V Lužné se o víkendu sjedou lokomotivy Sergej
Lokomotiva Sergej. Pramen: Erfurter Bahnservice
Po oba dny pojede do Lužné zvláštní vlak z hlavního nádraží v Praze.
Po oba dny pojede do Lužné zvláštní vlak z hlavního nádraží v Praze.
Když si vzpomenu jak v noci v Neratovicích dusal dvoutakt při řazení vagónů… drnčely okna 1km od nádraží rok75?
Táta sloužil v Berouně mj jako zátěžový výpravčí a říkal o Sergeji:,, Co jsem mu zapřáhl, to odvezl“.
Dobrý den,
nevíte jízdní řády vystavovaných lokomotiv?
To tak bývalo, lepší muselo ustoupit, v tomto případě Pomeranč Sergeji a to tu byly ještě Čmeláci, které jako lepší se exportovaly do SSSR. Sergej neuměl vytápět vozy, na spotřebu paliva byl náročnější, nepříjemně hlučný v jistých kritických otáčkách, ale byl od bratrů…
Klasický názor člověka, co o tom ví prd. Sergeje svoje mouchy měly, ale rozhodně to nebyly špatné lokomotivy. Kdyby se jim věnovala péče, mohly tu jezdit doteď. Příklady třeba Polska a Maďarska to dokazují. Naopak pomeranče nebyly nějak extra úspěšné lokomotivy. Jejich rychlý konec na Slovensku nebyl náhodou. K8S310DR je motor, který nepatřil k nejpovedenějším a i jinak byla ta lokomotiva řešena poměrně zastarale a poddimenzovaně. Dalším příkladem je Irák, DEM2000 vydržely v provozu cca 10 let (poslední záznam o provozním kuse v roce 1975)… Čmeláci (řada DES 3100 je zřejmě v provozu dosud – respektive v roce 2015 některé… Číst vice »
Sergej M62 jedna z nejmenších lokomotiv SSSR
To opravdu není pravda 😉 doporučuji nastudovat třeba řady TEM nebo TGK…
„K8S310DR je motor, který“
Zastavěli do Brejlovce a říkalo se mu pak Bertovec. To proto, že nástupnický motor byl nespohlivý. Nic to ale nemění na tom, že provozování 40 let starého dieslu jako nosné lokomotivní řady je poněkud nehospodárné.
Pane Kocourek… Jaký K8S310DR zastavěli do brejlovce? Máte v tom guláš. K8S310DR zastavěli leda tak to ČME5 a těch pomerančů.
Nehospodárné je leccos, ale nevím jak to souvisí s porovnáním 775/6 a 781. Ty DEMy v Iráku jezdili sotva 10 let, ty nejdéle sloužící 15. Kdyby to byla tak super lokomotiva, je tam s čmelákama doteď.
Trochu si v tom udělejte pořádek 😉
V Bertovci byl K6S310 DR pokud se nemýlím a to je trochu rozdíl…
Když jsem dělal postrk se 123 Čmelákovi z Vršovic do Benešova, ani jsem se nedostal na sérioparalel a jeli jsme 25-30 Km/ hod. Když byl vepředu Sergej, jeli jsme min 50 a kolikrát nebylo skoro potřeba strkat. Spotřebu, údržbu a pohodlí pro četu nedokážu posoudit, jsem celoživotní elektrikář. Na YB je možno shlédnout dobový dokument o problémech v provozu Pomerančů ve Zvolenu.
Sergej 781.600-2 (T679.1600) je pro mne mé mládí, trocha nostalgie se mnou cloumá 🙂
Vozili jsme z Libně do Sokolova Nex 43166 a 43168, samozřejmě přes Lužnou.
Zpátky pak po vyspání na ubytovně Sergej 781.550-9 a vlak Nex 44883, to druhé číslo vlaku už si nevzpomenu. Holt je to tak asi 35 let.
43166 a 43168 jste vozili do KV, tam přepřah na Plecháče a vy jste jezdili strojově do Sokolova na odpočinek. Zpět se zapřahalo zpravidla v Sokolově. A číslo toho druhého NEx jsem taky neudržel, byť po převedení na trasu přes Ústí jsme ho v úseku Sokolov – Chomutov vozili my.
Tohle už si opravdu nepamatuji. To asi víc to, že v Sokolově jsme si dávali nic moc pivo z Chebu, tak jsme občas raději zajeli na trochu lepšího Karla do Varů.
Přes Ústí jsme to pak vozili mašinou 262, ale tady už víc nevím. Odešel jsem z vršovického depa i od dráhy a zmizel na jih.
Co si ale pamatuji dobře, to byl ohníček ve Spořici. Praskla nám olejová hadička. My čekali u návěstidla, ohlédl jsem, se do strojovny a povídám: „…ty vole, hoříme…“
Jak moc to bylo zlý?
Teď nevím, na co se ptáte. Na to pivo z Chebu nebo na ohníček?
Pokud na to druhé, pak to bylo vcelku v pohodě. Hořelo okolo jedné z hlav motoru. Sněhovým hasičákem jsme to za chvilku zdolali. Pak jen všude utřít olej a vyměnit hadičku…což byla taková Sergejova sauna na rozpálené hlavě. A jelo se dál…
Jj, poutírat všude olej u Sergeje někdy znamenalo spotřebovat všechnu pucvlnu a to ani hořet nemusel. Hlavně že jste ten táborák rychle sfoukli 👍
Já jako učedník v Praze na ONJ několikrát vytíral strojovnu na Kiklopu. Praskaly tam nějaké olejové filtry pohonu ventilátorú. Vždy to zavařili a za pár dnů to přitáhli s prasklinou o 5 cm vedle. To bylo tuším někdy kol roku 1977.
Taky jsem se na té mašince v minulosti svezl. Když nebyly esa, tak občas benešáci na postrky na kopec ( Praha – Střezimíř) používali Sergeje. A bylo to příjemné svezení 😉.
To stanoviště je stejné jak si pamatuju a přitom takové jiné… Jiná sedačka, barva uvnitř boudy, stěrače jsou ještě na vzduch?, a takové jako čistější, neohmatané… moc pěkně tu opravu udělali.
Pomerančů bylo vyrobeno 17 kusů řady T678. 0 a ještě 27 kusů řady T679.0, které se moc neliší. To jen pro úplnost.
Nebyl u těch prvních ze začátku nějaký problém mám pocit že s těsněním pod hlavou?
Chci jenom podotknout,že T679.0 byly s PG pro vytápění vlaku.
Vlak z Prahy fajn, ale vážně by to chtělo aspoň jeden vlak během dne…Takhle je to vlastně jen lepší den v areálu.
Ono tam toho jezdí málo?
Ten vlak je během dne. Mimo to můžete využít běžné vlaky do Prahy i jiných měst, jet dříve nebo později a ještě o půl hodiny rychleji. Takhle se do Lužné vždycky jezdilo.