v neprospěch 810 další související provozní náklady…
Na většině těch tratí byla NAD tak nějak přerušovaně už dlouhou dobu. Skutečně došly provozní Bzmoty, MÁV to musely přiznat po nedávném požáru kde bylo několik zraněných. K tomu se doporučuji podívat na jízdní řády, tři páry denně a podobně.
Požáru? Já slyšel o uvařeném Bzmotu kde vyvřela voda mezi cestující do oddílu a pár jich opařila. Problém je taky že iz není kde brát náhrady a ty náhrady se taky dost kazí.
Jo, to bude asi ono. Já Maďarštinou nevládnu, tak předávám, jak jsem dostal.
To je hlavně organizací dopravy. Když je autobusový a železniční dopravce jedna firma a může vlaky nahradit busy, tak to udělá. Ušetří a prachy se případně rozkradou.
Docela by mě zajímalo, kdo je objednavatelem dopravy a že mu to nevadí.
A co výběrová řízení na provozovatele dopravy na další roky, v tom Maďaři ctí nařízení EU?
Nahrazeni sukafonu autobusem vidi jako problem jenom sotousi. Nikdo jinej s tim problem nema.
Tak v tom nemáte pravdu ani náhodou. Věřte tomu, že plno lidem modernizovaný šukafon nijak nevadí a autobus jedoucí po rozbitých silnicích a v zimě za sněhu vůbec nejezdící rozhodně neuvítají.
Autobus v zimě nejezdící? Jak můžete takové rouhání vůbec vyslovit. Autobusy jezdí i kdyby nastal konec světa.
Kecám. Na brněnských sídlištích v kopcích autobusy nejedou jakmile napadne půl milimetru sněhu. To má být ta spolehlivá doprava?
Jsem několikrát jel na běžky na Pustevny, to je 1000 m nad mořem, sněhu po kolena. Zimní gumy u DPMB?
Ten kopec U Tunýlku by celoročně nevyjela ani šalina, natož 810. Ta by vyskočila z kolejí už na tramvajové točně v Krpoli.
A jinak jsem zažil i takové sněžení, že v Ivanovicích na Hané fungovala jediná neustále vymetaná výhybka, takže se křižovalo uvratí se zpětným sunutím ze staniční koleje do trati.
Sněhová kalamita si nevybírá a volit saně celoročně je dost pitomost.
Ano, velmi často se stává, že jakmile napadne sníh, jsou některé silnice nesjízdné. Aby byla nesjízdná železnice, musí být sněhu mnohonásobně více. To je každou zimu neustále dokazovaný fakt, kteří odpůrci lokálek pořád odmítají akceptovat.
Přesně, žijí mimo realitu.
Velmi často se stává, že napadne trocha prachového sněhu, autobusy jezdí a elefanty stojí… Ne vždy vadí sníh na zemském povrchu:-)
To se týká jen elefantů a ničeho jiného. A že autobusy ve sněhu jezdí, to není pravda zdaleka vždy a všude.
Těch mínusů…někteří si holt neumí přiznat ani neustále dokazovanou pravdu.
V zimě mají vlaky problém často delší dobu, než silnice.
Co prosím?? Proč zase lžete, když sám víte, že tohle pravda není a nikdy nebyla? Stačí trochu sněhu a každá menší silnice na venkově je ihned nesjízdná (což je logické, zkrátka se nevyplatí ji ihned odklízet, když po ní skoro nic nejezdí). Sleduji to ve výpisu mimořádností každou zimu. Vzpomínám si např. na tu předminulou, kdy kvůli sněhu a nesjízdným silnicím nemohla jezdit NAD za vlaky na Kácově. Kdyby výluka nebyla, vlaky by sníh, který tehdy byl, rozhodně nezastavil.
Smiřte se s tím, že i vlaky na vedlejších tratích mají právo na existenci. A opakovaným lhaním na tom nic nezměníte.
Lžete vy, co se týká zimního počasí.
