V Maďarsku na nádraží jsou informace jen v maďarštině, ani slovo v AJ ci NJ. Informace je červená, takže nás zaujala a běhali jsme po nádraží, volali do Prahy a překládali s překladačem. Ve vlaku z Budapešti typu Elefant bez jediného vysvětlení jedete do Vacu, kde nevidíte organizátory, busy stojí v půlce vesnice, ne u nádraží. Takže celý eurocity vyběhne před nádraží a hledá bus, celý dav pak s kufry letí tak 500m, pak se jede do Szob a zastavuje se na každé mezi a i tam, kde nemá vlak stanici. Takže v narvanym budu s kufry, hlava na hlavě… Číst vice »
Peacmaker
9 měsíců
Všechny Metropolitany dnes kolem 45 minut zpoždění
Nebo vozí i nějaké „speciály“ (lůžka, lehátka, apod.).
Halbstadt
9 měsíců
Máte ten překlad špatně. Jo a NAD je zavedena za osobní vlaky. EC ukončena v Szobu. Nákladní doúrava odklonem přes Komárom.
Rosta_Kolmix
9 měsíců
REDAKCI – pozor, máte chybku přímo v nadpisu…
Kamui
9 měsíců
Divím se, že v takových případech se místo odklonu přes Györ neudělá raději NAD Štrúrovo – Esztergom, odkud jezdí panťáky do Budapešti po půl hodině celodenně celotýdenně.
Dohadovat narychlo přeshraniční NAD by asi bylo komplikované – když lze dojet vlaky až do Szobu, je zjevně jednodušší nechat Maďary, aby si ten svůj problém vyřešili na vlastním území přímo „vnitrostátně“ sami.
Byli jsme tam a myslím, že jsou rádi, že jsou rádi… Bordel v organizaci. Nic se nedozvíte… Informace na mezinárodním spojí jen maďarsky a ani člověk který by mluvil ve spoji, v autobuse, organizátoři…
asdasdfsdfasd
9 měsíců
Jaktože ještě 15 minut od zveřejnění článku nikdo v diskuzi nepřednesl závěry „vyšetřování“?
Takže vlaky z Prahy prídu do Szobu, tam sa otáčajú a idú späť. Medzi Szobom a Vácom premáva náhradná autobusová doprava spoločnosťou Volán, kde sa uznávajú vlakové lístky. No a z Vácu už jazdia vlaky podľa cestovného poriadku medzinárodných vlakov. Akurát tá cesta trvá dlhšie.
Na ceste je žeriav zo Szolnoku, oprava trate bude trvať niekoľko dní…..
Nejspíše to budou ty, jejichž (české) náležitosti zůstaly zabarikádovány v Maďarsku a je třeba dostat je domů – jiný smysl to mít nemůže, protože takový odklon vynechá značnou část trasy vlaku na Slovensku.
Je to nesmysl už z principu, protože časově je to o mnoho delší a aktuálně všechny mezistátní spoje stejně končí v Budapešti, takže je snazší řešit to jakoukoli NAD. Ale původní „oficiální“ informace asi taková byla.
Zrovna EN 476, který je posledním spoiením ze Štúrova jel odklonem, takže cestující si mohli trhnout nohou. Z Nových Zámků pak jel Os, ze kterého by se dnes přestup na EN stíhal, ale otázka je, jestli šlo jen o náhodu, nebo by cestující viděli v Bratislavě jen koncová světla.
V Maďarsku na nádraží jsou informace jen v maďarštině, ani slovo v AJ ci NJ. Informace je červená, takže nás zaujala a běhali jsme po nádraží, volali do Prahy a překládali s překladačem. Ve vlaku z Budapešti typu Elefant bez jediného vysvětlení jedete do Vacu, kde nevidíte organizátory, busy stojí v půlce vesnice, ne u nádraží. Takže celý eurocity vyběhne před nádraží a hledá bus, celý dav pak s kufry letí tak 500m, pak se jede do Szob a zastavuje se na každé mezi a i tam, kde nemá vlak stanici. Takže v narvanym budu s kufry, hlava na hlavě… Číst vice »
Všechny Metropolitany dnes kolem 45 minut zpoždění
Ono se uz stalo, ze nekdy prijel jinak?
A není jednoduší a rychlejší odklon přes Komárno?
