V Maďarsku začala velká redukce provozu na lokálkách, vlaky zmizely z deseti tratí

Jako jeden z důvodů uvádí dopravce poruchovost vozidel ze Studénky.
Maďarský státní železniční dopravce MÁV-Start přerušil od 1. srpna provoz na deseti regionálních tratích. Mezi obcemi a městy jezdí nově autobusy společnost MÁV-Volán, která je společným podnikem státního železničního dopravce a státní autobusové společnosti Volánbusz.
Přerušení provozu oznámil dopravce na svých stránkách. Jako důvod uvádí nedostatek provozuschopných vozidel a personálu.
„Moderní a klimatizované autobusy na těchto tratích umožní našim cestujícím cestovat pohodlněji než dosud. Změna způsobu dopravy je zároveň i příkladem toho, jak může skupina firem vzniklá spojením MÁV a Volánbusz nabídnout konkurenceschopné řešení veřejné dopravy,“ uvedl MÁV-Start na svých stránkách.
Opatření se týká tratí, kde jezdí motorové vozy Bzmot české výroby z Tatry Studénka. Jde o verzi vozidel řady 810, kterých bylo v letech 1979 až 1986 dodáno do Maďarska 207 kusů. „Jsou staré a a poruchové,“ vysvětlil dopravce.
Detailně jsou změny v trasách a jízdních řádech popsány na stránkách dopravce. Omezení provozu se týká těchto tratí:
89 (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza ― Tiszaújváros,
114 (Mátészalka―) Kocsord alsó ― Csenger,
121 Újszeged ― Mezőhegyes,
125 Mezőhegyes ― Battonya,
38 Somogyszob ― Nagyatád,
47 (Dombóvár―) Godisa ― Komló,
78 Balassagyarmat ― Ipolytarnóc,
98 Abaújszántó ― Hidasnémeti,
103 Karcag ― Tiszafüred,
146 Lakitelek ― Kunszentmárton (―Szentes).