Úplná bomba v tomhle bývalá trať do Vejprt.
A vlaky na vedlejších tratích, jako je třeba VM – Rožnov, Vsetín – VK , nebo Rakovník – Jesenice jistě smysl mají.
To ovšem neplatí všude, jednou to možná pochopíte.
„…bývalá trať do Vejprt.“
On už ji někdo zrušil a vytrhal?
Tam mělo být bývala
Když se podívám na tu tiskovku MÁV je tam jednoduché porovnání jízdních dob před vs. po … někde ok, ale třeba ten Tiszaujváros : autobus o polovinu delší doba jízdy než vlak. Nemyslím, že s tím všichni nešoto cestující budou v pohdodě.
A výživný je taky Dombóvár―Godisa―Komló (ze 47 na 69 minut)
Tiszaujváros není klasická lokálka – jedná se o socialistické město, do kterého vede elektrifikovaná trať z Miskolce a vlaky tam skutečně můžou jezdit docela rychle. Problém je, že soudruzi plánovači umístili nádraží do území nikoho mezi město-sídliště a obří chemickou továrnu, takže ve finále je z něj kamkoliv daleko. Přímý autobus z Miskolce do Tiszaujvárose jede 40 minut na autobusové nádraží, které je přecejen ve městě. Ten NAD jede déle, protože obsluhuje i nácestné stanice. Řešením by samozřejmě byla MHD navazující na vlaky.
nikdy jsem tam sice fyzicky nebyl, ale teď se koukám na mapu a nádr je opravdu mimo centrum (ale to by nám třeba takoví městští plánovači z Brna vysvětlili, že je vlastně v naprostém pořádku), ale opticky to není nic strašnýho (cca 700 m na „náměstí“). Autobusák jak vidím, taky není úplně v centru, ale na půli cesty z nádraží do „centra“. Pro pěší vidím jako hlavní výhodu, že nemusí překonávat tu státní silnici co odděluje město a fabriku s nádrem.
Dejme tomu, že chápu, že je český šotousek na mrtvici, když se má zrušit vlak někde tady. Ale fakt nechápu, co je mu po Maďarsku a kde se bere ta potřeba do všeho žvanit. I kdyby tam zavřeli všechny tratě, tak je to jejich rozhodnutí a jejich věc.
Stejně tak proč si čeští antišotoes pomlaskávají nad vyřazením 810 v cizí zemi. Je to naprosto jejich národní věc a antišotoes po tom opravdu nic není. Ale je jich tu většina.
Pokud sis odnesl z mého příspěvku pocit, že jsem šotoušek na mrtvici, tak jsi četl špatně.
Prostě mě zajímá, jak to v Maďarsku funguje. A co je mi do toho? V pár věcech jsou na tom dál. Třeba v tom Szegedu na jedné straně od války nedokázali obnovit železniční spojení mezi dvěma břehy Tiszy ( úsek rušené tratě s tím souvisí), na druhé straně mají v tom stejném městě funkční Vlakotramvaj, kterou jim můžeme závidět.
Stojíte před realitou: Ten vlak nevyjede, motor kaput. Umíte opravit prasklou hlavu? Převrtat a vyvložkovat – nejsou vložky? Vyrobíte si pístní vložku, ojnici? Gufero? Do zítra?
Takže jede NAD.
A co náhradní motorák?
Opravdu si myslíte, že to takto na železnici funguje? Jako že při havárii spalovacího motoru bude NAD dokud se neudělá generálka motoru? To se mi tu snažíte namluvit?
Ano, stačí se podívat na osoblažku.
Nechci polemizovat nad tím, jestli je lepší vlak nebo bus, ale svádět to na poruchovost 40 let starých vlaků mi přijde více než úsměvné 🙂
A jaká náhrada se dá pořídit za ty 40 let staré motoráky?
…
…
ano, s autobusovým motorem, podobně jako ho měl Bzmot.
Ale můžem se rozčilovat nad tím, že se v ČR sériově nevyrábí levný nástupce Velorexu.
