V Maďarsku vykolejil vlak s cisternami, uzavírka tratě ovlivnila i spoje do Česka

Vykolejení nákladního vlaku v Maďarsku. Foto: MÁVINFORMVykolejení nákladního vlaku v Maďarsku. Foto: MÁVINFORM

Provoz je v úseku zcela zastaven.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jitka

V Maďarsku na nádraží jsou informace jen v maďarštině, ani slovo v AJ ci NJ. Informace je červená, takže nás zaujala a běhali jsme po nádraží, volali do Prahy a překládali s překladačem. Ve vlaku z Budapešti typu Elefant bez jediného vysvětlení jedete do Vacu, kde nevidíte organizátory, busy stojí v půlce vesnice, ne u nádraží. Takže celý eurocity vyběhne před nádraží a hledá bus, celý dav pak s kufry letí tak 500m, pak se jede do Szob a zastavuje se na každé mezi a i tam, kde nemá vlak stanici. Takže v narvanym budu s kufry, hlava na hlavě… Číst vice »

Peacmaker

Všechny Metropolitany dnes kolem 45 minut zpoždění

none

Ono se uz stalo, ze nekdy prijel jinak?

Mil

A není jednoduší a rychlejší odklon přes Komárno?

M19

Stačí natáhnout dráty a pár dalších úprav a bude. 😉

ICE_Laco

Diskutujúci mal na mysli skôr trasu Budapest – Tatabánya – Komárom – Komárno – Nové Zámky – Bratislava…..

M19

Tak to rozhodně nemůže být rychlejší.Nad tím snad není třeba bádat.

Addams

Draty by byli, ale firove, kteri by meli poznani trati nejsou.

Movia

Odklon přes Györ znamená odklon přes Hegyeshalom a Petržalku?

praktik

Jistě – nebo pak až přes Vídeň (a mimo Slovensko) …

Samo

Mal by, druhá možnosť by bola iba cez Viedeň, čo nedáva zmysel keďže frekvencia cestujúcich na Metropolitanoch sa výrazne láme v BA.

jara16

Odklonové vlaky jsou vlaky složené v podstatě z vozů MÁV (172, 130, 476…) a nejedou Budka – Pha.

praktik

Nebo vozí i nějaké „speciály“ (lůžka, lehátka, apod.).

Halbstadt

Máte ten překlad špatně. Jo a NAD je zavedena za osobní vlaky. EC ukončena v Szobu. Nákladní doúrava odklonem přes Komárom.

Rosta_Kolmix

REDAKCI – pozor, máte chybku přímo v nadpisu…

Kamui

Divím se, že v takových případech se místo odklonu přes Györ neudělá raději NAD Štrúrovo – Esztergom, odkud jezdí panťáky do Budapešti po půl hodině celodenně celotýdenně.

praktik

Dohadovat narychlo přeshraniční NAD by asi bylo komplikované – když lze dojet vlaky až do Szobu, je zjevně jednodušší nechat Maďary, aby si ten svůj problém vyřešili na vlastním území přímo „vnitrostátně“ sami.

Jitka

Byli jsme tam a myslím, že jsou rádi, že jsou rádi… Bordel v organizaci. Nic se nedozvíte… Informace na mezinárodním spojí jen maďarsky a ani člověk který by mluvil ve spoji, v autobuse, organizátoři…

asdasdfsdfasd

Jaktože ještě 15 minut od zveřejnění článku nikdo v diskuzi nepřednesl závěry „vyšetřování“?

Pája

Nebojte, to přijde 😉

Granja

…. až budou mít nachystány ohňostroje na večer.

Jitka

Mám závěr, že jsou Maďaři tupci na logistiku. Nedozvíme se tam nic v jiném jazyce než maďarsky a ani nikoho nikde nesezenete, zadní organizátoři.

Tomáš Záruba

Chápu správně, že cestující ze Štúrova a NZ do HU jsou prostě odepsaní?

ICE_Laco

Prečítal som si správu na maďarskej stránke

https://iho.hu/hirek/70-es-tehervonat-siklott-nagymarosnal

Takže vlaky z Prahy prídu do Szobu, tam sa otáčajú a idú späť. Medzi Szobom a Vácom premáva náhradná autobusová doprava spoločnosťou Volán, kde sa uznávajú vlakové lístky. No a z Vácu už jazdia vlaky podľa cestovného poriadku medzinárodných vlakov. Akurát tá cesta trvá dlhšie.

Na ceste je žeriav zo Szolnoku, oprava trate bude trvať niekoľko dní…..

Anonym

Není ten odklon přes Györ tedy nesmysl?

praktik

Nejspíše to budou ty, jejichž (české) náležitosti zůstaly zabarikádovány v Maďarsku a je třeba dostat je domů – jiný smysl to mít nemůže, protože takový odklon vynechá značnou část trasy vlaku na Slovensku.

ICE_Laco

Čiže doplním to:
Súpravy EC vlakov Metropolitan (EC 275, EC 274, EC 272, EC 277, EC 270, EC 279, EC 281) sa v Szobe otáčajú späť do Prahy.

Vlaky EuroNight Metropol , EC Báthory a EC Hungária pôjdu obchádzkou cez Hegyeshalom a Rajku.

Tomáš Záruba

Díky, tohle už samozřejmě dává smysl.

praktik

Je to nesmysl už z principu, protože časově je to o mnoho delší a aktuálně všechny mezistátní spoje stejně končí v Budapešti, takže je snazší řešit to jakoukoli NAD. Ale původní „oficiální“ informace asi taková byla.

Low cost

Zrovna EN 476, který je posledním spoiením ze Štúrova jel odklonem, takže cestující si mohli trhnout nohou. Z Nových Zámků pak jel Os, ze kterého by se dnes přestup na EN stíhal, ale otázka je, jestli šlo jen o náhodu, nebo by cestující viděli v Bratislavě jen koncová světla.