V Lotyšsku vyjel poprvé širokorozchodný „Panter“ od Škody v pravidelném provozu
Nová elektrická jednotka Škoda 16Ev první den provozu v Lotyšsku. Foto: Škoda Group
Zakázka má být kompletně dokončena příští rok.
Zakázka má být kompletně dokončena příští rok.
Dopadly jako Pendolino v Čechách. Přimrzlo a nejedou….https://t.me/WangHouzi/26666
A všechny piktogramy na voze fontem ČD Fedra a ČD Pikto. Jasně, možná náhoda, ale že by se to náhodou líbilo všem dopravcům, pro které Škoda (a někteří další dodavatelé) dodávají? 😀
Spíš je otázka, jestli je to vůbec licenčně/právně v pořádku.
Na druhou stranu je pěkné, že aspoň tahle širokorozchodná verze už nemá na bocích čel prolisy odpovídající tmavým klínům prvního schématu ČD Najbrt.
Dvorní dodavatel ČD se nezapře, no…
U fotek je hotová skříň bez podvozku na podvalníku s titulkem přeprava z Ostravy do Plzně. To asi nebude správně…
Bude.
Pak je to námět na článek. Včetně dopravy do Pobaltí.
Už jsme psali loni https://zdopravy.cz/skoda-expeduje-prvni-jednotku-do-lotysska-rozebranou-na-kamionech-117441/
Je pěkné vidět, že v Lotyšsku člověk nasedne do českých trolejbusů, tramvají a teď už i vlaků! Třeba nové vlaky a postupná modernizace infrastrukury zajisti nové spojení do ostatních států. Dnes evidentně čekají na dokončení Rail Balticy, takže z Rigy do Tallinnu je nejvýhodnější letět nebo jet 4,5 hodiny autobusem.
Tak reelektrifikaci provedli v Estonsku. Podle konstrukce hned poznáte, kdo to byl.
Chápu to dobře, že ty jednotky mají opravdu širší skříň než ty co jsou určeny pro evropský rozchod?
Jak potenciálně velký trh tu pro Škodovku může je, že se jim vyplatila takto zásadní modifikace stávající typové řady.
Ano, jednotky jsou výrazně širší (3430 vs 2820 mm).
Trh je velký dost, už teď má Škoda uzavřeny smlouvy na 16 vlaků v Estonsku a 30 v Uzbekistánu. Výroba Stadleru v Bělorusku je paralyzovaná, Siemens má na 1520 mm jen vysokopodlažní lastočku. Za mě je dobře, že se Škoda v tomhle segmentu snaží.
Přitom Stadler vyhrál vlaky pro Litvu, i bez závodu v Minsku 🙂
Každopádně souhlasím, trh je to obří.
Aha, to jsem nevěděl. Je fakt, že Stadler i v Evropě vyrábí široké skříně- vlaky pro Norsko- tak zřejmě vlaly pro Litvu vyjdou z nich.
Norsko ma take siroky rozchod?
To ne, rozchod je normální, ale v Norsku a Švédsku se používá širší průjezdný profil. Flirty pro norské dopravce jsou dost jiné a širší, než pro ostatní zákazníky.
Pokud si správně pamatuju, v Estonsku mají Stadlery (Flirty?) už nějaký čas. Ty jsou z Minsku?
A třeba i Finsko, které ho z dědilo z dob okupace Ruskem a ponechalo ho.
mají moderní nástupiště, ale to je mají tak nízký?
No, sovětským jednotkám právě přizpůsobené nejsou. Těm vyhovují velmi vysoké perony, třeba kolem Moskvy. Tam, kde jsou nástupiště nižší, třeba jako na fotkách z Rigy (a na většině stanic v celém CCCP), je nástup do klasických vlaků spojen s výstupem po žebříku.
Když srovnám všechny 3 pobaltské země, tak Estonsko má krásná nástupiště i v zastávkách typu „prdelovice někde hluboko v lesích“, zatímco v Lotyšsku se do stávajících souprav leze jako do žebříku, což ještě umožňují nízká nástupiště – a v Litvě to záleží jak kde, mají modernější vlaky.
To je prostě SSSR – někde to měli tak, jinde jinak.
Zřejmě, jak to chtělo příslušné oddělení Pobaltské dráhy.
a pěkně rozbité…
Někdo více info, proč si vymysleli tu novou značku VIVI?
Nikdo nic nevymýšlel.
Google. Znáte?
https://vilciens.pv.lv/en/
Prostě začíná postupný rebranding dopravce, a nový vlak už vyjel v novém
Lotyšky jsou prý nejvyšší ženy na světě 😁
Nejvyšší jsou v Nizozemsku.
Ad foto 9 a 12. To jsou Lotyši tak kompaktní, nebo ty sedačky byly pro účel přepravy souprav nějak víc štosované k sobě? Mně přijde, že tam takhle nějak chybí místo na nohy…
Myslím, že b) je správně.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/05/0B1B0547-FC7D-4A5A-89A6-5DE1E0DC34C0.jpeg
To vypada skoro jak Honecker…..
Na to může posloužit ještě jedna, mnohem lepší fotka:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/05/65A249BD-D2FD-49A8-A267-21F48F3DC366.jpeg
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200705/IMGP2530.jpg mi to hned připomnělo..
Ano, taky jsem po prohlédnutí fotek chtěl napsat, že uspořádání 3+2 známe i z úzkoskriňove 810
Zas tak úzká není, 3120 mm, což je o půl metru víc než běžné vozy.
Co si zákazník objedná…
Sedačky jsou nejen s relativně malou roztečí, ale jsou i velmi úzké – seděl jsem v nich a i s mou drobnou postavou 165 cm mi připadaly malé.
Naopak do jednotek pro Estonsko by měly jít mnohem pohodlnější sedačky Borcad Genio s posuvným sedákem a sklopnou podnožkou.
Do Estonska jdou širokorozchodné InterPantery určné pro rychlíky, kdežto tyhle jednotky pro Lotyšsko jsou určené pro příměsto Rigy, takže jsou méně komfortní.