Klidně si mohou vyrobit Bzmot 2 na těch původních, nakoupit spalovací motory, dokud se ještě smí vyrábět, případně počkat na motory z Rakouska.
Kdo si má počkat, cestující? Škola se záhájeném školního roku?
Pro lidi je hlavní, že dojedou, v klimatizovaném autobusu často v horkém Maďarsku ještě pohodlněji než v 810, co je větrná stejně kvalitně, jak plynová komora. U těch motorů z Rakouska stejně bude záhodná remotorizace, v době vyřazení budou mít stejný věk jako tady ty 810.
Tam není problém vyměnit LIAZ za nový Tedom+ novou převodovku ..to zvládá průměrné depo.
Zvlášť jestliže jim především stojí celá řada ruských marfuš a Bzmoty nahrazují i je, pak není divu že chybějí.
Tiszaujvarosz jezdí pantograf…
Letos na jaře i teď před týdnem tam byl Bzmot.
Aneb vítejme v porouchaném Orbánistánu, kde je samozřejmě porouchaný i jeho vládce :-).
Vzhledem k tomu, jak se daří ŽOS Zvolen servisovat vozy pro ČD…
Ne, to je prostě jenom vanová křivka životnosti, kdy se vylítaná stará herka už jenom sype a ani myšlenky národního socialismu (bohaté vyhnat, jejich majetek prožrat) nové díly nedodají.
Dát tam novou převodovku a motor jim nikdo nebrání.
Novou převodovku a motor mají ty maďarské Bzmoty už dávno.
Když je to dávno, tak už není nová.
To je tak krásný protimluv. 😀
Porouchané jsou nejspíš ty Bzmoty… 😇 A taky šotouvažování, podle něhož se vyspělost státu měří počtem km provozovaných lokálek… 🤦♂️😃 Třeba jsou místní radši… 🤷♂️ Mimochodem – 810 a jeho klony jsou kolejové autobusy. Doslova. I motorem. Tak v čem je problém? 😇 Navíc – pochybuji, že by se Orbán tímto osobně zabýval… 😇
Realita je ovšem taková, že Česko se může kilometry lokálek na obyvatele i HDP skutečně považovat za vyspělejší stát.
Pár krát som 810 išiel.
Je to ako za trest.
Naozaj radšej ten bus.
A ešte keď si k tomu pridáme ŽSR infraštruktúru a priemernú rýchlosť 25 km/h, tak za takými lokálkami moc ľudí plakať nebude…
Parkrát jsem busem jel. Buď jel pře všechny prdelákovice světa a seděl jsem tam sám, nebo popojížděl v kolonách. Po dojetí do cíle se sekerou jsem byl tak domlácen a napolo udušen a umačkán, že vždy když mohu jet 810, považuji to za svátek. Mírná redukce nespolehlivých a nepohodlných autobusů vůbec nikomu vadit nebude. A pokud jedu v buse sám a ještě pozdě, je to krajně neekonomické. Opravdu se mi nechce přispívat na takový způsob dopravy. To radši budu jezdit vlastním vozidlem.
A někdy 810kou.
To mi řeknete, proč tedy každých 30 minut přijíždí na Zličín autobusová linka 380 od Berouna. Jede z Berouna přes Vráž, Loděnici, Rudnou, tedy po trase vlakové linky S6. A přitom ty autobusy přijíždějí plné. Že si cestující raději nevybere vlak? Že by to bylo tím, že ten autobus ho doveze i do míst, kam nevedou koleje a nebo mu zastaví tak, aby nemusel jít kilometr na nádraží?
Protože vlak jede na Smíchov, kdežto bus na Zličín, což je 20 km jinde. Ony i ty vlaky jezdí docela plné.
No, je to sice 8,5, ale já také neříkám, že by se ty vlaky měly zrušit. Naopak, místo Regionov na ně přijdou Pesy, což je dobře. Já pouze konstatuji, narozdíl od mého předřečníka, že mírná redukce nespolehlivých a nepohodlných autobusů by někomu asi vadila.