Stačí natáhnout dráty a pár dalších úprav a bude. 😉
Diskutujúci mal na mysli skôr trasu Budapest – Tatabánya – Komárom – Komárno – Nové Zámky – Bratislava…..
Tak to rozhodně nemůže být rychlejší.Nad tím snad není třeba bádat.
Draty by byli, ale firove, kteri by meli poznani trati nejsou.
Odklon přes Györ znamená odklon přes Hegyeshalom a Petržalku?
Jistě – nebo pak až přes Vídeň (a mimo Slovensko) …
Mal by, druhá možnosť by bola iba cez Viedeň, čo nedáva zmysel keďže frekvencia cestujúcich na Metropolitanoch sa výrazne láme v BA.
Odklonové vlaky jsou vlaky složené v podstatě z vozů MÁV (172, 130, 476…) a nejedou Budka – Pha.
Nebo vozí i nějaké „speciály“ (lůžka, lehátka, apod.).
Máte ten překlad špatně. Jo a NAD je zavedena za osobní vlaky. EC ukončena v Szobu. Nákladní doúrava odklonem přes Komárom.
REDAKCI – pozor, máte chybku přímo v nadpisu…
Divím se, že v takových případech se místo odklonu přes Györ neudělá raději NAD Štrúrovo – Esztergom, odkud jezdí panťáky do Budapešti po půl hodině celodenně celotýdenně.
Dohadovat narychlo přeshraniční NAD by asi bylo komplikované – když lze dojet vlaky až do Szobu, je zjevně jednodušší nechat Maďary, aby si ten svůj problém vyřešili na vlastním území přímo „vnitrostátně“ sami.
Byli jsme tam a myslím, že jsou rádi, že jsou rádi… Bordel v organizaci. Nic se nedozvíte… Informace na mezinárodním spojí jen maďarsky a ani člověk který by mluvil ve spoji, v autobuse, organizátoři…
Jaktože ještě 15 minut od zveřejnění článku nikdo v diskuzi nepřednesl závěry „vyšetřování“?
Nebojte, to přijde 😉
…. až budou mít nachystány ohňostroje na večer.
Mám závěr, že jsou Maďaři tupci na logistiku. Nedozvíme se tam nic v jiném jazyce než maďarsky a ani nikoho nikde nesezenete, zadní organizátoři.
Chápu správně, že cestující ze Štúrova a NZ do HU jsou prostě odepsaní?
Prečítal som si správu na maďarskej stránke
https://iho.hu/hirek/70-es-tehervonat-siklott-nagymarosnal
Takže vlaky z Prahy prídu do Szobu, tam sa otáčajú a idú späť. Medzi Szobom a Vácom premáva náhradná autobusová doprava spoločnosťou Volán, kde sa uznávajú vlakové lístky. No a z Vácu už jazdia vlaky podľa cestovného poriadku medzinárodných vlakov. Akurát tá cesta trvá dlhšie.
Na ceste je žeriav zo Szolnoku, oprava trate bude trvať niekoľko dní…..
Není ten odklon přes Györ tedy nesmysl?
Když se podíváte na odkazovaný facebookový profil, tak některé vlaky odklonem jedou.
Nejspíše to budou ty, jejichž (české) náležitosti zůstaly zabarikádovány v Maďarsku a je třeba dostat je domů – jiný smysl to mít nemůže, protože takový odklon vynechá značnou část trasy vlaku na Slovensku.
Čiže doplním to:
Súpravy EC vlakov Metropolitan (EC 275, EC 274, EC 272, EC 277, EC 270, EC 279, EC 281) sa v Szobe otáčajú späť do Prahy.
Vlaky EuroNight Metropol , EC Báthory a EC Hungária pôjdu obchádzkou cez Hegyeshalom a Rajku.
Díky, tohle už samozřejmě dává smysl.
Je to nesmysl už z principu, protože časově je to o mnoho delší a aktuálně všechny mezistátní spoje stejně končí v Budapešti, takže je snazší řešit to jakoukoli NAD. Ale původní „oficiální“ informace asi taková byla.
Zrovna EN 476, který je posledním spoiením ze Štúrova jel odklonem, takže cestující si mohli trhnout nohou. Z Nových Zámků pak jel Os, ze kterého by se dnes přestup na EN stíhal, ale otázka je, jestli šlo jen o náhodu, nebo by cestující viděli v Bratislavě jen koncová světla.