V Londýně začíná testování nového metra, Siemens v Anglii rozšíří svůj závod
Ostrý provoz s cestujícími začne příští rok.
Společnost Siemens Mobility přivezla v těchto dnech první novou soupravu metra pro londýnskou Piccadilly Line. O zahájení testování nových vlaků informoval na svých stránkách Transport for London (TfL). Do Londýna dorazil vlak z německého zkušebního okruhu ve Wildenrath Eurotunelem.
TfL předpokládá, že do provozu s cestujícími zařadí nové vlaky na konci příštího roku. Celá zakázka bude hotová v roce 2027. Nahradí vozy z roku 1973.
Zatímco první vlaky se vyrábí ve vídeňském závodě Siemensu, většina se bude vyrábět v anglickém závodě v Goole v East Yorkshire. Siemens současně oznámil před několika dny, že tento závod dál rozšíří a přijme 300 lidí. V Goole se mají vyrábět všechny vlaky Siemensu pro Velkou Británii. Celkem jich Siemens dodá 94.
Devítivozové vlaky budou mít zhruba o desetinu vyšší kapacitu než současné soupravy, budou klimatizované a plně průchozí. TfL plánuje postupně navýšit provoz na Piccadilly Line z 24 na 27 vlaků za hodinu.
71 kilometrů dlouhá Piccadilly je druhou nejdelší v síti londýnského metra, zajíždí až na letiště Heathrow na západním okraji Londýna, jedna západní větev končí v Uxbridge, po průjezdu centrem Londýna končí v Cockfosters na severu aglomerace.
Na zakázce se podílí i česká tuzemská společnost DAKO-CZ. Siemensu dodává brzdové komponenty. Jde o panel přístrojů, protismykové ventily, konektory a potrubní kohouty.