A co mají dělat obyvatelé většiny obci v ČR do kterých koleje nikdy nevedly?
Ale busy se cpou všude i tam kde nejsou potřeba. Obce kde není jiná doprava asi logicky budou využívat bus. Ale kde koleje jsou by se mohly využívat koleje. To jen vy busfans jste strašně ublížení, když místo 100 linek provozujete 99 spojů, protože jeden spoj byl nahrazen motorákem.
Krásně jste si sám odpověděl. Pokud by silniční infrastruktura se nechala dojít do stavu jako železniční a autobus by poskakoval po dírách 25 km/h, tak by za takovouto autobusovou dopravou taky moc lidí neplakalo.
Ono stačí, že se nezabývá ničím jiným než udržením u moci a obohacováním vlastní rodiny/mafie.
Bingo. Orbán-paša má evidentně jiné starosti než péči o stát, jehož řízení mu národ bůhvíproč svěřil…
Měli by tam volby zrušit a dosadit nějakou komisi z EU. Když si neumí zvolit správné lidi jako my.
Však se dočkáš těch správných lidí, až bude v příští vládě sedět Babiš s ODS a muziku budou tvrdit lidovci…
Nic nebrání tomu aby si zakoupila nová vozidla- klidně od Pesy.
A co tratě, ty udržují v dobrém stavu, aby jízdní doby nebyly zbytečně prodlužovány a pohodlí snižováno?
dyť můžou koupit i stará, 810tek se prodává mraky a lidi z toho dělaj hospodu či gril.
810 a PESA, to jsou poměrně dost odlišné provozní náklady.
To je pravda ale pokud chtějí provoz udržet nic jiného nezbyde.
Remotorizace 810, motoráky ala 842 za nedlouho z Rakouska. Stadlery z Německa a odjinud, 628, možnosti jsou mraky.
Tak to lež, jestli se dá najít dnes už jediný klad, je to jejich spolehlivost, protože jsou jednoduché konstrukce. Co bychom po nich po téměř padesáti letech chtěli.
810 jsou poruchové? Chcípla jedna a hned měli záminku nahradit provoz autobusem protože to vyjde levněji. Ale zase proč ne, jestli to stejně vozilo vzduch…
Zhoršete služby a pak je zrušte, protože nejsou využívány, a nízký podíl navíc generuje vyšší jednotkové ceny.
Říkalo se, že jim umírají Marfuše a 810 nahrazují právě je.
Mohly by se vrátit do ČR. Případně Poláci by s nimi mohli rozjet některé lokálky.
muzejních kusu máme dostatek
S tím nesouhlasím, 810 není nikdy dost. Navíc bude potřeba zajistit dostatek vozidel do MSK pro přestavbu na pohon z baterie a na vodík, případně dočasně opuštěnou verzi na CNG.
Na adresu MSK netřeba vymýšlet vtipy, MSK je celý jeden velký vtip 🙂
Proboha jen to ne.
Tady to nikdo nechce, šotouši mají svých mujezních dost. Nedávno byla dražba vyřazených 810
Na ty stovky zrušených tratí v Polsku jich ale dost není.
A Pesa nebude mít co žrát.
Z komentářu na Rynku Kolejowem by za to Poláci byli jen rádi. Je tam ještě více negativních komentářů, než ke kvalitě Schade Werke.
Chcete tím snad říct, že RJ koupil na linku Brno-Praha šunty?
Však si najděte ten článek z Rynka, jak tam Poláci v komentářích jenom přejí, aby to opravdu jezdilo, nebo se dodalo. Tu jednotku na 200 tam totiž ještě ani jednu nevyrobili..
To je rukama.
Nebo (možná spíše) hlavami.
Může to být i hlavou – když ta je nepoužitelná…
V daném případě je nepoužitelná především hlava státu…
Samozřejmě že 45 let provozu na tom nemá podíl.